نرم افزار امور سهام

امور سهام و استراتژی سرمایه گذاری با ارزش

امور سهام و استراتژی های سرمایه گذاری با ارزش در بازار سهام، از مواردی است که هر سرمایه گذاری باید موارد مربوط به آن را بداند. امروزه بسیاری از مردم نا آگاهانه و بدون شناخت امور سهام وارد این بازار شده و در انتها با از دست دادن مبلغ زیادی از سرمایه خود، از آن خارج می شوند.

در مورد نرم افزار امور سهام بدانید.

در صورتی که بازار سهام و امور سهام نیز به اندازه ی دیگر بازار های سرمایه گذاری نیاز به شناخت، آگاهی و دانش دارد. به عنوان مثال؛

مهمترین نکته در خرید سهامی که زیر ارزش واقعی آن باشد، بررسی دقیق شرکت و تصمیم گیری های محتاطانه است. اما بسیاری فقط از گله پیروی می کنند. یعنی وقتی همه ی مردم در حال خرید سهمِ شرکتی هستند، آنها نیز سهم را خریداری می کنند. و یا وقتی همه در حال فروش هستند، آنها نیز اقدام به فروش می کنند. این موضوع یکی از خطرناک ترین ریسک های سرمایه گذاری در بازار بورس است و به هیچ عنوان سرمایه گذاری با ارزش در امور سهام در نظر گرفته نمی شود.

امور سهام و استراتژی سرمایه گذاری با ارزش

سرمایه گذار ارزشمند کریستوفر اچ براون تعیین کرد که یک شرکت احتمالاً درآمد خود را با این موارد افزایش می دهد:

این سرمایه گذار مشهور پیشنهاد می کند تا رقبای یک شرکت را برای ارزیابی چشم انداز رشد آینده بررسی کند. اما پاسخ به همه این مشکلات، بدون هیچ گونه داده عددی پشتیبانی کننده، گمانه زنی است.

در مورد سامانه افزایس سرمایه بدانید.

به همین دلیل، وارن بافت توصیه می کند که فقط در صنایعی سرمایه گذاری کنید که در آنها شخصاً کار می کنید یا در صنایعی که با آنها آشنایی دارید. مانند اتومبیل، لباس، لوازم خانگی و کالاهای مصرفی و …

استراتژی دیگر در امور سهام، خرید سهام شرکتی است که محصولات یا خدمات آن مدتهاست مورد تقاضا بوده و در بلندمدت همچنان محبوب خواهد بود.

اگرچه پیش بینی اینکه چه زمانی محصولات جدید نوآورانه سهم بازار بورس را به دست می آورند دشوار است. اندازه گیری مدت زمان فعالیت یک شرکت و بررسی چگونگی سازگاری خود با چالش ها در طول زمان آسان است.

خرید – فروش توسط خودی ها

نرم افزار امور سهام و سرمایه گذاری در بورس

منظور از خودی ها، مدیران ارشد شرکت و سهامداران بورس هستند که حداقل ۱۰ درصد سهام را در اختیار دارند. این افراد اطلاعات منحصر به فردی در مورد شرکت دارند. بنابراین، می توانیم تصور کنیم که انتظارات شرکت در صورت خرید سهامشان مثبت به نظر می رسد.

به همین ترتیب، سرمایه گذارانی که حداقل ۱۰ درصد سهام یک شرکت را در اختیار دارند اگر پتانسیل سود را نمی دیدند، خرید آنچنانی نمی کردند.

در غیر این صورت، هر فروشی حاکی از خبر بد نیست. زیرا ممکن است شخصی که فروش می کند به پول نقد نیاز داشته باشد و بنابراین می تواند فروش کند.

در مورد سامانه جامع تحلیل بازار بخوانید.

گزارش های درآمد را تحلیل کنید

در برخی از زمان ها، سرمایه گذاران بورس با ارزش باید به منابع مالی شرکت نگاه کنند تا عملکرد آنها را ببینند و آنها را با همتایان خود در صنعت مقایسه کنند.

گزارش های مالی نتایج عملکرد سالانه و سه ماهه یک شرکت را ارائه می دهد. شما می توانید از گزارش سالانه یک شرکت چیزهای زیادی یاد بگیرید. این گزارشات محصولات و خدمات ارائه شده شرکت را توضیح می دهد.

صورتهای مالی را تحلیل کنید

ترازنامه شرکت تصویری کلی از وضعیت مالی آن ارائه می دهد. ترازنامه از دو قسمت تشکیل شده است. یکی لیست دارایی های شرکت و دیگری بدهی ها و حقوق صاحبان سهام آن را ذکر می کند.

بخش دارایی ها به پول نقد و معادل نقدی یک شرکت تقسیم می شود. این بخش به سرمایه گذاری و دریافتنی از مشتریان، امور سهام، دارایی های ثابت مانند کارخانه ها و تجهیزات تقسیم می شود.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام بخوانید.

