شرایط لازم برای سرمایه گذاری با ارزش

چرا ارزش سهام کم می شود؟ برخی از عوامل و رویدادها وجود دارد که سهام را به زیر ارزش واقعی خود می رساند و باعث کاهش ارزش سهام می شود. بیایید نگاهی به این موارد بیندازیم:

جنبش های بازار و روانشناسی گله

برخی از افراد منطقاً بیشتر بر اساس سوگیری روانشناختی سرمایه گذاری می کنند تا مبانی بازار سهام. آنها با افزایش قیمت سهام خاص یا افزایش بازار عمومی خرید می کنند. به همین ترتیب، وقتی قیمت سهام سقوط می کند یا بازار عمومی سقوط می کند، آنها با احساس اجتناب از ضرر و فروش، عمل می کنند.

در مورد نرم افزار امور سهام بدانید.

بنابراین آنها به جای اینکه ضررهای خود را روی کاغذ نگه دارند و منتظر تغییر جهت بازار باشند، ضرر خاصی را با فروش می پذیرند. این رفتارها متداول ترین رفتار سرمایه گذاران است و می تواند قیمت سهام منفی را تحت تأثیر قرار دهد. آنها می توانند اثرات حرکت های رو به بالا و پایین بازار را افزایش دهند.

سقوط بازار

حباب و فروپاشی وقتی اتفاق می افتد که حرکات بازار و روانشناسی گله به اوج خود برسد. حباب فناوری در اوایل سال ۲۰۰۰ و حباب مسکن در وسط با سهام فناوری و سرمایه گذاری های بیش از حد که قیمت های املاک و مستغلات را افزایش داد، تغذیه شد. با شروع روند نزولی افزایش ناپایدار، سرمایه گذاران وحشت کردند و سقوط رخ داد.

در مورد سامانه افزایس سرمایه بدانید.

سهام شناسایی نشده و عادی

سهام را می توان با قیمتی کمتر از ارزش آنها به فروش رساند. زیرا تحت نظر هستند. سهام کوچک، خارجی و غیر مشهور گاهی پتانسیل بالایی را ارائه می دهند. بیشتر سرمایه گذاران می خواهند به جای تولید کننده کالاهای بادوامِ مصرف کنندهِ خسته کننده و مستقر، یک شرکت نوپای فناوری را انتخاب کنند.

مثلا؛ سهام هایی مانند فیس بوک، اپل و گوگل بیشتر از سایر گروه های شرکت های بزرگ تحت تأثیر روانشناسی گله قرار می گیرند.

در مورد سامانه تحلیل بازار بیشتر بدانید.

خبر بد

حتی شرکت های خوب با عواملی مانند: دادخواست و فراخوان مواجه هستند. با این حال، فقط به این دلیل که یک شرکت یک رویداد منفی را تجربه می کند، به این معنی نیست که شرکت هنوز اساساً بی ارزش است یا سهام آن پس داده نمی شود.

گاهی اوقات یک شرکت دارای یک بخش غیر سودآور است که عملکرد آن را پایین می آورد. اگر شرکت ها این بخش را بفروشند یا تعطیل کنند، وضعیت مالی شرکت می تواند به طور قابل توجهی بهبود یابد.

تحلیلگران سابقه خوبی در پیش بینی آینده ندارند. اما ممکن است سرمایه گذاران وحشت کرده و براساس انتظارات تحلیلگران تصمیم به فروش بگیرند.

سرمایه گذاران ارزشی که می توانند در طولانی مدت همراه یک شرکت با ارزش بمانند، می توانند سهام را بخاطر کاهش قیمت آنها به دلیل اخبار ناخوشایند و تخفیف تحلیلگران خریداری کنند.

در مورد سامانه جامع تحلیل بازار بخوانید.

دوره ای بودن

معمولاً شرکت ها؛ دوره هایی با سود زیاد و کم را پشت سر می گذارند. زمان فعلی و اقتصاد کلی بر خلق و خوی مصرف کنندگان تأثیر می گذارد و باعث می شود آنها کم و بیش خرید کنند.

رفتار آنها می تواند قیمت سهام را تحت تأثیر قرار دهد. اما هیچ ارتباطی با ارزش اساسی شرکت در طولانی مدت ندارد.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام بخوانید.

شرایط لازم برای سرمایه گذاری با ارزش

شرایط لازم برای سرمایه گذاری با ارزش

برای دستیابی به نتایج موفقیت آمیز از یک سرمایه گذاری، ترفندهایی وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید و آنها را بدانید.

حاشیه امن

سرمایه گذاران ارزشی می خواهند در تخمین های خود جایی برای خطا ایجاد کنند. اغلب بر اساس تحمل ریسک، حاشیه ایمنی خود را تعیین می کنند.

حاشیه ایمنی، یکی از کلیدهای موفقیت در ارزش سرمایه گذاری می باشد. بر این اساس استوار است که هنگام خرید سهام با قیمت تخفیف خورده و سپس فروش آن، شانس سودآوری و افزایش سرمایه را افزایش می دهد.

در صورت عدم عملکرد سهام مانند آنچه انتظار دارید، حاشیه امنیت نیز شانس شما را برای از دست دادن پول کاهش می دهد.

سرمایه گذاران با ارزش با همان منطق عمل می کنند. اگر ارزش سهام ۱۰۰ ریال باشد، آنها انتظار دارند آن را به قیمت ۶۰ ریال خریداری کنند و به ارزش واقعی آن برسند. به این ترتیب ۴۰ ریال پس انداز می کنند.

