سرمایه گذاری در شرکت های بورس (بخش دوم)

سرمایه گذاری در شرکت های بورس (بخش دوم)

چه زمانی در بورس خرید و فروش کنیم؟ کدام شرکت های بورس مناسب سرمایه گذاری هستند؟ در هنگام سرمایه گذاری در سهام شرکت ها به چه نکاتی باید توجه کرد؟ بخش دوم مقاله سرمایه گذاری در شرکت های بورس را بخوانید.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام  بیشتر بدانید.

سرمایه گذاری در شرکت های بورس

هر سرمایه‌گذاری باید شرکت‌هایی را که توجه او را جلب می‌کنند، تجزیه و تحلیل کند. اگر در این فرآیند مراحل ذکر شده در شماره قبلی مقاله را دنبال کنید، اطلاعات حیاتی به دست خواهید آورد که شما را از تصمیم گیری های عجولانه و اشتباه باز می دارد و در نهایت کیفتان را پر می کنید. برای همه شما آرزوی موفقیت داریم.

ارائه محصولات جدید

نمی توان فوراً فهمید که آیا هر محصولی که در بازار عرضه می شود کار می کند یا خیر. با این حال، هنوز هم لازم است که سهام شرکت هایی که محصولات جدید را روانه بازار می کنند، از نزدیک بررسی کنیم. زیرا نوآوری ها اغلب توجه مصرف کنندگان و سرمایه گذاران را به خود جلب می کنند. به این ترتیب قیمت سهام در کوتاه مدت افزایش می یابد. علاوه بر این، نباید فراموش کرد که شرکت ها زمان را صرف تحقیق و توسعه برای توسعه محصولات جدید می کنند. اما اگر محصول کار کند، این هزینه ها در آینده پرداخت خواهد شد.

در مورد نرم افزار اسناد بخوانید.

یکی از بهترین نمونه هایی که در این زمینه می توان بیان کرد بی شک آی پاد است که توسط اپل در سال ۲۰۰۱ عرضه شد. ایده های زیادی در مورد اینکه آیا آی پاد که در نتیجه یک سرمایه گذاری بزرگ ساخته شده بود، ارائه شد یا خیر، و بسیاری از تحلیلگران فکر می کردند که این محصول یک شکست خواهد بود. با این حال، آی‌پاد چنان موفقیت‌آمیز بود که در سال ۲۰۱۱ به تنهایی ۴۲٫۶ میلیون دستگاه فروخت و به یکی از محرک‌های اصلی رشد اپل تبدیل شد. البته هر محصول جدیدی که عرضه می شود نمی تواند آی پاد باشد. اما اگر محصولات مناسب را به دقت بررسی و شناسایی کنید، می توانید سود بسیار جدی به دست آورید.

در مورد نرم افزار مدیریت سهام بیشتر بدانید.

استفاده از زبان برای سرمایه گذاری در شرکت های بورس

استفاده از زبان برای سرمایه گذاری در شرکت های بورس

انتشارات مطبوعاتی شرکت های مورد علاقه خود را با دقت بخوانید. در سه ماه اخیر شرکت های بورس چه اتفاقی افتاد؟ خواندن خبرنامه چه تاثیری بر شما گذاشت؟ آیا هیئت مدیره به موضوعات مثبتی مانند «فرصت ها» یا «رشد ثبت شده» در سراسر خبرنامه اشاره کرده است؟ در غیر این صورت، او همیشه خواهد گفت: “موانع زیادی در پیش روی ما هستند که باید بر آنها غلبه کنیم.” آیا از عبارات مشکوک در سبک خود استفاده می کنند؟ اهداف درآمدی بالا هستند یا پایین؟ آیا شرکت قصد دارد با تولید محصولات یا خریدهای جدید رشد کند؟

زبان مورد استفاده در بیانیه های مطبوعاتی همیشه با دقت انتخاب می شود و سپس توسط دپارتمان های مطبوعاتی و حقوقی مورد بررسی قرار می گیرد. اگر خبرنامه ای که بررسی می کنید لحن خوش بینانه ای دارد، معمولاً نشانه خوبی است. گاهی اوقات با بولتن های بسیار کسل کننده و خسته کننده روبرو می شوید که همیشه خوب است با چشمان مشکوک به آنها نزدیک شوید.

