سرمایه گذاری اجتماعی مسئولیت پذیر (SRI)

سرمایه گذاری اجتماعی مسئولیت پذیر (SRI)

در اینجا نحوه ساختن ثروت و در عین حال ساختن جهان به مکانی بهتر آورده شده است. برای بسیاری از سرمایه گذاران، معیار؛ انجام کار خوب، احساس خوب و تولید ثروت در یک زمان است. برای آشنایی با سرمایه گذاری مسئولیت پذیر اجتماعی (SRI) به ادامه مطلب مراجعه کنید.

سرمایه گذاری مسئولیت پذیر اجتماعی (SRI) چیست؟

سرمایه‌گذاری مسئولیت‌پذیر اجتماعی یا SRI، یک استراتژی سرمایه‌گذاری است که بر شرکت‌هایی تمرکز می‌کند که تأثیرات اجتماعی مثبتی ایجاد می‌کنند. این در عین حال بازده مالی کافی را تولید می‌کنند. در عمل و تعریف، SRI با سرمایه‌گذاری ESG مرتبط است، که یک رویکرد سرمایه‌گذاری است که در کنار تحلیل‌های مالی سنتی، سوابق شرکت را در زمینه پایداری محیطی، پایداری اجتماعی و حاکمیت شرکتی در نظر می‌گیرد.

در مورد نرم افزار امور سهام  بیشتر بدانید.

۴ نکته کلیدی در مورد سرمایه گذاری مسئولیت پذیر اجتماعی

در حالی که اصطلاحات ESG و SRI گاهی به جای یکدیگر استفاده می‌شوند، بیشتر سرمایه‌گذاران رویکرد SRI را با توجه به انتظارات برای تأثیر اجتماعی مثبت شرکت سخت‌گیرانه‌تر تشخیص می‌دهند.

۱- SRI شرکت های شرکت کننده در صنایع بحث برانگیز را مستثنی می کند.

فعالیت‌های نامطلوب مانند تولید اسلحه، تولید تنباکو، قمار، انرژی هسته‌ای، سرگرمی بزرگسالان، و اعطای وام‌های غارتگرانه معمولاً توسط سرمایه‌گذاران مسئول اجتماعی حذف می‌شوند. حذف کل بخش ها به عنوان غربالگری منفی شناخته می شود.

در مورد نرم افزار سهام  بیشتر بدانید.

۲- سرمایه گذاران مسئولیت اجتماعی از چارچوب ESG برای ارزیابی استفاده می کنند.

سرمایه گذار مسئولیت اجتماعی شرکت را بر اساس عملکرد آن نسبت به معیارهای محیطی، اجتماعی و حاکمیتی ارزیابی می کند. شرکت ها ریسک های زیست محیطی خود را با ابتکاراتی مدیریت می کنند. که بهره وری منابع را بهبود می بخشد و ضایعات را کاهش می دهد. شرکت ها با رفتار خوب با کارکنان و داشتن تعاملات مثبت با جامعه محلی، نتایج اجتماعی را بهبود می بخشند. شرکت‌هایی که دارای حاکمیت شرکتی قوی هستند، استقلال هیئت‌مدیره، افزایش شفافیت گزارش‌دهی، هماهنگی پاداش مدیران با عملکرد شرکت و ایجاد حقوق سهامداران قوی را در اولویت قرار می‌دهند.

در مورد برنامه مدیریت سهام  بیشتر بدانید.

۳- سرمایه گذاران مسئولیت اجتماعی بازده مالی را قربانی نمی کنند.

SRI سرمایه گذاری مسئول است. نه کمک های بشردوستانه. سرمایه گذاران مسئولیت اجتماعی انتظار دارند دارایی های آنها بازدهی ایجاد کند.

۴- SRI به سرمایه گذاران و همه افراد دیگر سود می رساند.

سرمایه گذاران مسئولیت اجتماعی دلیلی برای انتخاب بین سرمایه گذاری در شرکت هایی که از نظر مالی سالم هستند و از مردم و کره زمین محافظت می کنند، نمی بینند. SRI می تواند ثروت بسازد و در عین حال جهان را به مکانی بهتر تبدیل کند.

در مورد نرم افزار اسناد بخوانید.

چگونه یک نمونه کار SRI بسازیم؟

چگونه یک نمونه کار SRI بسازیم؟

شما می توانید از این چهار مرحله برای یافتن سرمایه گذاری های مسئولیت پذیر اجتماعی که با معیارهای SRI شخصی شما مطابقت دارند، استفاده کنید.

۱- اهداف خود را مشخص کنید.

اگر مطمئن نیستید که می‌خواهید حمایت از چه نوع فعالیت‌های مسئولیت‌پذیر اجتماعی را در اولویت قرار دهید، جستجو برای شرکت‌ها یا سرمایه‌های مناسب می‌تواند بسیار دشوار باشد. ممکن است بخواهید برای شرکت هایی که در هر سه دسته ESG قوی هستند، سرمایه گذاری کنید. یا فقط یکی از این دسته ها می تواند اولویت شما باشد. همچنین این گزینه وجود دارد که پول خود را به دلایل خاصی، از تغییرات آب و هوایی گرفته تا حقوق حیوانات، یا فعالیت های تجاری خاص، مانند انرژی خورشیدی، اختصاص دهید.

یک گام مهم در اینجا – شاید اولین قدم شما – این است که صفحه های منفی خود را تعریف کنید تا بخش ها و فعالیت هایی را که نمی خواهید، در مجموعه خود حذف کنید.

در مورد برنامه سهامداری بیشتر بدانید.

۲- شاخص ها و وجوه SRI را بررسی کنید.