در بخش تعهدات، حساب های پرداختی یا دریافتی شرکت، بدهی های تعهدی، بدهی های کوتاه مدت و بدهی های بلند مدت آورده شده است.

بخش حقوق صاحبان سهام نشان می دهد که چه مقدار پول در شرکت سرمایه گذاری شده است. چه تعداد سهام در سهامداران آن و چه مقدار سود کسب کرده است.

سود تقسیم نشده نوعی حساب پس انداز است که سود بازمانده از شرکت را در خود نگه می دارد. مثلا؛ برای پرداخت سود سهام استفاده می شود و نشانه ای از یک شرکت سالم و سودآور محسوب می شود.

صورت سود و زیان به شما نشان می دهد که چه میزان درآمد، هزینه و سود شرکت ایجاد شده است. با نگاهی به صورت سود سالانه و نه صورتهای سه ماهه، ایده بهتری از وضعیت کلی ارائه می شود. زیرا بسیاری از شرکت ها در طول سال دچار نوسانات حجم فروش هستند.

خطرات سرمایه گذاری با ارزش در امور سهام چیست؟

خطرات سرمایه گذاری با ارزش در امور سهام

اگرچه این یک استراتژی با ریسک متوسط ​​تا پایین است. اما مانند هر استراتژی سرمایه گذاری، احتمال از دست دادن سرمایه گذاری با ارزش وجود دارد.

برخی از این خطرات به شرح زیر است:

محاسبات بر اساس اعداد نادرست

از آنجا که تصمیمات مربوط به سرمایه گذاری با ارزش تا حدی مبتنی بر تجزیه و تحلیل صورتهای مالی است، ضروری است که این محاسبات را درست انجام دهید. همچنین، شرکت ها از نظر روش حسابداری متفاوت هستند و مقایسه دقیق شرکت های مختلف با معیارهای مالی یکسان را دشوار می کند.

اگر به توانایی خود در خواندن و تجزیه و تحلیل صورتهای مالی و گزارشات اطمینان دارید، به کار خود ادامه دهید و در صورت نیاز با یک مشاور مالی صحبت کنید.

در مورد شبکه اجتماعی سهامداران و ناشران بخوانید.

به دنبال سود یا ضررهای خارق العاده هستید

در برخی از سال ها، شرکت ها با خسارات یا سودهای غیرمعمول زیادی از حوادثی مانند: بلایای طبیعی، بازسازی شرکت ها یا پرونده های قضایی روبرو شده اند.

شرکت آنها را در صورت سود و زیان تحت برچسبی مانند: سود یا ضرر فوق العاده گزارش می کند. هنگام انجام محاسبات، مهم است که این ناهنجاری های مالی را از معادله خارج کنید تا درک بهتری از عملکرد شرکت در یک سال عادی داشته باشید.

بیش از حد پرداخت

یکی از بزرگترین خطرات در سرمایه گذاری با ارزش در امور سهام ناشی از پرداخت بیش از حد سهام است. برای کاهش ریسک، باید مطمئن شوید که در تمام سرمایه گذاری های خود حاشیه ایمنی ایجاد کرده اید. شما باید به استراتژی هایی مانند خرید سهام برای حدود دو سوم یا کمتر توجه کنید.

سرمایه گذاری سنتی در امور سهام

طبق سرمایه گذاری سنتی، سرمایه گذاری در امور سهام منفرد، یک استراتژی پر خطر خواهد بود. در نتیجه؛ تنوع، که ممکن است شامل چندین سهام یا شاخص باشد، برای قرار گرفتن در معرض طیف گسترده ای از موقعیت های سهام پر سود شرکت ها و بخش های اقتصادی مهم است.

سرمایه گذار مشهور ارزشی، کریستوفر اچ. براون در کتاب “Little Book of Value Investing” توصیه می کند که حداقل ۱۰ سهام در دست داشته باشید.

گوش دادن به احساسات

نادیده گرفتن احساسات هنگام تصمیم گیری در مورد امور سهام و سرمایه گذاری دشوار است. حتی اگر هنگام ارزیابی اعداد از دیدگاه مستقل و مهمی برخوردار باشید، ممکن است زمان استفاده از برخی از پس اندازهای سخت خود برای خرید سهام، ترس و هیجان داشته باشید.

از همه مهمتر، اگر قیمت پس از خرید سهام کاهش یابد، ممکن است فروش آن وسوسه انگیز باشد. به یاد داشته باشید که یک سرمایه گذار ارزشمند به معنای:

پرهیز از روانشناسی گله در هنگام افزایش قیمت سهام و پرهیز از فروش در هنگام کاهش است.

 

ارش سهام سرمایه گذاران در بورس اوراق بهادار