بازار-سرمایه-و-دلایل-شکست-سرمایه-گذاران

بازار سرمایه و دلایل شکست سرمایه گذاران

کسب درآمد از طریق سرمایه گذاری در بازار سرمایه و بورس اوراق بهادار آرزوی همه سرمایه گذاران است. علاوه بر این، سرمایه گذاران رویای این را دارند که بتوانند بدون از دست دادن سرمایه ی خود این کار را انجام دهند. با این حال، برخی از اشتباهات ناشی از ناآگاهی و خصوصیات شخصی، سرمایه گذاران را ناموفق می کند.

به خصوص کسانی که قبلاً سرمایه گذاری را تجربه نکرده اند، در آغاز با مشکلات زیادی روبرو هستند. برای داشتن یک فرآیند موفق، سرمایه گذار مسئولیت هایی را بر عهده دارد که باید رعایت کند.

در مورد سامانه تحلیل بازار بیشتر بدانید.

حال، اجازه دهید جزئیات مربوط به شکست در سرمایه گذاری را بررسی کنیم.

چه عواملی سرمایه گذاران را به سمت شکست سوق می دهد؟

چه عواملی سرمایه گذاران را به سمت شکست سوق می دهد؟

قبلاً اشاره کردیم که سرمایه گذاری کار ساده ای نیست. این دلایل زیادی دارد. اگرچه بیشتر آنها ناشی از اشتباهات شخصی سرمایه گذار است. اما برخی شرایط غیر ارادی نیز ممکن است دلیل شکست باشد.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام و سهامداران بیشتر بدانید.

تجارت بدون برنامه ریزی:

یکی از بزرگترین اشتباهات انجام شده توسط سرمایه گذاران این است که آنها بدون برنامه ریزی تجارت می کنند و استراتژی های سرمایه گذاری خود را کاملاً براساس داده ها، نظرات و تجزیه و تحلیل های روزانه تعیین می کنند.

در مورد نرم افزار افزایش سرمایه بیشتر بدانید.

عدم تجزیه و تحلیل:

سرمایه گذاران نمی توانند آنچه ممکن است در بازار با آن روبرو شوند را پیش بینی کنند. با این حال، با تجزیه و تحلیل خوب، مهارت های پیش بینی بهبود می یابد و چگونگی پیشرفت قیمت ها می تواند کم و بیش پیش بینی شود. البته سرمایه گذاران باتجربه این کار را انجام می دهند.

در مورد نرم افزار سهام و سهامداران بیشتر بدانید.

تصمیم گیری بر اساس غرایز انسانی:

هرگونه تصمیم سرمایه گذاری نباید به طور ناگهانی گرفته شود. زیرا روانشناسی و غرایز انسانی مهمترین عواملی هستند که مردم را به اشتباه سوق می دهند. هنگامی که جاه طلبی برای کسب سریع پول به این موارد اضافه می شود، شاهد آن هستیم که تصمیمات فوری در بازارهای سرمایه گذاری گرفته می شود. این یک واقعیت انکارناپذیر است که منجر به ناامیدی بیشتر آنها خواهد شد.

در مورد سامانه افزایش سرمایه بیشتر بدانید.

هدف گذاری نا مشخص:

هدف اصلی یک شخص برای شروع تجارت در بازارهای سرمایه گذاری کسب سود است. فرد همچنین می خواهد بدون متحمل شدن خسارت مالی، تجربه کسب کند. تعیین هدف از ورود به بازارها از نظر اهمیت در وهله اول قرار دارد. در غیر این صورت، مردم با خطر بسیار بزرگی روبرو می شوند.

یک سرمایه گذار جدید باید برنامه تجارت خود را تحت سه عامل اصلی برنامه ریزی کند.

  •  گرایش به معاملات

  • مدیریت پول

  • روش انتخابی و روانشناسی

در مورد نرم افزار تحلیل بازار بیشتر بدانید.

روش انتخابی و روانشناسی

بسیاری از افراد بر روی روش انتخابی تمرکز دارند. بسیاری از افراد عناصری مانند گرایش به معامله، مدیریت پول و روانشناسی را نادیده می گیرند. در حقیقت، بزرگترین دلیل شکست سرمایه گذاران در این عناصرِ نادیده گرفته شده نهفته است.

نادیده گرفتن روانشناسی بازار سرمایه:

تقریباً در همه جا ذکر شده است که روانشناسی عامل مهمی در سرمایه گذاری ماست. در واقع، روانشناسی سرمایه گذاران نتیجه را بسیار تحت تأثیر قرار می دهد.

با این وجود، پذیرفتن اهمیت روانشناسی در بازار برای سرمایه گذاران دشوار است. بنابراین آنها دائماً به روش، ورودی ها، داده ها و سیستم های معاملاتی روی می آورند. مهم نیست که شما برای انجام یک تجارت موفق چه کسی و در چه موقعیتی هستید. شما باید یک طرح تجارت واقع بینانه در دست داشته باشید و مطمئن شوید که این برنامه برای شما مناسب و منحصر به فرد است.

در مورد نرم افزار سهام بیشتر بدانید.

شروع سرمایه گذاری بدون برنامه:

وقتی از بازرگانان ناموفق سوال می شود که آیا برنامه معاملاتی دارند یا خیر، متوجه می شوید که بیشتر آنها بدون برنامه شروع می کنند.

این واقعیت که معامله گران موفق یک طرح معاملاتی دارند، در حالی که معامله گران ناموفق به طور تصادفی آن را دنبال می کنند، در واقع این موضوع را به خوبی بیان می کند.

در مورد شبکه اجتماعی بیشتر بدانید.

عدم یادداشت برداری:

داشتن کاغذی که بتوانید از نظر جسمی بتوانید آن را لمس کنید، در حالی که معامله شما ادامه دارد، قوانین و اصول روی آن نوشته شده است سودمند خواهد بود. به این ترتیب، تمام کارهایی که شما باید انجام دهید در حالی که روند ادامه دارد، اعمال این قوانین است. این به شما این امکان را می دهد که به راحتی در پیگیری معاملات خود موفق باشید.

کسانی که طرح سرمایه گذاری را به صورت مکتوب درج می کنند یک سند واقعی و قابل لمس در دست دارند و خطر شکست را نیز کاهش می دهند.

بیشتر تازه واردان به بازارهای سرمایه گذاری مانند بازار سهام هنوز برنامه سرمایه گذاری ندارند. این امر منجر به تصمیمات ناسالم و ضرر و زیان می شود.

در مورد افزایش سرمایه بیشتر بدانید.

از دست دادن مداوم پول باعث دو عامل می شود:

فرد کاملاً از بازارهای سرمایه گذاری دور شود یا به همان ابتدا برگردد و همه چیز را از ابتدا شروع کند و بهترین ها را بیاموزد.

اگر برنامه ای ندارید که در روند سرمایه گذاری به آن وفادار باشید هیچ وقت نمی توانید موفقیت را تضمین کنید. زیرا تمام عناصر فوق الذکر شکست شما را به همراه دارند.

برای جلوگیری از یک وضعیت منفی، چه یک سرمایه گذار جدید باشید و یا با تجربه، باید از همان ابتدا برنامه تجارت خود را ایجاد کنید. نباید در مورد تصمیمات گرفته شده غریزه را به کار بگیرید.

بازار سرمایه و بورس اوراق بهادار