اصول بازار سهام در یازده مرحله

اصول بازار سهام در یازده مرحله (بخش اول)

نحوه کار در بازار سهام و اصول بازار سهام  را در ۱۱ مرحله بررسی می کنیم. کل این سبک زندگی معاملاتی می تواند به یکباره بسیار جالب، کمی دور از واقعیت و طاقت فرسا به نظر برسد. به خصوص وقتی متوجه می شوید که چقدر باید یاد بگیرید. سفر خود را بدون دانستن چیزی درباره تجارت آغاز کنید، سپس شروع به یادگیری نمایید و بعد از آن همه چیز تغییر خواهد کرد. در دو مقاله اصول بازار سهام را مورد بررسی قرار میدهیم. با ما همراه باشید.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام بیشتر بدانید.

نحوه کار و اصول بازار سهام

نحوه کار در بازار سهام  را در 11 مرحله

  • شناخت میزان روبرویی با خطر و کنترل ذهنی ضروری است.

این آنقدر مهم است که باید شماره یک باشد. بدون آگاهی از میزان تحمل ریسک و بدون دانستن نحوه اعمال کنترل ذهنی، ممکن است زمان زیادی را از دست بدهید.

بیایید با ریسک شروع کنیم. در هر بازار سهامی، نسبت ریسک به پاداش، سطح ریسکی است که شما مایل به پذیرش آن هستید، در مقایسه با پاداش‌های احتمالی. قبل از ورود به یک تجارت، سطح ریسک را تعیین کنید.

هنگامی که سطح ریسک خود را تعیین کردید، باید کنترل ذهنی خود را حفظ کنید. اگر هدفی تعیین کرده اید و معامله به خوبی پیش می رود، پس از رسیدن به هدف، موقعیت خود را ببندید. چرا؟ زیرا این اعمال انضباط ذهنی است.

همین امر در مورد معاملات اشتباه انجام شده است. هنگامی که به حد ضرر خود رسیدید، موقعیت خود را ببندید. امیدوار نباشید که اتفاق بهتری می افتد.

در مورد نرم افزار تحلیل بازار بیشتر بدانید.

  • کارگزار مناسب خود را انتخاب کنید

کارگزاری که انتخاب می کنید ارتباط زیادی با استراتژی سرمایه گذاری یا تجارت شما دارد. موارد دیگری که باید در نظر بگیرید کارمزد و کمیسیون است.

تعداد زیادی دلال در آنجا وجود دارد. به عنوان یک معامله گر، به دنبال کارگزارانی باشید که نیازهای بسیار خاص را برآورده می کنند.

کارگزاران مختلف قوانین متفاوت و حداقل های متفاوتی دارند. بسته به محل زندگی شما ممکن است قوانین مختلفی نیز وجود داشته باشد. فرضن که در حال یادگیری نحوه معامله در بازار سهام در هند هستید. خوب، کارگزاران و قوانین اساسی بازار سهام در آنجا ممکن است متفاوت باشند.

در مورد سامانه جامع تحلیل بازار بخوانید.

  • با شرایط کلیدی بازار سهام آشنا شوید

بازار گاو نر، بازار نزولی، انتشار درآمد، سود سهام، نوسان … این لیست ادامه دارد.

بورس زبان خودش را دارد. شما باید اصطلاحات اساسی بازار سهام را بدانید. اصطلاح بازار سهام را که هر معامله گر برای موفقیت باید بداند را بررسی کنید.

آنها را یاد بگیرید و مطالعه کنید. هر روز. شما باید این زبان را مانند پشت دست خود بشناسید. توضیحات برخی از این اصطلاحات شامل:

بازار نزولی:

وقتی شاخص‌های اصلی ۲۰ درصد یا بیشتر از اوج‌های اخیر کاهش پیدا می‌کنند، نشانه‌ای از یک بازار نزولی است.

Break:

زمانی که یک سهم به پایین‌ترین حد قبلی می‌رسد. این می تواند سطوح روزانه، هفتگی یا حتی ۵۲ هفته ای باشد. شکست‌ها معمولاً پایین‌تر می‌روند. زیرا، از نظر تئوری، اخبار بدی در مورد سهام وجود دارد.

در مورد سامانه افزایش سرمایه بدانید.

