بازار بورس و راهنمای کسب درآمد از بازار بورس (بخش دوم)

بازار بورس و راهنمای کسب درآمد از بازار بورس (بخش دوم)

در مسیر موفقیت، ما اغلب قوی ترین عواملی را که در اختیار داریم نادیده می گیریم. اینها جادوی زمان و بهره مرکب است. سرمایه گذاری منظم، اجتناب از ریسک های مالی غیرضروری و اینکه پول شما برای سال ها یا حتی دهه ها کار کند، مطمئن ترین راه برای افزایش دارایی های شما هستند. حال چگونه از بازار بورس درآمد کسب کنیم؟ با بخش دوم راهنمای کسب درآمد از بازار بورس با شما هستم.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام  بیشتر بدانید.

تاکتیک ها و نکاتی برای کسب درآمد از بازار بورس

تاکتیک ها و نکاتی برای کسب درآمد از بازار بورس

در بازار بورس احساسات خود را کنترل کنید.

اگر بتوانید ریاضی پنجم دبستان را انجام دهید، می توانید در بورس موفق باشید. البته مگر اینکه از وضعیت عاطفی خود آگاه باشید و اجازه ندهید شما را راهنمایی کند.حتی اگر باهوش ترین فرد دنیا باشید، اگر انضباط عاطفی ندارید، ممکن است بازار بورس و سهام برای شما سود چندانی نداشته باشد. بهترین مثال در این مورد اسحاق نیوتن است که به عنوان باهوش ترین مرد جهان توصیف می شود.

نیوتن در یک شرکت بازرگانی به نام دریای جنوبی نیز با شایعاتی مبنی بر دریافت مجوز از ایالت و دو برابر شدن درآمدش، سرمایه گذاری کرد و در مدت کوتاهی پول خود را چهار برابر کرد و سهام خود را فروخت. اما وقتی دید که سهام همچنان در حال افزایش است، طاقت نیاورد و دوباره آن را با قیمت ۹۰۰ دلار خرید و این بار از معاملات اهرمی برای کسب درآمد بیشتر استفاده کرد. با وجود اینکه قیمت ها چند روزی به افزایش خود ادامه دادند، ناگهان قیمت سهام از ۱۵۰۰ دلار به ۱۵۰ دلار کاهش یافت. در نتیجه دانشمند معروف تمام دارایی خود را از دست داد.

در مورد نرم افزار تحلیل بازار در بازار بورس بخوانید.

بزرگترین مانع برای سود در بازار بورس و سهام ناتوانی افراد در کنترل احساسات خود و در نتیجه ناتوانی آنها در تصمیم گیری منطقی است. در کوتاه مدت، قیمت شرکت ها منعکس کننده احساسات ترکیبی کل جامعه سرمایه گذاران است. زمانی که بیشتر سرمایه گذاران شروع به نگرانی در مورد یک شرکت می کنند، قیمت ها معمولاً کاهش می یابد، همانطور که وقتی سرمایه گذاران شروع به فکر مثبت در مورد شرکت می کنند، قیمت ها احتمالاً افزایش می یابد.

در مورد نرم افزار سهام  بازار بورس بیشتر بدانید.

افرادی که افکار منفی در مورد بازار دارند “خرس” نامیده می شوند، در حالی که افرادی که افکار مثبت دارند “گاو نر” نامیده می شوند. نبرد مداوم بین خرس ها و گاوها در ساعات کاری در قیمت های دائمی در حال تغییر اوراق بهادار منعکس شده است. این نوسانات کوتاه مدت به جای تحلیل منطقی و سیستماتیک دارایی ها، مدیریت و برنامه های شرکت، ناشی از شایعات، گمانه زنی ها و امیدها (احساسات) است.

قیمت هایی که برخلاف انتظار ما در نوسان است، تنش و ناامنی ایجاد می کند. در این مواقع: «آیا برای جلوگیری از ضرر سهامم را بفروشم؟ آیا باید آن را نگه دارم و بیشتر بخرم، به این امید که قیمت ها دوباره افزایش یابد؟» چنین سوالاتی ذهن ما را به خود مشغول کرده است.

حتی اگر قیمت‌ها در مسیر مورد انتظار پیش بروند، سؤالات زیر به ذهن متبادر می‌شود: «آیا سهامی که از بازار بورس خریداری کرده‌ام با کسب سود مشخص، قبل از کاهش قیمت‌ها بفروشم؟ یا ممکن است قیمت‌ها از این هم بالاتر برود، پس باید صبر کنم؟ چنین افکاری به ذهن ما خطور می کند، به خصوص زمانی که دائماً قیمت ها را رصد می کنیم. وقتی احساسات ما عامل اصلی اعمال ما باشد، تصمیمی که می گیریم به احتمال زیاد اشتباه خواهد بود.

