سهام های برتر تغییرات آب و هوایی

سهام های برتر تغییرات آب و هوایی

۵ سهام در حال تغییر آب و هوا را در این محتوا مرور می کنیم. در اینجا نگاهی به برخی از شرکت های پیشرو در مبارزه با تغییرات آب و هوایی و سهام های برتر داریم. تغییرات اقلیمی این پتانسیل را دارد که تأثیر مخربی بر اقتصاد و بازار سهام داشته باشد. افزایش دما ناشی از گرم شدن کره زمین با بیشتر بلایای طبیعی، سیل ساحلی و طیف وسیعی از مسائل دیگر مرتبط است.

بر اساس گزارش سوئیس ری، ارائه دهنده پیشرو بیمه جهانی، اثرات تغییرات آب و هوایی می تواند تولید اقتصاد جهانی را تا سال ۲۰۵۰ بین ۱۱ تا ۱۴ درصد کاهش دهد. این امر می تواند تا ۲۳ تریلیون دلار از تولید ناخالص داخلی جهانی را از بین ببرد. چنین کاهشی در تولید اقتصاد جهانی تأثیر قابل توجهی بر بازار سهام خواهد داشت. برای مقابله با اثرات تغییرات آب و هوایی، تلاش جهانی برای کاهش انتشار کربن لازم است.

در مورد نرم افزار امور سهام  بیشتر بدانید.

برترین سهام تغییرات آب و هوا برای نظارت

بسیاری از شرکت ها مسئولیت اجتماعی خود را با تلاش برای جبران انتشار کربن خود برای کاهش اثرات بلندمدت تغییرات آب و هوایی جدی می گیرند. چندین نفر به عنوان رهبران سرمایه گذاری ESG با پیشروی تلاش ها برای افزایش تولید انرژی تجدیدپذیر و کاهش استفاده از سوخت های فسیلی در حال ظهور هستند. در همین حال، دیگران در حال سرمایه‌گذاری در فناوری آب و هوای نوظهور هستند که می‌تواند به کاهش تأثیر گرمایش جهانی کمک کند.

از جمله سهام های برتر تغییرات آب و هوایی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

  • تسلا (NASDAQ:TSLA)

  • NextEra Energy (NYSE:NEE)

  • بروکفیلد قابل تجدید (NYSE:BEPC) (NYSE:BEP)

  • ChargePoint Holdings (NYSE:CHPT)

  • ساقه (NYSE:STEM)

در مورد نرم افزار سهام  بیشتر بدانید.

در اینجا نگاهی دقیق تر به این سهام های برتر در تغییرات آب و هوا داریم.

تسلا

سهام های برتر: تسلا

تسلا در ماموریتی برای تسریع انتقال جهانی به انرژی پایدار است. این تقریباً به تنهایی منجر به پذیرش وسایل نقلیه الکتریکی شده است. این شرکت پیشرو در این بخش است.  خودروهای لوکس و خودروهای مقرون به صرفه‌تر تولید می‌کند. این شرکت همچنین در حال توسعه خودروهای نیمه آلاینده، شاسی بلندهای سایز متوسط و کامیون های بدون آلایندگی است.

خودروهای الکتریکی تنها بخشی از اکوسیستم انرژی پایدار تسلا هستند. این شرکت همچنین مجموعه ای از انرژی خورشیدی و محصولات ذخیره سازی را برای افزایش استفاده از انرژی های تجدید پذیر تولید می کند. هدف آن این است که محصولات فناوری آب و هوا را برای افراد بیشتری در دسترس و مقرون به صرفه تر کند. و به تسریع پذیرش حمل و نقل پاک و تولید انرژی کمک کند. یکی از راه هایی که انجام داده این است که تولید باتری خودروهای برقی را در داخل تولید کند تا هزینه ها را کاهش دهد.

