چرا سرمایه گذاران اوراق قرضه ناخواسته می خرند؟

اوراق قرضه ناخواسته چیست؟

بیاموزید که خرید اوراق قرضه ناخواسته به چه معناست و اینکه آیا برای سبد سهام و موفقیت مالی بلندمدت شما انتخاب خوبی است یا خیر. اوراق قرضه ناخواسته بدهی است که به عنوان سهام قرضه شرکتی شناخته می شود و توسط شرکتی صادر می شود که دارای رتبه اعتباری درجه سرمایه گذاری نیست.

مطلب مرتبط: نرم افزار مدیریت امور سهام

اوراق قرضه ناخواسته به عنوان اوراق با بازده بالا نیز شناخته می شود. زیرا سود پرداختی، بالاتر از متوسط سهام قرضه شرکتی است. شرکت‌هایی که اوراق قرضه ناخواسته منتشر می‌کنند این نرخ‌های بهره بالا را می‌پردازند تا سرمایه‌گذاران را ترغیب کنند تا ریسک بالاتری را برای وام دادن به آنها بپذیرند.

مطلب مرتبط: نرم افزار امور سهامداری

در حالی که رتبه‌بندی اعتباری درجه سرمایه‌گذاری نشان‌دهنده ریسک کمی است که یک شرکت در پرداخت بدهی خود نکول می‌کند، اوراق قرضه ناخواسته بالاترین خطر را برای شرکت در پرداخت سود (به نام ریسک نکول) دارند. حتی زمانی که ریسک نکول را در نظر می گیریم، اوراق قرضه ناخواسته هنوز کمتر از بسیاری از سهام احتمال زیان دائمی پرتفوی را دارند. زیرا یک شرکت موظف است در صورت ورشکستگی، به دارندگان سهام قرضه قبل از سهامداران بازپرداخت کند.

مطلب مرتبط: نرم افزار مدیریت سهام

اوراق قرضه ناخواسته چگونه کار می کنند؟

می توانند با قیمت بالاتر یا پایین تر از ارزش اسمی اوراق بهادار معامله شوند. ارزش اسمی آن چیزی است که ناشر بدهی در سررسید به سرمایه گذار سهام قرضه بازپرداخت می کند.

قیمتی که سهام قرضه با آن معامله می شود تحت تأثیر چشم انداز کسب و کار، متوسط نرخ بهره در بازار و نتایج مالی شرکت است. اوراق قرضه شرکت‌هایی که ریسک‌پذیر تلقی می‌شوند تمایل دارند با تخفیف نسبت به ارزش اسمی اوراق معامله شوند. در حالی که اوراق قرضه شرکت‌های با ریسک پایین‌تر با حق بیمه معامله می‌شوند.

مطلب مرتبط: برنامه مدیریت امور سهام

قابل ذکر است که قیمت اوراق قرضه چندان تحت تأثیر قیمت سهام شرکت نیست. در حالی که سهام نشان دهنده مالکیت شرکت است، سهام قرضه فقط وام به شرکت ها هستند. ارزش اسمی یک سهام قرضه در هنگام بازخرید، به اضافه بهره ای که می پردازد، اساساً ارزش یک اوراق قرضه است.

افزایش قیمت اوراق قرضه ناخواسته نشان دهنده بهبود سلامت کلی اقتصاد است. کاهش قیمت سهام قرضه به طور کلی نشان دهنده شرایط بد یا بدتر شدن اقتصادی است.

مطلب مرتبط: نرم افزار سهامداران

چرا سرمایه گذاران اوراق قرضه ناخواسته می خرند؟

چرا سرمایه گذاران اوراق قرضه ناخواسته می خرند؟

سهام قرضه ناخواسته پتانسیل کسب درآمد بیشتری را نسبت به اوراق قرضه شرکتی با درجه سرمایه گذاری و سهام قرضه صادر شده توسط دولت و سایر سازمان های دولتی ارائه می دهد. از آنجایی که سهام قرضه ناخواسته نرخ بهره بالاتری می پردازند، برخی از سرمایه گذاران مایلند از شرکت هایی حمایت کنند که اعتبار کمتر از درجه سرمایه گذاری دارند. پس شانس بیشتری برای عدم پرداخت وام دارند.

مطلب مرتبط: نرم افزار امور سهام

صندوق با بازده بالا، که در سهام قرضه ناخواسته با دقت انتخاب شده سرمایه گذاری می کند، به سرمایه گذاران نرخ بهره ای می پردازد که تقریباً دو سوم بیشتر از صندوق اوراق قرضه درجه سرمایه گذاری است. این پتانسیل درآمد اضافی زیادی است و تعداد زیادی سهام قرضه ناخواسته انفرادی حتی بازدهی بالاتری نسبت به این دو صندوق دارند.

نمونه هایی از شرکت های سهام قرضه ناخواسته خارجی

تعداد کمی از شرکت‌های معروف دارای رتبه‌بندی اعتباری پایین‌تر از درجه سرمایه‌گذاری هستند.

مطلب مرتبط: نرم افزار سهام

فورد (NYSE:F):

فورد در گذشته به عنوان درجه سرمایه گذاری رتبه بندی شده بود. اما این شرکت رتبه بندی درجه سرمایه گذاری خود را در سال ۲۰۲۰ به دلیل همه گیری ویروس کرونا و فروپاشی اقتصاد جهانی از دست داد. سهام قرضه ناخواسته آن همچنان با قیمتی ممتاز معامله می شود که منعکس کننده وضعیت میراث شرکت است.

مطلب مرتبط: نرم افزار امور سهام و سهامداران

تسلا (NASDAQ:TSLA):

تسلا یک شرکت جوان‌تر و جدیدتر است و بدهی‌های ناخواسته آن محصول سابقه مالی آن است. تمرکز آن بر رشد باعث شده است که تسلا به تازگی شروع به ایجاد جریان نقدی آزاد مثبت کند. اگرچه این شرکت در حال پیشرفت به سمت تبدیل شدن به درجه سرمایه گذاری است.

مطلب مرتبط: نرم افزار سهامداری

نتفلیکس (NASDAQ:NFLX):

نتفلیکس نیز در این دسته از شرکت های رشد محور قرار می گیرد. این شرکت برای سال‌ها جریان نقدی منفی ایجاد کرد تا هزینه تولید محتوای جدید برای سرویس استریم خود را بپردازد. و سهام قرضه ناخواسته را به عنوان بخشی از استراتژی خود برای تامین مالی تولید داخلی فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی منتشر کرد. سهام قرضه نتفلیکس، که با قیمت پریمیوم نیز معامله می‌شوند، با نزدیک‌تر شدن شرکت به تولید جریان نقدی آزاد مثبت، کمی ارزش بیشتری پیدا کرده‌اند. بهبود رتبه اعتباری این شرکت این احتمال را ایجاد می کند که نتفلیکس در نهایت به وضعیت درجه سرمایه گذاری دست یابد.

مطلب مرتبط: برنامه سهامداران

اوراق قرضه ناخواسته