سهام انرژی‌های تجدیدپذیر

سهام انرژی‌های تجدیدپذیر

سهام انرژی‌های تجدیدپذیر به سرمایه گذاران فرصتی برای دریافت سود سهام ارائه می دهد و در عین حال از انتقال جهانی به منابع انرژی با انتشار صفر حمایت می کند.

بسیاری از شرکت‌های انرژی‌های تجدیدپذیر دارایی‌های تولیدکننده برق مانند مزارع بادی و سیستم‌های انرژی خورشیدی را می‌سازند یا توسعه می‌دهند. که درآمد قابل اعتمادی را از طریق قراردادهای خرید برق (PPAs) ایجاد می‌کنند. (تعهدات شرکت‌های برق قدیمی برای خرید برق از تولیدکنندگان انرژی تجدیدپذیر با نرخ‌های ثابت ایجاد می کند). هنجار صنعت ایجاد PPAهای بلندمدت، تولیدکنندگان انرژی تجدیدپذیر را قادر می‌سازد تا جریان‌های نقدی ثابتی تولید کنند، که یک پیش‌نیاز کلی برای پرداخت سود سهام قابل اعتماد است.

مطلب مرتبط: نرم افزار امور سهام

سهام شرکت‌هایی که سود سهام قابل اعتماد و جذابی را پرداخت می‌کنند، افزودنی‌های عالی به هر پرتفویی هستند. بیشتر پرداخت‌های سود سهام به صورت فصلی پرداخت می‌شود و سرمایه‌گذاران می‌توانند مجدداً سرمایه‌گذاری کنند یا پول دریافتی را خرج کنند.

سهام سود سهام، به دلیل پرداخت های منظم خود، به طور معمول بازده کل بالاتر از میانگین تولید می کنند. ترکیب آن با پتانسیل رشد بخش انرژی‌های تجدیدپذیر، و سهام سود سهام برتر این صنعت می تواند بازدهی بسیار جذابی را در سال های آینده داشته باشد.

در اینجا نگاهی دقیق تر به برخی از بهترین سهام سود سهام در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر داریم.

مطلب مرتبط: برنامه سهامداران

برترین سهام تقسیم سود انرژی های تجدیدپذیر برای خرید

برترین سهام تقسیم سود انرژی های تجدیدپذیر برای خرید

اگرچه چندین شرکت انرژی‌های تجدیدپذیر سود سهام پرداخت می کنند، شرکت های زیر به دلیل ترکیبی از وضعیت مالی خوب، بازده سود سهام جذاب و پتانسیل رشد قوی برجسته هستند:

منبع داده: Yahoo! دارایی، مالیه، سرمایه گذاری. داده‌های فعلی تا ۱۷ فوریه ۲۰۲۳٫

سود سهام شرکت انرژی‌های تجدیدپذیر

مطلب مرتبط: نرم افزار امور سهام و سهامداران

  • شرکای تجدیدپذیر بروکفیلد (NYSE:BEP) (NYSE:BEPC) 4.87٪

  • Clearway Energy (NYSE:CWEN)(NYSE:CWEN.A) 4.34%

  • NextEra Energy Partners (NYSE:NEP) 4.51%

مطلب مرتبط: نرم افزار مدیریت امور سهام

در اینجا نگاهی دقیق‌تر به این سهام تقسیم‌شده انرژی‌های تجدیدپذیر در سطح بالا آورده شده است:

انرژی‌های تجدیدپذیر: Brookfield Renewable Partners

۱- انرژی‌های تجدیدپذیر: Brookfield Renewable Partners

Brookfield Renewable Partners یکی از بزرگترین پلتفرم های انرژی تجدیدپذیر جهانی را اداره می کند. Brookfield Renewable که یکی از شرکت‌های تابعه مدیر دارایی جایگزین جهانی Brookfield Asset Management (BAM -0.57%) است، بیش از ۵۳۰۰ تأسیسات تولید انرژی تجدیدپذیر را در سراسر جهان اداره می‌کند.

با بیش از ۲۰ گیگاوات (GW) ظرفیت تولید برق، این شرکت در حال حاضر یک رهبر جهانی در برق آبی است. این شرکت در حال گسترش دارایی های خود در فن آوری های بادی، خورشیدی و ذخیره انرژی است.

