سرمایه گذاری در سهام انرژی بادی

سرمایه گذاری در سهام انرژی بادی

سهام انرژی بادی به سرعت در حال رشد است. منبع انرژی پاک باید با سرعتی سریع به رشد خود ادامه دهد. با توجه به اینکه انتظار می رود تقاضای انرژی بادی همچنان در حال رشد باشد، شرکت های متمرکز بر این بخش باید از این موضوع بهره مند شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به برخی از بهترین راه های سرمایه گذاری در انرژی باد آورده شده است:

برترین سهام انرژی باد برای رصد در سال ۲۰۲۳

شرکت‌های صنعت بادی در دسته‌ اسناد زیر قرار می‌گیرند:

سازندگان توربین بادی و قطعات:

این شرکت ها از تقاضای رو به رشد انرژی بادی سود می برند. زیرا به رشد فروش کمک می کند. با این حال، آنها با تقاضای بالقوه، فشار رقابتی و هزینه مواجه هستند.

تولیدکنندگان انرژی بادی:

این شرکت‌ها توربین‌هایی دارند که انرژی بادی تولید می‌کنند و آن‌ها را به کاربران نهایی مانند شرکت‌های برق و خریداران شرکت‌های بزرگ می‌فروشند. اکثر تولیدکنندگان بادی نیرو را تحت ساختارهای نرخ تنظیم شده توسط دولت یا قراردادهای بلند مدت خرید برق با نرخ ثابت (PPA) می فروشند که درآمد ثابتی ایجاد می کند.

اگرچه انرژی بادی در حال افزایش است، اما تعداد کمی از شرکت‌ها صرفاً بر روی ساخت توربین‌ها و قطعات بادی یا تولید انرژی بادی تمرکز می‌کنند. این امر باعث می‌شود سرمایه‌گذاران فرصت‌های کمی برای سرمایه‌گذاری در انرژی بادی داخلی داشته باشند.

مطلب مرتبط: نرم افزار سهامداری

به دلیل محدودیت، سرمایه‌گذاران باید شبکه گسترده‌تری را در هنگام جستجوی فرصت‌ها در بخش انرژی بادی ایجاد کنند. با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا برخی از ذخایر برتر انرژی بادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

"سرمایه

سرمایه و دارایی بازار سهام شرکت انرژی بادی

شرح تحت مدیریت (AUM).

NextEra Energy (NYSE:NEE) 166.5 میلیارد دلار بزرگترین تولیدکننده جهانی انرژی بادی و خورشیدی.

جنرال الکتریک (NYSE:GE) 87.6 میلیارد دلار شرکت متنوع با تمرکز بر حمل و نقل هوایی، مراقبت های بهداشتی و انرژی.

Vestas Wind Systems (OTC:VWDRY) 31.3 میلیارد دلار سازنده، فروشنده، نصباب و سرویس دهنده توربین های بادی.

زیمنس انرژی (OTC:SMNEY) 13.5 میلیارد دلار شرکت فناوری انرژی با یک شرکت تابعه توربین بادی.

Brookfield Renewable (NYSE:BEPC)(NYSE:BEP) 18.1 میلیارد دلار شرکت زیرساخت انرژی پاک با دارایی های بادی.

Clearway Energy (NYSE:CWEN)(NYSE:CWEN.A) 6.8 میلیارد دلار شرکت زیرساخت انرژی پاک با دارایی های باد قابل توجه.

TPI Composites (NASDAQ:TPIC) 600.1 میلیون دلار یک تولید کننده پیشرو تیغه باد.

ETF جهانی انرژی بادی First Trust (NYSEMKT:FAN) 278 میلیون دلار یک ETF متمرکز بر سهام انرژی بادی.

مطلب مرتبط: نرم افزار سهام

در اینجا نگاهی دقیق تر به این ذخایر برتر انرژی بادی داریم:

NextEra Energy Resources

۱- انرژی NextEra

NextEra Energy Resources یکی از بزرگترین تولیدکنندگان انرژی بادی در جهان است. تا اواخر سال ۲۰۲۲، با احتساب سرمایه گذاری خود در NextEra Energy Partners (NEP 1.98%)، ۲۰ گیگاوات (GW) ظرفیت تولید بادی داشت که برای تامین برق بیش از ۱۳٫۵ میلیون خانه کافی بود. به طور کلی، ۶۷ درصد از ظرفیت تولید شرکت تابعه آن انرژی بادی است.

این شرکت توسعه دهنده فعال پروژه های جدید انرژی بادی است. NextEra Energy همچنین در استفاده از ذخیره سازی باتری برای کمک به کاهش متناوب دارایی های انرژی بادی و خورشیدی خود پیشرو است. اگرچه NextEra یک بازی انرژی بادی خالص نیست، اما NextEra در این بخش پیشرو است و آن را به گزینه ای مناسب برای بررسی تبدیل می کند. همچنین دارای سابقه عالی در افزایش ارزش سهامداران، از جمله سود سهام آن است.

