دارایی های تحت مدیریت چیست؟

دارایی های تحت مدیریت (AUM) ارزش کل بازار سرمایه گذاری هایی است که یک شخص یا نهاد به نمایندگی از مشتریان مدیریت می کند. دارایی های تحت تعاریف و فرمول های مدیریت بر اساس شرکت متفاوت است.

در محاسبه AUM، برخی از موسسات مالی شامل سپرده های بانکی، صندوق های سرمایه گذاری مشترک و پول نقد در محاسبات خود هستند. دیگران آن را به وجوه تحت مدیریت اختیاری محدود می کنند، جایی که سرمایه گذار به شرکت اختیار می دهد تا از طرف آنها تجارت کند.

به طور کلی، AUM تنها یک جنبه در ارزیابی یک شرکت یا سرمایه گذاری است. همچنین معمولاً در ارتباط با عملکرد مدیریت و تجربه مدیریت مورد توجه قرار می گیرد. با این حال، سرمایه گذاران اغلب ورود سرمایه گذاری بیشتر و مقایسه AUM بالاتر را به عنوان شاخص مثبت کیفیت و تجربه مدیریت در نظر می گیرند.

در مورد سامانه تحلیل بازار بیشتر بدانید.

  • دارایی های تحت مدیریت (AUM) ارزش کل بازار سرمایه گذاری هایی است که شخص یا نهادی به نمایندگی از سرمایه گذاران انجام می دهند.

  • AUM روزانه نوسان می کند و جریان پول را به داخل و خارج از صندوق خاص و عملکرد قیمت دارایی ها منعکس می کند.

  • وجوه با AUM بزرگتر به راحتی معامله می شوند.

  • مخارج و هزینه های مدیریت صندوق اغلب به عنوان درصد AUM محاسبه می شود.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام و سهامداران بیشتر بدانید.

آشنایی با دارایی های تحت مدیریت

آشنایی با دارایی های تحت مدیریت

دارایی های تحت مدیریت به میزان پولی که یک صندوق ریسک یا موسسه مالی برای مشتریان خود مدیریت می کند اشاره دارد. AUM مجموع ارزش بازار برای همه سرمایه گذاری هایی است که توسط یک صندوق یا خانواده صندوق ها، یک شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر، شرکت کارگزاری یا فردی ثبت شده به عنوان مشاور سرمایه گذاری یا مدیر سبد سهام اداره می شود.

برای نشان دادن اندازه یا مقدار، AUM را می توان از جهات مختلف تفکیک کرد. این می تواند به کل دارایی های مدیریت شده برای همه مشتریان اشاره کند، یا می تواند به کل دارایی های مدیریت شده برای یک مشتری خاص اشاره کند. AUM شامل سرمایه ای است که مدیر می تواند برای انجام معاملات برای یک یا همه مشتریان استفاده کند، معمولاً به صورت اختیاری.

در مورد نرم افزار امور سهام بیشتر بدانید.

به عنوان مثال:

اگر یک سرمایه گذار ۵۰،۰۰۰ دلار در یک صندوق سرمایه گذاری سرمایه گذاری کرده باشد، این صندوق ها بخشی از کل AUM مجموعه صندوق ها می شوند. مدیر صندوق می تواند سهام را پس از هدف سرمایه گذاری صندوق با استفاده از همه وجوه سرمایه گذاری شده خرید و فروش کند بدون آنکه مجوزهای اضافی اضافی دریافت کند.

در صنعت مدیریت ثروت، برخی از مدیران سرمایه گذاری ممکن است الزاماتی بر اساس AUM داشته باشند. به عبارت دیگر، یک سرمایه گذار ممکن است به حداقل مقدار AUM شخصی نیاز داشته باشد تا آن سرمایه گذار برای نوع خاصی از سرمایه گذاری، مانند صندوق ریسک، واجد شرایط باشد. مدیران ثروت می خواهند اطمینان حاصل کنند که مشتری می تواند در برابر بازارهای نامساعد مقاومت کند؛ بدون این که ضربه مالی زیادی وارد شود. AUM فردی سرمایه گذار همچنین می تواند عاملی برای تعیین نوع خدمات دریافت شده از یک مشاور مالی یا شرکت کارگزاری باشد. در برخی موارد، دارایی های تحت مدیریت نیز ممکن است با دارایی خالص یک فرد منطبق باشد.

در مورد نرم افزار تحلیل بازار بیشتر بدانید.

