تکلیف و چشم انداز شرکت چیست؟

تکلیف و چشم انداز شرکت چیست؟

هر کسب و کاری تکلیف و بیانیه چشم انداز خود را دارد. بنابراین، رسالت و چشم انداز به چه معناست؟ آیا می دانید تفاوت این دو کلمه چیست؟ تکلیف شما بر زمان حال شما متمرکز است، یعنی آنچه که کسب و کار شما مدیون موفقیت امروز است. جمله ای که چشم انداز شما را بیان می کند، روی آینده شما متمرکز است. یعنی جایی که شرکت شما در نهایت می خواهد باشد. هر دو در هدایت اهداف شما، حیاتی هستند.

در مورد برنامه مدیریت امور سهام  بیشتر بدانید.

تکلیف ، چشم‌انداز، ارزش‌ها… نام این سه‌گانه را بارها شنیده‌ایم و می‌دانیم که آنها سه مفهوم متفاوت را برای کسب‌وکارها بیان می‌کنند.

در این مقاله تصمیم گرفته ایم با ارائه نمونه هایی از برندهای برتر، شکاف بین تکلیف و چشم انداز را پر کنیم تا به شما در درک بهتر و تعریف ماهیت شرکتتان کمک کنیم.

در مورد نرم افزار سهام  بیشتر بدانید.

تفاوت بین تکلیف و چشم انداز چیست؟

بسیاری از مردم تکلیف و چشم انداز را با هم اشتباه می گیرند. با این حال، تفاوت بین تکلیف و چشم انداز در واقع بسیار ساده است: تکلیف بر روی امروز تمرکز می کند، آنچه که کسب و کار شما برای رسیدن به جایگاه امروز انجام داده است. از سوی دیگر Vision یا چشم انداز بر آینده شما تمرکز دارد، اینکه کسب و کار شما در آینده می خواهد چگونه باشد. اگرچه کسب‌وکارها از بیانیه‌های تکلیف و چشم‌انداز به جای یکدیگر استفاده می‌کنند، هر دو مفهوم به طور جداگانه مهم هستند. از آنجا که یکی بدون دیگری کار نمی کند، داشتن هدف و معنا برای هر کسب و کاری حیاتی است.

در مورد نرم افزار مدیریت الکترونیک اسناد بخوانید.

تکلیف چیست؟

تکلیف چیست؟

تکلیف شما چیزی است که شرکت شما را هدایت می کند. این هسته اصلی کاری است که شما انجام می دهید و اهداف شما و در نهایت هر آنچه برای رسیدن به آنها لازم است، زاییده تکلیف شماست. این تکلیف همچنین فرهنگ شرکت شما را شکل می دهد.

برای بیانیه تکلیف خود، می توانید نمونه سوالات زیر را مطرح کنید:

  1. چه نوع تجارتی انجام می دهیم؟

  2. مخاطب هدف ما کیست؟

  3. به چه کسانی خدمات ارائه می دهیم؟

  4. چه نوع خدماتی به مشتریان خود ارائه می کنیم؟

در مورد نرم افزار امور سهام  بیشتر بدانید.

این اثر جادویی Mission تائید می کند که چقدر برای شرکت های مختلف ارزشمند است. شما می توانید به سرعت مشاهده کنید که چگونه یک تکلیف به تنهایی به یک تیم انگیزه می دهد تا به سمت یک هدف مشترک حرکت کند، زیرا تیم شما متشکل از افرادی است که از یک نقطه حرکت کرده اند و برای رسیدن به هدف نهایی با هم کار می کنند. این بدان معناست که شما در مدت زمان بسیار کوتاه تری ثمره کار خود را خواهید دید.

از سوی دیگر، داشتن ماموریت و تکلیفی که به اندازه کافی قوی نیست، یا بدتر از آن، نداشتن هیچ ماموریتی نتیجه معکوس خواهد داشت. در مورد آن فکر کنید؛ ارائه خدمات از هم گسیخته، عدم ارتباط، اشتباه کردن، احساس بی انگیزگی… تصور کنید همه اینها چه تاثیری می توانند برای یک کسب و کار داشته باشند؟

در مورد نرم افزار سهامداری بیشتر بدانید.

این وضعیت به بازاریابان محتوا نیز مربوط می شود. از آنجا که استراتژی محتوای شما از بیانیه ماموریت و تکلیف شرکت شما نیز پشتیبانی می کند، این به شما کمک می کند تا به برند و اهداف خود وفادار بمانید. از فراخوان برای اقدام تا استفاده از لحن صدا، هر قطعه محتوایی که ایجاد می کنید باید بر اساس بیانیه تکلیفی شما باشد.

چشم انداز چیست؟ بیانیه چشم انداز شما به چه معناست؟

چشم انداز چیست؟ بیانیه چشم انداز شما به چه معناست؟

بیانیه چشم انداز شما نشان می دهد که شرکت شما چگونه باید پیش برود. چشم انداز شما آینده کسب و کار شما است و اهداف شما بر این اساس تعیین می شود.

بیانیه چشم انداز شما درباره آنچه می خواهید باشید یا جایی که خود و کسب و کارتان را در آینده می بینید است. دید شما به شما الهام می بخشد.

در مورد نرم افزار امور مدیریت سهام  بیشتر بدانید.

برای بیانیه چشم انداز خود، می توانید سوالات زیر را مطرح کنید:

  1. امیدها و رویاهای ما چیست؟

  2. چه مشکلاتی را باید برای خدمت رسانی حل کنیم؟

  3. از چه کسی و چه چیزی برای تغییر و الهام بهره می بریم؟

در مورد نرم افزار سهامداران بیشتر بدانید.

بیانیه چشم انداز شما رشد داخلی و خارجی را تشویق می کند. داشتن یک چشم انداز قوی به تیم شما کمک می کند تا روی آنچه برای شرکت شما مهم است تمرکز کند. در عین حال، در را برای نوآوری و تحول باز می گذارید. یک کسب و کار هدفمند موفقیت را به عنوان یک کل می بیند. زیرا به خوبی می داند موفقیت برای شرکت چه معنایی دارد.

روی دیگر سکه، شرکت های بدون چشم انداز هستند و متاسفانه باید بگوییم که شرکت بدون چشم انداز به جایی نمی رسد. در مورد آن فکر کنید… رکود، معاملات منسوخ، اقدامات بی هدف، از دست دادن الهام … آیا یک شرکت می تواند بدون چشم انداز روشن دوام بیاورد؟

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام و سهامداران بیشتر بدانید.

تکلیف و چشم انداز شرکت ها