اوراق قرضه پس انداز چگونه کار می کنند؟

اوراق قرضه پس انداز چگونه کار می کنند؟

درباره یکی از اساسی ترین سرمایه گذاری های بدهی دولت بیشتر بدانید. اوراق قرضه پس انداز یکی از اساسی ترین ابزارهای مالی است که با ایمان و اعتبار کامل دولت پشتیبانی می شود. در اینجا به بررسی اوراق پس‌انداز می‌پردازیم، چگونه در طول زمان درآمد کسب می‌کنند. چگونه می‌توان ارزش اوراق پس‌انداز خود را دریابید. و چگونه اوراق پس‌انداز خود را نقد کنید.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام  بیشتر بدانید.

درک اوراق قرضه پس انداز

اوراق قرضه پس انداز، اوراق بهاداری هستند که دولت برای پرداخت نیازهای استقراضی خود منتشر می کند. هنگامی که شما یک اوراق قرضه پس‌انداز می‌خرید، در واقع پول خود را با نرخ بهره معینی به دولت قرض می‌دهید. دولت مسئول بازپرداخت کامل وام خواهد بود. این اصل به اضافه بهره است.

اوراق قرضه پس‌انداز سرمایه‌گذاری کم‌ریسکی محسوب می‌شوند. زیرا توسط دولت حمایت می‌شوند. به عبارت دیگر، احتمال اینکه دولت نتواند تعهدات اوراق قرضه پس انداز خود را بازپرداخت کند بسیار کم است. بنابراین، ریسک برای سرمایه گذاران فردی نیز بسیار ناچیز است. به ویژه در مقایسه با سرمایه گذاری های بازار سهام.

وقتی یک اوراق قرضه پس‌انداز می‌خرید، سود مرکب دریافت خواهید کرد. با دو نوع اولیه اوراق قرضه پس‌انداز سودی به دست خواهید آورد که هر شش ماه یکبار ترکیب می‌شود. بنابراین، هر شش ماه، سود به مبلغ اصلی اضافه می‌شود. سپس برای شش ماه بعد، سود به مبلغ اصلی جدید و بالاتر محاسبه می شود. اوراق قرضه پس انداز تنها اوراق قرضه دولتی هستند که سود مرکب دریافت می کنند.

در مورد نرم افزار سهامداری بیشتر بدانید.

اوراق قرضه پس انداز با مالیات به تعویق افتاده است. به این معنی که شما هیچ گونه مالیاتی را پرداخت نمی کنید، زیرا از اوراق قرضه سود دریافت می کنید. شما فقط در هنگام بازخرید – یا در زمانی که اوراق قرضه را نقد می کنید، مالیات می پردازید. این امکان را دارید که سود را در طول عمر اوراق بهادار گزارش کنید. اما تنها زمانی که اوراق قرضه نقد شده باشد، مشمول مالیات خواهید بود.

شما می توانید یک بازمانده را به عنوان ذینفع وثیقه نام ببرید که در صورت مرگ غیرمنتظره، مالک فوری آن می شود. بازمانده این گزینه را دارد که هیچ کاری انجام ندهد (قرضه را تا سررسید آن نگه دارد)، اوراق قرضه را نقد کند یا به نام خود مجدداً منتشر کند. اگر نامی از بازماندگان ذکر نشود، اوراق قرضه پس‌انداز بخشی از دارایی فرد متوفی می‌شود. مانند هر دارایی دیگری بدون ذینفع نامشخص.

در مورد نرم افزار امور سهام  بیشتر بدانید.

ارزش اوراق قرضه پس انداز من چقدر است؟

ارزش اوراق قرضه پس انداز من چقدر است؟

برای تعیین ارزش اوراق قرضه پس انداز خود باید اطلاعات زیر را بدانید:

سری:

این باید روی صفحه پس انداز شما چاپ شود یا به وضوح در حساب آنلاین شما توضیح داده شود.

نام:

ارزش اسمی نشان داده شده در اوراق قرضه شخصی شما.

شماره سریال اوراق قرضه:

یک شناسه الفبای عددی منحصر به فرد که در یافتن اوراق قرضه دقیق شما کمک می کند.

تاریخ صدور:

ماه و سال انتشار اوراق قرضه شما.

در مورد برنامه مدیریت سهام  بیشتر بدانید.

همچنین باید بدانید که اگر یک اوراق قرضه را از دست داده اید یا یکی از آنها به سرقت رفته یا از بین رفته است، چگونه می توانید ادعا کنید. شما باید فرم ادعایی دقیقی را ارسال کنید که در آن ماه و سال خرید خاص و همچنین شماره، نام و آدرس تامین اجتماعی شما درخواست می شود. نیازی به گفتن نیست که بهتر است اوراق قرضه خود را پیگیری کنید، به خصوص اگر صاحب اوراق پس انداز کاغذی هستید.

در مورد نرم افزار اسناد بخوانید.

چگونه اوراق خود را نقد کنید؟

در واقع نقد کردن اوراق پس انداز خود. اوراق قرضه مختلف به روش‌های مختلفی بازخرید می‌شوند. نقد کردن اوراق قرضه کاغذی نیازمند کمی کار بیشتر است. باید اوراق فیزیکی را به بانک یا مؤسسه مالی دیگری بیاورید. بهتر است از قبل تماس بگیرید تا مطمئن شوید که موسسه ای که در نظر دارید واقعاً اوراق پس انداز شما را نقد می کند.

از آنجا به تثبیت هویت می رسد. اگر مشتری بانک هستید، فقط باید نوعی مدرک شناسایی معتبر ارائه دهید. اگر نه، ممکن است روند کمی سخت‌تر باشد. اما تا زمانی که مالک واقعی اوراق قرضه هستید، پس از اثبات مالکیت، برای نقد کردن آنها مشکلی نخواهید داشت.

در مورد نرم افزار سهام  بیشتر بدانید.

مهم است که به خاطر داشته باشید که ارزش اوراق قرضه شما در صورتی که تا سررسید صبر کنید تا آن را نقد کنید، بالاترین ارزش را خواهد داشت. این به دو دلیل است:

  • اول، اوراق قرضه شما زمان بیشتری برای به دست آوردن سود مرکب خواهد داشت،

  • دوم، برخی از اوراق قرضه در سررسید حداقل دو برابر می شوند. با منتظر ماندن بیشتر برای نقد کردن اوراق قرضه خود، سود بیشتری کسب خواهید کرد و از هرگونه تعدیل قیمت داخلی بهره مند خواهید شد.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام و سهامداران بیشتر بدانید.

اوراق قرضه پس انداز