بازار بورس و راهنمای کسب درآمد از بازار بورس

بازار بورس و راهنمای کسب درآمد از بازار بورس (بخش اول)

راهنمای کسب درآمد از بازار بورس را دراین محتوا به شما ارائه می دهیم. صدها هزار نفر وجود دارند که به طور مرتب در بازار بورس سرمایه گذاری می کنند و به موفقیت می رسند. این افراد با استفاده از تجربه میلیون ها معامله گر در چرخه های بی شمار بازار بورس، برخی از اصول اولیه و ساده را اتخاذ می کنند.

در حالی که هوش یک عامل مهم در هر کسب و کاری است، برای موفقیت سرمایه گذاری خود نیازی به هوشمندی فوق العاده ندارید. ما می توانیم توضیح دهیم که همه افراد در سطوح مختلف سرمایه گذاری در بورس هستند. در واقع اگر بتوانید ریاضی پنجم دبستان را انجام دهید، به راحتی می توانید در بورس سرمایه گذاری کنید.

در مورد نرم افزار امور سهام و سهامداران بیشتر بدانید.

تاکتیک ها و نکاتی برای کسب درآمد از بازار بورس

تاکتیک ها و نکاتی برای کسب درآمد از بازار بورس

همه به دنبال راه های سریع و آسان برای ثروتمند شدن هستند. اگرچه برخی افراد با قرعه کشی ثروتمند می شوند، اما فقط افراد احمق یا ناامید از شانس به عنوان یک استراتژی سرمایه گذاری استفاده می کنند. اگر باور ندارید که در خیابان بر اثر رعد و برق کشته می شوید، نباید باور کنید که در لاتاری برنده می شوید و پولدار می شوید. زیرا احتمال وقوع هر دو یکسان است.

در مسیر موفقیت، ما اغلب قوی ترین عواملی را که در اختیار داریم نادیده می گیریم. اینها جادوی زمان و بهره مرکب است. سرمایه گذاری منظم، اجتناب از ریسک های مالی غیرضروری و اینکه پول شما برای سال ها یا حتی دهه ها کار کند، مطمئن ترین راه برای افزایش دارایی های شما هستند. حال چگونه از بازار بورس درآمد کسب کنیم؟

در مورد سامانه تحلیل بازار بخوانید.

اهداف بلند مدت تعیین کنید.

چرا می خواهید در بازار بورس سرمایه گذاری کنید؟ آیا بعد از ۶ ماه، ۱ سال، ۵ سال یا بیشتر به پول نقد خود نیاز خواهید داشت؟ آیا برای بازنشستگی، خرید خانه یا وصیت فرزندانتان سرمایه گذاری می کنید؟

قبل از سرمایه گذاری در بازار بورس، باید هدف خود را بدانید و بدانید چه زمانی به این پول در آینده نیاز خواهید داشت. با دانستن اینکه چه زمانی به این پول در آینده نیاز خواهید داشت، می توانید محاسبه کنید که چقدر باید سرمایه گذاری کنید و چه مقدار درآمد باید از سرمایه گذاری خود کسب کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

گسترش پورتفولیوی شما به سه عامل بسیار مرتبط بستگی دارد.

  • پول اصلی شما سرمایه گذاری شده است.

  • درآمد خالص سالانه شما بر اساس اصل شما.

  • مقدار زمانی که شما سرمایه گذاری خواهید کرد.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام بیشتر بدانید.

وارن بافت: اگر قصد ندارید سهامی را به مدت ۱۰ سال نگه دارید، حتی به نگه داشتن آن برای ۱۰ دقیقه فکر نکنید.

بازار بورس

تحمل ریسک خود را درک کنید.

تحمل ریسک یک ویژگی روان‌شناختی ارثی ژنتیکی است. اما می‌تواند به طور مثبت تحت تأثیر تحصیلات، درآمد و ثروت (هرچه این افزایش بیشتر باشد، تحمل خطر بیشتر می‌شود) و منفی با سن (با افزایش سن، تحمل ریسک کاهش می‌یابد). میزان تحمل ریسک شما احساس شما در مورد ریسک و سطح اضطرابی است که هنگام وقوع خطر تجربه می کنید. در مفهوم روانشناختی، تحمل ریسک به عنوان «میزانی است که فرد از آنچه که برای یک نتیجه بهتر دارد صرف نظر می کند». به عبارت دیگر، تحمل ریسک برای هرکس متفاوت است و معیاری برای در نظر گرفتن تعادل «درست» وجود ندارد. در حالی که برخی ممکن است در ازای ۱۰۰ دلار، ۱۰۰۰ دلار را به خطر بیندازند، برخی ممکن است در ازای ۱۰۰۰ دلار تنها ۱۰۰ دلار را در معرض خطر قرار دهند.

در مورد نرم افزار مدیریت الکترونیک اسناد بخوانید.

نحوه درک شخص از خطر در بازار بورس

علاوه بر این، تحمل ریسک نیز تحت تأثیر نحوه درک شخص از خطر است. به عنوان مثال، پرواز یا رانندگی در هواپیما در اوایل دهه ۱۹۰۰ بسیار خطرناک تلقی می شد. اما با افزایش تعداد سفر با هواپیما و وسایل نقلیه، این خطر توسط مردم پذیرفته شد. برعکس، امروزه بسیاری از مردم فکر می‌کنند که اسب‌سواری به دلیل خطر افتادن بسیار خطرناک است.

پدیده ادراک به ویژه در مورد سرمایه گذاری در بازار بورس اهمیت دارد. هرچه بیشتر در مورد سرمایه گذاری ها (مثلاً نحوه خرید و فروش سهام، میزان تغییر قیمت معمولاً و نقدشوندگی سرمایه گذاری ها) بیشتر بدانید، ریسک کمتری نسبت به آنچه قبل از اولین سرمایه گذاری فکر می کردید متقبل خواهید شد. در نتیجه، زمانی که شدت سرمایه گذاری شما کمتر باشد، نگرانی ها و تحمل ریسک شما تغییر چندانی نخواهد کرد. زیرا تعریف شما از درک ریسک نیز تغییر خواهد کرد.

در مورد نرم افزار امور سهام بیشتر بدانید.

با درک میزان تحمل ریسک خود، از سرمایه گذاری هایی که باعث نگرانی می شود اجتناب می کنید. به طور کلی نباید سرمایه گذاری کنید که خواب شما را مختل کند. نگرانی ترس را تحریک می‌کند، که باعث می‌شود واکنش احساسی (و نه منطقی) به عامل استرس‌زا نشان دهید. در شرایطی که عدم قطعیت مالی حاکم است، سرمایه گذاران باید آرام بمانند و فرآیندهای تصمیم گیری تحلیلی را دنبال کنند.

بازار بورس