آیا طلای دیجیتال یک سرمایه گذاری مطمئن است؟

آیا طلای دیجیتال یک سرمایه گذاری مطمئن است؟

آیا طلای دیجیتال واقعا یک سرمایه گذاری مطمئن است؟ چه تفاوتی با طلای فیزیکی قدیمی که در طول سال‌ها شاهد آن بوده‌ایم وجود دارد؟ در اینجا در مورد اینکه کدام یک سرمایه گذاری خوبی است صحبت خواهیم کرد. همچنین به شما خواهیم گفت که چگونه می توانید طلا را با ۶ تا ۷ درصد کمتر از قیمت بازار خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: برنامه سهامداران

این روزها حتما دیده اید که بسیاری از اپلیکیشن ها و همچنین وبلاگ ها سعی در فروش طلای دیجیتال به شما دارند. همه آنها خواهند گفت که سرمایه گذاری در آن ایده خوبی است. بدانید چیزی را که به شما سخت فروخته می شود نخرید.

بیشتر بخوانید: نرم افزار سهامداران

سرمایه گذاری در طلای فیزیکی

اگر طلا را به شکل جواهرات می خواهید، طلای فیزیکی سرمایه گذاری خوبی است.

اما آیا می دانستید که شما تقریباً ۱۰ تا ۱۵ درصد بیشتر برای طلای فیزیکی به عنوان هزینه پرداخت می کنید. به این معنی که اگر طلای ۵۰۰۰۰ دلاری بخرید، به احتمال زیاد تقریبا ۶۰۰۰۰ دلار به دلیل هزینه های اضافی پرداخت خواهید کرد. و نه تنها این، شما همچنین باید ۳٪ اضافی به عنوان کارمزد و اجرت بپردازید.

بیشتر بخوانید: نرم افزار امور سهامداری

معایب دیگری نیز وجود دارد مانند:

خطر سرقت و ناخالصی در طلای فیزیکی

شما باید هزینه ذوب را بپردازید در حالی که فروش باعث کاهش ارزش آن از ارزش واقعی می شود. نمی توانید طلای فیزیکی را در مقادیر کم خریداری کنید. شما نمی توانید فقط ۱۰۰ یا ۵۰۰ دلار سرمایه گذاری کنید. شما باید حداقل ۱ گرم بخرید که در حال حاضر در کشور ما قیمت آن حدود ۳ میلیون تومان است.

بدون درآمد منظم شما فقط در صورتی می توانید سود کسب کنید که واقعاً آن را با قیمت افزایش یافته بفروشید. اما نه به عنوان سود ماهانه یا سالانه.

بیشتر بخوانید: نرم افزار امور سهام و سهامداران

سرمایه گذاری در طلای دیجیتال

سرمایه گذاری در طلای دیجیتال

طلای دیجیتال از طریق حواله بانکی مبادله می شود. فرض کنید شما یک حساب دارید و دوست شما به ۱۰۰۰ ریال نیاز دارد. کاری که انجام خواهید داد این است که برنامه را باز کنید و ۱۰۰۰ ریال را به حساب بانکی او انتقال دهید. شما به دوستتان ۱۰۰۰ ریال دادید. اما واقعاً مجبور نبودید به بانک بروید یا پول جمع آوری و واریز کنید. کل فرآیند الکترونیکی بود.

بیشتر بخوانید: نرم افزار سهامداری

مرحله اول:

به طور مشابه، هنگام خرید طلای فیزیکی، تحویل فیزیکی را دریافت می کنید. حتی اگر یک سکه طلا کوچک باشد، شما مسئول امنیت آن هستید. اما زمانی که شما طلای دیجیتال را از شرکتی خریداری می کنید، طلا در انبار آن شرکت ذخیره می شود و ایمنی آن مسئولیت شما نیست. این شرکت از ایمنی و امنیت طلا مراقبت می کند. حتی اگر سرقت یا اتفاق بد دیگری برای انبار پیش بیاید، شرکت آن را بیمه کرده است و شما همچنان در امان هستید.

