بهترین پوشش در برابر تورم چیست؟ (سوالات متداول)

بهترین پوشش در برابر تورم چیست؟ (سوالات متداول)

سوالات متداول در برابر تورم را در این محتوا از نظر می گذرانیم.  از نظر تاریخی بهترین پوشش در برابر تورم چیست؟ بهترین پوشش در برابر تورم، از نظر تاریخی، به چارچوب زمانی شما بستگی دارد. کالاها اغلب به عنوان یک شرط خوب برای حفظ هزینه های زندگی – به ویژه طلا – ذکر می شوند. با این حال، تحقیقات کمبل هاروی، استاد دانشگاه دوک و کلود ارب، مدیر سابق کالاها و درآمد ثابت در گروه TCW، نشان می‌دهد که طلا تنها در درازمدت – یک قرن یا بیشتر – به عنوان محافظ تورم؛ بهترین کارایی را دارد.

در مورد سامانه جامع تحلیل بازار بخوانید.

بسیاری از تحلیلگران و اقتصاددانان احساس می کنند که سهام راه بهتری برای محافظت از پرتفوی شما در بلندمدت است. به ویژه در برابر شعله ور شدن غیرمنتظره تورم. زمانی که تورم بالاتر باشد، درآمد شرکت‌ها اغلب سریع‌تر رشد می‌کنند. زیرا این نشان می‌دهد که مردم در حال خرج کردن هستند و اقتصاد در حال رشد است. در طول ۱۰۰ سال گذشته، بازار سهام؛ در حالی که فراز و نشیب های خود را داشته است، (که توسط S&P 500 نشان داده شده است) به طور متوسط ​​سالانه ۱۰٪ افزایش یافته است.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام و سهامداران بیشتر بدانید.

آیا طلا محافظ خوبی در برابر تورم است؟

آیا طلا محافظ خوبی در برابر تورم است؟

یکی از نقاط سنتی فروش طلا، وضعیت آن به عنوان پوشش تورمی بوده است. طلا به‌عنوان یک دارایی واقعی و ملموس، در بیشتر موارد ارزش خود را حفظ می‌کند. برخلاف ارزهای کاغذی مانند دلار که با افزایش تورم، قدرت خرید خود را از دست می‌دهند. ضرب المثلی قدیمی وجود دارد که می گوید قیمت یک اونس طلا با قیمت یک کت و شلوار تجاری با کیفیت؛ برابری می کند. در سال ۱۹۳۴ زمانی که کت و شلوارها ۳۵ دلار قیمت داشتند، و با طلا در حال حاضر حدود ۱۸۰۰ دلار در هر اونس، امروز نیز وجود دارد (با فرض اینکه آن کت و شلوار متعلق به رالف لورن باشد).

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام بیشتر بدانید.

با افزایش تورم، قیمت طلا معمولاً افزایش می یابد. با این حال، طلا یک محافظ تورم کامل نیست. عوامل دیگر می‌توانند قیمت‌های آن را که می‌تواند سال به سال به شدت در نوسان باشد، هدایت کند. به این معنی که بازدهی تعدیل‌شده بر اساس تورم نیز می‌تواند. در واقع، طی افق های سرمایه گذاری ۱، ۵، ۱۰، ۱۵ و ۲۰ ساله گذشته، تغییر در بازده اسمی و واقعی طلا ناشی از تورم واقعی نبوده است.

در مورد نرم افزار تحلیل بازار بخوانید.

آیا بیت کوین یک محافظ قوی در برابر تورم است؟

آیا بیت کوین یک محافظ قوی در برابر تورم است؟

از نظر تئوری، بیت کوین می تواند یک محافظ تورم قوی باشد. دارایی‌هایی که سرمایه‌گذاران در زمان افزایش قیمت‌ها به سمت آنها می‌روند (به اصطلاح سرمایه‌گذاری‌های امن مانند فلزات گرانبها و املاک) دارایی‌هایی اند که کمیاب هستند یا برخلاف پول کاغذی یا دارایی‌های مالی حرکت می‌کنند. بیت کوین متناسب با این صورت حساب است.

مشکل این است که بیت کوین سابقه سرمایه گذاری زیادی ندارد. بیت کوین که در سال ۲۰۰۹ ایجاد شد، فقط برای یک دهه یا بیشتر به طور فعال معامله شده است و تورم در بیشتر عمر کوتاه آن عامل چندانی نبوده است.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام بیشتر بدانید.

بنابراین هیچ کس واقعا نمی داند که تورم چگونه بر بیت کوین و رفتار پرنوسان آن تأثیر می گذارد. مطمئناً اخیراً عملکرد آن نسبت به تورم گیج کننده بوده است. بیت کوین از اواسط دسامبر ۲۰۲۰ تا اوایل ژانویه ۲۰۲۱ دو برابر شد. زیرا رکود شروع به پیشرفت کرد. اما پس از آن، بدون کاهش آشکار فشارهای تورمی، بین ۸ تا ۱۱ ژانویه، ۲۵ درصد از ارزش خود را از دست داد.

در ماه مه ۲۰۲۱، بحث تورم تشدید شد. زمانی که فدرال رزرو از سیاست‌های همه‌گیر پول آسان و افزایش نرخ‌های بهره عقب‌نشینی کرد، سهام لرزید – اما بیت کوین واقعاً سقوط کرد. در ۱۹ می، با بسته شدن به ۳۸۳۹۰ دلار، یک کاهش یک ماهه را به اوج خود رساند – کاهشی ۴۱ درصدی نسبت به اوج ۶۴،۸۲۹ دلاری خود در اواسط آوریل.

در مورد نرم افزار افزایش سرمایه بیشتر بدانید.

آیا املاک و مستغلات می تواند در برابر تورم محافظت کند؟

آیا املاک و مستغلات می تواند در برابر تورم محافظت کند؟

املاک و مستغلات یکی از پرچین های تورمی است. این یک دارایی ملموس است و بر خلاف دارایی های کاغذی، ارزش خود را در زمان حاکم شدن تورم حفظ می کنند. به طور خاص، با افزایش قیمت ها، ارزش ملک نیز افزایش می یابد. همچنین مبلغی که صاحبخانه می تواند برای اجاره دریافت کند، افزایش می یابد، به طوری که ملک در طول زمان درآمد بیشتری از اجاره به دست می آورد.

در مورد نرم افزار سهام بیشتر بدانید.

پدیده «کاهش بدهی» نیز وجود دارد. یعنی هزینه پرداخت های وام مسکن صاحب ملک در واقع کاهش می یابد. به عنوان مثال، بگوییم که پرداخت های وام مسکن شما در سال اول وام به ۸۳۳۳ دلار در ماه ثابت می شود. آنها از نظر اسمی ثابت خواهند ماند. ۱۰۰۰۰۰ دلار در سال. اما ممکن است فقط ۸۰۰۰۰ دلار در سال دهم ارزش داشته باشند، اگر تورم پایدار در آن دوره وجود داشته باشد. همه این عناصر باعث می شود که املاک و مستغلات در دوران رکود محافظت ارزشمندی داشته باشند.

در مورد سامانه تحلیل بازار بخوانید.

تورم