تسلا در سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۱ میلیون خودروی برقی تحویل داد که تقریباً ۹۰ درصد بیشتر از سال قبل است. این شرکت به سرعت تولید خود را افزایش می دهد. ظرفیت تولید جدیدی را در تگزاس و آلمان برای تکمیل کارخانه های خود در کالیفرنیا و چین اضافه می کند. هدف جسورانه ای برای تولید ۲۰ میلیون خودروی الکتریکی در سال در دهه آینده است. زیرا به شتاب بخشیدن به حمل و نقل پایدارتر کمک می کند.

در مورد برنامه مدیریت سهام  بیشتر بدانید.

NextEra Energy

NextEra Energy یک رهبر جهانی در تولید انرژی از باد و خورشید است. همچنین یک رهبر جهانی در زمینه ذخیره سازی باتری است. شرکت برق یکی از بزرگترین شرکت های ایالات متحده است. دارای یک تجارت رقابتی انرژی در مقیاس بزرگ است که دارایی های تولید انرژی پاک، خطوط لوله گاز طبیعی و خطوط انتقال برق را اداره می کند.

تمرکز این شرکت بر انرژی های تجدیدپذیر در طول سال ها سود زیادی را به همراه داشته است. NextEra در دهه گذشته سود هر سهم خود را با نرخ مرکب سالانه ۹ درصد افزایش داده است که سه برابر سریعتر از رقبای خود است. این به رشد سود بیش از حد متوسط و بازده کل بازار کمک کرد.

NextEra Energy دارای خط لوله گسترده ای از انرژی های تجدیدپذیر و فرصت های توسعه ذخیره سازی باتری است. زیرا همچنان در کربن زدایی شبکه برق پیشرو است. همچنین در حال سرمایه گذاری در فناوری های نوظهور آب و هوایی مانند هیدروژن سبز است. که از انرژی های تجدید پذیر برای الکترولیز آب و تولید هیدروژن بدون انتشار استفاده می کند. این سوخت طیف وسیعی از کاربردهای بالقوه در بخش های انرژی، صنعتی و حمل و نقل دارد و می تواند به کاهش بیشتر انتشار گازهای گلخانه ای کمک کند.

در مورد نرم افزار اسناد بخوانید.

بروکفیلد قابل تجدید

Brookfield Renewable یکی از بزرگترین پلتفرم های انرژی های تجدیدپذیر جهان را اداره می کند. شرکت دارای تاسیسات ذخیره‌سازی برق آبی، بادی، خورشیدی و انرژی در آمریکای شمالی و جنوبی، اروپا و آسیا است. این شرکت در درجه اول نیرویی را که تحت قراردادهای بلندمدت تولید می‌کند به کاربرانی مانند شرکت‌های برق و خریداران برق شرکت‌های بزرگ می‌فروشد.

این شرکت همچنین یک توسعه دهنده پیشرو در دارایی های انرژی تجدیدپذیر است. این کشور با ۳۶ گیگاوات (GW) پروژه های توسعه انرژی های تجدیدپذیر وارد سال ۲۰۲۲ شد که برای تامین برق ۷ میلیون خانه برای یک سال کافی است. این خط لوله قابل توجهی برای شرکتی است که با سبد عملیاتی ۲۱ گیگاواتی وارد سال شد. آن دارایی های عامل در حال حاضر انتشار گازهای گلخانه ای را معادل حذف ۶ میلیون وسیله نقلیه گازسوز از جاده ها جبران می کنند.

مقیاس جهانی بروکفیلد، آن را به شریک انتخابی برای شرکت ها و دولت هایی تبدیل کرده است که به دنبال دستیابی به اهداف کاهش کربن خود هستند. این به رشد درآمد بالاتر از حد متوسط کمک می کند.

در مورد نرم افزار سهامداری بیشتر بدانید.