البته سهام می تواند رشد کند و ارزش بیشتری پیدا کند و به این شرکت فرصت کسب درآمد بیشتر را بدهد.

در مورد سامانه جامع تحلیل سهام و بازار سرمایه بیشتر بدانید.

مثلا؛ اگر سهام به ۱۱۰ ریال برسد، سود ۵۰ ریال ذکر خواهد شد. اما اگر این سهم با قیمت کامل ۱۰۰ ریال خریداری شود، فقط ۱۰ ریال سود حاصل می شود.

بنجامین گراهام که به عنوان پدر سرمایه گذاری ارزشی شناخته می شود، فقط زمانی سهام را می خرید که به قیمت دو سوم ارزش واقعی آنها یا کمتر به فروش برسد. این حاشیه ایمنی بود که وی برای دستیابی به بهترین بازده در حالی که سرمایه گذاری های منفی را به حداقل می رساند، ضروری بود.

در مورد شبکه اجتماعی سهامداران و ناشران بخوانید.

بازارها کارآمد نیستند

سرمایه گذاران با ارزش فرضیه بازار کارآمد را باور ندارند. که می گوید قیمت سهام تمام اطلاعات مربوط به یک شرکت را در نظر می گیرد.

به همین دلیل قیمت های آنها همیشه ارزش آنها را نشان می دهد. در عوض، سرمایه گذاران ارزشمند به دلایل مختلف معتقدند که ممکن است سهام بیش از حد باشد یا زیر آن باشد.

مثلا؛ قیمت سهام ممکن است پایین باشد. زیرا اقتصاد عملکرد خوبی ندارد و سرمایه گذاران به دلیل وحشت دچار فروش می شوند. این همان حالت رکود بزرگ است.

به همین ترتیب، سهام ممکن است گران شود. زیرا سرمایه گذاران بیش از حد از یک فناوری جدید اثبات نشده بسیار هیجان زده اند. این همان حباب dot-com است.

قیمت سهام ممکن است بر اساس اخباری مانند: تعصبات روانشناختی، اعلامیه های ناامیدکننده یا سود غیرمنتظره، فراخوان کالا یا پرونده های قضایی بالا یا پایین شود.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام بیشتر بدانید.

ردیابی گله

سرمایه گذاران ارزش دارای ویژگی های مخالف مانند پیروی نکردن از گله هستند. آنها نه تنها فرضیه کارآمد بازار را رد می کنند، بلکه اغلب در حالی که دیگران خرید می کنند، می فروشند یا مانع آن می شوند.

سرمایه گذاران ارزشی سهام، سهام مد روز را خریداری نمی کنند. زیرا به طور معمول قیمت آنها بیش از حد است. در عوض، آنها با انجام کنترل های لازم در شرکت های ناشناخته سرمایه گذاری می کنند.

آنها همچنین با کاهش قیمت این سهام نگاهی دوباره به سهام شناخته شده دارند. آنها بر این باورند که اگر شرکت های اصلی همچنان قدرتمند باقی بمانند و کیفیت محصولات و خدمات آنها ادامه یابد، این شرکت ها می توانند با کاهش روبرو شوند.

سرمایه گذاران ارزشی فقط به ارزش واقعی یک سهم اهمیت می دهند. آنها همچنین با بررسی درصد مالکیت در یک شرکت، خرید سهام را در نظر می گیرند.

سرمایه گذاران از آنچه دیگران می گویند یا انجام می دهند صرف نظر می کنند. آنها شركت هایی را می خواهند كه می دانند از اصول و منابع مالی مطلوبی برخوردار هستند.

در مورد نرم افزار امور سهام بیشتر بدانید.

این کار به سختی و صبر نیاز دارد

گاهی اوقات این می تواند یک هنر باشد تا یک علم. دو سرمایه گذار مختلف می توانند داده های ارزیابی یکسانی را در یک شرکت تجزیه و تحلیل کنند. اما تصمیمات متفاوتی بگیرند.

برخی از سرمایه گذاران که فقط به منابع مالی فعلی نگاه می کنند، بیش از حد به پیش بینی رشد آینده اعتماد نمی کنند. سرمایه گذاران ارزشی در درجه اول بر پتانسیل رشد آینده شرکت و جریان های نقدی پیش بینی شده تمرکز دارند.

دلیل اصلی سرمایه گذاری در ارزش خرید دارایی با مقداری کمتر از ارزش فعلی آن، نگه داشتن طولانی مدت آن و کسب سود هنگام بازگشت به ارزش واقعی یا بالاتر از آن است.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام و سهامداران بخوانید.

شاید مجبور باشید سالها قبل از پرداخت سرمایه های سهام خود صبر کنید. حتی گاهی اوقات می توانید ضرر کنید. سرمایه گذاری های بلند مدت با نرخ کمتری نسبت به سرمایه گذاری های کوتاه مدت مالیات می گیرند.

مانند همه استراتژی های سرمایه گذاری، شما باید صبر و حوصله به خرج دهید. به فلسفه سرمایه گذاری خود پایبند باشید. شما در آن لحظه مایل به خرید جذاب ترین سهام هستید. اگر هیچ یک از سهام با معیارهای شما مطابقت ندارند، باید منتظر بمانید تا فرصتی پیش بیاید.

 

ارزش سهام سرمایه گذاران در بورس اوراق بهادار