محاسبه دارایی های تحت مدیریت

محاسبه دارایی های تحت مدیریت

روش های محاسبه دارایی های تحت مدیریت در بین شرکت ها متفاوت است. دارایی های تحت مدیریت بستگی به جریان پول سرمایه گذاران در داخل و خارج از صندوق خاص دارد و در نتیجه می تواند روزانه نوسان داشته باشد. همچنین، عملکرد دارایی ها، افزایش سرمایه و سود سهام مجدد، همگی مبلغ AUM صندوق را افزایش می دهد. همچنین، کل دارایی های شرکت تحت مدیریت می تواند با خرید مشتریان جدید و دارایی های آنها افزایش یابد.

عواملی که باعث کاهش AUM می شود شامل: کاهش ارزش بازار ناشی از زیان عملکرد سرمایه گذاری، بسته شدن صندوق ها و کاهش جریان سرمایه گذاران است. دارایی های تحت مدیریت می تواند محدود به سرمایه های ثبت شده در تمام محصولات شرکت باشد، یا می تواند شامل سرمایه متعلق به مدیران شرکت سرمایه گذاری باشد.

در ایالات متحده، کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) دارای الزامات AUM برای صندوق ها و شرکت های سرمایه گذاری است که باید در SEC ثبت نام کنند. SEC مسئول تنظیم بازارهای مالی است تا از عملکرد عادلانه و منظم آن اطمینان حاصل شود. شرایط SEC برای ثبت نام می تواند بین ۲۵ تا ۱۱۰ میلیون دلار در AUM، متغیر باشد.

در مورد نرم افزار سهام بیشتر بدانید.

چرا AUM اهمیت دارد؟

چرا AUM اهمیت دارد؟

مدیریت شرکت AUM را در ارتباط با استراتژی سرمایه گذاری و جریان محصولات سرمایه گذاران در تعیین قدرت شرکت نظارت می کند. شرکت های سرمایه گذاری همچنین از دارایی های تحت مدیریت به عنوان یک ابزار بازاریابی برای جذب سرمایه گذاران جدید استفاده می کنند. AUM می تواند به سرمایه گذاران کمک کند تا نشانه ای از اندازه عملیات یک شرکت نسبت به رقبای خود دریافت کنند.

AUM همچنین ممکن است ملاحظات مهمی برای محاسبه هزینه ها باشد. بسیاری از محصولات سرمایه گذاری هزینه های مدیریتی را که درصد ثابتی از دارایی های تحت مدیریت هستند دریافت می کنند. همچنین، بسیاری از مشاوران مالی و مدیران پول شخصی درصدی از کل دارایی های تحت مدیریت خود را از مشتریان دریافت می کنند. به طور معمول، این درصد با افزایش AUM کاهش می یابد. به این ترتیب، این متخصصان مالی می توانند سرمایه گذاران ثروتمند جذب کنند.

در مورد شبکه اجتماعی بیشتر بدانید.

نمونه های واقعی دارایی های تحت مدیریت

هنگام ارزیابی یک صندوق خاص، سرمایه گذاران اغلب به AUM آن نگاه می کنند. زیرا این نشان دهنده اندازه صندوق است. به طور معمول، محصولات سرمایه گذاری با AUM بالا حجم معاملات بازار بالاتری دارند و آنها را نقد تر می کند. به این معنی که سرمایه گذاران می توانند صندوق را به راحتی خرید و فروش کنند.

در مورد نرم افزار سهام و سهامداران بیشتر بدانید.

SPY

SPDR S&P 500 ETF

به عنوان مثال، SPDR S&P 500 ETF، یکی از بزرگترین صندوق های قابل معامله در بازار سهام است. ETF یک صندوق است که شامل تعدادی سهام یا اوراق بهادار است که با یک شاخص مطابقت دارد. مانند S&P 500 SPY همه ۵۰۰ سهام را در شاخص S&P 500 دارد.

تا ۱۵ آگوست ۲۰۲۰، SPY دارایی های تحت مدیریت ۳۰۰ میلیارد دلار با متوسط ​​حجم معاملات روزانه ۵۱ میلیون سهم داشت. حجم بالای معاملات به این معناست که نقدینگی برای سرمایه گذاران هنگام خرید یا فروش سهام ETF عاملی نیست.

در مورد سامانه افزایش سرمایه بیشتر بدانید.

EDOW

First Trust Dow 30 Equal Weight ETF (EDOW) 30

First Trust Dow 30 Equal Weight ETF (EDOW) 30 سهام را در میانگین صنعتی داوجونز (DJIA) دنبال می کند. EDOW دارای دارایی تحت مدیریت ۳۷ میلیون دلار و حجم معاملات بسیار کمتر در مقایسه با SPY است. به طور متوسط ​​تقریبا ۳۰۰۰ سهم در روز. نقدینگی این صندوق می تواند برای سرمایه گذاران مورد توجه قرار گیرد. اما خرید و فروش سهام در مقاطع خاصی از روز یا هفته دشوار است.

در مورد نرم افزار افزایش سرمایه بیشتر بدانید.

دارایی های تحت مدیریت