سرمایه گذاری با ارزش

سرمایه گذاری با ارزش در بورس چیست؟

سرمایه گذاری با ارزش در بورس چیست؟ چگونه انجام می شود؟ استراتژی هایی که باید در بورس اوراق بهادار اعمال شود. در ادامه مطلب همراه ما باشید.

سرمایه گذاری با ارزش در بورس، از جمله استراتژی های سرمایه گذاری سهام است. این نوع سرمایه گذاری، سالهاست که انتخاب نام های برجسته است. بیایید نگاهی بیندازیم در مورد آنچه باید بدانیم:

انتخاب سهام مناسب و اقدام با استراتژی مناسب، اساس موفقیت در سرمایه گذاری های بورس سهام است. سرمایه گذاری های انجام شده در سررسیدهای مختلف بر اساس استراتژی های تعیین شده توسط هر سرمایه گذار انجام می شود و منجر به سود یا زیان می شود.

سرمایه گذاری ارزشی که با نام هایی مانند وارن بافت، بنجامین گراهام و چارلی مونگر همراه است، از طریق یافتن شرکت های خوبی حاصل می شود که سهام آنها تا حدی ارزان فروخته می شود. به همین دلیل، شما باید شرکت ها و سهام آنها را به خوبی تحلیل کنید.

در مورد نرم افزار امور سهام بدانید.

بیایید نگاهی به آنچه شما باید در مورد آن بدانید بیاندازیم:

سرمایه گذاری با ارزش چیست؟

سرمایه گذاری با ارزش یک استراتژی سرمایه گذاری است که شامل سهام تجاری است که با نرخ پایین تری نسبت به ارزش پایه یا دفتری معامله می شوند.

سرمایه گذاران ارزشی، فعالانه سهامی را آشکار می کنند که فکر می کنند مبادله آنها را دست کم می گیرد. واکنش بیش از حد، فرصتی را برای خرید سهام با قیمت های تخفیف دار و سودآوری فراهم می کند.

در مورد سامانه افزایس سرمایه بدانید.

آنها فکر می کنند که بازار نسبت به اخبار خوب و بد واکنش بیش از حد نشان می دهد. در نتیجه حرکات قیمت سهام را تغییر می دهد که با اصول طولانی مدت یک شرکت مطابقت ندارد.

این سرمایه گذاری ارزش از مفهومی تهیه شده است که توسط استادان دانشکده تجارت کلمبیا، بنجامین گراهام و دیوید دود در سال ۱۹۳۴ ساخته شده است. سرمایه گذاری با ارزش در بورس با کتاب سرمایه گذار هوشمند گراهام، که در سال ۱۹۴۹ منتشر شد، محبوب شد.

وارن بافت، دانشجوی گراهام، سرمایه گذار میلیاردر، شناخته شده ترین سرمایه گذار ارزش امروز است. در همان زمان، چارلی مونگر، کریستوفر براون و مدیر کل صندوق های سرمایه گذاری میلیاردر ست کلارمان نیز سرمایه گذاران ارزشی هستند.

مبنای سرمایه گذاری ارزش چیست؟

فلسفه سرمایه گذاری در ارزش، که خرید سهام با قیمتی کمتر از ارزش واقعی آنها است، دارای دو مفهوم است.

  • قیمت
  • هزینه بازار

قیمت، پولی است که می پردازید. در حالی که ارزش، همان چیزی است که می گیرید. با توجه به استراتژی سرمایه گذاری با ارزش در بورس؛ بازار سهام کارآمد نیست بنابراین ممکن است دارایی با ارزش کم و بسیار ارزشمند در بازار وجود داشته باشد. سهام کم ارزش به این معنی است که قیمت بازار آن از ارزش واقعی آن کمتر است.

در مورد سامانه جامع تحلیل بازار بخوانید.

سرمایه گذار ارزشی به دنبال یافتن سهام معیوب است که بازار معتقد است در آینده آنها را افزایش می دهد و قیمت بازار برابر با واقعیت است. این استراتژی شامل یک تجزیه و تحلیل بورس اساسی دقیق از صنعت و مشاغل است. همچنین تا حدودی اصول کلی کارآیی و ریسک بازار را نقض می کند.

این برنامه برای سرمایه گذاری های طولانی مدت طراحی شده است و به ویژه هنگامی که بسیاری از شرکت های خوب در زمان رکود بازار دچار نقصان می شوند، یک استراتژی موثر است.

