بنجامین گراهام و مسیر سرمایه گذاری

بنجامین گراهام و توصیه های او در مسیر سرمایه گذاری

بنجامین گراهام، سرمایه گذار آمریکایی، اقتصاددان و استاد است. گراهام بخاطر کار در اقتصاد مدیریتی و سرمایه گذاری در یاد ها مانده است. وی، بزرگترین سرمایه گذار دوران ها است که می تواند با فلسفه سرمایه گذاری خود، شما را راهنمایی کند.

در مورد سامانه تحلیل بازار بیشتر بدانید.

حال بیایید نگاهی به توصیه های او بیاندازیم:

خرید سهام و نگه داری آن

طبق تحقیق؛ طی ۳۰ سال گذشته، شاخص S&P 500 به بازده کل سالانه ۱۰٫۲ درصد رسیده است. متوسط ​​سرمایه گذار صندوق سرمایه گذاری مشترک حدود ۴٪ است.

دلیل این عملکرد ضعیف خرید و فروش بیش از حد توضیح داده شده است. یک سرمایه گذار متوسط ​​به طور مکرر با ابزارهای سرمایه گذاری مختلف به بازارسرمایه گذاری ورود و خروج می کند. این کار اغلب با زمان بندی نامناسب انجام می شود.

به گفته گراهام؛ هرچه بیشتر معامله کنید، کمتر سود می کنید. همینطور احتمال اینکه با ضرر بیشتری بازار را ترک کنید وجود دارد. در اینجا توصیه گراهام این است: در سرمایه گذاری سهام را بخرید و نگه دارید!

در مورد سامانه افزایش سرمایه بیشتر بدانید.

همیشه با حاشیه ایمنی سرمایه گذاری کنید

همیشه با حاشیه ایمنی سرمایه گذاری کنید

بنجامین گراهام کارهای مهمی در زمینه سرمایه گذاری در ارزش و تجزیه و تحلیل امن انجام داده است. حاشیه امن به خرید یک اوراق بهادار با تخفیف قابل توجه نسبت به ارزش واقعی آن اشاره دارد.

این اصل فقط فرصت هایی را برای بازده بالا فراهم نمی کند. بلکه اجازه می دهد تا خطر منفی یک سرمایه گذاری را به حداقل برسانید.

به بیان واضح تر؛ هدف گراهام خرید دارایی ۱ دلاری به قیمت ۵۰ سنت بود. او در طول زندگی حرفه ای خود همواره به سمت این هدف در حرکت بود.

به گفته گراهام، دارایی هایی از این دست می توانند به دلیل قدرت درآمد پایدار یا فقط ارزش نقدینگی جاری قابل توجه باشند.

مثلا؛ گراهام در سهامی سرمایه گذاری می کند که دارایی های نقدینگی به استثنای کلیه بدهی های موجود در ترازنامه ارزش بیشتری از ارزش بازار کل شرکت دارند.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام و سهامداران بیشتر بدانید.

این بدان معناست که بنجامین گراهام بدون هیچ گونه هزینه ای، شرکت ها را خریداری می کند. این یکی از معمول ترین استراتژی های سرمایه گذاری های وی بود.

در واقع، اساس استراتژی در ارزیابی مجدد سهام از بازار است. این یک مفهوم مهم سرمایه گذاری است که باید با این اعتقاد عمل کرد که سهم استهلاک شده پس از مدتی به ارزش واقعی خود می رسد.

در عین حال می توان گفت شبیه منطق خرید کم و فروش گران است. این استراتژی موضوع اصلی موفقیت گراهام بوده است.

در مورد نرم افزار افزایش سرمایه بیشتر بدانید.

از نوسانات سود ببرید

از نوسانات سود ببرید

سرمایه گذاری در سهام به معنای مقابله با نوسانات است. وقتی استرس در بازار حاکم است، لازم است به جای فرار و خروج، آن را کنترل کنید.

به گفته گراهام؛ چنین دوره هایی فرصت های خوبی برای کسب سود فراهم می کند. این همچنین بدان معنی است که دوره های رکود فرصتی برای یافتن سرمایه های کلان را فراهم می کنند.

گراهام این وضعیت را چنین توصیف می کند: (آقا با تشبیه “بازار” : آقای بازار به معامله گران پیشنهاد روزانه می دهد که در آن یک سرمایه گذار از خارجِ کشور سهام خود را در تجارت می فروشد).

در مورد نرم افزار سهام و سهامداران بیشتر بدانید.

گاهی اوقات او از آینده تجارت هیجان زده می شود و قیمت بالایی را ارائه می دهد. در مواقع دیگر، افکار منفی در مورد انتظارات از کسب و کار غالب است، و پیشنهادات کمتری را ارائه می دهد.

این شرایط در بورس اوراق بهادار نیز معتبر است. بنابراین شما باید بدون بها دادن به احساسات خود بر اهداف سرمایه گذاری های خود متمرکز باشید و به آنها عمل کنید.

