هزینه نمایندگی: بازده برای سهامداران

تضاد بین مدیریت شرکت و سهامداران (هزینه نمایندگی)

مشکل یا هزینه نمایندگی، تضاد منافع ذاتی است که در آن انتظار می رود یک طرف به نفع و سود طرف مقابل عمل کند. این هزینه یا مشکل نمایندگی نامیده می شود. این مسئله به امور مالی شرکت ها نیز اشاره دارد.

بیشتر بخوانید: نرم افزار مدیریت سهام

هزینه نمایندگی موقعیتی است که می تواند بر تصمیمات مدیران اثرگذار باشد. این تاثیر می تواند بر سود سهامداران تاثیر بگذارد. مثلا، مدیریت ممکن است چندین شرکت را برای گسترش و توسعه موسسه خریداری کند. اما گاهی نیز ممکن است مدیریت امانت را رعایت نکرده و ارقام را به نفع سهامداران دستکاری کنند.

بیشتر بخوانید: نرم افزار سهامداران

تضاد بین مدیریت شرکت و سهامداران

تضاد بین مدیریت شرکت و سهامداران آن معمولاً به عنوان هزینه نمایندگی نامیده می شود و بر عهده سهامداران است. سهامداران فعال و افزایش حاکمیت شرکتی به طور فزاینده‌ای با درگیری‌های مربوط به نمایندگی سروکار دارند. اما این تضادها می‌تواند به ویژه برای سهامداران شرکت‌های کوچک‌تر و نزدیک‌تر شدید باشد.

بیشتر بخوانید: نرم افزار امور سهام و سهامداران

شرکت‌های کوچک‌تر می‌توانند مشمول حسابرسی‌های کمتر دقیق‌تری شوند – بسته به روابط با بانک‌ها، مشتریان و تامین‌کنندگان – و سهامداران اقلیت در شرکت‌های نزدیک معمولاً در برابر تنها منبع رجوع، دعوی قضایی که می‌تواند پرهزینه و پرخطر باشد، مقاومت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: نرم افزار مدیریت امور سهام

ارزیابی ریسک مدیریت

تیم مدیریت شما ممکن است تمایل بیشتری به پذیرش سطوح بالاتر ریسک، – عملیاتی، مالی یا سرمایه گذاری – داشته باشد. در حالی که سهامداران شما مایل به حداکثر بازده در قالب سود سرمایه و سود سهام هستند. سهامداران عموماً ریسک گریز هستند که محتاطانه و محافظه کارانه تلقی می شود. اگر تیم مدیریت شما بخش بزرگی از غرامت خود را در حقوق سالانه و گزینه سهام دریافت می کند، مدیران ضرر کمتری خواهند داشت. زیرا حقوق ثابت است و ارزش اختیار سهام در پاسخ به افزایش نوسانات، نوعی ریسک، افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید: نرم افزار امور سهام

هزینه نمایندگی: بازده برای سهامداران

هزینه نمایندگی: بازده برای سهامداران

سهامداران شما به جای حداکثر کردن ثروت سهامداران، مایل به کاهش مالیات هستند. تیم‌های مدیریتی گاهی اوقات با تعیین حقوق بیش از استانداردهای صنعت از این موضوع سوء استفاده می‌کنند. احتمالاً به این دلیل که هزینه‌های جبران خسارت قابل کسر مالیات و درآمد مشمول مالیات کمتر است.

بیشتر بخوانید: نرم افزار سهام

ایجاد تعادل بین نیازهای بازده سهامداران با اهداف بلندمدت و موقعیت های مالیاتی متفاوت می تواند دشوار باشد. کسب و کار شما همچنین می تواند طرحی را تشکیل دهد که به قیمت بازده سهامداران تمام می شود. مثال‌های رایجی که به این تصمیم‌ها دامن می‌زنند عبارتند از نگرانی در مورد ترک میراث، مشارکت در خرید شرکت‌ها با سرعتی سریع است. حتی اگر مستلزم گرفتن بدهی زیاد یا قربانی کردن سود باشد.

بیشتر بخوانید: برنامه مدیریت امور سهام

کنترل بدهی و حقوق صاحبان سهام

تیم‌های مدیریتی گاهی ساختار سرمایه را تغییر می‌دهند – ترکیبی از تامین مالی بدهی و سهام به کار گرفته شده – به روشی که سطح کنترل را حفظ می‌کند تا ترکیبی که ثروت را برای سهامداران شما به حداکثر می‌رساند. مثال دیگر اصلاحیه‌هایی است که توسط هیئت‌مدیره برای حمایت از یک تیم مدیریتی به تصویب رسیده است که عمداً باعث می‌شود ارزش سهام شرکت در صورت تصاحب خصمانه از بین برود و بازدهی بالایی را به سهامداران به هزینه رهبران شرکت شما ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: برنامه سهامداران

هزینه نمایندگی: سرمایه و بدهی

ممکن است یک کشمکش دائمی بین شما و سرمایه گذارانتان بر سر سرمایه شرکت وجود داشته باشد. سهامداران اغلب نقدینگی مازاد در ترازنامه شرکت را مشاهده می کنند. و برای بازگشت آن به سهامداران به شکل سود نقدی یا خرید مجدد سهام، که ارزش سهام را افزایش می دهد، تلاش می کنند.

با این حال، ممکن است در انجام این کار بسیار مردد باشید. گاهی اوقات به درستی. شما نباید صرفاً برای جلب رضایت سهامداران، سهام را مجدداً خریداری کنید. فقط زمانی که ارزش سهام شرکت کم ارزش شده باشد.

بیشتر بخوانید: : نرم افزار امور سهامداری

همچنین، ممکن است بخواهید سرمایه خود را برای سرمایه گذاری در پروژه های جدید افزایش دهید. در حالی که سهامداران این موضوع را یک تهدید می دانند. انتشار سهام جدید می تواند سهام سهامداران موجود را کاهش دهد و انتشار بدهی می تواند ریسک اهرمی و در نتیجه ریسک مرتبط با سهام شرکت را افزایش دهد.

سهامداران باید همیشه گزارش های مدیریت در مورد تامین مالی را از نزدیک مطالعه کنند. صورت جریان های نقدی را بررسی کنند تا روش های تامین مالی مورد استفاده کسب و کار را درک کنند.

بیشتر بخوانید: نرم افزار سهامداری

ادغام شرکت