بیشتر بخوانید: نرم افزار مدیریت امور سهام

مرحله دوم:

در مرحله بعد، از آنجایی که تحویل فیزیکی دریافت نمی کنید، این امکان را دارید که طبق میل خود طلای تنها به ارزش ۱۰۰، ۵۰۰ یا ۱۰۰۰ دلار خریداری کنید. بعد از آن مشکل شرکت در نحوه توزیع آن است. آنها می توانستند یک گرم طلا را در انبار خود ذخیره کنند و آن را تحت مالکیت مشترک پنج نفر قرار دهند که هر کدام ۱۰۰۰ دلار پرداخت کردند. این باعث می شود که آن را شبیه به صندوق های سرمایه گذاری مشترک و مقرون به صرفه تر و در دسترس تر کند.

همچنین نقدینگی بیشتری وجود دارد. زیرا می توانید هر زمان که بخواهید این طلا را با چند کلیک بفروشید و هیچ کس در خلوص آن شک نخواهد کرد.

اما هنوز مشکلاتی وجود دارد که حتی طلای دیجیتال نیز نمی تواند آنها را حل کند.

بیشتر بخوانید: برنامه تحلیل سهام

  • مالیات: حتی در اینجا، شما هنوز باید ۳٪ را برای کارمزد پرداخت کنید.

  • درآمد منظم: شما هنوز هیچ درآمد یا سود منظمی دریافت نمی کنید. مگر اینکه آن را با قیمت مناسب بفروشید.

سرمایه گذاری در اوراق قرضه طلای مستقل

سرمایه گذاری در اوراق قرضه طلای مستقل

درست مانند طلای دیجیتال، اینجا نیز نیازی به پرداخت هزینه اضافی در هنگام خرید ندارید.

اما بهترین بخش این است که شما نیازی به پرداخت پول اضافی برای خرید ندارید.

امتیاز اضافی این اوراق این است که سود سالانه ۲٫۵٪ از ارزش بازار را دریافت می کنید.

که به شما امکان می دهد از این به عنوان یک منبع درآمد اضافی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: نرم افزار امور سهام

و نه تنها به شما سودی می دهد که بانک به پس اندازهای شما می دهد، بلکه به شما امکان می دهد از افزایش قیمت طلا سود کسب کنید.

اوراق قرضه طلای مستقل همچنین یک «قفل برای بازخرید منفعت» ۸ ساله ارائه می دهد. به همین دلیل، پس از خرید آن، تنها پس از ۸ سال می توانید آن را بازخرید کنید. کل این فرآیند آنلاین و بسیار ساده است.

اگر امروز ۵۰۰۰ دلار سرمایه گذاری کنید و هشت سال بعد ارزش آن به ۱۰۰۰۰ دلار تبدیل شود، مجبور نخواهید بود بابت این ۵۰۰۰ دلار که به دست آورده اید، مالیات بر سود سرمایه بپردازید. این تنها در صورتی امکان پذیر است که آن را به مدت ۸ سال نگه دارید که اجباری نیست.

بیشتر بخوانید: نرم افزار مدیریت سهام

نکته:

شما همچنین می توانید بعد از پنج سال خارج شوید، اما چون زودتر از آن خارج شده اید، باید مالیات بر سود سرمایه را بپردازید. اما اگر بخواهید قبل از پنج سال از آن خارج شوید، چه؟ این امر از طریق بورس نیز امکان پذیر است. شما می توانید آن را امروز بخرید و فردا آن را به روشی که می توانید با سهام و صندوق های سرمایه گذاری انجام دهید بفروشید.

بیشتر بخوانید: نرم افزار سهام

چگونه می توانید طلای دیجیتال را با نرخ ارزان تر از بازار خریداری کنید؟

شما می توانید این کار را با خرید اوراق قرضه طلای مستقل انجام دهید، اما نه زمانی که اعلام شد. می توانید چند روز بعد آن را از بورس خریداری کنید و این به شما کمک می کند تا آن را ارزان تر بخرید.

بیشتر بخوانید: برنامه مدیریت امور سهام

طلای دیجیتال