سرمایه گذاری اخلاقی چیست؟

سرمایه گذاری اخلاقی چیست؟

آیا علاقه مند به ترویج رفتار شرکتی خوب با سرمایه گذاری خود هستید؟ شما ممکن است در قلبتان یک سرمایه گذار اخلاقی باشید. سرمایه گذاری اخلاقی عبارت است از ترکیب ارزش ها و اصول شخصی در فرآیند سرمایه گذاری. پس در حین کسب سود، کار خوبی انجام دهید.

در مورد نرم افزار امور سهام  بیشتر بدانید.

سرمایه گذاری اخلاقی چیست؟

سرمایه گذاران اخلاقی هنوز معیارهای فنی مانند نسبت قیمت به درآمد و نسبت بدهی به حقوق صاحبان سهام را ارزیابی می کنند. اما، در یک لایه اضافی از تجزیه و تحلیل، سرمایه گذاران اخلاقی اقدامات یک شرکت را نسبت به کد اخلاقی خود ارزیابی می کنند. شرکت‌هایی که با ارزش‌ها، اصول و اخلاق سرمایه‌گذار همسو نیستند، کاندیدای سرمایه‌گذاری نخواهند بود.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام و سهامداران بیشتر بدانید.

این سبک از سرمایه گذاری در حال افزایش محبوبیت است. در چند سال گذشته، دارایی های ESG تحت مدیریت سالانه تقریباً ۳۰ درصد رشد داشته است. ESG نوعی سرمایه‌گذاری اخلاقی است که شرکت‌ها را بر اساس شیوه‌های محیطی، اجتماعی و حاکمیتی ارزیابی می‌کند. تجزیه و تحلیل بلومبرگ در سال ۲۰۲۱ نشان می دهد که دارایی های ESG ممکن است تا سال ۲۰۲۵ به ۵۳ تریلیون دلار برسد.(حدود یک سوم دارایی های جهانی پیش بینی شده تحت مدیریت).

شرکت ها، محققان و مدیران سرمایه گذاری با این روند همسو هستند. امروزه شرکت‌های بیشتری از گزارش‌دهی شفاف استقبال می‌کنند. تحقیقات صورت گرفته در این زمینه، روش هایی برای ردیابی و امتیازدهی رفتار شرکت هستند. مدیران سرمایه گذاری در حال راه اندازی صندوق های سرمایه گذاری متقابل و صندوق های قابل معامله در مبادله (ETF) هستند که به سرمایه گذاران اصولگرا پاسخ می دهند.

در مورد نرم افزار سهام  بیشتر بدانید.

سرمایه گذاری اخلاقی چیست؟

تفاوت سرمایه گذاری اخلاقی با ESG

ظهور سرمایه‌گذاری اخلاقی به‌عنوان یک رشته نیز منجر به افزایش استفاده از برخی کلمات شده است. اگر کمی در مورد سرمایه گذاری اخلاقی تحقیق کنید، احتمالاً این اصطلاحات مرتبط را خواهید دید:

  • سرمایه گذاری ESG

  • سرمایه گذاری اخلاقی

  • سرمایه گذاری مسئولیت اجتماعی

  • سرمایه گذاری پایدار

  • سرمایه گذاری پاک

  • سرمایه گذاری سبز

در مورد برنامه مدیریت سهام  بیشتر بدانید.

اینها انشعابات سرمایه گذاری اخلاقی هستند و بیشتر آنها تعاریف ذهنی دارند. سرمایه گذاری ESG مشخص ترین این اصطلاحات است. عمدتاً به این دلیل که سیستم های رتبه بندی ESG تعریف شده و استانداردهای ESG مستند وجود دارد.

سرمایه گذاران ESG بر این باورند که رفتار خوب شرکتی به نفع منافع است. به این ترتیب، ارزیابی عملکرد یک شرکت در ابتکارات زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی بخشی غیرقابل مذاکره از فرآیند تصمیم گیری سرمایه گذار ESG است.

در مورد نرم افزار اسناد بخوانید.

تفاوت سرمایه گذاری اخلاقی با ESG

سرمایه گذاری اخلاقی نسبت به ESG، سرمایه گذاری اخلاقی کمتر واضح و شخصی تر است. زمانی که بر اساس قوانین اخلاقی خود سرمایه گذاری می کنید، شخصاً استانداردها را تعیین می کنید. ممکن است شرکت‌هایی را که سلاح می‌سازند، بررسی کنید، در حالی که شخص دیگری ممکن است از اپراتورهای کازینو اجتناب کند. شما ممکن است اقدامات شرکتی را بر رشد سود اولویت دهید، در حالی که سرمایه گذار اخلاقی دیگری ممکن است این کار را نکند.

سرمایه گذاری مسئولیت اجتماعی مشابه سرمایه گذاری اخلاقی است. شما تصمیم می گیرید که «مسئولیت اجتماعی» به چه معناست و بر این اساس سرمایه گذاری کنید.

سرمایه‌گذاری پایدار، سرمایه‌گذاری پاک و سرمایه‌گذاری سبز معمولاً دارای جنبه‌های زیست‌محیطی هستند. اگرچه این می‌تواند بسته به زمینه متفاوت باشد. به عنوان مثال، برخی از “سرمایه گذاری پایدار” به عنوان مترادف سرمایه گذاری ESG استفاده می کنند. برخی دیگر از این اصطلاحات به جای یکدیگر به معنای سرمایه گذاری در شرکت های انرژی تجدیدپذیر استفاده می کنند.

در مورد نرم افزار سهامداری بیشتر بدانید.

بازده مالی مطابق با شرایط شما

ارزش پیشنهادی سرمایه گذاری اخلاقی این است: به عنوان یک سرمایه گذار اخلاقی، جهان را به مکانی بهتر تبدیل کنید.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام  بیشتر بدانید.

سرمایه گذاری اخلاقی