مطلب مرتبط: نرم افزار سهام

این شرکت همچنین دارای خط لوله گسترده ای از پروژه های در دست توسعه است که ۲۳ گیگاوات به ظرفیت تولید آن اضافه می کند و از افزایش سالانه ۳ تا ۵ درصدی دیگر در جریان نقدی هر سهم پشتیبانی می کند. بروکفیلد تجدیدپذیر انتظار دارد به خرید دارایی‌ها و پلتفرم‌های انرژی تجدیدپذیر ادامه دهد که می‌تواند ۹ درصد رشد سالانه جریان نقدی هر سهم را ایجاد کند.

مطلب مرتبط: نرم افزار امور سهامداری

انرژی‌های تجدیدپذیر: Clearway Energy

۲- انرژی‌های تجدیدپذیر: Clearway Energy

Clearway Energy یک مجموعه انرژی‌های تجدیدپذیر در مقیاس بزرگ در آمریکا را با بیش از ۴٫۲ گیگاوات ظرفیت تولید برق اداره می کند. این شرکت همچنین حدود ۲٫۵ گیگاوات تاسیسات تولید گاز طبیعی و مجموعه ای از سیستم های انرژی منطقه را اداره می کند که تاسیسات تولید متمرکزی هستند که شبکه های ساختمان را گرم و خنک می کنند.

مطلب مرتبط: نرم افزار سهامداری

Clearway Energy اساساً نیروی برق را تحت PPAهای بلندمدت می فروشد و به آن امکان می دهد جریان های نقدی پایداری برای پرداخت قابل اعتماد سود سهام ایجاد کند.

کلیروی انتظار دارد در سال های آتی سالانه سود سهام خود را بین ۵ تا ۸ درصد افزایش دهد. این شرکت از روابط نزدیک خود با Clearway Energy Group (CEG)، یک نهاد مجزا که پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر را توسعه می‌دهد، و مدیر صندوق Global Infrastructure Partners، که سرمایه در Clearway Energy سرمایه‌گذاری می‌کند، سود می‌برد.

مطلب مرتبط: نرم افزار مدیریت سهام

انرژی‌های تجدیدپذیر: NextEra Energy Partners

۳- انرژی‌های تجدیدپذیر: NextEra Energy Partners

NextEra Energy Partners یک تجارت انرژی تجدیدپذیر در مقیاس بزرگ در ایالات متحده با تقریباً ۶ گیگاوات دارایی انرژی بادی و خورشیدی را اداره می کند. این شرکت همچنین دارای چندین خط لوله گاز طبیعی است. زیرساخت NextEra Energy Partners جریان نقدی نسبتاً پایداری را برای حمایت از سود قابل اعتماد ایجاد می کند. NextEra Energy Partners انتظار دارد که سود سهام خود را حداقل تا سال ۲۰۲۴ سالانه ۱۲% تا ۱۵% افزایش دهد.

NextEra Energy Partners همچنین می تواند دارایی های موجود خود را به طور ارگانیک گسترش دهد و پروژه های انرژی تجدیدپذیر و خطوط لوله گاز طبیعی را از اشخاص ثالث خریداری کند. دسترسی شرکت به منابع مالی متعدد، همراه با بازده سود معقول آن، نشان می‌دهد سود سهام افزایش پیدا کند.

مطلب مرتبط: برنامه مدیریت امور سهام

در مورد ذخایر انرژی‌ های تجدیدپذیر بدانید

صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر هنوز در حال ظهور است. بر اساس برآورد Brookfield Renewable:

“پیشبرد انتقال به آینده ای با کربن پایین تر به سرمایه قابل توجهی بیش از ۱۰۰ تریلیون دلار در سه دهه آینده نیاز دارد.”

این بخش فرصتی را به سرمایه گذاران ارائه می دهد. سرمایه گذاران با سرمایه گذاری در شرکت های دارایی های انرژی تجدیدپذیر تولید کننده جریان نقدینگی، از رشد سود سهام چند دهه ای سود ببرند.

کاهش سریع هزینه‌های پانل‌های خورشیدی و ذخیره‌سازی باتری، انرژی خورشیدی را به عنوان یک حوزه رشد کلیدی در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر قرار می‌دهد. تاسیسات خورشیدی در مسیر تسریع در دهه آینده هستند.

مطلب مرتبط: نرم افزار سهامداران

انرژی‌های تجدیدپذیر