مطلب مرتبط: نرم افزار سهامداران

۲- جنرال الکتریک

جنرال الکتریک یک شرکت صنعتی پیشرو است که در بخش های هوانوردی، مراقبت های بهداشتی و انرژی متمرکز است. این کنگلومرا در حال تجزیه شدن به سه شرکت مجزا با تمرکز بر آن صنایع است. این شرکت قصد دارد تجارت مراقبت های بهداشتی خود را در اوایل سال ۲۰۲۳ و انرژی های تجدیدپذیر، انرژی، و تجارت دیجیتال خود را (که GE Vernova نامیده می شود) در اوایل سال ۲۰۲۴ منشعب کند و به نهاد باقی مانده اجازه دهد تا بر حمل و نقل هوایی تمرکز کند.

تجارت انرژی های تجدیدپذیر جنرال الکتریک یکی از رهبران جهانی در تولید، نصب و سرویس توربین های بادی است. بیش از ۴۹۰۰۰ واحد در سراسر جهان نصب کرده است. علاوه بر این، جنرال الکتریک دارای تعداد زیادی پروژه‌های توسعه بادی خشکی و فراساحلی است که باید رشد ثابتی را در سال‌های آینده ایجاد کند.

مطلب مرتبط: برنامه مدیریت امور سهام

Vestas Wind Systems

۳- Vestas Wind Systems

Vestas مستقر در دانمارک یک رهبر جهانی در بخش انرژی بادی است. این شرکت پروژه های انرژی باد و هیبریدی را در سراسر جهان طراحی، تولید، نصب، توسعه و خدمات رسانی می کند. این کشور بیش از ۱۵۷ گیگاوات توربین بادی در ۸۸ کشور نصب کرده است.

مانند جنرال الکتریک، وستاس توربین های بادی را نصب هم می کند. برخی از درآمدهای مکرر از سرویس آنها پس از نصب ایجاد می شود. این شرکت دارای قراردادهای خدماتی است که حداقل ۱۳۷ گیگاوات برق بادی را پوشش می دهد. این قراردادها به جبران برخی از تغییرات در فروش توربین های بادی کمک می کند. تمرکز Vestas بر روی توربین‌های بادی، آن را به یکی از معدود سرمایه‌گذاری‌های انرژی بادی در مقیاس بزرگ تبدیل می‌کند.

مطلب مرتبط: نرم افزار مدیریت سهام

۴- زیمنس انرژی

زیمنس انرژی یک شرکت پیشرو در فناوری انرژی است که خدمات گاز، فناوری‌های شبکه و تحول صنایع را در بر می‌گیرد. این شرکت همچنین دارای منافع کنترلی در Siemens Gamesa Renewable Energy (OTCMKTS:GCTAY)، یک شرکت پیشرو در انرژی باد مستقر در اسپانیا است. این شرکت با بیش از ۹۹ گیگاوات ظرفیت نصب شده در سراسر جهان، توربین های بادی خشکی و دریایی را تولید، نصب و خدمات رسانی می کند.

زیمنس انرژی پیشنهاد داده است تا در سال ۲۰۲۲ باقی سهام انرژی تجدیدپذیر زیمنس گیمسا را که قبلاً مالک آن نیست، خریداری کند. قرارداد پیشنهادی به زیمنس انرژی کنترل کامل بر زیرمجموعه انرژی باد مشکل دار خود را می دهد. علیرغم رشد انرژی بادی، زیمنس گیمسا در سال‌های اخیر به دلیل اختلافات مربوط به اختراع با جنرال الکتریک، افزایش هزینه‌های فولاد (بخش کلیدی توربین‌های بادی) و مشکلات مربوط به سکوی بادی خشکی خود با مشکل مواجه شده است.

مطلب مرتبط: نرم افزار امور سهامداری

Brookfield Renewable سهام انرژی بادی

۵- Brookfield Renewable

Brookfield Renewable یک شرکت پیشرو جهانی زیرساخت انرژی پاک است. دارای ۲۳ گیگاوات دارایی عملیاتی، شامل ۸٫۱ گیگاوات نیروی برق آبی، ۵٫۹ گیگاوات بادی، ۲٫۸ گیگاوات خورشیدی، و ۵٫۹ گیگاوات تولید پراکنده (به عنوان مثال، خورشیدی روی پشت بام و جامعه) و راه حل های پایدار. علاوه بر این، بروکفیلد بیش از ۷۵ گیگاوات پروژه توسعه در خط لوله خود دارد.

