بازار بورس و راهنمای کسب درآمد از بازار بورس (بخش سوم)

بازار بورس و راهنمای کسب درآمد از بازار بورس (بخش سوم)

قبل از انجام اولین سرمایه گذاری خود برای یادگیری اصول اولیه بازار بورس سهام وقت بگذارید. در بازار بورس سهام، تمرکز شما باید روی شرکت ها باشد تا کل بازار. زیرا حرکات بازار بورس غیرقابل پیش بینی است. خیلی کم پیش می‌آید که حرکت بورس سهام همه شرکت‌ها در یک جهت باشد، حتی زمانی که بازار بورس سهام در حال افت شدید است، سهام برخی شرکت‌ها همیشه در حال افزایش هستند.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام  بیشتر بدانید.

تاکتیک ها و نکاتی برای کسب درآمد از بازار بورس

تاکتیک ها و نکاتی برای کسب درآمد از بازار بورس

در اینجا مواردی وجود دارد که باید قبل از اولین سرمایه گذاری خود در نظر بگیرید:

  • شرکت چگونه پول در می آورد؟

  • سرمایه شرکت از کجا می آید؟

  • چه تفاوتی با رقبای خود دارد؟

  • تا کی می تواند این مزیت را حفظ کند؟

  • مشتریان آنها چقدر راضی هستند؟

  • درآمد خود را چگونه خرج می کند؟

  • در چه چیز شرکت سرمایه گذاری کنیم؟

  • چگونه برای رشد سرمایه گذاری کنیم؟

  • شرکت چقدر بدهی دارد؟

در مورد نرم افزار تحلیل بازار در بازار بورس بخوانید.

و غیره. شما باید بتوانید به سوالات پاسخ روشنی بدهید. در مورداندازه گیری ها و تعاریف مالی شما باید تعاریف متریکی مانند نسبت P/E، سود هر سهم، حاشیه سود و نرخ رشد سالانه را بدانید. شما باید بدانید که اینها چگونه محاسبه می شوند و توانایی مقایسه شرکت های مختلف را با استفاده از معیارها و سایر موارد مهم داشته باشید.

با اصول در بازار بورس پیش بروید.

  • روش های محبوب در انتخاب سهام و زمان بندی:

شما باید درک کنید که چگونه تحلیل های بنیادی و تکنیکال انجام می شود، تفاوت آنها چگونه است و کدام یک در هر استراتژی بازار سهام مفیدتر هستند.

در مورد نرم افزار سهام  بیشتر بدانید.

  • انواع سفارش مبادله :

باید تفاوت بین سفارشات سهام، سفارشات توقف، سفارشات برای جلوگیری از ضرر و موارد مشابه را بدانید که توسط معامله گران استفاده می شود.

  • انواع مختلف حساب های سرمایه گذاری:

اگرچه پول نقد رایج‌ترین است، اما طبق مقررات برای معاملات مختلف، حساب‌های مارجین الزامی است. شما باید بدانید که مارجین چگونه محاسبه می شود و تفاوت بین نیازهای مارجین چیست.

دانش و تحمل ریسک با هم مرتبط هستند. همانطور که وارن بافت گفت: “ریسک از دانستن آنچه انجام می دهید ناشی می شود.”

در مورد نرم افزار جامع تحلیل بازار بخوانید.

در بورس سرمایه گذاری های خود را متنوع کنید.

در بورس سرمایه گذاری های خود را متنوع کنید.

سرمایه گذاران با تجربه مانند بافت با انجام تمام تحقیقات لازم برای شناسایی و اندازه گیری ریسک خود از تنوع بخشیدن به سهام اجتناب می کنند.

اندرو کارنگی به دلیل این جمله معروف است: “ایمن ترین استراتژی سرمایه گذاری این است که تمام تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار دهید و آن سبد را تماشا کنید.”

فکر کردن مانند بافت و کارنگی می تواند خطرناک باشد، به خصوص در سال های اولیه کار سرمایه گذاری، آن هم بدون دانش و تجربه کافی. محبوب ترین راه برای مدیریت ریسک در ابتدا، تنوع بخشیدن به آن است. سرمایه گذاران محتاط در شرکت های مختلف، در صنایع مختلف و گاهی در کشورهای مختلف سهام دارند. به این ترتیب از تاثیر منفی یک رویداد بد احتمالی بر دارایی هایشان جلوگیری می کنند.