شما باید بر اساس بررسی صحیح و منطقی واقعیت ها، وضعیت بازار را پیش بینی کنید. همچنین وقتی قیمت هایی می بینید که از نظر شما منطقی است، بی درنگ معامله را انجام دهید. در این بین بدانید که ممکن است معاملات در حرکات غیر عادی بازار چندان منطقی نباشد.

در مورد سامانه تحلیل بازار بیشتر بدانید.

بدانید چه زمانی باید بخرید و بفروشید

بدانید چه زمانی باید بخرید و بفروشید

در کتاب Smart Investor آمده است که بسیاری از سرمایه گذاران در بازار عملکرد ضعیفی دارند. زیرا برعکس آنچه باید انجام دهند را اعمال می کنند. آنها وقتی قیمت سهام بالا می رود خرید می کنند. زیرا می بینند که بقیه پول هنگفتی از این راه کسب کرده اند .

سرمایه گذاران وقتی می بینند که بازار راکد و یا در حال اصلاح و کاهش قیمت است وحشت می کنند. بنجامین گراهام به سرمایه گذار باهوش توصیه می کند که وقتی قیمت ها بالا است، بفروشد.

سرمایه گذاران باهوش با کاهش قیمت ها و فروش بالا در بازار، از سقوط بازار بهره می برند.

در مورد نرم افزار سهام بیشتر بدانید.

سرمایه گذاری یک نوعِ منحصر به فرد است

گراهام سرمایه گذاری بلند مدت؛ به جای سرمایه گذاری کوتاه مدت را به عنوان بیانیه ای روشن و منحصر به فرد در نظر می گیرد.

این بازار برای مدت طولانی روند صعودی زیادی دارد. البته، شرایط اقتصادی و سیاسی می تواند نوسانات كوتاه مدت زیادی ایجاد كند. با این وجود، جهت واقعی برای افزایش بورس سهام با گذشت زمان وجود ندارد.

شما می توانید اینگونه فکر کنید؛ تورم باعث می شود قیمت کالاها و خدمات به مرور افزایش یابد. بنابراین، شرکت ها می توانند هزینه بیشتری را برای محصولات دریافت کنند.

در مورد نرم افزار تحلیل بازار بیشتر بدانید.

با سرمایه گذاری مجدد شرکت ها در کسب و کارها و خرید مجدد سهام، ارزش واقعی سهام شرکت متوسط ​​افزایش می یابد.

به همین دلیل بورس سهام طی دهه ها هر ساله حدود ۱۰ درصد رشد کرده است. با سرمایه گذاری در یک سبد سهام متنوع با کیفیت بالا، می توانید شانس طولانی مدت را به نفع خود تغییر دهید.

شما چه نوع سرمایه گذاری هستید

شما چه نوع سرمایه گذاری هستید

گراهام همچنین مطالعات مهمی در مورد شخصیت سرمایه گذار انجام داده است. وی سرمایه گذاران را که فعال و منفعل توصیف می شوند، کارآفرین و دفاعی تعریف کرد.

گراهام معتقد است که تنها دو نوع سرمایه گذار وجود دارد:

  • سرمایه گذاری که تعهد جدی، زمان و انرژی می گذارد تا کیفیت و کمیت تحقیقات کاربردی را با بازده مورد انتظار برابر کند. اگر وقت و تمایلی برای انجام تحقیقات با کیفیت در مورد سرمایه گذاری های خود نداشته باشید، سرمایه گذاری در یک شاخص گزینه خوبی است.
  • گروه دوم سرمایه گذاران دفاعی هستند که می توانند صرفاً با خرید ۳۰ سهم از میانگین صنعتی (مثلا داو جونز) در مقادیر مساوی، بازدهی متوسط ​​داشته باشند.

در مورد شبکه اجتماعی بیشتر بدانید.

با این حال بنجامین گراهام معتقد است که بسیاری از مردم در این مورد اشتباه می کنند. وی خاطرنشان می کند: مردم تصور می كنند كه اگر به طور متوسط ​​درآمد كم یا ناچیز بدست بیاورید کافی است. در صورتی که اگر روی بازار متمرکز باشند و كمی بیشتر كار كنید، بازدهی بالاتری خواهتد داشت.

سرمایه گذار دفاعی به معنای مدرن، سهام و اوراق قرضه است که به صندوق های شاخص مراجعه می کنند.

اینگونه سرمایه گذاران تقریباً بازگشت به بازار را تضمین می کنند. آنها با متمرکز شدن در سرمایه گذاری بلند مدت، از ضرر و عملکرد زیر متوسط ​​جلوگیری می کنند.

در مورد نرم افزار جامع تحلیل بازار بیشتر بدانید.

به گفته گراهام بسیاری از سرمایه گذاران هنوز فکر می کنند که نمی توانند بازار را شکست دهند. این یک تفکر و اشتباه محض است.

گراهام معتقد است که تنها دو نوع سرمایه گذار وجود دارد