شرایط موثر بر افزایش قیمت سهام

شرایط موثر بر افزایش قیمت سهام

عموم مردم می توانند سهام را در بازار ثانویه پس از عرضه عمومی اولیه شرکت معامله کنند. در زیر برخی از شرایط موثر بر افزایش قیمت سهام را مرور می کنیم.

سهام ابتدا در بورس پس از انجام اولین عرضه عمومی در دسترس قرار می گیرد. یک شرکت سهام را به مجموعه اولیه سهامداران عمومی در یک معروف به بازار اصلی می فروشد. پس از اینکه سهام IPO سهام را در اختیار سهامداران عمومی قرار داد، این سهام را می توان در صرافی یا بازار ثانویه خرید و فروش کرد.

در مورد نرم افزار سهام و سهامداران بیشتر بدانید.

شرایط موثر بر افزایش قیمت سهام

شرایط موثر بر کاهش قیمت سهام

سهام تحت تاثیر شرایط و تحولات مختلف قرار می گیرد. در برخی از این موارد قیمت ها بالا می رود. در ادامه به برخی از شرایطی که باعث افزایش قیمت سهام می شود اشاره می کنیم.

شاخص های مثبت اقتصادی

رکود رشد اقتصادی البته در رشد شرکت ها نیز تاثیرگذار خواهد بود و در این صورت اضطراب افزایش می یابد. برعکس، شاخص های مثبت اقتصادی به زمان مناسب برای سرمایه گذاری اشاره می کنند.

به عنوان مثال، گاهی اوقات زمانی که نشانه هایی از بهبود اقتصادی در بورس مشاهده می شود، دولت در نرخ بهره مداخله می کند. در این صورت انتظار نمی رود سهام ارزش خود را از دست بدهد.

بیایید فرض کنیم که در نتیجه بهبود در کشور، افزایش نرخ بهره از سوی FED در آینده نزدیک انتظار می رود. در این دوره نمی توان گفت که سهام به همین دلیل ارزش خود را از دست می دهد.

علاوه بر این، در صورت ادامه افزایش نرخ سود و عبور از نقطه شکست، ارزش سهام کاهش می یابد. زیرا مانع رشد اقتصاد کشور می شود.

در دوره‌های رشد اقتصادی فزاینده، سهام ارزش پیدا می‌کند. سهام همچنین در دوره هایی که رشد اقتصادی متوقف یا راکد است، کاهش می یابد.

در مورد سامانه تحلیل بازار بیشتر بدانید.

افزایش تقاضا

بارها اشاره کرده‌ایم که عرضه و تقاضا از عوامل مهم تعیین‌کننده ارزش دارایی‌های مالی هستند. در واقع تغییرات قیمت ها به طور کامل با عملکرد خریداران و فروشندگان تعیین می شود.

امروزه معاملات به صورت آنلاین انجام می شود. اما در گذشته برای انجام معاملات ضروری مراجعه به تالارهای بورس و مراجعه به کارگزاری ها ضروری بود. سفارشات از طریق ارتباطی مانند تلفن و فکس به بورس ارسال می شد.

در آن زمان سهام حتی تحت تأثیر آب و هوا قرار گرفت. به عنوان مثال کاهش تقاضا به دلایلی مانند عدم دسترسی به سالن جلسات به دلیل بارش برف سنگین و کندی تحویل سفارشات می تواند باعث ریزش شود.

در مورد نرم افزار سهام و سهامداران بیشتر بدانید.

عملکرد قوی شرکت ها

تحولات مربوط به شرکت های بزرگ بازتاب هایی در دنیای اقتصاد و مالی دارد. در زبان ساده، سرمایه‌گذاری که می‌خواهد سهام هر شرکتی را خریداری کند، عملکرد و وضعیت فعلی آن شرکت را در نظر می‌گیرد.

به عنوان مثال، وقتی یک شرکت خرید بزرگ خود را اعلام می کند، سرمایه گذاران تحت تاثیر قرار می گیرند. اگر تصور شود که این خرید نتایج خوبی برای شرکت داشته باشد، قیمت سهام افزایش خواهد یافت. خلاصه اینکه اگر عملکرد شرکت خوب باشد، سهام بالا می رود.

در مورد نرم افزار امور سهام بیشتر بدانید.

تحولات در بخش ها

تحولات بخش‌هایی که شرکت‌ها به آن‌ها تعلق دارند، روی سهام نیز مؤثر است. بنابراین سرمایه گذاران باید حتما این موضوع را در نظر بگیرند.

به عنوان مثال، این امر اجتناب ناپذیر است که شرکتی که در یک صنعت برای خود نامی دست و پا می کند، توجه بیشتری را به خود جلب کند. در این صورت ارزش سهام آنها افزایش می یابد.

در مورد نرم افزار تحلیل بازار بیشتر بدانید.

مشوق های دولتی

گاهی اوقات مشوق های مالی توسط دولت به شرکت های فعال در کشور ارائه می شود. بنابراین، شرکت هایی که از نظر اقتصادی آسوده می شوند، فرصت رشد آسان تری دارند. در این صورت افزایش قیمت سهام مشاهده می شود.

در مورد سامانه افزایش سرمایه بیشتر بدانید.

افزایش قیمت سهام