در مورد نرم افزار مدیریت الکترونیک اسناد بخوانید.

هرگز از افرادی که به آنها اعتماد ندارید مشاوره سرمایه گذاری نگیرید.

رولز رویس تنها جایی است که افرادی که لامبورگینی می‌رانند از کسانی که هر روز سوار مترو می‌شوند مشاوره دریافت می‌کنند. – وارن بافت

در روانشناسی ثابت شده است که ما بیش از حد به احساساتی که راز می دانیم وابسته می شویم. به عنوان مثال ممکن است یکی از دوستان شما بخواهد به شما بگوید که شخصی را از داخل شرکت می شناسد و در آینده قیمت ها بسیار افزایش می یابد یا ممکن است به نوعی این را بشنوید. چنین احساساتی را نادیده بگیرید.

هر سرمایه گذاری شخصی است. وقتی نوبت به آینده و سرمایه گذاری شما می رسد، باید کنترل را در دست بگیرید. بنابراین، شما باید به طور مداوم خود را آموزش دهید و مسئولیت تصمیمات سرمایه گذاری خود را بپذیرید. البته می توانید از کارشناسان سرمایه گذاری حرفه ای خود پشتیبانی دریافت کنید. آنها می توانند شما را در مورد چیزهای زیادی آگاه کنند. البته اگر سوالات درستی بپرسید. هدف اصلی شما باید یافتن شرکت‌هایی باشد که در طول سال‌ها به طور پیوسته در حال رشد بوده و نسبت به قیمت فعلی‌شان ارزان هستند.

در مورد نرم افزار امور سهام بیشتر بدانید.

هنگام سقوط خریدار باشید و هنگام بالا رفتن فروشنده باشید.

وقتی قیمت پایین بیاید من هر چیزی را می خرم، چه سهام یا جوراب-وارن بافت

اگر سهام بسیار خوبی دارید که قصد دارید آن ها را برای سالیان متمادی نگهداری کنید، هر کاهش قیمت باید مایه خوشحالی شما باشد. می پرسی چرا؟ آیا دوست ندارید قیمت غذایی که در تمام عمرتان خورده اید کاهش یابد؟ پس چرا نگران سهامی باشید که در صورت کاهش قیمت، بتوانید بیشتر بخرید؟

در مورد سامانه تحلیل بازار بخوانید.

بنابراین با گذشت زمان ممکن است همه چیز اشتباه شود و قیمت ها کاهش یابد. اگر در شاخص های اصلی شرکت وخامتی مشاهده نشد، باید این را فرصتی برای خرید بیشتر بدانید. سرمایه گذار باهوش کسی است که از بدبین خرید می کند و به خوشبین می فروشد.

لازم به ذکر است که بازار نسبت به رویدادها و اخبار بیش از حد واکنش نشان می دهد. یا بسیار خوش بینانه است یا بدبینانه. به همین دلیل است که قیمت ها می تواند کاهش یا افزایش یابد. به عنوان مثال، در بحران اینترنت در سال ۲۰۰۱، قیمت سهام آمازون از ۱۳۰ دلار به ۶ دلار کاهش یافت. اما هیچ مشکلی در فعالیت های شرکت وجود نداشت. این شرکت به رشد خود ادامه داد و درآمدهای خود را چند برابر کرد.

جف بزوس:

جف بزوس این وضعیت را با این کلمات توضیح می دهد:

قیمت سهام آمازون از ۱۳۰ دلار به ۶ دلار در مقابل چشمان ما کاهش یافت. اما اوضاع در شرکت بهتر از همیشه پیش می رفت. فروش ما چند برابر می شد و به عنوان یک شرکت به رشد خود ادامه می دادیم. به همین دلیل، ما فقط به تمرکز روی تجارت خود ادامه دادیم.»

در سال های بعد، قیمت سهام آمازون به بیش از ۳۰۰۰ دلار افزایش یافت.

وقتی قیمت سهم ۳۰ درصد بالا رفت ۳۰ درصد احساس زرنگی نکنید. چون اگر ماه بعد ۳۰ درصد کاهش پیدا کند، این بار هم باید ۳۰ درصد احساس حماقت کنید. – جف بزوس

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام و سهامداران بیشتر بدانید.

بازار بورس