را های تاثیرگذاری شرکت ها بر منافع سهامداران

را های تاثیرگذاری شرکت ها بر منافع سهامداران

سهامداران صاحبان شرکت های خصوصی و دولتی هستند. سهام شرکت های سهامی عام در بورس های تنظیم شده معامله می شود. سهامداران مدیران یک شرکت را انتخاب می کنند که مدیران ارشد را منصوب و بر آنها نظارت می کنند. قیمت سهام نشان دهنده میزان علاقه سهامداران به یک شرکت و میزانی است که مدیریت می تواند انتظارات سهامداران را برآورده کند. حال شرکت ها برای تاثیر گذاری بر منافع سهامداران چه اقداماتی را می توانند انجام دهند؟

بیشتر بخوانید: نرم افزار امور سهام و سهامداران

شرکت ها برای تأثیرگذاری بر منافع سهامداران چه می کنند؟

شرکت‌ها می‌توانند با داشتن شهروندان شرکتی خوب، که شامل مراقبت از جوامعی است که در آن فعالیت می‌کنند، بر منافع سهامداران تأثیر بگذارند و آنها را جذب کنند.

بیشتر بخوانید: نرم افزار مدیریت سهام

سودرسانی هدفمند

مدیران و مدیران اجرایی باید منافع سهامداران را بالاتر از منافع خود قرار دهند. یکی از راه های رسیدن به این هدف، پیوند دادن پاداش مدیران به قیمت سهام است. این به معنای شهروندی شرکتی است.

بیشتر بخوانید: نرم افزار سهامداران

با این حال، زمانی که تمرکز مدیریت باید بر ارزش سهامداران بلندمدت باشد، این رویکرد خطر تشویق تصمیم‌گیری کوتاه‌مدت را برای تأثیرگذاری بر قیمت‌های سهام دارد. سیاست های سختگیرانه در برابر تضاد منافع و نقش مدیران مستقل در تعیین دستمزد مدیران از دیگر راه های تأثیرگذاری و حفظ منافع سهامداران است.

بیشتر بخوانید: نرم افزار مدیریت امور سهام

کارایی

شرکت‌ها می‌توانند با ارائه برآوردهای سود واقعی و برآورده کردن یا شکست دادن آن‌ها بر منافع سهامداران تأثیر بگذارند. بازارهای سهام تمایل دارند به شرکت هایی که فروش و رشد سود ثابتی را نشان می دهند پاداش دهند.

بیشتر بخوانید: نرم افزار امور سهام

منافع سهامداران نیز شامل سود سهام و بازخرید سهام است. سود سهام پرداخت‌های نقدی دوره‌ای از درآمدهای پس از مالیات شرکت است، در حالی که بازخرید، خرید مجدد سهام موجود در بازار است. این اقدامات پول نقد را به سهامداران برمی گرداند. اما مدیریت ممکن است از مقداری از نقدینگی مازاد برای خرید سایر مشاغل یا سرمایه گذاری مجدد در کسب و کار استفاده کند.

بیشتر بخوانید: نرم افزار سهام

شرکت ها برای تأثیرگذاری بر منافع سهامداران چه  میکنند؟

شفافیت

شفافیت شرکتی مهم است. زیرا سرمایه گذاران برای تصمیم گیری به اطلاعات مالی دقیق و کامل نیاز دارند. الزامات نظارتی شرکت ها را مجبور می کند تا حدی شفاف باشند. زیرا آنها باید گزارش های دوره ای را ارسال کنند و به طور عمومی سرمایه گذاران را از تغییرات اساسی در شرایط تجاری مطلع کنند.

بیشتر بخوانید: برنامه مدیریت امور سهام

سهامداران به طور کلی به شرکت هایی که در تماس های کنفرانس سه ماهه و سایر ارتباطات عمومی در مورد چشم انداز و خطرات تجاری خود باز و مستقیم هستند پاداش می دهند. بازار سهام غافلگیری مانند فروش و سود کمتر از حد انتظار را دوست ندارد.

بیشتر بخوانید: برنامه سهامداران

استفاده از رسانه

مدیریت ممکن است از رسانه ها، اینترنت، کنفرانس های سرمایه گذار و ابزارهای دیگر برای ارتباط با جامعه سرمایه گذاری استفاده کند. مدیران ارشد شرکت های دولتی به طور معمول مصاحبه می دهند و به وبلاگ های شرکتی کمک می کنند تا اقدامات شرکت را برای سرمایه گذاران توضیح دهند.

بیشتر بخوانید: نرم افزار سهامداری

یک وب‌سایت جامع روابط سرمایه‌گذار یک راه ساده برای برقراری ارتباط اطلاعات به‌روز، مانند گزارش‌های مالی، ضبط‌های صوتی تماس‌های کنفرانس درآمد و جزئیات سیاست‌های حاکمیت شرکتی است.

بیشتر بخوانید: : نرم افزار امور سهامداری

منافع سهامداران