تأثیرات اختیاری بر سهام

افزایش سرمایه پرداخت شده چگونه بر سهام تأثیر می گذارد؟

یکی از موضوعات مهمی که سرمایه گذاران سهام باید بدانند افزایش سرمایه سهام همراه با پرداخت است. مقاله ای در این باب برای شما آماده کرده ایم. بدانید که پس از این فرآیند در بازار بورس چه تغییراتی انجام شده است و چه تصمیمی می گیرید.

افزایش سرمایه پرداخت شده به این معنی است که یک شرکت با صدور سهام جدید با پرداخت قیمت سهام خود در ازای سرمایه اصلی، سرمایه خود را افزایش می دهد. به این ترتیب وجهی به صندوق شرکت وارد می شود و به سهامداران موجود حق خرید سهام تازه صادر شده متناسب با سهامشان داده می شود. این را حق تقدم می نامند. به دلیل این خریدها و فروش و افزایش سرمایه، تغییراتی در قیمت سهام وجود دارد.

برای درک چگونگی تأثیر آن بر سهام، باید فشارهای افزایش سرمایه پرداخت شده را بررسی کنیم. زیرا افزایش یا کاهش قیمت سهام با وضعیت آن سهام ارتباط مستقیم دارد. تغییرات در قیمت ها با افزایش سرمایه با حقوق، که یکی از پویایی های داخلی سهام است، ارتباط نزدیکی دارد.

افزایش سرمایه سهام پرداخت شده چیست؟

افزایش سرمایه سهام

قبل از بررسی اثرات آن بر سهام، بیایید به طور خلاصه به یاد بیاوریم که این معامله چیست.

افزایش سرمایه پرداخت شده؛این رویدادی است که شرکت ارزش بازار خود را تا حدی افزایش می دهد تا منابع جدیدی برای خود ایجاد کند.

سهام تازه توزیع شده در ازای دریافت قیمت مشخص به سهامدارانی که قبلا سهام این شرکت را در اختیار داشتند داده می شود. بنابراین، آنها سهام خود را در شرکت پس از افزایش در همان سطح نگه می دارند.

شرکا به لطف حق تقدمی که دارند با افزایش این سهام، سهام جدید خریداری می کنند. به سرمایه گذارانی که قبلاً آن سهام را در اختیار داشتند، اولویت بهره مندی از سهام تازه ارائه شده است. بنابراین، قابل درک است که این شرکت افزایش سرمایه پرداخت شده را انجام داده است.

دلایل افزایش سرمایه سهام پرداخت شده

ممکن است دلایل مختلفی برای یک شرکت برای افزایش سرمایه توسط حقوق وجود داشته باشد. هر دلیل در واقع عاملی است که سرمایه گذار به آن توجه می کند و بر این اساس تصمیم می گیرد.

اول از همه، وضعیت تحت عنوان افزایش سرمایه پرداخت شده به این معنی است که سرمایه شرکت افزایش سرمایه با نرخ مشخصی افزایش می یابد. دلایل اجباری و اختیاری برای افزایش سرمایه وجود دارد.

افزایش سرمایه پرداخت شده اساساً منبع مالی دیگری را برای شرکتها فراهم می کند. به این ترتیب، شرکتها باعث می شوند که حجم فعالیتهای آنها رشد کند. بر این اساس، آنها نیازهای سرمایه خود را برآورده می کنند.

شناختن رابطه بین این دلایل و قیمت سهام برای تصمیم گیری صحیح هنگام سرمایه گذاری بسیار مهم است. به این دلیل که ممکن است سرمایه گذاران افزایش سرمایه سهام را به طور اجباری یا داوطلبانه درک کنند.

دلایل و تأثیرات اختیاری بر سهام

سهام

هدف این شرکت این است که بتواند با افزایش سرمایه، سرمایه گذاری جدیدی انجام دهد. بتواند املاک و مستغلات جدید را خریداری کند. در نتیجه استفاده از این درآمد از طریق سرمایه گذاری، درآمد اضافی ایجاد کند. افزایش سرمایه صرفاً به همین دلیل باعث می شود سرمایه گذاران فکر کنند که این کار داوطلبانه انجام شده است.

اگر شرکتی نتواند فعالیتی را که می خواهد با منابع خود انجام دهد، افزایش سرمایه برای آن شرکت سودمند است. زیرا شرکتی که برای افزایش سرمایه می رود می تواند آن فعالیت را با مبلغ بدست آمده انجام دهد . تا درآمد ماهانه و سالانه شرکت را افزایش دهد. بنابراین، افزایش سرمایه پرداخت شده برای شرکتها از اهمیت بالایی برخوردار است.

سرمایه گذاران به طور کلی افزایش سرمایه را منفی می دانند. با این وجود بررسی اینکه چرا شرکت سرمایه خود را افزایش داده است می تواند با حذف علامت های سوال، ذهنیت سرمایه گذاران را تغییر دهد.

برای مثال؛ تأثیر افزایش سرمایه روی سرمایه گذاران سهام، ممکن است تا حدی مثبت شود. از آنجا که این شرکت، سرمایه را افزایش می دهد، تمایل دارد با تهیه یک منبع مالی جدید، سرمایه گذاری های هدفمند خود را انجام دهد و سرمایه گذاران می توانند این وضعیت را به طور مثبت درک کنند.

دلایل و تأثیرات اجباری سهام

اگر سرمایه یک شرکت به دلایل مختلف کمتر از حداقل میزان سرمایه مورد نیاز قانون باشد، آن شرکت ملزم به افزایش سرمایه خود می شود. اگر یک شرکت با چنین شرایطی روبرو باشد باعث افزایش سرمایه می شود، از خارج خوشایند به نظر نمی رسد.

زیرا ایده ای که بطور کلی در ذهن سرمایه گذاران شکل می گیرد؛ چگونگی رسیدن شرکت به این وضعیت این است که چگونه آن شرکت به زیر حداقل سرمایه رسیده است و آیا وضعیت منفی در شرکت وجود دارد یا خیر.

شرکتی که به دلایل اجباری تصمیم به افزایش سرمایه خود می گیرد، با افزایش سرمایه به مردم اعلام می کند که در وضعیت بسیار دشواری قرار دارد. کاهش درآمد شرکت و افزایش بدهی ها را می توان دلیل افزایش اجباری سرمایه نشان داد.

اما ممکن است سرمایه گذاران چنین دلایلی را در مورد شرکت تفسیر منفی کرده و تمایل به فروش سهام داشته باشند.

بنابراین، در حالی که تصور شرکتی که باعث افزایش اختیاری سرمایه توسط سرمایه گذاران می شود، مثبت تر است. اما برای شرکتی که به دلایل اجباری سرمایه گذاران قصد افزایش سرمایه را دارد، بسیار منفی است. برای اینکه در هنگام سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار دقت لازم را داشته باشند، سرمایه گذاران باید به این مسئله اهمیت دهند که چرا شرکتی که با پرداخت سرمایه، افزایش سرمایه می دهد.

پارش سیستم آشنا افزایش سرمایه سهام