تحلیل کاغذی در بورس چگونه انجام می شود؟ (بخش چهارم)

تحلیل کاغذی در بورس چگونه انجام می شود؟ (بخش چهارم)

سهام، اولین ابزاری هستند که هنگام صحبت از بورس به ذهن می رسد. سهم ها اوراق بسیار ارزشمندی هستند که برای شما سوآوری را به همراه دارند. این سودآوری در صورتی محقق می شود که شما دانش و آگاهی لازم در مورد استراتژی های سرمایه گذاری در این بازار را داشته باشید. در مجموعه مقالاتی، اطلاعات دقیقی در مورد تجزیه و تحلیل کاغذی در بورس را در اختیار شما قرار می دهیم. با بخش آخر این محتوا همراه شما هستیم.

در مورد نرم افزار امور سهام بیشتر بدانید.

قیمت بازار

عرضه و تقاضای سهام یک شرکت فعال در بازار سرمایه برای تغییر دستگاه گاهی در یک نقطه اتفاق می افتد. قیمت در این نقطه از تقاطع نشان دهنده قیمت بازار است. در اینجا شرایط بازار مهمترین عامل تعیین کننده است.

ارزش بازار

ارزش بازار به دست آمده از ضرب قیمت سهام یک شرکت در تعداد کل سهام یکی از شاخص های ضروری تجزیه و تحلیل شرکت است. این یک ارائه دهنده اطلاعات مهم در مورد عملکرد شرکت است.

در مورد سامانه جامع تحلیل بازار بخوانید.

ارزش شرکت

شاخصی است که برابر است با مجموع ارزش بازار یک شرکت و خالص بدهی های آن. اگرچه اغلب با ارزش بازار اشتباه گرفته می شود، اما این دو متفاوت هستند.

ارزش شرکت هر مبلغی است که هنگام خرید شرکت پرداخت می شود. یعنی شرکت ها نه تنها بر اساس ارزش بازار، بلکه بر اساس بدهی ها و دارایی هایشان معامله می شوند.

در مورد سامانه افزایس سرمایه بدانید.

آنالیز مالی

عوامل اقتصادی عمومی و بخشی خارج از شرکت ها بر ارزش سهام شرکت ها تأثیر دارند. علاوه بر این، نتایج تجزیه و تحلیل مالی مبتنی بر شرکت، داده های ملموس تری را ارائه می دهد.

تحلیل فنی

در بازارها، قیمت ها با توجه به شرایط عرضه و تقاضا در نوسان است. نوع تحلیلی که در آن پیش‌بینی‌های آینده‌نگر بر اساس این فرض انجام می‌شود که تغییرات قیمت در گذشته نیز در آینده رخ خواهد داد، تحلیل تکنیکال و یا فنی نامیده می‌شود.

در مورد سامانه امور سهام بیشتر بدانید.

در بررسی های تحلیل تکنیکال؛ نمودار قیمت / زمان استفاده می شود. این نمودارها واکنش خریداران و فروشندگان را به قیمت های مختلف در طول زمان نشان می دهد. این نمودار هیچ اطلاعاتی در مورد آینده نمی دهد. پیش بینی آینده تنها با ابزارهای تحلیل تکنیکال امکان پذیر است.

نتایج که شامل عوامل مؤثر بر شکل‌گیری قیمت در بازارها می‌شود، با کمک روش‌های آماری به صورت گرافیکی به سرمایه‌گذاران ارائه می‌شود.

تحلیلگران فنی؛ باید پیش‌بینی‌هایی در مورد قیمت‌های آینده با استفاده از تئوری‌های مبتنی بر شکل‌گیری‌های قیمت/ عرضه/ تقاضای گذشته داشته باشد تا در آینده در شرایط مشابه دوباره با آن مواجه شود.

در حالی که پیش‌بینی‌های میان‌مدت و بلندمدت بازار را می‌توان با استفاده از ابزارهای تحلیل بنیادی انجام داد، نمی‌توان خرید و فروش قبلی داده‌ها را بدون در نظر گرفتن روان‌شناسی بازار در کوتاه‌مدت و میان‌مدت در نظر گرفت. از سوی دیگر در تحلیل تکنیکال سعی می شود با در نظر گرفتن تحلیل بنیادی و داده های ساختاری نتایج کارآمدی به دست آید.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام و سهامداران بیشتر بدانید.

در حین ارزیابی یک امنیت بر اساس تحلیل تکنیکال، نیازی به بررسی داده های اقتصادی نیست. حوزه تحلیلگر فنی مستقیماً قیمت اوراق بهادار، حرکت مبلغ معامله و روند آن است.

به عبارت توصیفی تر؛ تحلیلگران فنی به این موضوع نمی پردازند که شرکت ها چه می کنند، بلکه به عملکرد سهام شرکت در بازار سهام می پردازند. تمرکز تحلیلگر فنی عرضه و تقاضا است.

پرکاربردترین ابزار تحلیل گراف است. با کمک بسیاری از روش های تحلیلی و ریاضی توسعه یافته بر روی نمودارها، تحلیلگران فنی پیش بینی هایی در مورد روند قیمت سهام یا بازار و اینکه روند در آینده چگونه خواهد بود، انجام می دهند.

ابزارهای تحلیل فنی

تحلیل های فنی به منظور پیش بینی ارزش آتی اوراق در بورس با ابزارهای مختلفی انجام می شود.

در اینجا ابزارهای مورد استفاده در تحلیل تکنیکال آمده است.

مفهوم حمایت و مقاومت

نقطه حمایت سطحی است که در آن قیمت ها از کاهش و افزایش با تقاضای ورودی شروع می شود. نقطه مقاومت، از سوی دیگر، به سطحی اشاره دارد که در آن عرضه از افزایش جلوگیری می کند در حالی که قیمت ها افزایش می یابد و افزایش متوقف می شود.

حجم معاملات نیز در نقاط حمایت و مقاومت بالاست. در بازارهای نوظهور، حمایت ها و مقاومت ها هر دو روند صعودی را دنبال می کنند.

شکستن نقاط حمایت یا مقاومت نقش این نقاط را تغییر می دهد. در مقاومت های شکسته نقش حمایت کننده را خواهند داشت.

خطوط روند نیز به عنوان حمایت یا مقاومت عمل می کنند. شکستن نقاط به دو عامل بستگی دارد.

  • اولین مورد از این عوامل؛ حجم معامله است.

  • دوم بازه زمانی است که در این سطح قیمت معامله می شود.

در مورد نرم افزار امور سهام بیشتر بدانید.

روند

قیمت ها در بازار مطابق با یک روند حرکت می کنند. عرضه و تقاضا عواملی هستند که جهت این روند را تعیین می کنند. طبیعتا جهت این روند به سمت بالا، پایین یا افقی خواهد بود. در نتیجه این وضعیت، بازار صعودی (روند گاو)، بازار نزولی (روند خرسی) و بازار افقی (روند ماهی) پدیدار خواهد شد.

تجزیخ و تحلیل کاغدی بورس