سرمایه گذاری در سهام انرژی خورشیدی

سرمایه گذاری در سهام انرژی خورشیدی

صنعت انرژی خورشیدی دستگاه هایی را برای گرفتن انرژی از خورشید و تبدیل آن به انرژی الکتریکی می سازد و نصب می کند. شرکت‌های فعال در این صنعت در حال تلاش برای انتقال اقتصاد جهانی از سوخت‌های فسیلی مانند نفت و گاز طبیعی به منابع انرژی تجدیدپذیر هستند. تکمیل این انتقال به تریلیون ها دلار و سال های زیادی نیاز دارد. این صنعت انرژی خورشیدی را به فرصتی قانع کننده برای سرمایه گذاران بلندمدت تبدیل می کند.

مطلب مرتبط: برنامه سهامداران

این بخش شامل طیف گسترده ای از شرکت ها با وظایف زیر است:

بهترین سهام خورشیدی برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۳

انرژی خورشیدی یک فرصت بزرگ در بازار است. فرصت سرمایه گذاری جهانی برای انرژی خورشیدی بسیار بزرگتر است.

مطلب مرتبط: نرم افزار امور سهام و سهامداران

بسیاری از شرکت‌ها بر انرژی خورشیدی تمرکز می‌کنند و باید از رشد این بخش بهره ببرند. با این حال، همه استراتژی‌هایی برای افزایش ارزش سهامداران خود ندارند. سه سهام انرژی خورشیدی که شایسته ترین مورد توجه سرمایه گذاران هستند عبارتند از:

First Solar: پانل های خورشیدی لایه نازک تولید می کند.

بروکفیلد قابل تجدید: تاسیسات تولید انرژی خورشیدی، مزارع بادی و نیروگاه های برق آبی را اداره می کند.

فن آوری های SolarEdge: بهینه سازهای برق برای پنل های خورشیدی تولید می کند.

مطلب مرتبط: نرم افزار مدیریت امور سهام

در اینجا دلیل درخشش این ذخایر خورشیدی در این صنعت به سرعت در حال گسترش است:

First Solar

۱- First Solar

First Solar یک رهبر جهانی در توسعه راه حل های انرژی خورشیدی است. این شرکت ماژول های خورشیدی پیشرفته را توسعه، تولید و به فروش می رساند.

یکی از مواردی که First Solar را از دیگر سازندگان پنل خورشیدی متمایز می کند، تمرکز آن بر تولید یک ماژول اختصاصی و پیشرفته لایه نازک است. در شرایط کمتر ایده آل مانند نور کم و هوای گرم، پنل های آن بهتر از ماژول های سیلیکونی رقیب عمل می کنند. آنها همچنین از نظر اندازه بزرگتر هستند که به کاهش هزینه هر وات کمک می کند. این عوامل آنها را برای پروژه های انرژی خورشیدی در مقیاس کاربردی ایده آل می کند.

مطلب مرتبط: نرم افزار امور سهامداری

First Solar همچنین با داشتن یکی از قوی ترین ترازنامه ها خود را از همتایان خود در بخش خورشیدی متمایز می کند. معمولاً پول نقد بیشتری نسبت به بدهی دارد که به آن انعطاف‌پذیری مالی می‌دهد تا به اجرای استراتژی خود برای توسعه و ساخت ماژول‌های خورشیدی لایه نازک برای مشتریان در مقیاس عمومی، از جمله افزایش ظرفیت تولید خود ادامه دهد. فرست سولار در موقعیتی عالی برای پیشرفت است. زیرا صنعت خورشیدی همچنان در حال گسترش است.

First Solar نیز رشد زیادی دارد. این شرکت ظرفیت تولید خود را تا سال ۲۰۲۴ به فروش رسانده است و قراردادهای فروش را تا سال ۲۰۲۶ امضا کرده است. این شرکت سرمایه گذاری زیادی برای توسعه ظرفیت تولید پنل های خورشیدی خود برای سرمایه گذاری در رشد بخش می کند. این سرمایه‌گذاری‌ها باید First Solar را قادر سازد تا درآمد خود را در سال‌های آینده با نرخ‌های سریع افزایش دهد.

مطلب مرتبط: نرم افزار مدیریت سهام

Brookfield Renewable

۲- Brookfield Renewable

Brookfield Renewable یک شرکت تولید انرژی تجدیدپذیر است که توسط مدیر دارایی جایگزین پیشرو Brookfield Asset Management (BAM -0.57%) ایجاد شده است. این شرکت انرژی های تجدیدپذیری را تولید می کند که تحت قراردادهای بلندمدت خرید برق به فروش می رساند. مدل کسب‌وکار بروکفیلد جریان نقدی ثابتی را برای آن فراهم می‌کند تا سود تقسیمی جذابی را بپردازد.

