شرکت مدیریت دارایی (AMC) چیست؟

شرکت مدیریت دارایی چیست؟

یک شرکت مدیریت دارایی (AMC) شرکتی است که سرمایه های تجمیعی مشتریان خود را سرمایه گذاری می کند. این شرکت سرمایه را از طریق سرمایه گذاری های مختلف از جمله سهام، اوراق بهادار، املاک، مشارکت های محدود و غیره به کار می اندازد. همراه با پرتفوی های شخصی با ارزش خالص، AMC صندوق های تامینی و برنامه های بازنشستگی را مدیریت می کند. همچنین برای خدمت بهتر به سرمایه گذاران کوچکتر، ساختارهای تجمیعی مانند: صندوق های سرمایه گذاری مشترک، صندوق های شاخص یا صندوق های قابل معامله در بورس (ETFs) ایجاد می کند.

در مورد سامانه تحلیل بازار بیشتر بدانید.

به طور عامیانه از AMC ها به عنوان مدیران پول یا شرکت های مدیریت پول یاد می شود. کسانی که صندوق های مشترک دولتی یا ETF ارائه می دهند، به عنوان شرکت های سرمایه گذاری یا شرکت های صندوق سرمایه گذاری مشترک نیز شناخته می شوند. چنین مشاغلی شاملVanguard Group ، Fidelity Investments ، T. Rowe Price و بسیاری دیگر است.

AMC ها عموماً با دارایی های تحت مدیریت (AUM) – میزان دارایی هایی که مدیریت می کنند – متمایز می شوند.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام و سهامداران بیشتر بدانید.

اهداف شرکت مدیریت دارایی (AMC)

یک شرکت مدیریت دارایی (AMC) وجوه تجمیع شده از مشتریان را در انواع اوراق بهادار و دارایی سرمایه گذاری می کند.

AMC ها از نظر اندازه و عملکرد خود متفاوت هستند. از مدیران پول شخصی که حساب های شخصی با ارزش خالص (HNW) را اداره می کنند و چند صد میلیون دلار AUM دارند، تا شرکت های سرمایه گذاری غول پیکر که ETF و صندوق های متقابل ارائه می دهند و تریلیون ها در AUM.

از طریق کارمزد، معمولاً درصدی از دارایی های مشتری تحت مدیریت AMC، جبران می شوند.

اکثر AMC ها دارای استاندارد امانتداری هستند.

در مورد نرم افزار امور سهام بیشتر بدانید.

آشنایی با شرکت های مدیریت دارایی

آشنایی با شرکت های مدیریت دارایی (AMC)

از آنجا که منابع وسیع تری نسبت به سرمایه گذاران جداگانه دارند، AMC ها تنوع و گزینه های سرمایه گذاری بیشتری را در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهند. خرید برای تعداد زیادی از مشتریان، به AMC ها این امکان را می دهد که از مقیاس مقرون به صرفه استفاده کنند. آنها اغلب در خرید خود از تخفیف قیمت برخوردار می شوند.

انباشت دارایی ها و پرداخت بازده متناسب نیز به سرمایه گذاران این امکان را می دهد که از حداقل سرمایه گذاری که اغلب هنگام خرید اوراق بهادار به تنهایی مورد نیاز است، و همچنین توانایی سرمایه گذاری در طیف وسیع تری از اوراق بهادار با مقدار کمتری از صندوق های سرمایه گذاری اجتناب کنند.

در مورد نرم افزار تحلیل بازار بیشتر بدانید.

هزینه های AMC

در بیشتر موارد، AMC ها هزینه ای دریافت می کنند که به عنوان درصدی از کل AUM مشتری محاسبه می شود. این هزینه مدیریت دارایی، درصد سالیانه ای تعریف شده است که ماهانه محاسبه و پرداخت می شود. به عنوان مثال، اگر AMC هزینه ۱٪ سالانه دریافت کند، ۱۰۰۰۰۰ دلار هزینه سالانه برای مدیریت مجموعه ای به ارزش ۱۰ میلیون دلار دریافت می کند. با این حال، از آنجا که ارزش سبد سهام به صورت روزانه و ماهانه در نوسان است، هزینه مدیریتی که هر ماه محاسبه و پرداخت می شود نیز ماهانه نوسان خواهد داشت.

در ادامه مثال بالا، اگر سبد سهام ۱۰ میلیون دلاری در سال آینده به ۱۲ میلیون دلار افزایش یابد، AMC مبلغ ۲۰۰۰۰ دلار اضافی هزینه مدیریت خواهد داشت.

در مورد نرم افزار سهام بیشتر بدانید.

برعکس، اگر مجموعه ۱۰ میلیون دلاری به دلیل اصلاح بازار به ۸ میلیون دلار کاهش یابد، هزینه AMC 20000 دلار کاهش می یابد. بنابراین، پرداخت هزینه به عنوان درصدی از AUM به منظور مطابقت منافع AMC با منافع مشتری است. اگر مشتریان AMC رونق بگیرند، AMC نیز پیشرفت می کند، اما اگر سبد سهام مشتریان ضرر کنند، درآمد AMC نیز کاهش می یابد.