بروکفیلد رویکردی متنوع برای سرمایه گذاری در انرژی پاک دارد. با این حال، باد بخش بزرگی از آینده آن است. این شرکت و شرکای نهادی آن توافق کردند که Scout Clean Energy را در سال ۲۰۲۲ خریداری کنند و ۱٫۲ گیگاوات دارایی های بادی عملیاتی و خط لوله ای با بیش از ۲۲ گیگاوات پروژه های بادی، خورشیدی و ذخیره سازی را اضافه کنند. بروکفیلد همچنین با شرکت SSE Renewables برای ساخت نیروگاه های بادی فراساحلی در هلند مشارکت کرده است.

سرمایه گذاری های اخیر ظرفیت آن را برای ساخت و راه اندازی نیروگاه های بادی افزایش داده است. آنها همچنین از استراتژی بروکفیلد برای افزایش سود سهام پربازده خود در سال های آینده حمایت می کنند. این آن را به سهام ایده آلی برای سرمایه گذارانی تبدیل می کند که به دنبال یک جریان درآمد غیرفعال تا حدی با انرژی باد هستند.

مطلب مرتبط: نرم افزار مدیریت امور سهام

۶- Clearway Energy

Clearway Energy یکی از بزرگترین اپراتورهای انرژی تجدیدپذیر است که دارای بیش از ۵ گیگاوات پروژه انرژی بادی و خورشیدی و ۲٫۵ گیگاوات تاسیسات تولید گاز طبیعی است. این تسهیلات، جریان نقدی پایداری را با پشتوانه قراردادهای بلندمدت به Clearway عرضه می‌کنند که به آن امکان می‌دهد سود سهام جذابی بپردازد.

Clearway در درجه اول با خرید نیروگاه های بادی و خورشیدی عامل از توسعه دهندگان رشد می کند و به آنها اجازه می دهد تا سرمایه خود را برای سرمایه گذاری های جدید بازیافت کنند.

این شرکت یک رابطه استراتژیک با توسعه دهنده پروژه های تجدیدپذیر Clearway Energy Group، یک شرکت متعلق به Global Infrastructure Partners و TotalEnergies (TTE 1.03%) دارد. شرکای آن پروژه‌های جدید انرژی بادی و خورشیدی را توسعه می‌دهند که Clearway می‌تواند برای حمایت از سود رو به رشد خود به آنها کمک کند. این استراتژی آن را به گزینه عالی دیگری برای کسانی تبدیل می کند که به دنبال یک جریان درآمد غیرفعال تا حدی با انرژی باد هستند.

مطلب مرتبط: نرم افزار امور سهام و سهامداران

TPI Composites سهام انرژی بادی

۷- کامپوزیت های TPI

TPI Composites یک تولید کننده جهانی تیغه باد است. تقریباً یک سوم کل پره های بادی خشکی ساخته شده در سال ۲۰۲۰ (به استثنای پره های تولید شده در چین) را فروخت. این سازندگان توربین بادی را قادر می‌سازد تا تولید پره‌ها را برون سپاری کنند و در نتیجه ظرفیت جهانی را افزایش دهند.

TPI Composites با توجه به تمرکز تنها بر تولید پره های بادی، فرصت سرمایه گذاری بسیار متمرکز در انرژی باد را در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهد. با این حال، مانند زیمنس گیمسا، این تمرکز نیز در سال های اخیر دارای اشکالاتی بوده است. اقتصاد متلاطم و مسائل زنجیره تامین بر رشد و سودآوری آن تأثیر گذاشته است. اما با توجه به رشد تقاضا برای انرژی بادی در آینده، TPI Composites می تواند فروش قوی تر و سود بیشتری را شاهد باشد.

مطلب مرتبط: برنامه سهامداران

۸- ETF جهانی انرژی بادی First Trust

ETF در شرکت‌های بادی خالص سرمایه‌گذاری می‌کند که حداقل ۵۰ درصد از درآمد خود را از فعالیت‌های مرتبط با باد (۶۰ درصد صندوق) و شرکت‌های متنوعی که در برخی از جنبه‌های صنعت انرژی بادی (۴۰ درصد از صندوق) درگیر هستند، سرمایه‌گذاری می‌کند.

تا اواخر سال ۲۰۲۲، بیش از ۵۵ سهام انرژی بادی در اختیار داشت. شایان ذکر است، ۱۰ دارایی برتر آن شامل Vestas Wind Systems است. ETF دارای تمرکز زیادی از سهام انرژی بادی در فهرست خارجی است. تمرکز گسترده ETF در بخش انرژی بادی، آن را به گزینه ای ایده آل برای سرمایه گذاری تبدیل می کند.

مطلب مرتبط: نرم افزار امور سهام

سهام انرژی بادی