در مورد نرم افزار جامع تحلیل بازار بخوانید.

نباید از کاهش قیمت سهامتان ناراحت باشید و همینطور از افزایش آن خوشحال باشید. وقتی این کار را انجام می دهید، احساسات شما تحت کنترل است.

اگر دلیل موجهی برای خرید سهام دارید و دلیل شما منطقی است، تغییرات کوتاه مدت و ناگهانی قیمت نباید روی شما تاثیر بگذارد. با این حال، اگر متوجه شدید که دلیل شما یک تصمیم اشتباه بوده است، باید زمان فروش دارایی خود را نیز برنامه ریزی کنید. به عبارت دیگر، در صورت ایجاد آسیب، باید یک استراتژی فرار داشته باشید.

بازار و قیمت ها را روزانه دنبال نکنید.

دربازار بورس قیمت ها را روزانه دنبال نکنید.

دنبال کردن اوراق بورس به صورت آنلاین این تصور را در ذهن شما ایجاد می کند که بورس یک “مسابقه دوی ۱۰۰ متری” هیجان انگیز است. با این حال، بازار سهام یک ماراتن طولانی است تا یک مسابقه دویدن کوتاه. مهم این نیست که اول باشی، بلکه رسیدن به خط مقصد است.

  1. اگر قیمت خانه شما در اینترنت یا تلویزیون، هر روز یک پنی اعلام می شد، آیا می توانستید تا آخر عمر با خوشی زندگی کنید؟

  2. “اگر ارزش خانه خود را دقیقه به دقیقه بررسی نمی کردید، آیا از افزایش یا از دست دادن ارزش آن جلوگیری می کنید؟”

  3. پس چرا برای سهام به گونه ای متفاوت رفتار می شود؟

در مورد نرم افزار مدیریت الکترونیک اسناد بخوانید.

در آزمایشی که در دهه ۱۹۸۰ توسط روانشناس هاروارد، پل آندریسن انجام شد، مشاهده شد که سرمایه گذارانی که روزانه از سهام خود مطلع می شدند، تنها نصف سرمایه گذارانی که هیچ اطلاعاتی دریافت نمی کردند، درآمد داشتند. دلیل این موضوع چه می تواند باشد؟

بر اساس یک تحقیق نوآورانه در جهان، اگر یک رویداد ۲ تا ۳ بار متوالی تکرار شود، مغز ما منتظر می ماند تا این اتفاق بعد از آن رخ دهد و اگر این انتظار محقق شود، دوپامین، هورمون شادی، ترشح می شود و مغز پر از شادی است به همین ترتیب وقتی یک سهم ۲-۳ روز متوالی افزایش پیدا می کند، فکر می کنیم ادامه خواهد داشت و اگر این اتفاق بیفتد بسیار خوشحال می شویم. این باعث می شود که ما به پیش بینی های خود وابسته شویم.

در مورد نرم افزار امور سهام بیشتر بدانید.

هنگامی که سهام شروع به کاهش می کند، قسمت آمیگدال مغز ما که ترس و اضطراب را مدیریت می کند شروع به کار می کند. این بخشی است که پاسخ “جنگ یا گریز” را ایجاد می کند، که غریزه بقا است که در همه حیوانات یافت می شود. همانطور که سهام ما کاهش می یابد، ما می ترسیم و نگران هستیم. به همین دلیل می خواهیم سهام را بفروشیم و از شر این احساس خلاص شویم.

علاوه بر این، به گفته محقق برنده جایزه نوبل، دانیل کانمن، ما به ضررها ۲ برابر شدیدتر از دستاوردها واکنش نشان می دهیم. مهم نیست که چقدر از کسب ۱۰۰۰ دلار احساس خوشحالی می کنید، از دست دادن ۱۰۰۰ دلار حداقل دو برابر بیشتر ضرر خواهد داشت. به همین دلیل است که نمی توانیم در بازاری که قیمت ها روز به روز در حال کاهش است، سهام خود را با قیمت های بسیار پایین بفروشیم. با این حال، این واقعیت که سهامی که در بلندمدت به آن اعتماد داریم و می دانیم قیمت آن ارزان است، برای مدتی کاهش یافته است، چیزی را تغییر نمی دهد. برعکس، ارزان تر شده است و فرصت خرید بهتری ایجاد می کند.

در مورد سامانه تحلیل بازار بخوانید.

با توجه به همه اینها، تجارت می تواند ذهن شما را وسوسه کند و آسیب بزرگی به شما وارد کند. بنابراین روزانه دنبال بازار نباشید و معامله نکنید!

بازار بورس