هنگام سرمایه گذاری در بورس سهام، از این موارد دوری کنید

در بخش اول مقاله توضیح دادیم که نکاتی وجود دارد که برای درآمدزایی از طریق سرمایه گذاری در بورس سهام باید از انجام آنها اجتناب کنید. در ادامه، موارد دیگر را مورد بررسی قرار می دهیم. با ما همراه باشید.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام و سهامداران بخوانید.

تمرکز روی یک ابزار سرمایه گذاری

تمرکز روی یک ابزار سرمایه گذاری در بورس سهام، یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که مرتکب خواهید شد. بسیاری از مردم فکر می کنند که با معامله یک سهام سرمایه گذاری؛ تنها یک خطر را متحمل می شوند. اما این ریسک به قدری قوی است که باعث می شود تمام پول خود را از دست بدهید. بنابراین، باید چند سهم را در سبد خود داشته باشید. هنگام معامله با یک ابزار سرمایه گذاری واحد در بورس اوراق بهادار، ممکن است به دلیل ریسکی که با آن روبرو هستید کل پول خود را از دست دهید. اما هنگام سرمایه گذاری در چند سهام، فرصت جبران ضرر را پیدا خواهید کرد. زیرا این سبد، توزیع ریسک را ارائه می دهید.

در مورد سامانه افزایش سرمایه بخوانید.

شما باید یاد بگیرید که چگونه سبد سهام خود را بسازید و چند ابزار سرمایه گذاری متناسب با علایق خود انتخاب کنید. به همین دلیل، باید ابزار سرمایه گذاری در بورس سهام را به خوبی بشناسید. وقتی سبد سهام ایجاد می کنید، هدف گیری حداکثر سود با حداقل خطر برای شما آسان تر خواهد بود.

پیروی نکردن از بازار بورس سهام

سرمایه گذاری در بورس سهام

پیروی نکردن از بازار بورس به معنای پذیرفتن یک ریسک بزرگ است. حتی می توان گفت که بورس با نظارت بر بازار ارتباط نزدیک دارد. زیرا از نوسانات قیمت ابزارهای سرمایه گذاری در بورس سهام درآمد کسب می کنید. اگر نتوانید زمان وقوع این نوسانات را پیش بینی کنید، نمی توانید درآمد کسب کنید. شما باید به خوبی بدانید که چه عواملی تحت تأثیر ابزارهای سرمایه گذاری قرار دارند و با دنبال کردن بازار، حرکت قیمت را دنبال کنید. سپس شما باید حرکات را تفسیر کرده و برای آینده پیش بینی کنید.

برای پیگیری بازار باید؛ هم از ساختار بورس و هم از حرکات قیمت ابزارهای سرمایه گذاری در بورس سهام آگاهی داشته باشید. باید بدانید چه عواملی تحت تأثیر قرار می گیرند و واکنش آنها در برابر این عوامل چگونه است. فقط از این طریق می توانید یک پیگیری موثر در بازار انجام دهید و پیش بینی های موفقی داشته باشید.

در مورد سامانه جامع تحلیل بازار بورس سهام بخونید.

عدم تجزیه و تحلیل

سرمایه گذاری در بورس سهام

بدون تجزیه و تحلیل بورس اوراق بهادار امکان انجام معاملات موفق وجود ندارد. به لطف تجزیه و تحلیل، می توانید خطرات را تشخیص داده و در مورد چگونگی جلوگیری از آنها اطلاعات کسب کنید. می توانید سطح حمایت و مقاومت قیمت ها را تعیین کنید و ببینید در چه نقاطی باید خرید و فروش کنید. تجزیه و تحلیل، اطلاعات ارزشمندی را به یک سرمایه گذار ارائه می دهد. اگر فکر می کنید تحلیل ها پیچیده هستند و از آنها دوری می کنید، مرتکب یک اشتباه بزرگ می شوید. شما باید در حین آموزش موضوع تجزیه و تحلیل را بگنجانید و درباره نحوه انجام آنها اطلاعات دقیق بدست آورید. شما می توانید تجزیه و تحلیل فنی را از فیلم ها و کتاب ها یاد بگیرید. در حساب های آزمایشی، می توانید نحوه معامله و خرید و فروش بدون خطر را مشاهده کنید.

سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه برای تصمیم‌گیری درخصوص سرمایه گذاری در بورس سهام، عوامل زیادی را مدنظر قرار می‌دهند. امروزه یکی از منابع مهم در فرآیند تصمیم‌گیری آنها اخبار و اطلاعات منتشر شده از طریق شبکه‌های اجتماعی است. شبکه‌های اجتماعی فعال در بازار سرمایه به یک بستر مهم برای تبادل تحلیل‌های مالی و اقتصادی تبدیل شده‌اند.

در مورد شبکه اجتماعی بخوانید.

عدم استفاده از استراتژی های خود

سرمایه گذاری در بورس سهام

شما نمی توانید با الگو برداری از شخص دیگری در بازار بورس پیش بروید. ممکن است آن شخص در راهی که رفته موفقیت کسب کرده باشد. اما هیچ قانونی برای موفقیت در آن جاده برای شما وجود ندارد. به همین دلیل، شما باید استراتژی های خود برای سرمایه گذاری در بورس سهام را طراحی کرده و بتوانید به طور ثابت و بدون تأثیر از دیگران پیشرفت کنید. پیروی از راه دیگران و عمل با روانشناسی گله یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که در بورس خواهید داشت. زیرا هر شخص هدف و چشم انداز سرمایه گذاری خاص خود را دارد. دیدگاه شما و برداشت شما از واقعه ممکن است با نگاه شخص دیگری متفاوت باشد. بنابراین، استفاده از همان مسیر به درد شما نمی خورد و ضرر می کنید.

برای طرح ریزی استراتژی های خود، باید ساختار بازار سهام و ویژگی های ابزارهای سرمایه گذاری را به خوبی بشناسید. شما باید بتوانید هدف سرمایه گذاری خود را به روشنی بیان کنید و تعیین کنید که می خواهید چه راهی را دنبال کنید بدون اینکه تحت تأثیر دیگران قرار بگیرید.

نرم افزار مدیریت امور سهام، سهامداران و ناشران راه را برای شما هموار می کند.

پیروی از احساسات

سرمایه گذاری در بورس سهام

یکی از مهمترین موضوعاتی که باید در بورس از آن دوری کنید، پیروی از احساسات است. هنگام تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری در بورس سهام و انجام معاملات خود، باید احساسات خود را کنار بگذارید. پیوند عاطفی به سهام و تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری بر این اساس به معنای سقوط زود هنگام شما در بازار بورس است. به همین دلیل  باید معاملات خود را به روشی منطقی انجام دهید. همچنین باید از نظر روانشناسی خود را برای بورس آماده کنید و بتوانید معاملات خود را بدون هیجان و وحشت انجام دهید. اگر از حرکات قیمتی رخ داده هیجان زده شده باشید، ممکن است موضع اشتباهی اتخاذ کنید.

در مورد سامانه تحلیل بازار بخوانید.

در آخر، باید به یاد داشته باشید که باید بورس را به عنوان یک کل در نظر بگیرید. شما باید بازار را از الف تا ی بشناسید و بتوانید حرکات قیمتی را که اتفاق می افتد تفسیر کنید. از نظر روانشناسی، باید با استفاده از حساب های آزمایشی، خود را برای بازار سهام آماده کنید. برای استفاده حداکثر از هزینه ای که پس انداز کرده اید، باید تمام گزینه ها را ارزیابی کرده و گزینه مناسب خود را انتخاب کنید. پس بی گدار به آب نزنید.

سرمایه گذاری در بورس سهام