سهامداران خوب چه کسانی هستند؟ (بخش پنجم)

سهامداران خوب چه کسانی هستند؟ (بخش سوم)

سهامداران خوب؛ دارای حقوق، نقش ها و وظایف خاصی هستند که در قانون شرکت ها در سال ۲۰۰۶ و اساسنامه شرکت مشخص شده است. به عنوان سهامداران خوب یک شرکت محدود، آنها از بدهی در امان هستند، به جز مبلغ سهامی که دارند؛ اما پرداخت نکرده اند.

نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد شرکت های خاصی که در ابتدای این بخش مورد بحث قرار گرفته اند، در محیط جدید بازار با مشکل دست و پنجه نرم می کنند. مانند: (یعنی استارت آپ های تشنه پول نقد). عرضه های اولیه برای چندین دهه در ایالات متحده روند نزولی داشته است، که تنها به دلیل کوتاه مدت بودن سهام اینترنت در اواخر دهه ۱۹۹۰ متوقف شد.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام و سهامداران خوب بیشتر بدانید.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام و سهامداران خوب بیشتر بدانید.

شرکت حسابداری گرنت تورنتون در مجموعه ای از مقالات تحقیقاتی استدلال کرده است که بیشتر معاملات بیشتر و هزینه های معاملات فوق العاده تا حدی مسئولیت پذیر است. زیرا دیگر کارگزاران برای توجیه تحقیقات درباره شرکت های جوان مبلغی به عنوان کمیسیون نمی پردازند.

با این حال، مقررات مدرن اوراق بهادار در پارادایمی توسعه یافته است که در آن چیزی به نام نقدینگی زیاد، معاملات زیاد یا نوسان زیاد وجود ندارد. کاهش هزینه های معامله به عنوان یک کالای بدون پیوند تلقی می شود.

کد مالیاتی متفاوت است:

در اکثر کشورها تجارت کوتاه مدت مشمول نرخ مالیات بر سود سرمایه بالاتر از سرمایه گذاری بلند مدت است. اما تأثیر این ترجیح مالیاتی با این واقعیت کاهش می یابد. بسیاری از بزرگترین سرمایه گذاران (صندوق های بازنشستگی، بنیادها، موقوفات) از مالیات بر درآمد معاف هستند.

در مورد سامانه تحلیل بازار بیشتر بدانید.

در پی سقوط ناگهانی، کمیسیون بورس و اوراق بهادار در حال بررسی قطع کننده های جدید و توقف معاملات در صورت نوسان ناگهانی بازار است. این حداقل یک تغییر معتدل را نشان می دهد. اما زمان آن رسیده است که تجدید نظر گسترده تری در زمینه ایجاد قوانین مربوط به تجارت انجام شود. با این حال اصطکاک بازار کاربردهای خود را دارد.

چیزی به نام نقدینگی زیاد وجود دارد. یک پیشنهاد سیاستی که بسیار مورد بحث قرار گرفته است، مالیات اندکی بر کلیه معاملات مالی است. مسائل مربوط به چنین مالیاتی بسیار فراتر از محدوده این مقاله است، اما احتمال کاهش نقدینگی را نباید به عنوان یک استدلال تند و تیز علیه آن تلقی کرد.

در مورد سامانه افزایش سرمایه بیشتر بدانید.

در مورد سامانه افزایش سرمایه بیشتر بدانید.

  1. اطلاعات

بازار سهام یکی از بزرگترین تجمع دهندگان اطلاعات در جهان است. از دهه ۱۹۶۰، محققان امور مالی توانایی قابل توجه آن را در ارزیابی اطلاعات مربوط به شرکت ها مستند کرده اند.

مطالعات رویدادی نشان می دهد که قیمت های بازار با سرعت سرسام آوری به اخبار واکنش نشان می دهند. اغلب سهامداران حتی قبل از انتشار عمومی اخبار در تکاپو هستند و تمایل دارند از طریق قراردادهای حسابداری و دستکاری های فرعی به ارزش اقتصادی واقعی درآمد یک شرکت پی ببرند.

این بدان معناست که دفعه بعد که می شنوید مدیرعامل استدلال می کند که سهامداران از اعتبار کافی برای بهبود وضعیت سود و زیان شرکت خود برخوردار نیستند، این یک شرط مطمئن است که بازار درست است و مدیرعامل و حسابدارانش به پول، پول نمی گویند.

در مورد نرم افزار امور سهام بیشتر بدانید.

همچنین، در حالی که بازارهای سهام عمومی اغلب به دلیل کوتاه مدت و بی حوصلگی سهامداران مورد بی مهری قرار می گیرند، شواهد آماری زیادی وجود دارد که نشان می دهد قیمت سهام، به ویژه برای شرکت هایی که در مراحل اولیه رشد هستند؛ ده ها سال در مسیر درآمد بالقوه موثر قرار می گیرند.

اما شواهدی نیز وجود دارد (که توسط اندرو هلدین گردآوری شد) که نشان می دهد تمایل سرمایه گذاران و سهامداران برای نگاه به آینده در حال کاهش است. و بازارهای سهام هرگز در ارزیابی چشم انداز شرکت ها به هیچ وجه نزدیک به خطا نبوده اند.

اگر چنین بود، سرمایه گذاران منطقی و سفته بازان هیچ انگیزه ای برای هزینه کردن منابع و هوش خود در تلاش برای جمع آوری اطلاعات و پیشبرد بازار ندارند. اگر بخواهند کار کنند، بازارهای مالی برای استفاده از این اصطلاح که توسط محقق مالی فیشر بلک رایج شده است، به نقص نیاز دارند. بنابراین قیمت بازار سهام چقدر اصول اساسی شرکت را منعکس می کند؟ برآورد بلک این بود که “حداقل ۹۰” “مواقع قیمت های حاکم بر بازارهای مالی”بیش از نصف ارزش و کمتر از دو برابر ارزش” است.

در مورد نرم افزار تحلیل بازار بیشتر بدانید.

این ممکن است برای اهداف سرمایه داری کافی باشد. اما برای مدیران و هیئت هایی که به دنبال اطلاعات و راهنمایی هستند، خطای بسیار زیادی وجود دارد. گاهی اوقات آنها اطلاعات کاملا غلط دریافت می کنند: در تحقیقی که در شماره ژانویه تا فوریه ۲۰۱۲ HBR توضیح داده شد، جیمز م. سیترین، سرپرست اجرایی؛ دریافت که شرکت هایی که قیمت سهام آنها پس از نامگذاری مدیرعامل جدید به شدت کاهش یافته است، از بسیاری از آنها بهتر عمل کرده اند. زمانی که مدیرعامل جدید این شرکت ها معرفی شد، قیمت آنها به شدت افزایش یافت. همچنین، تغییرات قیمت سهام معمولاً آموزنده تر از حرکات قیمت مطلق است. که برای آن به عوامل کلان اقتصادی و روانشناسی بازار تمایل دارند. پل ساموئلسون، اقتصاددان فقید، می گوید: بازارهای مالی بسیار کارآمد و کلان هستند.

در مورد شبکه اجتماعی بیشتر بدانید.

سهامداران