تفاوت صندوق قابل معامله در بورس با صندوق سرمایه گذاری مشترک

تفاوت صندوق قابل معامله در بورس با صندوق سرمایه گذاری مشترک

تفاوت صندوق های قابل معامله در بورس با سایر صندوق های سرمایه گذاری مشترک چیست؟ مشابه صندوق های سرمایه گذاری مشترکی که می شناسیم، ETF ها پرتفویی هستند که سرمایه گذاران را قادر می سازند در ابزارهای مختلف مانند سهام و اوراق قرضه سرمایه گذاری کنند.

تفاوت های بین ETF و سایر صندوق های سرمایه گذاری به طور خلاصه به شرح زیر است.

هزینه های مدیریت کمتر است. این به معنای متحمل شدن کارمزد بالاتری در هنگام معامله با سایر صندوق های سرمایه گذاری است.

برخلاف سایر صندوق ها، آنها مانند سهام در بورس معامله می شوند. به عبارت دیگر، سایر صندوق های سرمایه گذاری به روش های مختلف خرید و فروش می شوند.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام و سهامداران بیشتر بدانید.

در ETF ها، مقادیر خالص فعال در کمتر از ۱۵ ثانیه در طول روز اعلام می شود. اما در سایر صندوق های سرمایه گذاری این مدت طولانی تر است.

از آنجایی که ترکیب سبد هر روز صبح اعلام می شود، سرمایه گذاران در ETF همیشه اطلاعات به روزی در مورد پرتفوی خود دارند.

اوراق مشارکت در بورس معامله می شود. این بدان معنی است که شما می توانید سهامی را که نمی خواهید در سبد سهام خود قرار دهید را با سهام جایگزین کنید.

در راستای درخواست سرمایه گذار، امکان مبادله سهام در صندوق در ازای دریافت گواهی مشارکت صندوق وجود دارد. این وضعیت مؤید یک قاعده است..

فرآیند ایجاد و بازیابی گواهی مشارکت صندوق بر اساس مبادله غیر نقدی انجام می شود، نه نقدی.

در مورد نرم افزار سهام بیشتر بدانید.

مزایای صندوق های قابل معامله در بورس چیست؟

مزایای صندوق های قابل معامله در بورس چیست؟

ETF ها که به روشی مشابه با سهام معامله می شوند، سرمایه گذاران را قادر می سازند تا با اطمینان و با هزینه های کم معامله کنند.

این صندوق که سرمایه گذاران آن را بسیار جذاب می دانند، مزایای بسیاری دارد. تا زمانی که شما آگاهانه عمل کنید، می توان گفت که هیچ ضرری وجود ندارد.

در مورد شبکه اجتماعی سهام بیشتر بدانید.

حرفه ای گرایی در مدیریت

این بسیار مهم است که چه کسی وجوهی را که سرمایه گذاری شما را تشکیل می دهد نظارت و مدیریت می کند. ETF ها ابزارهای سودمندی هستند که امکان مدیریت سرمایه و سبد سهام توسط مدیران حرفه ای را فراهم می کنند.

متخصصان این حوزه که همیشه اتفاقات بازار را دنبال می کنند، هم سرمایه و هم سبد سرمایه گذاران را به صورت حرفه ای مدیریت می کنند. به این ترتیب حداکثر بازدهی با کمترین ضرر هدف گذاری می شود. به عنوان مثال این افراد حتی پرداخت سود سهام را پیگیری می کنند و آن را به فرد اطلاع می دهند.

در مورد نرم افزار تحلیل بازار بیشتر بدانید.

کاهش خطرات

ETF هایی که توزیع ریسک را ارائه می کنند و دارای حداقل ریسک هستند ممکن است از ابزارهای سرمایه گذاری متفاوتی تشکیل شوند. اینها می توانند ابزارهایی مانند سهام، مخازن، اسناد خزانه و اوراق قرضه دولتی باشند. سرمایه گذار می تواند هر یک از این ابزارها را انتخاب کند و پول خود را در ETF نمایه شده به آن واریز کند. از آنجایی که سطح ریسک برای هر ابزار یکسان نخواهد بود، می توان گفت که شانس کاهش ریسک خود را دارد.

