اهمیت سهامداران در تجارت و کسب و کار کوچک

اهمیت سهامداران در تجارت و کسب و کار کوچک

سهامداران صاحبان شرکت ها هستند. یک کسب و کار کوچک ممکن است فقط یک سهامدار به نام موسس داشته باشد. در حالی که یک شرکت دولتی ممکن است هزاران سهامدار فردی و نهادی مانند شرکت های صندوق سرمایه گذاری مشترک، صندوق های بازنشستگی و صندوق های تامینی داشته باشد. سهامداران نقش مهمی در تامین مالی، عملیات، حاکمیت و جنبه های کنترلی یک کسب و کار دارند.

مطلب مرتبط: نرم افزار مدیریت امور سهام

اهمیت سهامداران در تجارت

"اهمیت

تامین مالی یک شرکت

یکی از دلایل اصلی برای عمومی شدن، جذب سرمایه از سرمایه گذاران است. در عوض، بنیانگذاران شرکت، مالکیت بخشی را به این سرمایه گذاران جدید واگذار می کنند. شرکت‌های خصوصی و استارت‌آپ‌ها همچنین ممکن است از طریق مکان‌های خصوصی، که مسائل اشتراک گروهی از افراد و موسسات است، سرمایه جمع‌آوری کنند.

مطلب مرتبط: نرم افزار سهامداران

بنیانگذاران یک شرکت نوپا، از جمله حامیان سرمایه گذاری خطرپذیر، ممکن است در ازای درصد بالاتری از مالکیت، سرمایه اضافی را نیز ارائه کنند. برخلاف سرمایه گذاران اوراق قرضه، سهامداران سود دوره ای یا سرمایه اولیه خود را از شرکت پس نمی گیرند.

مطلب مرتبط: نرم افزار سهام

عملیات یک شرکت

سهامداران هر دو نقش مستقیم و غیرمستقیم در عملیات یک شرکت دارند. آنها مدیرانی را انتخاب می کنند که افسران ارشد، از جمله مدیر اجرایی و مدیر ارشد مالی را منصوب و بر آنها نظارت می کنند. از طریق بورس نقش غیرمستقیم دارند. سرمایه‌گذاران از شرکت‌هایی که نمی‌توانند انتظارات درآمدی را برآورده کنند، دور می‌مانند. اما در سهامی سرمایه‌گذاری می‌کنند که به طور مداوم انتظارات را برآورده می کنند.

مطلب مرتبط: نرم افزار امور سهام و سهامداران

بنابراین، مدیریت شرکت تحت فشار دائمی برای برآورده کردن و شکست پیش‌بینی‌های فروش و سود است. شرکت هایی که جریان نقد آزاد قابل توجهی ایجاد می کنند اغلب با فشار سهامداران برای بازگرداندن مقداری از وجه نقد مازاد به سهامداران در قالب سود سهام یا بازخرید سهام مواجه می شوند.

مطلب مرتبط: نرم افزار امور سهامداری

اداره یک شرکت

شرکت‌های عمومی معمولاً دارای سیاست‌های رسمی حاکمیت شرکتی هستند، مانند ترکیب و نقش‌های کمیته‌های مختلف هیئت‌مدیره، نقش رئیس، کدهای رفتار و اخلاق تجاری. هیأت مدیره به سهامداران پاسخ می دهد نه مدیریت. شرکت های سهامی عام باید اطلاعات به موقع و کامل را به سهامداران ارائه دهند.

مطلب مرتبط: برنامه سهامداران

مدیران ارشد اغلب چند روز را در هر سه ماهه صرف بحث در مورد عملیات و شرایط عمومی کسب و کار با سهامداران، تحلیلگران بازار و رسانه های تجاری می کنند. مدیر اجرایی و مدیر ارشد مالی اسناد مالی را امضا می کنند و در نتیجه آنها را در قبال خطاها و اشتباهات پاسخگو می کنند.

مطلب مرتبط: برنامه مدیریت امور سهام

کنترل یک شرکت

سهامداران معمولا تعیین می کنند که چه کسی یک شرکت سهامی عام را کنترل می کند. یک شرکت گسترده، که در آن یک سهامدار اکثریت وجود ندارد، در برابر تلاش های خصمانه تصاحب آسیب پذیر است.

مطلب مرتبط: نرم افزار امور سهام

سهامداران می توانند در صورت رضایت از مدیریت فعلی یا در صورت ناکافی بودن قیمت عرضه، مانع از این حرکت ها شوند. سهامداران نهادی ممکن است علناً از مدیریت شرکت بخواهند که گزینه های استراتژیک مانند فروش شرکت یا ادغام با شرکت دیگر را در نظر بگیرد.

مطلب مرتبط: نرم افزار سهامداری

هزینه های مربوط به سهامداران

شرکت های سهامی عام هزینه های اضافی خاص مربوط به سرمایه گذاران را متحمل می شوند. این هزینه‌ها شامل هزینه‌های ارتباطات سرمایه‌گذار، هزینه‌های حقوقی و سایر هزینه‌های مربوط به افشای مقررات، و هزینه‌های میزبانی مجامع عمومی سالانه، تماس‌های کنفرانس سه‌ماهه و سایر رویدادهای روابط سرمایه‌گذار است.

مطلب مرتبط: نرم افزار مدیریت سهام

سهامداران