استراتژی خرید سهام و نگهداری آن چیست؟

استراتژی خرید سهام و نگهداری آن چیست؟

در اینجا مواردی را با شما به اشتراک می گذاریم که به عنوان مدیریت سرمایه گذاری منفعل تعریف می شود. سرمایه گذاران با ارزش در جهان معمولاً سرمایه گذاری به سبک خرید و نگهداری را توصیه می کنند. حال بیایید جزئیات مربوط به استراتژی خرید سهام و نگهداری را مرور کنیم.

در مورد سامانه تحلیل بازار بیشتر بدانید.

سیاست خرید سهم و نگهداری، سرمایه گذاری بلند مدت در سهام اوراق بهادار است. این نوع سرمایه گذار معتقد است که بازده بلند مدت ارزش تکیه بر نوسانات کوتاه مدت را دارد که مشخصه سرمایه گذاری سهام است.

این سیاست سرمایه گذاری خلاف زمان مطلق و جاری بازار است. یعنی جایی که یک سرمایه گذار سعی می کند سهام را با قیمت پایین خریداری کند و آنها را با قیمت بالا بفروشد. زمان بندی کامل بازار بسیار دشوار است. اما نگهداری سهام آسان است.

در مورد سامانه افزایش سرمایه بیشتر بدانید.

استراتژی خرید سهام و نگهداری چگونه است؟

استراتژی خرید سهام و نگهداری چگونه است؟

عملکرد اصلی این استراتژی فوق العاده ساده است. با انتخاب صندوق سهام یا معامله در بورس به راحتی بدست می آید. سپس برای سال ها یا حتی دهه ها نگهداری می شود.

این معمولاً یک سیاست سرمایه گذاری بلند مدت است. اما زمان نگهداری اوراق بهادار به دلیل سرمایه گذاری شخص بستگی دارد.

به عنوان مثال؛ اگر از این سیاست برای سرمایه گذاری در زمان بازنشستگی استفاده شود، سرمایه گذار سهام را تا زمان بازنشستگی نگه خواهد داشت.

همچنین سازگار با فرضیه بازار کارآمد است. این تئوری اساساً بیان می کند که تمام اطلاعات شناخته شده در مورد اوراق بهادار سرمایه گذاری قبلاً در قیمت آنها گنجانده شده است.

در مورد نرم افزار افزایش سرمایه بیشتر بدانید.

این بر خلاف سرمایه گذاری فعال است که در آن به یک سرمایه گذار نیاز است تا از مهارت، دانش و تحقیقات مستقل برای شکست بازار استفاده کند.

از لحاظ تئوری، یک سرمایه گذار فعال و کوتاه مدت نمی تواند موثرتر از یک سرمایه گذار بلند مدت باشد.

همه سرمایه گذاران خرید و فروش به فرضیه بازار کارآمد اعتقاد ندارند. در عوض، آنها هماهنگی با ارزش گذاری را پذیرفته اند. سرمایه گذاران با ارزش اغلب از رویکرد تحلیل بنیادی استفاده می کنند. به این ترتیب انتخاب سهام را انجام می دهد.

این سرمایه گذار سعی می کند سهام شرکت را در جایی پیدا کند که قیمت آن در مقایسه با ارزش بنیادی شرکت پایین باشد. هنگامی که این سهام را پیدا کرد، آن را می خرد و نگه می دارد تا زمانی که چیزی تغییر کند.

منظور تغییر در قیمت سهام است. مثلا قیمت سهام بیش از حد بالا می رود و ارزش بیشتری از شرکت دارد، یا شرکت مدل تجاری خود را به گونه ای تغییر می دهد که ارزش آن را کم کند.

در مورد نرم افزار سهام و سهامداران بیشتر بدانید.

مزایای استراتژی خرید سهام و نگهداری

مزایای استراتژی خرید و نگهداری

مزایای برجسته این استراتژی عبارتند از: صرفه جویی در هزینه، کاهش خطر و سادگی.

مهمترین استدلال این است که یک معامله گر بلند مدت معاملات کمتری را نسبت به سایر استراتژی ها انجام می دهد. بنابراین، هزینه های معامله به حداقل می رسد. این به نوبه خود باعث افزایش بازده خالص سبد سرمایه گذاری می شود.

کارمزدی که به کارگزار پرداخت می شود برای مدت طولانی با خرید و نگهداری یکبار مصرف خواهد بود. در عین حال، سرمایه گذار از نرخ مالیات سود سرمایه بیشتر برخوردار خواهد شد.

از آنجا که این یک مدیریت سبد سهام منفعل است، سبکی با خطرات کمتر است. مدیر با مدیریت فعالانه نمونه کارهای شخص، خطر یا ریسکی را که می پذیرد کاهش می دهد.

در مورد سامانه تحلیل بازار بیشتر بدانید.

این یک سبک است که با داشتن یک استراتژی سرمایه گذاری منفعل تر، خطر خطاهای انسانی کاهش می یابد.

مزیت دیگر این نوع از سرمایه گذاری سادگی است که بسیاری از سرمایه گذاران را به خود جلب می کند. سازگار بودن با سایر سیاست های سرمایه گذاری نیز، یک امتیاز مثبت است.

سرمایه گذارانی که بر اساس این استراتژی ها نمونه کارهایی می سازند، نیازی به انتخاب یا تحقیق زیاد ندارند. این روش کاملاً خودکار باعث صرفه جویی در وقت و ساده شدن سرمایه گذاری می شود.

در مورد شبکه اجتماعی بیشتر بدانید.

معایب استراتژی خرید سهام و نگهداری

معایب استراتژی خرید و نگهداری

قیمت سهام کاهش و افزایش می یابد. هیچ تضمینی وجود ندارد که این اتفاق در چه زمانی و در چه محدوده ای رخ دهد.

معامله گران خرید و نگهداری ممکن است به اندازه سایر معامله گران قیمت را در نظر نگیرند. این باعث می شود آنها در هنگام خرید سهام گران و فروش ارزان قیمت آسیب پذیر باشند.

ریسک در بیشتر سبک های سرمایه گذاری وجود دارد، خصوصاً در مورد سهام. اساساً، این بدان معناست که هیچ تضمینی وجود ندارد که پول شما هنگام نیاز سر جای خود باشد.

در مورد نرم افزار جامع تحلیل بازار بیشتر بدانید.

پس از سرمایه گذاری در یک شرکت، ممکن است قیمت سهام بدون بهبودی کاهش یابد. اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است در سرمایه گذاری اولیه خود ضرر کنید.

عدم انعطاف پذیری نیز یکی از جنبه های منفی است. چرا که در ماهیت این سرمایه گذاری هیچ تغییری ایجاد نمی شود.

گاهی اوقات این می تواند باعث ضرر شود به عنوان مثال؛ در رکود بزرگ و بازار خرس همراه، این سیاست سرمایه گذاری باعث از بین رفتن سرمایه های بسیاری شد.

اما بدانید: در این دوره بی ثبات برای سهام، سرمایه گذاران کوتاه مدت و فعال بیش از سرمایه گذاران سهام بلند مدت سود کردند.

استراتژی خرید سهام