اوراق قرضه شرکتی: راهنمای کامل

اوراق قرضه شرکتی: راهنمای کامل

تغییرات در نرخ بهره ممکن است اوراق قرضه شرکتی را جذاب تر کند. درک این اوراق قبل از سرمایه گذاری مهم است. سرمایه گذاری در اوراق قرضه می تواند یک راه عالی برای به دست آوردن مقداری بازده با سرمایه شما و در عین حال کاهش ریسک از دست دادن سرمایه باشد. این امر به ویژه هنگامی که به یک هدف مالی نزدیک می‌شوید و زمانی که نوسانات بازار سهام می‌تواند منجر به زیان سرمایه بزرگ – و سریع – شود، ارزشمند است.

مطلب مرتبط: برنامه سهامداران

اوراق قرضه شرکتی چیست؟

سهام قرضه شرکتی یک تعهد بدهی است که توسط یک شرکت برای جمع آوری پول صادر می شود. خریداران اوراق قرضه شرکتی به شرکت پول وام می دهند. در حالی که شرکت موظف است طبق توافق به دارندگان اوراق، سود را پرداخت کند. هنگامی که یک سهام قرضه شرکتی سررسید می‌شود یا به پایان دوره می‌رسد، شرکت به دارنده اوراق بازپرداخت می‌کند.

اوراق قرضه شرکتی وامی است به یک شرکت برای یک دوره از پیش تعیین شده، با سود از پیش تعیین شده که آن را پرداخت می کند. در ازای آن، شرکت موافقت می کند که سود (معمولاً دو بار در سال) را بپردازد و سپس ارزش اسمی اوراق را پس از سررسید آن بازپرداخت کند.

مطلب مرتبط: نرم افزار سهامداری

موارد دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند، از جمله:

اوراق قرضه با نرخ شناور،

که دارای نرخ های بهره متغیری هستند که بر اساس معیارهایی مانند نرخ خزانه داری تغییر می کند. اینها معمولاً توسط شرکت هایی صادر می شوند که زیر درجه سرمایه گذاری در نظر گرفته می شوند. یعنی آنهایی که اوراق قرضه ناخواسته در نظر گرفته می شوند.

مطلب مرتبط: نرم افزار امور سهام

اوراق قرضه کوپن صفر،

که با پرداخت سود همراه نیست. در عوض، شما کمتر از ارزش اسمی (مبلغی که ناشر وعده بازپرداخت آن را می دهد) پرداخت می کنید و ارزش کامل را در سررسید دریافت می کنید.

اوراق قرضه قابل تبدیل،

که به شرکت ها انعطاف پذیری می دهد تا در زمان سررسید اوراق، به سرمایه گذاران به جای پول نقد، با سهام عادی پرداخت کنند.

مطلب مرتبط: نرم افزار امور سهام و سهامداران

اوراق قرضه شرکتی چیست؟

نحوه خرید سهام قرضه شرکتی

اوراق قرضه انتشار جدید به تازگی از شرکتی که به دنبال جذب وجه نقد از طریق یک کارگزار واسطه است، ارائه می شود. شما ارزش اسمی را پرداخت خواهید کرد و شرکت عواید آن را بدون هر گونه کارمزدی که توسط دلال-فروشندگان برای خدماتشان باقی مانده است، دریافت خواهد کرد.

مطلب مرتبط: نرم افزار مدیریت امور سهام

بازار ثانویه جایی است که می توانید اوراق قرضه منتشر شده از قبل را از سرمایه گذارانی خریداری کنید که مالک آن هستند و به دنبال فروش قبل از سررسید هستند. قیمت ممکن است بالاتر یا کمتر از ارزش اسمی باشد. بسته به نرخ بهره (برای حفظ بازدهی رقابتی با بازدهی که توسط انتشارات جدید پرداخت می شود). همچنین به وضعیت مالی شرکت صادرکننده.

مطلب مرتبط: نرم افزار سهام

یک صندوق اوراق قرضه به شما امکان می دهد در گروه گسترده ای از اوراق قرضه سرمایه گذاری کنید و تعدادی از صندوق های اوراق قرضه منحصراً در اوراق مشارکت سرمایه گذاری می کنند. اگر با مقادیر کمتر پول کار می کنید، یک صندوق اوراق قرضه می تواند ایده آل باشد. زیرا حداقل سرمایه گذاری قیمت یک سهم از یک صندوق قابل معامله در بورس اوراق قرضه (ETF) است. وجوه اوراق قرضه قیمتی دارند. مدیر صندوق باید هزینه هایی را پوشش دهد و همچنین می خواهد سود کسب کند.

مطلب مرتبط: نرم افزار سهامداران

نحوه کسب درآمد از سهام قرضه شرکتی

سرمایه گذاری در اوراق قرضه شرکتی به طور کلی بخشی از یک استراتژی برای محافظت از سرمایه شما و کسب سود از سود پرداختی به عنوان بخشی از یک سبد متنوع از سهام و اوراق قرضه است.

شما همچنین می توانید با سرمایه گذاری در معاملات اوراق قرضه برای تخفیف به ارزش اسمی درآمد کسب کنید. این می تواند به چند دلیل رخ دهد. یکی از دلایل تغییر در محیط نرخ بهره است. اگر نرخ بهره افزایش یابد، سرمایه گذاران می توانند با انتشار جدید درآمد بیشتری کسب کنند.

مطلب مرتبط: برنامه مدیریت امور سهام

همچنین اگر شرکتی در معرض خطر ناتوانی در انجام تعهدات بدهی خود باشد یا ممکن است مجبور به انتشار سهام برای پرداخت اوراق قرضه قابل تبدیل شود، ممکن است یک اوراق تنزیل شود. در این موارد، دارندگان اوراق قرضه اغلب مایل به فروش کمتر از ارزش اسمی هستند. مطمئناً در چنین شرایطی خطر بیشتری برای اوراق قرضه وجود دارد زیرا این شرکت‌ها می‌توانند بدهی‌های خود را نکول کنند و در نتیجه برای دارندگان اوراق قرضه ضرر داشته باشند.

سهام شرکتی در مقابل سهام

سهام نشان دهنده مالکیت مستقیم در یک تجارت است، در حالی که اوراق قرضه یک وام با نرخ بازده از پیش تعیین شده است. یک شرکت قوی و سودآور، ارزش اوراق قرضه آن حتی در صورت تغییر اساسی قیمت سهام ثابت خواهد ماند.

مطلب مرتبط: نرم افزار امور سهامداری

با این حال، قیمت سهام یک شرکت می تواند به طور قابل توجهی نوسان داشته باشد. این اغلب بر اساس پیش بینی هایی است که مردم فکر می کنند می تواند در آینده به دست بیاورد. در نتیجه، قیمت سهام می تواند نوسان داشته باشد. در حالی که سهام قرضه شرکتی تمایل دارند ارزش خود را حفظ کنند. شما بالقوه صعودی سهام را با قابل پیش بینی بودن اوراق معامله می کنید.

همانطور که اشاره شد، بزرگترین مزیت سهام قرضه شرکتی ثبات است. تا زمانی که شرکت صادرکننده در وضعیت خوبی باقی بماند، اوراق قرضه در هر محیط اقتصادی باقی می ماند. حتی سهام بهترین شرکت‌ها نیز می‌تواند با بازار سقوط کند. این نوسان می‌تواند منجر به زیان‌های بزرگی در صورت نیاز به فروش در یک زمان خاص شود.

مطلب مرتبط: نرم افزار مدیریت سهام

اوراق قرضه شرکتی