سرمایه گذاری کم ریسک در مقابل سرمایه گذاری پر ریسک

سرمایه گذاری کم ریسک در مقابل سرمایه گذاری پر ریسک

هیچ تعریف یا اندازه گیری کاملی از سرمایه گذاری و میزان ریسک وجود ندارد. سرمایه‌گذاران بی‌تجربه بهتر است به ریسک برحسب احتمال شکست یک سرمایه‌گذاری معین (یا سبد سرمایه‌گذاری‌ها) در دستیابی به بازده مورد انتظار و میزان از دست دادن آن هدف فکر کنند.

با درک بهتر اینکه ریسک چیست و از کجا ناشی می‌شود، سرمایه‌گذاران می‌توانند سبدهایی بسازند. سبدهایی که نه تنها احتمال ضرر کمتری داشته باشند، بلکه حداکثر زیان احتمالی کمتری نیز دارند.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام و سهامداران بیشتر بدانید.

سرمایه گذاری با ریسک بالا

سرمایه گذاری با ریسک بالا

سرمایه‌گذاری پرخطر سرمایه‌ای است که از دست دادن سرمایه یا عملکرد ناکافی برای آن یا احتمال ضرر نسبتاً زیادی برای آن وجود دارد. اگر به شما گفته شود احتمال ۵۰/۵۰ وجود دارد که سرمایه شما بازده مورد انتظار شما را به دست آورد، ممکن است آن را کاملاً خطرناک بدانید. اگر به شما گفته شود که ۹۵ درصد احتمال دارد که سرمایه گذاری بازده مورد انتظار شما را به دست نیاورد، تقریباً همه قبول خواهند کرد که این سرمایه گذاری پر ریسک است.

در مورد نرم افزار مدیریت سهام بیشتر بدانید.

با این حال، نیمه دوم همان چیزی است که بسیاری از سرمایه گذاران از در نظر گرفتن آن غافل هستند. برای نشان دادن آن، به عنوان مثال تصادفات اتومبیل و هواپیما را در نظر بگیرید. تجزیه و تحلیل شورای ملی ایمنی در سال ۲۰۱۹ می گوید که احتمال مرگ یک فرد در طول عمر به هر دلیل غیرعمدی به یک در ۲۵ افزایش یافته است. (یک به ۳۰ در سال ۲۰۰۴). با این حال، احتمال مرگ در تصادف اتومبیل تنها یک در ۱۰۷ است. در حالی که احتمال مرگ پس از برخورد صاعقه بسیار ناچیز است: یک در ۱۳۸۸۴۹٫۲

معنای این امر برای سرمایه گذاران این است که آنها باید هم احتمال و هم میزان نتایج بد را در نظر بگیرند.

در مورد نرم افزار ارسال مراسلات بخوانید.

سرمایه گذاری با ریسک کم

سرمایه گذاری با ریسک کم

طبیعتاً، با سرمایه گذاری کم ریسک، خطر کمتری وجود دارد. چه از نظر میزان سرمایه گذاری و چه از نظر اهمیت سرمایه گذاری برای پرتفوی. همچنین سود کمتری وجود دارد. چه از نظر بازده بالقوه و چه از نظر سود بالقوه بیشتر.

سرمایه گذاری کم ریسک نه تنها به معنای محافظت در برابر احتمال هرگونه ضرر است، بلکه به معنای اطمینان از این است که هیچ یک از زیان های احتمالی ویرانگر نخواهد بود.

اگر سرمایه‌گذاران این مفهوم را بپذیرند که ریسک سرمایه‌گذاری با از دست دادن سرمایه و/یا عملکرد کمتر نسبت به انتظارات تعریف می‌شود، تعریف سرمایه‌گذاری‌های کم‌ریسک و پرریسک را به‌طور قابل‌توجهی آسان‌تر می‌کند.

در مورد نرم افزار تحلیل بازار بخوانید.

ملاحظات ویژه:

در نظر گرفتن تأثیری که تنوع می تواند بر ریسک یک سبد سرمایه گذاری داشته باشد، مهم است. به طور کلی، سهام پرداخت کننده سود سهام شرکت های بزرگ کاملاً ایمن هستند و می توان انتظار داشت که سرمایه گذاران در طی سالیان متمادی بازدهی تک رقمی متوسط ​​به بالا را کسب کنند.

با این حال، همیشه این خطر وجود دارد که یک شرکت فردی شکست بخورد. شرکت های آمریکایی مانند Eastman Kodak و Woolworths نمونه های معروفی از داستان های موفقیت یک باره هستند که در نهایت از بین رفتند. علاوه بر این، نوسانات بازار همیشه امکان پذیر است.

اگر یک سرمایه گذار تمام پول خود را در یک سهام نگه دارد، احتمال وقوع یک رویداد بد ممکن است هنوز نسبتاً کم باشد، اما شدت احتمالی آن بسیار زیاد است. پورتفولیویی متشکل از ۱۰ سهم از این قبیل داشته باشید. در این صورت نه تنها ریسک عملکرد ضعیف پرتفوی کاهش می یابد، بلکه میزان بالقوه پرتفوی کلی نیز کاهش می یابد.

در مورد نرم افزار تحلیل بازار بیشتر بدانید.

سرمایه گذاران باید تمایل داشته باشند که ریسک را به روش های جامع و انعطاف پذیر ببینند. برای مثال، تنوع سبد بخش مهمی از ریسک است. داشتن سبد سرمایه گذاری هایی که همگی ریسک پایینی دارند (اما همه دارای ریسک یکسانی هستند) نیز می تواند بسیار خطرناک باشد.

به عنوان مثال، در حالی که احتمال سقوط یک هواپیمای فردی بسیار نادر است، بسیاری از خطوط هوایی بزرگ هنوز هم سقوط را تجربه می کنند. نگهداری سبد اوراق قرضه خزانه داری کم ریسک ممکن است سرمایه گذاری بسیار کم ریسک به نظر برسد، اما همه آنها در خطرات مشابهی سهیم هستند. وقوع یک رویداد با احتمال بسیار کم ویرانگر خواهد بود.

سرمایه گذاران همچنین باید عواملی مانند افق زمانی، بازده مورد انتظار و دانش را در هنگام فکر کردن به ریسک در نظر بگیرند. در مجموع، هر چه سرمایه گذار بیشتر بتواند صبر کند، احتمال دستیابی سرمایه گذار به بازده مورد انتظار بیشتر است.

مطمئناً بین ریسک و بازده همبستگی وجود دارد و سرمایه‌گذارانی که انتظار بازدهی کلان دارند باید ریسک بسیار بزرگ‌تری از عملکرد ضعیف را بپذیرند. دانش و آگاهی در این مسیر نه تنها در شناسایی سرمایه‌گذاری‌هایی که به احتمال زیاد به بازده مورد انتظار خود (یا بهتر) دست می‌یابند، بلکه همچنین در شناسایی احتمال و بزرگی آنچه می‌تواند اشتباه باشد کارایی دارد.

در مورد نرم افزار آرشیو الکترونیک اسناد بخوانید.

سرمایه گذاری ریسک