Breakout:

شکست زمانی اتفاق می افتد که یک سهم از بالاترین حد قبلی شکسته شود. باز هم، این می تواند برای سطوح روزانه، هفتگی، ماهانه یا ۵۲ هفته ای اعمال شود. به همین دلیل که خرابی‌ها پایین‌تر می‌روند، گرایش به ادامه روند افزایشی دارند.

بازار صعودی:

وقتی شاخص‌های اصلی ۲۰ درصد یا بیشتر از پایین‌ترین سطح اخیر افزایش پیدا می‌کنند، نشانه‌ای از یک بازار صعودی است.

در مورد نرم افزار امور سهام بیشتر بدانید.

اصلاح بازار:

زمانی که شاخص های اصلی ۱۰ درصد از اوج قیمت های اخیر افت می کنند، این یک اصلاح است و اغلب مثبت تلقی می شود. زیرا زمان را برای یک دوره تثبیت می دهد و بازار را برای پیشرفت بعدی آماده می کند.

انتشار سود سه ماهه:

این امر هم برای معامله گران و هم برای سرمایه گذاران بلندمدت مهم است. وقتی یک شرکت درآمد سه ماهه و سود هر سهم خود را منتشر می کند، می توانید بگویید که شرکت چگونه است. سود می تواند یک کاتالیزور قوی برای جهش های بزرگ قیمت باشد. به عنوان یک معامله گر، این اطلاعات بسیار ارزشمند است.

در مورد نرم افزار ارسال مرسولات بخوانید.

سود سهام:

برخی از شرکت ها سود سهام را به سهامداران پرداخت می کنند. دیگران سود را دوباره در شرکت سرمایه گذاری می کنند. این دو دسته سهام ایجاد می کند: سهام سود سهام و سهام رشد. شرکت‌های با سابقه‌تر گاهی اوقات به طور منظم به سهامداران خود سود سهام پرداخت می‌کنند.

Bid-Ask Spread:

درخواست قیمتی است که فروشنده برای سهام خود می خواهد. پیشنهاد قیمتی است که خریدار مایل به پرداخت آن است.

سرمایه گذاری کوتاه مدت:

فروش کوتاه مدت استراتژی معاملاتی به این معنی است که شما روی کاهش قیمت سهام سرمایه گذاری می کنید.

در مورد نرم افزار آرشیو الکترونیک اسناد بخوانید.

سرمایه گذاری بلند مدت:

به این معنی است که شما روی افزایش قیمت سهام سرمایه گذاری می کنید. در اینجا برک‌آوت‌ها بیشتر می‌شوند. زیرا، از نظر تئوری، خبرهای خوبی وجود دارد.

پلت فرم معاملاتی:

از نظر فنی، این یک اصطلاح “بازار سهام” نیست. اما بدون پلت فرم معاملاتی نمی توانید معامله کنید.

نوسانات:

نوسانات تفاوت قیمت بین کم و زیاد یک سهم در یک دوره معین (معمولاً یک روز) است. به عبارت دیگر، میزان نوسان قیمت است. نوسان این امکان را می دهد به دنبال مجموعه ها و الگوهای خاصی باشیم که می دانیم می توانند سودآور باشند.

در مورد نرم افزار حضور و غیاب بخوانید.

  • الگوهای سهام، خود را تکرار می کنند

در اصول بازار سهام، الگوها تکرار می شوند. الگوهایی که ۲۰ سال پیش اتفاق می افتاد هنوز هم در حال وقوع هستند.

گاهی اوقات همه چیز بر اساس احساسات بازار و اقتصاد تغییر می کند. بنابراین شما باید سبک خود را با انواع معاملات موجود تطبیق دهید. اما شما دانش کاری را که انجام می‌دادید حفظ می‌کنید. زیرا احتمالات در هر مقطعی امکان بازگشت دارند.

لازم نیست همه آنها را یکجا یاد بگیرید. در واقع، توصیه می کنیم در ابتدا فقط از چند مورد استفاده کنید.

  • از اهرم استفاده نکنید

این بسیار مهم است: از اهرم استفاده نکنید.

به محض باز کردن یک حساب تجاری، کارگزار شما از شما می پرسد که آیا می خواهید یک حساب مارجین داشته باشید یا خیر. مگر اینکه واقعاً و دقیقا بدانید که دارید چه کار می کنید و برای فروش کوتاه به یک حساب حاشیه نیاز دارید، نه گفتن را یاد بگیرید!

در مورد نرم افزار مدیریت سهام بیشتر بدانید.

اصول بازار سهام