Brookfield Renewable دارای مجموعه متنوعی از انرژی های تجدیدپذیر است. این یک رهبر جهانی در نیروگاه های برق آبی است. این تاسیسات با گسترش سریع انرژی بادی خشکی و دریایی، مقیاس کاربردی و تولید پراکنده (به عنوان مثال، پشت بام) خورشیدی و سکوهای ذخیره انرژی تکمیل می شود.

مطلب مرتبط: برنامه مدیریت امور سهام

این شرکت انرژی پاک بر این باور است که انرژی خورشیدی می تواند بیشترین ظرفیت تولید خود را در دهه آینده تشکیل دهد. نه به این دلیل که آینده روشنی برای باد یا آبی نمی یابد؛ بلکه به این دلیل که فرصت های بیشتری را در زمینه انرژی خورشیدی می بیند. کاهش هزینه ها پروژه های توسعه خورشیدی را به طور فزاینده ای سودآور می کند.

خط لوله توسعه بروکفیلد با انرژی خورشیدی در مسیر توسعه جریان نقدی هر سهم با نرخ سالانه ۶ تا ۱۱ درصد تا سال ۲۰۲۶ است. که باید از برنامه شرکت برای افزایش سود پربازده بین ۵ تا ۹ درصد حمایت کند. رشد سود سهام آن را به یکی از بزرگترین سهام تقسیم سود انرژی های تجدیدپذیر تبدیل می کند. در همین حال، ترکیب کلی رشد و درآمد آن باید Brookfield Renewable را قادر سازد تا در سال‌های آینده بازده کل جذابی داشته باشد.

مطلب مرتبط: نرم افزار سهامداران

SolarEdge Technologies

۳- SolarEdge Technologies

SolarEdge Technologies بهینه‌سازهای قدرت و اینورترهایی را تولید می‌کند که برای تبدیل انرژی خورشید به الکتریسیته استفاده می‌شوند. اجزای آن نحوه تبدیل پنل های خورشیدی برق DC تولید شده توسط خورشید را به الکتریسیته AC مورد استفاده در شبکه برق بهبود بخشیده است. سیستمی که از بهینه سازهای انرژی SolarEdge استفاده می کند، هزینه کمتری نسبت به سیستمی دارد که از میکرواینورتر ساخته شده توسط شرکتی مانند Enphase Energy (ENPH -4.38٪) و با حداقل افت بهره وری استفاده می کند.

مطلب مرتبط: نرم افزار امور سهام

تمرکز SolarEdge بر تولید بهینه‌سازهای انرژی کم‌هزینه، آن را قادر می‌سازد تا سهم بازار را از رقبا به دست آورد. زیرا توسعه‌دهندگان پروژه خورشیدی بر هزینه تأکید دارند. این شرکت همچنین برای به دست آوردن و توسعه محصولات جدید در فضاهای ذخیره انرژی و مدیریت انرژی و همچنین ماژول های هوشمند سرمایه گذاری کرده است تا به افزایش میانگین درآمد خود در هر نصب کمک کند.

SolarEdge موقعیت پیشرو خود در بازار را با ترازنامه قوی و غنی از نقدینگی تکمیل می‌کند و به آن انعطاف‌پذیری مالی برای سرمایه‌گذاری در گسترش ظرفیت تولید و برتری تکنولوژیکی خود نسبت به رقبا می‌دهد.

مطلب مرتبط: نرم افزار سهامداری

ترازنامه قوی آن همچنین به SolarEdge انعطاف پذیری برای گسترش به سایر بخش های بازار انرژی هوشمند را داده است. این شرکت در زمینه ذخیره سازی، شارژ وسایل نقلیه الکتریکی (EV)، باتری ها، سیستم های منبع تغذیه بدون وقفه (UPS)، پیشرانه های EV و راه حل های خدمات شبکه سرمایه گذاری و خرید کرده است. این ابتکارات می تواند رشد آن را در سال های آینده تسریع کند و SolarEdge را برای موفقیت در تلاش برای سرمایه گذاری در بخش انرژی پاک در حال رشد سریع قرار دهد.

مطلب مرتبط: نرم افزار سهام

انرژی خورشیدی