ChargePoint Holdings

ChargePoint Holdings

ChargePoint Holdings بزرگترین شبکه شارژ EV در جهان را اداره می کند. شبکه آن شامل ۱۶۳۰۰۰ مکان برای شارژ در سراسر آمریکای شمالی و اروپا است. این شرکت ۷۰ درصد از بازار شارژ سریع را در اختیار دارد که هفت برابر بیشتر از نزدیکترین رقیب خود است.

ChargePoint سخت افزار شارژ EV را به مشاغلی که صاحب سایت ها یا ایستگاه های شارژ هستند می فروشد. همچنین نرم افزار را برای کار با این سخت افزار تحت مدل نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS) می فروشد. این کار را با یک برنامه خدماتی که شامل ضمانت کامل قطعات و نیروی کار است بسته بندی می کند. بنابراین مدل کسب و کار آن مدت ها پس از نصب سخت افزار ChargePoint درآمدهای تکراری ایجاد می کند.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام  بیشتر بدانید.

در حالی که ChargePoint در حال حاضر یکی از رهبران شارژ خودروهای برقی است، رشد زیادی را پیش رو می بیند. فروش خودروهای برقی به سرعت به ۹٫۹ درصد از خودروهای فروخته شده در ایالات متحده و اروپا تا سال ۲۰۲۵ و به ۲۹٫۲ درصد تا سال ۲۰۳۰ افزایش می یابد (از ۲٫۶ درصد در سال ۲۰۱۹). این باید سرمایه گذاری قابل توجهی را برای ادامه ایجاد زیرساخت شارژ برای همه خودروهای برقی جدید ایجاد کند. با توجه به اینکه انتظار می رود این سرمایه گذاری انباشته تا سال ۲۰۳۰ به ۶۰ میلیارد دلار و تا سال ۲۰۴۰ به بیش از ۱۹۲ میلیارد دلار برسد، ChargePoint هنوز رشد زیادی در پیش دارد.

سهام های برتر: Stem

Stem از راه‌حل‌های ذخیره باتری هوشمند استفاده می‌کند که به حداکثر رساندن انرژی تجدیدپذیر کمک می‌کند. نرم افزار Athena آن از هوش مصنوعی پیشرفته (AI) و یادگیری ماشینی برای جابجایی یکپارچه بین تولید در محل، برق شبکه و ذخیره باتری استفاده می کند. این به کاهش هزینه های انرژی، تثبیت شبکه، بهبود متناوب انرژی های تجدیدپذیر و کاهش انتشار کربن کمک می کند.

فرصت بزرگی برای ذخیره سازی باتری در پیش است که برای کاربردهای انرژی تجدیدپذیر ضروری است. زیرا خورشید همیشه نمی تابد و باد همیشه نمی وزد. پیش بینی کنندگان تخمین می زنند که ظرفیت ذخیره سازی باتری تا سال ۲۰۳۰ با سرعت گرفتن توسعه انرژی های تجدید پذیر ۳۵ برابر افزایش می یابد. در درازمدت، یک فرصت درآمد ۱٫۲ تریلیون دلاری برای ذخیره سازی یکپارچه در ۳۰ سال آینده وجود دارد.

در مورد برنامه سهامداری بیشتر بدانید.

Stem یک رهبر اولیه در کمک به شرکت ها برای استقرار سیستم های ذخیره سازی باتری هوشمندتر است. باطری نمیسازد. در عوض، آن‌ها را از تولیدکنندگان تامین می‌کند تا یک راه‌حل سخت‌افزاری و نرم‌افزاری یکپارچه برای مشتریان بسازد که Athena را با باتری‌های شخص ثالث ترکیب می‌کند. این مدل در هنگام استقرار و درآمد مکرر از بخش نرم افزار برای یک دهه یا بیشتر درآمد ایجاد می کند. Stem خط لوله بزرگ و رو به رشدی از فرصت‌های نصب یکپارچه ذخیره‌سازی باتری دارد که باید برای سال‌های آینده از رشد پرقدرت پشتیبانی کند.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام و سهامداران بیشتر بدانید.

سهام های برتر