اکثر AMC ها حداقل هزینه سالانه ای مانند ۵،۰۰۰ یا ۱۰،۰۰۰ دلار را برای تمرکز بر مشتریانی که دارای سبد حداقل ۵۰۰،۰۰۰ یا ۱ میلیون دلار هستند، تعیین می کنند. علاوه بر این، برخی از AMC های تخصصی مانند صندوق های تامینی ممکن است هزینه های عملکردی را برای ایجاد بازدهی بالاتر از سطح تعیین شده یا معیارهای محکم دریافت کنند. مدل کارمزد “دو و بیست” استاندارد در صنعت صندوق های پرچین است.

در مورد شبکه اجتماعی بیشتر بدانید.

خرید جانبی

به طور معمول، AMC ها شرکت های خریدار محسوب می شوند. این وضعیت به این معنی است که آنها به مشتریان خود کمک می کنند تا بر اساس تحقیقات اختصاصی داخلی و تجزیه و تحلیل داده ها، تصمیمات سرمایه گذاری خود را اتخاذ کنند. در حالی که از توصیه های امنیتی شرکت های طرف فروش نیز استفاده می کنند.

در مقابل، شرکت های فروشنده مانند بانک های سرمایه گذاری و کارگزاران سهام خدمات سرمایه گذاری را به AMC و سایر سرمایه گذاران می فروشند. آنها تجزیه و تحلیل زیادی از بازار انجام می دهند، روندها را بررسی و پیش بینی ها را ایجاد می کنند. هدف آنها ایجاد سفارشات تجاری است که بر اساس آنها می توانند هزینه معاملات یا کمیسیون ها را دریافت کنند.

در مورد نرم افزار سهام و سهامداران بیشتر بدانید.

شرکت های مدیریت دارایی در مقابل خانه های کارگزاری

شرکت های مدیریت دارایی (AMC) در مقابل خانه های کارگزاری

خانه های کارگزاری و AMC از جهات مختلف با یکدیگر همپوشانی دارند. در کنار معاملات اوراق بهادار و انجام تجزیه و تحلیل، بسیاری از کارگزاران، اغلب از طریق بخش ویژه “سرمایه گذاری خصوصی” یا “مدیریت ثروت” یا شرکت فرعی، سبد مشتریان خود را توصیه و مدیریت می کنند.

بسیاری نیز صندوق های سرمایه گذاری اختصاصی ارائه می دهند. کارگزاران آنها همچنین ممکن است به عنوان مشاور مشتریان عمل کنند، اهداف مالی را مورد بحث قرار دهند، محصولات را توصیه و به روش های دیگر به مشتریان کمک کنند.

اما به طور کلی، کارگزاری ها تقریباً هر مشتری را صرف نظر از مبلغی که باید سرمایه گذاری کنند، می پذیرند و این شرکت ها دارای استاندارد قانونی برای ارائه خدمات “مناسب” هستند. مناسب در اصل به این معنی است که تا زمانی که آنها تمام تلاش خود را برای مدیریت وجوه عاقلانه و مطابق با اهداف اعلام شده مشتریان خود انجام می دهند، در صورت از دست دادن پول مشتریان خود، مسئولیتی ندارند.

در مورد سامانه افزایش سرمایه بیشتر بدانید.

نکات مثبت و منفی

اکثر شرکت های مدیریت دارایی، شرکت های امانتی هستند که از استانداردهای قانونی بالاتری برخوردارند. امانت داران باید به نفع مشتریان خود عمل کرده و در هر زمان از تضاد منافع اجتناب کنند. در صورت عدم انجام این کار، با مسئولیت کیفری روبرو می شوند. آنها تا حد زیادی از این استاندارد بالاتر برخوردار هستند. زیرا مدیران پول معمولاً دارای اختیارات تجاری در حساب ها هستند. به این معنا که آنها می توانند بدون مشورت با مشتری، اقدام به خرید، فروش و تصمیم گیری در زمینه سرمایه گذاری کنند. در مقابل، کارگزاران قبل از انجام معاملات باید اجازه بگیرند.

AMC ها معمولاً معاملات خود را از طریق یک کارگزار تعیین شده انجام می دهند. این کارگزاری همچنین به عنوان متولی تعیین شده که حساب سرمایه گذار را در اختیار دارد یا در آن قرار دارد، عمل می کند. AMC ها همچنین دارای حداقل آستانه سرمایه گذاری بالاتری نسبت به کارگزاری ها هستند و به جای کمیسیون، هزینه دریافت می کنند.

در مورد نرم افزار افزایش سرمایه بیشتر بدانید.

نکات مثبت

  • مدیریت حرفه ای و دارای مسئولیت قانونی

  • تنوع نمونه کارها

  • گزینه های سرمایه گذاری بیشتر

  • اقتصاد مقیاس

نکات منفی

  • هزینه های قابل توجه مدیریت

  • حداقل حساب بالا

  • خطر عملکرد ضعیف در بازار

شرکت مدیریت دارایی AMC