توصیه اول : سرمایه گذاری متنوع

توصیه هایی برای سرمایه گذاری در سهام (بخش اول)

سرمایه گذاری و خرید سهام اشتباه، گران تمام می شود، بنابراین باید از آنها اجتناب شود. برای بدست آوردن تجربه لازم برای به حداقل رساندن این موارد می توان از چند طریق عمل کرد. هیچ کس ترجیح نمی دهد به خود و داری مالی خود آسیب برساند. یادگیری به طور غیرمستقیم خطر از دست دادن سرمایه ی شما را کاهش می دهد. بنابراین شما فرصت سودآوری بیشتری دارید و سفر خود را به سمت آزادی مالی سرعت می دهید.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام بیشتر بدانید.

توصیه اول : سرمایه گذاری متنوع

متنوع سازی یک ابزار مهم مدیریت ریسک است. اما فقط در صورت استفاده مناسب. تنوع فقط درصورتی اهمیت می یابد که دارایی جدیدی که باید به سبد سهام اضافه شود، مشخصات ریسکی متفاوتی داشته باشد.

روی محصولات مشابه با ریسک و نرخ سود یکسان ریسک نکنید. متنوع سازی به معنای افزودن دارایی های بیشتر با نمایه ریسک مشابه نیست وقتی عملکرد سرمایه گذاری شما متوسط ​​است. به عنوان مثال، افزودن وجوه متقابل سهام مختلف به سبد سهام موجودِ در حال حاضر متنوع، تنوع ایجاد نمی کند.

در مورد نرم افزار تحلیل بازار بیشتر بدانید.

توصیه دوم : اهمیت خرید سهام – توزیع اوراق بهادار

همانطور که بسیاری از مطالعات نشان داده اند، ۹۰٪ تمرکز اصلی در تنوع پرتفوی باید به تخصیص دارایی اختصاص یابد. اما آنچه تعجب آور است این است که اکثر مردم اشتباه می کنند و ۹۰٪ تلاش خود را صرف ۱۰٪ باقیمانده می کنند.

به جای اینکه دائماً سعی کنید سهام یا صندوق مورد علاقه بعدی را انتخاب کنید، زمان و منابع محدود خود را صرف تنظیم نسبت مناسب برای کلاسها و استراتژیهای دارایی کنید. در نتیجه، قانونPareto  (قانون ۸۰-۲۰، جایی که ۸۰٪ نتیجه شامل ۲۰٪ تلاش شما است) را برای خود اجرا خواهید کرد.

هنگام تنوع، هدف شما باید افزودن محصولات مستقل و حتی گاهی متضاد باشد. این می تواند در صورت ترکیب با سایر توصیه های شرح داده شده در زیر، خطر ریزش سرمایه ی شما را کاهش دهد و احتمالاً بازده کلی شما را افزایش دهد.

در مورد سامانه جامع تحلیل سهام و بازار سرمایه بیشتر بدانید.

توصیه سوم : انتظارات آینده را با بازده های تاریخی مخلوط نکنید

فقط به این دلیل که مشاور سرمایه گذاری شما به شما می گوید متوسط ​​بازدهی تاریخی آنها از بورس اوراق بهادار حدود ۱۰٪ نسبت به سال گذشته است، به این معنی نیست که سال ها شبیه هم هستد.

آینده می تواند با میانگین های تاریخی بسیار متفاوت باشد. در واقع مدت زمانی که شما یک سرمایه گذاری را انجام می دهید ممکن است برای افزایش متوسط ​​بازده کافی نباشد. به عنوان مثال، بیشتر مطالعات تاریخی بر اساس میانگین دوره نگهداری ۳۰ سال یا بیشتر برای بازده بلند مدت سهام است. حتی اگر حرفه سرمایه گذار شما ۳۰ یا ۴۰ سال باشد، به طور متوسط ​​مدت نگهداری شما برای برخی از سرمایه گذاری های معمولی کمتر از نصف آن دوره یا حتی کمتر از ۱ سال خواهد بود.

در شرایط فعلی سرمایه گذاری می تواند با “میانگین” کاملا متفاوت باشد. به عنوان مثال، به تعداد کمی از سرمایه گذاران آموزش داده می شود که بازده سهام متناسب با ارزش گذاری در ابتدای دوره نگهداری آنها است.

به عبارت دیگر، اگر مقادیر سهام هنگام شروع سرمایه گذاری بالاتر از حد متوسط ​​باشد، باید انتظار ۱۵-۱۵ سال کمتر از بازده متوسط ​​را داشته باشید. یا برعکس، اگر ارزش سهام در هنگام شروع سرمایه گذاری کمتر از حد متوسط ​​باشد، می توانید انتظار داشته باشید که بازده آنها از ۷-۱۵ سال بیشتر از حد متوسط ​​باشد.

در مورد سامانه افزایش سرمایه بیشتر بدانید.

توصیه چهارم : با برنامه ی کتبی پیش بروید

 به جای برنامه ریزی بیش از حد برای سفر، برنامه ریزی برای آینده مالی خود را در اولویت قرار دهید. بسیاری از مطالعات نشان داده است که افرادی که یک برنامه کتبی تهیه می کنند، از افرادی که این کار را انجام نمی دهند پیشی می گیرند. با ایجاد یک برنامه منظم، می توانید کار خود را به تصمیمات تصادفی یا فوری واگذار نکنید. به جای سرمایه گذاری در شایعات، سرنخ ها، پیش فرض ها، پیش بینی های آینده یا انتظار افزایش بازار، باید یک استراتژی و برنامه ی راه برای امکانات مختلف داشته باشید. در نتیجه، امنیت مالی شما حرف اول را می زند.

در مورد نرم افزار امور سهام بیشتر بدانید.

توصیه پنجم : آموزش را فراموش نکنید

هر سرمایه گذاری که روی خود انجام می دهید، سود مادام العمر شما را پرداخت خواهد کرد. زیرا این کار حتی نسبت به جراحی مغز نیز می تواند پیچیده باشد. سرمایه گذاری درست هم هنر است و هم علم. تصمیمات ما تحت تأثیر ارزشها، خلق و خوی، تجربیات گذشته، حرص و آز و ترس ماست. با یادگیری میتوانیم به روشی منطقی سرمایه گذاری کنیم. سرمایه گذاری همچنین یک علم است. تنوع بخشی، به یک استراتژی مناسب احتیاج دادرد. استراتژی مبتنی بر اصول علمی قابل اثبات تخصیص دارایی، ارزیابی، همبستگی، احتمال و موارد دیگر نیاز دارد.

برای اینکه یک سرمایه گذار پایدار و سودآور باشید باید بین هنر و علم تعادل برقرار کنید. همانطور که دانش خود را از استراتژی سرمایه گذاری توسعه می دهید، باید روی خود کار کنید تا روند تصمیم گیری خود را بهبود ببخشید.

وقتی نوبت به سرمایه گذاری می رسد، “دانستن کم” می تواند خطرناک باشد و “دانش بیش از حد” می تواند یک چیز سودآور باشد.

در مورد سامانه تحلیل بازار بیشتر بدانید.

توصیه هایی برای سرمایه گذاری در سهام (بخش اول)