تنوع پورتفولیو

تنوع پرتفوی یکی از قوانین طلایی ضروری فرآیند سرمایه گذاری است. به سرمایه گذاران تازه کار گفته می شود که قرار دادن تخم مرغ در یک سبد اشتباه بزرگی است. این صندوق‌ها ابزارهایی هستند که تنوع پرتفوی خوبی را فراهم می‌کنند. در نتیجه، این پرتفوی ها که از ترکیبات مختلفی تشکیل شده اند، با توجه به انتظارات و تحمل ریسک سرمایه گذاران، گزینه های متفاوتی را ارائه می دهند.

در مورد سامانه جامع تحلیل بازار بخوانید.

مزیت مالیاتی

این ابزارها که مبتنی بر اصل نظارت مستمر دارایی ها و سرمایه گذاری بر اساس اطلاعات سالم تر هستند، در صورت استفاده صحیح بسیار سودآور و ایمن هستند. همچنین زمان خوبی را در سرمایه گذاری تضمین می کند.

مزایای مالیاتی را برای شرکت کنندگان و سهولت و سادگی اظهارنامه را برای مشمولان اظهارنامه ارائه می دهد. این مزایا، که در سایر صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک یافت نمی‌شوند، احتمال ترجیح ETF را افزایش می‌دهند.

در مورد سامانه افزایس سرمایه بدانید.

به راحتی به پول نقد تبدیل می شود

در حالی که این وجوه در صورت نیاز به پول این نیاز را برآورده می‌کنند، اما این فرصت را نیز فراهم می‌کنند که بدون ضرر به پول نقد تبدیل شوند و پس از برآورده شدن نیاز دوباره خریداری شوند.

کارمزد کم تراکنش

کارمزد مدیریت صندوق های قابل معامله در بورس نسبت به سایر صندوق های سرمایه گذاری کمتر است. علاوه بر این، سرمایه گذار برای معاملات انجام شده در بورس، به کارگزاری که در آن معامله را انجام می دهد، کمیسیون معامله می پردازد. با کارمزد بسیار پایین، سرمایه گذاران می توانند بیش از یک ابزار را به پرتفوی خود اضافه کنند.

در مورد نرم افزار امور سهام بیشتر بدانید.

وجوه قابل معامله در جهان

هنگامی که وجوه قابل معامله در مبادلات در دنیا بر اساس مبنای آنها تجزیه و تحلیل شود، مشاهده می شود که اکثریت آنها بر اساس سهام هستند، هم از نظر تعداد و هم از نظر اندازه دارایی های تحت پوشش.

نام های غول پیکری مانند Nasdaq OMX، Shenzhen، Shanghai، NYSE Euronext و هنگ کنگ از جمله بورس های منتخب جهان هستند که در آنها وجوه قابل معامله در بورس معامله می شود.

ارائه دهندگان شاخص ETF های معامله شده در این بورس ها عبارتند از MSCI، S&P، Barclays، FTSE، Stoxx، Markit، Dow Jones، Nasdaq OMX، Russell.

در پایان سپتامبر ۲۰۱۰، اندازه بازار وجوه قابل معامله در بورس در جهان به حدود ۱٫۲ تریلیون دلار رسید.

در عین حال، ۲۳۷۹ صندوق قابل معامله در بورس صادر شده توسط ۱۲۹ ناشر در جهان در ۴۵ بورس اوراق بهادار معامله شد. میانگین حجم معاملات روزانه وجوه قابل مبادله در این صرافی ها ۵۸ میلیارد دلار اعلام شد.

تجزیخ و تحلیل کاغدی بورس