دنیای سرمایه گذاری و 20 مرحله برای ورود و موفقیت (بخش سوم)

دنیای سرمایه گذاری و ۲۰ مرحله برای ورود و موفقیت (بخش سوم)

ورود به دنیای سرمایه گذاری و شروع فعالیت در آن دارای بخش های مهم و مختلفی است. در سه مقاله ی جداگانه، تمام موارد را مرور کردیم. با بخش سوم و آخر این محتوا با ما همراه باشید.

شروع سرمایه گذاری در دنیای سرمایه گذاری

شروع سرمایه گذاری در بازار

سرمایه گذاری را از کجا و چگونه شروع کنید؟ در دنیای سرمایه گذاری و بورس باید پاسخ این سال را بیابید. پس از کسب دانش و تجربه، باید مبلغ مشخصی برای سرمایه گذاری در اختیار داشته باشید که آن را وثیقه می نامند. این مقدار وثیقه می تواند در بازار فارکس به اندازه ۱۰۰ دلار باشد. اما شما به وثیقه های بسیار بزرگتری در بازار سهام نیاز دارید. برای این امر نیز باید برخی کارها را انجام دهید.

در مورد سامانه تحلیل بازار بیشتر بدانید.

صرفه جویی کنید

پس انداز را می توان با بهانه های زیادی به تأخیر انداخت. اول از همه، شما باید از این بهانه ها خلاص شوید. باید صورت حساب درآمد و هزینه خود را ایجاد کنید. باید هزینه های خود را تا آنجا که ممکن است کاهش دهید و در صورت داشتن بدهی از شر آنها خلاص شوید. این یک واقعیت است که تا زمانی که بدهی دارید، نمی توانید پول زیادی پس انداز کنید و آینده مالی خود را به خطر می اندازید. برای این کار، باید در مورد مدیریت پول شخصی اطلاعاتی داشته باشید.

در مورد نرم افزار مدیریت سهام و سهامداران بیشتر بدانید.

ایجاد حساب بازنشستگی خصوصی

حساب های بازنشستگی فردی شما را تشویق به پس انداز می کند. پولی که به طور مرتب در حساب شما جمع آوری می شود، هم برای آینده مالی و هم برای سرمایه گذاری شما مفید خواهد بود. اگر زندگی کاری شما به هر دلیلی به پایان رسید، پول شما در حساب بازنشستگی خصوصی شما انباشته می شود، که پشتیبان بسیار خوبی برای شما خواهد بود.

یک نمونه کار متوازن بسازید

ایجاد سبد متعادل با توجه به انتظارات سرمایه گذاری شما یکی از مهمترین نکات برای معاملات در دنیای سرمایه گذاری و بازار است. به عنوان مثال، اگر سرمایه گذاری سنگین در نظر دارید، می توانید در اوراق قرضه سرمایه گذاری کنید تا سبد سهام خود را متنوع کنید. در عین حال، می توانید ابزارهای سرمایه گذاری را که اطلاعات یکدیگر را ارائه می دهند، کنار هم نگه دارید. به عنوان مثال، نفت تقریباً روی هر بخش تأثیر می گذارد. در حالی که سرمایه گذاری در کالاهای نفتی انجام می دهید، می توانید در سهام شرکت های نفتی نیز سرمایه گذاری کنید.

در مورد نرم افزار مدیریت سهام بیشتر بدانید.

شاخص و صندوق های مشترک

شاخص ها و صندوق های سرمایه گذاری مشابه سهام هستند. علاوه بر این، سرمایه گذاری در شاخص ها یکی از بهترین ابزارهای سرمایه گذاری است که می توانید در پرتفوی خود داشته باشید. زیرا خطرات و ریسک از دست رفتن سرمایه را کاهش می دهد.

بیمه باشید

بیمه مالی از جهات مختلف به نفع شما خواهد بود. اول از همه، هنگام ریسک، تمام دارایی های خود را از دست نمی دهید. یکی دیگر از مزایای مهم این است که می توانید اضطراب خود را از بین ببرید. این امر به شما کمک می کند قدم های شجاعانه تری بردارید.

در مورد شبکه اجتماعی بیشتر بدانید.

از خدمات مشاوره استفاده کنید

بسیاری از مشاوران و برنامه ریزان مالی با مجموعه های بسیار بزرگ سر و کار دارند. وقتی نمونه کارها به این اندازه بزرگ می شود، می خواهید ریسک کمتری انجام دهید و از ضرر جلوگیری کنید. زیرا مقدار پولی که از دست می دهید افزایش می یابد. از آنجا که هدف شما کسب درآمد بیشتر است، باید هر سکه را حساب کنید. در این مرحله، شما می توانید تصمیم بگیرید که با دریافت پشتیبانی از مشاوران، مجموعه خود را مدیریت کنید.

باید مشاوران حرفه ای و قابل اعتماد، برنامه ریزان مالی و مدیران نمونه را پیدا کنید تا شما را راهنمایی کنند. هدف این افراد افزودن سود به پول شما و اطمینان از این است که می توانید تصمیمات مالی سالم بگیرید.

در مورد نرم افزار تحلیل بازار بیشتر بدانید.

پشتیبانی موسسه کارگزاری

شما معاملات خود را هم در بازار سهام با موسسات واسطه انجام می دهید. شما کمیسیون خاصی به این کارگزاران در بازار سهام پرداخت می کنید. موسسات واسطه دارای کارکنان متخصص هستند که از آنها پشتیبانی می کنند. این افراد خدمات تجزیه و تحلیل و نظرات بازار را دارند. تا زمانی که شما با یک شرکت کارگزاری هستید، می توانید از این خدمات با پرداخت هزینه یا رایگان بهره مند شوید.

از روانشناسی گله خلاص شوید

وقتی زندگی سرمایه گذاری بسیاری از سرمایه گذاران موفق را بررسی می کنید، مشخص می شود که آنها تصمیمات دیوانه واری می گیرند. جان پلسون، که به دلیل سرمایه گذاری در طلا مشهور است، به دلیل موقعیت وام مسکن کوتاه مدت خود در سال ۲۰۰۷ مشهور است. پولسون در سال ۲۰۰۷ هنگامی که حباب وام مسکن ترکید ۳٫۷ میلیارد دلار درآمد کسب کرد.

در مورد نرم افزار سهام و سهامداران بیشتر بدانید.

رقبا و سرمایه گذاران دیگر را بشناسید

بدانید که در چه محیطی و با چه کسانی درآمد کسب می کنید. شما در محیطی مشابه سرمایه گذاران نهادی و فردی و همچنین افرادی هستید که به آنها سفته باز و دستکاری کننده می گویند.

اهداف و استراتژی های دنیای سرمایه گذاری

باید دائماً اهداف و استراتژی های سرمایه گذاری خود را مرور کنید. شما باید برنامه خود را تعریف کرده و استراتژی های جایگزینی را که در این طرح دنبال خواهید کرد، توسعه دهید. سعی نکنید استراتژی های دیگری را اجرا کنید. حتی اگر آموزش های یکسانی را دریافت کرده و با ابزارهای سرمایه گذاری یکسانی معامله کنید، استراتژی مورد استفاده این شخص ممکن است باعث شود در حین برنده شدن ضرر کنید.

در مورد نرم افزار جامع تحلیل بازار بیشتر بدانید.

دنیای سرمایه گذاری و در مورد نرم افزار جامع تحلیل بازار بیشتر بدانید.