سهام کسری چیست؟

سهام کسری چیست؟

کارگزاران بیشتری سهام کسری ارائه می دهند، اما آیا شما باید آنها را بخرید؟ سهام کسری سهام جزئی از سهام یک شرکت هستند: به جای داشتن یک یا چند سهم کامل از سهام، شما مالک یک بخش یا کسری از سهام هستید.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام  بیشتر بدانید.

در گذشته، سرمایه‌گذاران معمولاً تنها پس از تقسیم سهام به سهام کسری ختم می‌شدند. زیرا کارگزاران فقط خرید سهام کامل را مجاز می‌دانستند. اما این در حال حاضر در حال تغییر است. زیرا کارگزاران بزرگ امکان خرید مستقیم سهام کسری را فراهم می کنند.

به لطف این تغییر، می‌توانید تعیین کنید چه مقدار پول می‌خواهید در یک شرکت خاص سرمایه‌گذاری کنید. (به جای اینکه چند سهم بخرید). اگر سرمایه‌گذاری نقدی شما برای یک سهم کامل کافی نیست، بخش کوچکی از یک سهم را خریداری کنید.

در مورد نرم افزار سهامداری بیشتر بدانید.

آیا می توانید سهام جزئی از سهام را خریداری کنید؟

سهام کسری امکان خرید سهام جزئی از سهام را فراهم می کند. به عنوان مثال، اگر به سهامی علاقه مند هستید که قیمت سهام آن ۱۰۰ دلار است اما فقط ۲۰ دلار دارید، می توانید یک پنجم سهم را خریداری کنید. از کارگزاری استفاده کنید که سهام کسری را ارائه می دهد. کارگزاران قوانین متفاوتی در رابطه با حداقل سهمی که باید بخرید دارند. اما برخی به شما اجازه می دهند تا زمانی که هزینه تراکنش شما حداقل ۰٫۰۱ دلار باشد، به اندازه ۰۰۱/۰ سهم بخرید.

در مورد نرم افزار امور سهام  بیشتر بدانید.

سهام کسری چیست؟

سهام کسری چیست؟

سهام کسری صرفاً بخشی از یک سهم کل سهام است. هنگامی که یک شرکت؛ سهام منتشر می کند، هر سرمایه گذار مالک کسری از کل سهام موجود است. یک مثال ساده از شرکتی را تصور کنید که ۱۰۰ سهام منتشر می کند. اگر یکی را بخرید، مالک ۱/۱۰۰ سهام موجود هستید. اما با سهام کسری، لازم نیست یک سهم کامل بخرید. شما می توانید نیمی از سهم یا یک پنجم سهم را بخرید و مالک ۰٫۵/۱۰۰ یا ۰٫۲/۱۰۰ از کل سهام موجود باشید.

در مورد نرم افزار سهام  بیشتر بدانید.

شما سهام کسری را از طریق فرآیندی به نام سرمایه گذاری مبتنی بر دلار خریداری می کنید. مقدار پولی را که برای سرمایه گذاری در یک شرکت رفته اید – مانند ۲۰ دلار – مشخص می کنید. سپس تعداد سهامی را که قدرت خرج کردن شما اجازه می دهد را خریداری می کنید. اکثر کارگزاری هایی که سهام کسری را ارائه می دهند، معاملات بدون کمیسیون را نیز ارائه می دهند. به این معنی که شما هزینه معاملات مربوط به خرید یا فروش سهام جزئی خود را پرداخت نخواهید کرد. پرداخت کارمزد برای خرید سهام جزئی معمولاً به این معنی است که معامله ارزش آن را ندارد. زیرا برای پوشش هزینه های معاملاتی باید نرخ بازده قابل توجهی از سهم جزئی خود کسب کنید.

این سهام چگونه کار می کند؟

وقتی کسری از سهم را خریداری می کنید، مانند هر سرمایه گذار با سهم کامل با شما رفتار می شود. شما همان درصد سود را کسب می کنید و از مزایای مالکیت سهام یکسان برخوردار می شوید. شما نیز همان خطر از دست دادن را می پذیرید.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام و سهامداران بیشتر بدانید.

آیا سهام کسری سود می دهد؟

اگر سهام کسری از سهامی را خریداری کنید که سود سهام پرداخت می کند، بر اساس تعداد سهامی که دارید، پرداختی دریافت خواهید کرد. درست مانند هر سرمایه گذار دیگری. اگر سهامداران به ازای هر سهمی که دارند ۱ دلار سود سهام دریافت کنند و شما نیمی از سهم را داشته باشید، ۰٫۵۰ دلار دریافت خواهید کرد.

در مورد برنامه مدیریت سهام  بیشتر بدانید.

آیا می توانید این سهام را بفروشید؟

شما می توانید سهام کسری را بفروشید. همانطور که می توانید هر سهام دیگری را که دارید بفروشید. اگر نیمی از سهم را از طریق کارگزاری خود خریداری کرده اید و می خواهید سهام خود را بفروشید، می توانید به سادگی با همان کارگزار سفارش فروش بدهید و دارایی های خود را نقد کنید.

در مورد نرم افزار اسناد بخوانید.

آیا باید کسری از سهام را بخرید؟

سهام کسری مزایای قابل توجهی از جمله موارد زیر را ارائه می دهد:

این سهام به شما امکان انتخاب مجموعه وسیع تری از سرمایه گذاری را می دهد. سرمایه‌گذاران با پول محدود، اغلب به سهام پنی محدود می‌شدند. این سهام معمولاً شرکت‌هایی هستند که هرگز در مورد آنها نشنیده‌اید که ریسک بالایی دارند و اغلب سرمایه‌گذاری‌های بسیار ضعیفی دارند. اما به لطف سهام کسری، می توانید یک قطعه از هر تجارت عمومی را خریداری کنید. از جمله برخی از بزرگترین شرکت های ایالات متحده که هزاران دلار برای هر سهم معامله می کنند.

از آنجایی که هیچ شرکتی با این نوع سهام دور از دسترس نیست، می‌توانید تصمیمات سرمایه‌گذاری را نه بر اساس مقدار پول نقدی که در دسترس دارید، بلکه بر اساس اینکه کدام شرکت‌هایی که فکر می‌کنید بهترین شانس برای عملکرد بلندمدت را دارند، اتخاذ کنید.

در مورد برنامه مدیریت امور سهام  بیشتر بدانید.

آیا باید کسری از سهام را بخرید؟