در مورد نرم افزار مدیریت اسناد الکترونیک بخوانید.

ما گفتیم که خبرنامه‌ها باید «خوش‌بینانه» باشند. اما فراموش نکنیم که اضافه کنیم: به گزارش‌هایی که شرکت را خیلی خوش‌بینانه نشان می‌دهند تکیه نکنید. در نتیجه سهام شرکت هایی که نتوانند به وعده های خود عمل کنند زیر و رو می شود و در این صورت بیشترین تخریب را تجربه خواهید کرد.

سرمایه گذاری در شرکت های بورس

شاخص های فنی

ما در بسیاری از مقالات قبلی خود در مورد نمودارها و روش های تجزیه و تحلیل صحبت کرده ایم. حتما نگاهی به نمودارهای سهام سال گذشته و پنج سال اخیر بیندازید. آیا قیمت سهام شرکت های بورس به صورت دوره ای تغییر کرده است؟ آیا در قسمت های خاصی از سال ارزش آن افزایش یا کاهش می یابد؟

در مورد نرم افزار جامع تحلیل بازار بخوانید.

پس از بررسی نمودارها، روندهایی را که سهام نشان می دهد شناسایی کنید. به عنوان مثال، آیا معاملات سهام بالاتر از میانگین متحرک ۵۰ و ۲۰۰ روزه است یا کمتر؟ سهام مورد تقاضا نیست؟ یا فقط مثل یک تقلا است؟ بنابراین، حجم اخیراً چگونه تغییر کرده است؟ به طور کلی کاهش حجم به این معنی است که علاقه به سهام نیز کاهش یافته است. به این ترتیب قیمت سهم نیز کاهش می یابد. از سوی دیگر، افزایش حجم نشانه‌هایی است که نشان می‌دهد شرکت بر پایه‌های محکمی کار می‌کند و فرصت‌های رشد قابل توجهی را ارائه می‌دهد.

در مورد برنامه مدیریت امور سهام  بیشتر بدانید.

اثرات رویدادهای مهم

خواندن بیانیه‌های مطبوعاتی شرکت کافی نیست، شما همچنین باید در روندهای کلان که پتانسیل تأثیرگذاری بر سهام را دارند عمیق‌تر شوید. آیا افزایش نرخ‌های بهره، مالیات‌های بالاتر و روند خرید فعلی بر سهام شرکتی که به آن توجه کرده‌اید تأثیر می‌گذارد؟ بنابراین، آیا در صنعتی که شرکت در آن فعالیت می کند مشکلی وجود دارد؟ اگر بله، آیا شرکت از این وضعیت سهم خود را خواهد گرفت؟ پاسخ به همه این سوالات به اندازه داده های فنی که در بالا مورد بحث قرار گرفت مهم است.

در مورد نرم افزار تحلیل بازار در بازار بورس بخوانید.

اجازه دهید آنچه را که می‌خواهیم بگوییم با ذکر مثالی روشن‌تر کنیم: در سال ۲۰۰۶، شرکت هواپیمایی Continental Airlines وضعیت خوبی داشت. اما از یک سو قیمت سوخت رو به افزایش بود و از سوی دیگر بسیاری از شرکت های صنعت هوانوردی اعلام ورشکستگی می کردند. به این ترتیب، سهام شرکت‌های فعال در این بخش نتوانسته بود به آن برسد و همیشه پایین بود. اگرچه انتظار می رفت درآمدهای کانتیننتال در سال آینده بیش از ۵۰ درصد افزایش یابد، اما وضعیت این صنعت وخیم به نظر می رسید و بنابراین سهام این شرکت چندان برای سرمایه گذاران جذاب نبود. البته کانتیننتال به تدریج فرسوده شد و در سال ۲۰۱۰ مجبور به ادغام با خطوط هوایی یونایتد شد. به طور خلاصه، شما می توانید با دنبال کردن رویدادهای مهمی که صنایع و بازارها را به طور کلی تحت تأثیر قرار می دهند، از سرمایه گذاری مرده جلوگیری کنید.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام و سهامداران بیشتر بدانید.

در کدام شرکت سرمایه گذاری کنیم؟