توصیه اول : سرمایه گذاری متنوع

توصیه هایی برای سرمایه گذاری در سهام (بخش دوم)

هیچ کس ترجیح نمی دهد به خود و داری مالی خود آسیب برساند. یادگیری به طور غیرمستقیم خطر از دست دادن سرمایه ی شما را کاهش می دهد. بنابراین شما فرصت سودآوری بیشتری دارید و سفر خود را به سمت آزادی مالی سرعت می دهید. از خطاهای احتمالی در سرمایه گذاری و خرید سهام جلوگیری کنید. ما خطاهای اصلی در سرمایه گذاری را بر شمردیم تا سرمایه ی شما حفظ شود.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام بیشتر بدانید.

نکته ششم : سرمایه گذاری مطابقت با اهداف شخصی

نکته ششم : سرمایه گذاری مطابقت با اهداف شخصی

هیچ استراتژی واحدی وجود ندارد که موفقیت مالی را برای همه تضمین کند. وظیفه ی شما؛ یافتن راهی برای رعایت عدالت در مورد مهارتها، منابع، اهداف، ارزشها و تحمل ریسک است. تا با دستیابی به موفقیت مالی، است که رضایت شخصی را تجربه کنید.

استراتژی سرمایه گذاران بزرگ را همیشه به کار نبرید. سفر شما به سمت آزادی مالی شامل این است که کدام مسیر کاملا برای شما مناسب است.

در مورد شبکه اجتماعی بیشتر بدانید.

نکته هفتم : مراقب نقدینگی کم باشید

در حالی که یک سرمایه گذاری نقدینگی به راحتی می تواند به پول نقد تبدیل شود، مواردی وجود دارد که از تبدیل یک سرمایه گذاری نقدینگی به راحتی به پول نقد جلوگیری می کند. نمونه هایی از سرمایه گذاری های نقدینگی، اوراق قرضه دولتی یا سهام شرکت های بزرگ و قابل معامله سهام است. سرمایه گذاری های غیر نقدی شامل مشارکت شرکت ها، سهام تحت معامله و املاک و مستغلات است.

از دست دادن نقدینگی می تواند خسارات بزرگ و مشکلات مالی ایجاد کند. مهمترین ابزار مدیریت ریسک شما، کنترل است. اما نقدینگی ناکافی می تواند شما را محصور کند و باعث شود که ضررها به سطوح غیر قابل قبولی برسند. نقدینگی کم را هرگز نپذیرید. مگر اینکه سود بالقوه شما برای پوشش دادن ریسک اضافی که پذیرفته اید بسیار زیاد باشد. نقدینگی را رها نکنید مگر اینکه مدیریت کافی را برای جبران خسارت ریسک یک سرمایه گذاری داشته باشید.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام و سهامداران بیشتر بدانید.

توصیه هشتم : در سرمایه گذاری و ریسک آن هوشیار باشید

ممکن است مکانی امن تر از بندر برای کشتی وجود نداشته باشد، اما کشتی ها برای انتظار در بندر ساخته نشده اند. به همین ترتیب، بیرون آوردن کشتی از بندر هنگام طوفان بی احتیاط خواهد بود. هنگامی که فرصت کسب درآمد ارزش ریسک را دارد، باید با تهاجم سرمایه گذاری کنید و وقتی ریسک زیاد است باید بتوانید با نگه داشتن معادل پول نقد مطمئن از سرمایه محافظت کنید. برای هر سرمایه گذاری همیشه یک خروج وجود دارد تا بتوانید هنگام شروع طوفان از سرمایه محافظت کنید.

ماهیت سرمایه گذاری تعادل فرصت های کسب درآمد با ریسک است. هرچه ریسک را بهتر مدیریت کنید، فرصت های بیشتری برای کسب درآمد خواهید داشت. سهام کاملاً فناوری یا شخصی که در روندهای جدید سرمایه گذاری می کند و سپرده گذار صرفاً بر اساس زمان، قطب مخالف همان تفکر افراطی هستند. زیرا هر دو سود و ریسک را برای به حداکثر رساندن دارایی های بلند مدت خود متعادل نمی کنند.

در مورد سامانه جامع تحلیل سهام و بازار سرمایه بیشتر بدانید.

توصیه نهم : ارزیابی چرخه کل بازار برای مدیریت ریسک

جزر و مدی که بالا می رود همه قایق ها را بلند می کند. اما وقتی آب ها کم می شوند می بینید چه کسی در آب ایستاده است. توانایی پس انداز سرمایه یا حتی سود در شرایط نامساعد بازار جایی است که شما سرمایه گذار تازه کار را از سرمایه گذار با استعداد تشخیص می دهید. نظم و انضباط موثر مدیریت ریسک همان کاری است که باید برای مدیریت خسارت در سطح قابل قبول انجام شود.

نتایج سرمایه گذاری باید در کل چرخه بازار دنبال شود. زیرا نتایج کوتاه مدت در بازارهای یک طرفه می تواند منجر به نتیجه گیری نادرست شود.

در مورد سامانه افزایش سرمایه بیشتر بدانید.

توصیه دهم : ارزش افزوده را با بازده کل سرمایه گذاری مخلوط نکنید

هنگام ارزیابی نتایج، اشتباه نکنید که فقط به میزان درآمد خود نگاه کنید. از آنجا که بازده کل؛ شامل ترکیبی از بازده بازار، بازده سبک و مهارت مدیریت است، نگاهی به بازده کل بدون جداسازی منبع بازگشت، نتایج نادرستی ایجاد می کند. معیار واقعی توانایی، سرمایه گذاری بازده ارزش افزوده است که با مقایسه بازده کل با یک شاخص مناسب در یک چرخه اقتصادی کامل تعیین می شود. با این کار، بازگشت سبک و بازاریابی بازار را از مهارت مدیریت جدا می کنید. به عنوان مثال، ۲ سال با درآمد سالانه ۲۵٪ و ۳۲٪ ممکن است به ترتیب ۵٪ بیشتر و ۲٪ موفقیت بیشتر در سالی که این شاخص به طور متوسط ​​۳۰٪ رشد کرده است، باشد.

اگر سبک معاملاتی شما ذاتاً صعودی باشد، ممکن است عملکرد خوبی در بازارهای پرخطر داشته باشید. اما ممکن است در بازارها ضررهای زیادی متحمل شده باشید. عملکرد چرخه کامل بازار نحوه تعیین مهارت سرمایه گذاری و ارزش افزوده بر اساس شاخص مناسب است.

در مورد نرم افزار امور سهام بیشتر بدانید.

توصیه آخر : از سرمایه گذاری لذت ببرید

سرمایه گذاری سرگرم کننده است. این یک روند مادام العمر است که تا زمان مرگ شما به پایان نمی رسد. بنابراین شما باید بدانید که چگونه از سفر خود لذت ببرید.

سرمایه گذاری به عنوان یک ماجراجویی منظم فرصت های بی پایان برای رشد ذهنی و شخصی ایجاد می کند. همچنین نحوه ی نگرش مناسب شما را به موفقیت مالی نیز  می رساند.

در مورد سامانه تحلیل بازار بیشتر بدانید.

توصیه هایی برای سرمایه گذاری در سهام (بخش اول)