چگونه یک ارزش را سرمایه گذاری کنیم؟

سرمایه گذاری با ارزش

مفهوم اساسی در پشت سرمایه گذاری با ارزش روز، روشن است: اگر ارزش واقعی چیزی را می دانید، می توانید در هنگام خرید پس انداز کنید.

مثلا؛ شما یک کفش خواهید خرید و می دانید که در یک دوره خاص این کفش به فروش می رسد. بسیاری از افراد ترجیح می دهند منتظر این تخفیف بمانند تا قیمت بالا. تنها چیزی که در اینجا تغییر می کند این است که کالای با کیفیت یکسان را با قیمت پایین تری دریافت می کنید.

سهام به طور مشابه کار می کنند. به این معنی که قیمت سهام شرکت می تواند تغییر کند. حتی وقتی ارزش یا ارزیابی شرکت ثابت بماند.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام بخوانید.

همانطور که انتظار فروش کفش را دارید، سرمایه گذاران ارزشی نیز انتظار این دوره سهام را دارند. به این ترتیب، آنها از سهام خوبی که ارزان تر از حد معمول خریداری می کنند، نتایج سودآور می گیرند.

سهام ها می توانند دوره های تقاضای بیشتر یا پایین تری را طی کنند که منجر به نوسانات قیمت سهام در بورس شود. در این دوره ها، قیمت پایین سهام وقتی به ارزش واقعی خود برسد و افزایش یابد، سود خوبی ارائه می دهد.

سرمایه گذاری در ارزش فرآیند انجام یک تحقیق خوب برای یافتن این سهام و خرید آنها با تخفیف با توجه به ارزش های بازار است.

سرمایه گذاران با ارزش، از تجزیه و تحلیل مالی استفاده می کنند و از گله پیروی نمی کنند. آنها همچنین سرمایه گذاران طولانی مدت شرکت های با کیفیت هستند.

چگونه ارزش اصلی سهام را تعیین کنیم؟

معادل سهام ارزان یا تخفیف خورده در بورس سهام ، استهلاک سهام است. سرمایه گذاران ارزشی امیدوارند از سهامی که به نظرشان بسیار تخفیف دارند سود کسب کنند. سرمایه گذاران از معیارهای مختلف برای یافتن ارزش گذاری یا ارزش ذاتی سهام استفاده می کنند.

ارزش ذاتی، مطالعه ارزش مالی یک شرکت:

این ترکیبی از استفاده از تجزیه و تحلیل مالی است که عوامل کلیدی مانند:

  • مارک تجاری شرکت

  • مدل تجاری

  • بازار هدف

  • مزیت رقابتی و همچنین

  • درآمد

  • جریان نقدی درآمد

  • سود

را بررسی می کند. برخی از معیارهای مورد استفاده برای ارزیابی سهام یک شرکت به شرح زیر است:

ارزش کتاب:

ارزش دفتری، ارزشی است که ارزش دارایی های شرکت را اندازه گیری کرده و آنها را با قیمت سهام مقایسه می کند. اگر قیمت کمتر از ارزش دارایی باشد، ارزش سهام کم است. با این فرض که شرکت از نظر مالی مشکل نداشته باشد.

نسبت درآمد:

این سابقه عملکردی است که برای تعیین اینکه آیا قیمت سهام شرکت منعکس کننده تمام سودها است یا استهلاک می شود.

در مورد شبکه اجتماعی سهامداران و ناشران بخوانید.

جریان ازاد نقدینگی:

وجوه نقدی که از درآمد یا فعالیتهای یک شرکت پس از کسر هزینه های مصرفی حاصل می شود.

جریان نقدی رایگان، وجه نقد باقیمانده پس از پرداخت هزینه ها، از جمله خریدهای کلان مانند: هزینه های سرمایه ای است که مالکیت دارایی هایی مانند: هزینه های عملیاتی و تجهیزات یا بهبود امکانات تولید است.

اگر شرکتی جریان نقدی رایگان ایجاد کند، باید در آینده کسب و کار سرمایه گذاری کند. بدهی را پرداخت کند. به سهامداران سود سهام یا پاداش بدهد.  خرید مجدد سهام را انجام دهد.

سایر اندازه گیری ها:

در تجزیه و تحلیل سهام استهلاک شده و ارزش واقعی آنها تعیین می شود. بدهی، حقوق صاحبان سهام، فروش و رشد درآمد نیز بررسی می شود.

پس از بررسی این معیارها، اگر ارزش مقایسه ای به اندازه کافی جذاب باشد، سرمایه گذار ارزشی ممکن است تصمیم به خرید سهام بگیرد.

ارش سهام سرمایه گذاران در بورس اوراق بهادار