چه بخواهید سهام انفرادی، سهام ETF ها یا صندوق های سرمایه گذاری مشترک یا ترکیبی بخرید، می توانید با بررسی اجزای شاخص های SRI و دارایی های صندوق های سرمایه گذاری مشترک و ETF ایده های سرمایه گذاری دریافت کنید. شما همچنین می توانید به صفحه نمایش منفی این شاخص ها و صندوق ها نگاه کنید. سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری متقابل و ETF مزایای تنوع فوری و کاهش نوسان پرتفوی را به همراه دارد.

۳- چندین مجموعه رتبه بندی ESG را بررسی کنید.

اگر می خواهید سهام فردی را انتخاب کنید، باید گزارش های سالانه ESG شرکت را بررسی کنید. اما باید عملکرد ESG را با بررسی رتبه بندی ESG شخص ثالث نیز تأیید کنید. MSCI و Sustainlytics هر دو رتبه‌بندی ESG قابل جستجو را تولید می‌کنند.

رتبه‌بندی‌های MSCI از AAA تا CCC متغیر است و در سه سطح رهبر، متوسط و عقب‌مانده دسته‌بندی می‌شوند. ردیف رهبر شامل رتبه بندی AAA و AA است. میانگین اجراکنندگان ESG دارای رتبه بندی A، BBB یا BB هستند. شرکت هایی که ریسک های ESG را مدیریت نمی کنند در رتبه B یا CCC قرار دارند. می‌توانید رتبه‌بندی‌های MSCI را بر اساس نام شرکت یا علامت‌گذاری جستجو کنید. همچنین می‌توانید رتبه‌بندی MSCI در صندوق‌ها را جستجو کنید.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام  بیشتر بدانید.

Sustainalytics برای ریسک ESG یک رتبه پنج لایه دارد. به یک شرکت بر اساس میزان ریسک و میزان مدیریت آن یک امتیاز عددی داده می شود. یک عدد کم مساوی با خطر کم است، در حالی که بالاترین اعداد نشان دهنده خطر شدید است. برای یافتن رتبه بندی ESG می توانید نام شرکت ها را جستجو کنید.

۴- سایر طبقات دارایی را به خاطر بسپارید.

لازم نیست سبد SRI شما به طور کامل از سهام تشکیل شده باشد. شما همچنین می توانید در سایر طبقات دارایی مانند اوراق بهادار با درآمد ثابت با مسئولیت اجتماعی سرمایه گذاری کنید. سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک و ETF کارآمدترین رویکرد است و ETF اوراق قرضه سبز جهانی iShares (NASDAQ:BGRN) نمونه دیگری از ETF است.

سهام برای سرمایه گذاری مسئولیت اجتماعی

سهام برای سرمایه گذاری مسئولیت اجتماعی

خوشبختانه برای سرمایه گذار آگاه اجتماعی، برخی از بزرگترین و موفق ترین شرکت های کشور دارای سوابق پایداری قوی هستند. این بدان معناست که سرمایه‌گذاران مجبور نیستند کیفیت سرمایه‌گذاری را برای ساختن پرتفوی‌هایی که با ارزش‌هایشان هماهنگ هستند، قربانی کنند.

جدول زیر هفت سهام SRI با سرمایه بزرگ را به همراه بازده مالی ۱۰ ساله و رتبه بندی ESG از دو منبع نشان می دهد. برای سیستم رتبه بندی MSCI، رتبه بندی AAA بهترین است.

منابع داده: Morningstar، MSCI، Sustainalytics.

رتبه بندی MSCI ESG بازدهی ۱۰ ساله شرکت

  1. Nvidia (NASDAQ:NVDA) 40.62٪ AAA

  2. مایکروسافت (NASDAQ:MSFT) 26.23٪ AAA

  3. Adobe (NASDAQ:ADBE) 31.23 % AA

  4. Salesforce.com (NYSE:CRM) 20.85٪ AA

  5. هیولت پاکارد (NYSE:HPE) 10.80 % AA

  6. PepsiCo (NASDAQ:PEP) 9.70٪ AA

  7. Weyerhaeuser (NYSE:WY) 7.79 % AA

در مورد نرم افزار سهامداری بیشتر بدانید.

با این حال، خواستارترین سرمایه‌گذاران مسئولیت‌پذیر اجتماعی می‌خواهند بیش از رتبه‌بندی بالای ESG ببینند. آنها که به عنوان سرمایه گذاران تاثیرگذار شناخته می شوند، نتایج قابل اندازه گیری از فعالیت های تجاری و برنامه های اجتماعی یک شرکت می خواهند.

بیشترین تاثیر سرمایه گذاری توسط صندوق های تامینی و شرکت های سهام خصوصی انجام می شود. اما صندوق‌های سرمایه‌گذاری متقابل و صندوق‌های قابل معامله در مبادله (ETF) وجود دارند که به سرمایه‌گذاران فردی اجازه می‌دهند تا سرمایه‌گذاری تأثیرگذار را دنبال کنند.

یک مثال:

iShares MSCI Global Impact ETF (NASDAQ:SDG) است. این ETF در شرکت‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کند که بیشتر درآمد خود را از محصولات یا خدماتی به دست می‌آورند که فعالانه از یکی از ۱۷ هدف توسعه پایدار سازمان ملل حمایت می‌کنند. که مربوط به فقر، آب پاک، انرژی پاک، آموزش، برابری جنسیتی و تغییرات آب و هوایی است. خودروساز برقی تسلا (NASDAQ:TSLA) و شرکت توربین‌های بادی Vestas Wind Systems (OTC:VWDRY) هر دو دارایی‌های برتر در پرتفوی صندوق هستند.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام و سهامداران بیشتر بدانید.

SRI