عوامل افزایش خطرات در بورس سهام

عوامل افزایش خطرات در بورس سهام

خطرات موجود در بازار بورس سهام آزار دهنده است. این وضعیت ممکن است که اشتیاق شما به سرمایه گذاری را از بین می برد.

اگر بدون نادیده گرفتن خطرات پیش بروید، رویاهای شما برای کسب درآمد کمتر از بین می روند. افرادی که بورس و امور سهام را می شناسند و تجربه می کنند از این خطرات آگاه هستند. آنها مسیری را ترسیم می کنند و استراتژی هایی تعیین می کنند تا تأثیر ناشی از خطرات را به حداقل برسانند.

بسیاری از خطرات به دلایلی خارج از توان ما ایجاد می شود. اما این بدان معنا نیست که سرمایه گذاران در افزایش آنها سهمی ندارند. برخی از عواملی وجود دارد که ناشی از اشتباهات خود سرمایه گذار است. کنار آمدن با اینها دوباره در اختیار سرمایه گذار است.

عواملی را که باعث افزایش خطرات در بورس سهام می شوند

انجام معاملات بدون شناخت بورس اوراق بهادار

تلاش برای تجارت بدون شناخت کافی از بازار بورس و امور سهام یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که مرتکب خواهید شد. عدم شناخت این بازارها به معنای این است که شما واقعاً بی تجربه هستید. زیرا فقط با معامله در بورس می توانید آن را تشخیص دهید.

اگر بدون اطلاع از بازار معامله کنید، خطرات سر به فلک می کشد و احتمال برنده شدن کاهش می یابد. برای انجام هر کاری، ابتدا باید بدانید که چگونه انجام می شود. بدون آموزش خاصی نمی توانید موفق باشید.

با آموزش هایی که خواهید آموخت، یاد خواهید گرفت که چگونه در بورس اوراق بهادار معامله کنید. همچنین خطرات را تشخیص داده و در مورد اینکه برای جلوگیری از آنها چه کاری باید انجام دهید ایده خواهید داشت.

  • چگونه درآمد کسب می شود؟
  • برای سودآوری چه باید کرد؟

شما با تحقیق در اینترنت در مورد نحوه خرید و فروش ابزارهای سرمایه گذاری گرفته تا چگونگی جلوگیری از خطرات یاد می گیرید.امروزه، شما از این نظر امکانات زیادی دارید. علاوه بر این، شما امکان آموزش رایگان را دارید.

انجام معاملات بدون شناخت کافی بورس سهام

سهام معامله شده در بازار بورس و امور سهام متعلق به بخش یا شرکت خاصی است. بنابراین، تحولات موجود در بخش یا شرکت نیز بر قیمت سهام تأثیر می گذارد.

انجام معاملات بدون شناخت کافی بورس سهام

سرمایه گذاری در یک بخش دانش موفقیت بیشتری نسبت به سرمایه گذاری در بخش خارجی به همراه دارد. نباید فراموش کرد که اکثریت قریب به اتفاق سرمایه گذاری های صرفاً با ایده کسب درآمد ناامید کننده است. سرمایه گذاری در بخشی که نمی دانید چیزی جز تأسف نخواهد داشت. در عوض، شما می توانید با سرمایه گذاری در بخشهایی که در مورد آنها اطلاعات بیشتری دارید و می توانید تحولات را درک کنید، سود بسیار بهتری کسب کنید.

مثلا؛ یک کشاورز با سهام متعلق به بخش کشاورزی؛ از طرف دیگر، علاقه نمایندگی به سهام صنعت خودرو نتایج بسیار بهتری خواهد داشت.

اعتراف نکردن به عنوان یک تازه وارد در بورس سهام

اول از همه، شما باید بدانید که حتی باتجربه ترین سرمایه گذاران نیز شناخت کاملی از هر موضوعی ندارند. نباید فراموش کنید که در اولین قدم هایی که می روید تازه کار هستید.

ممکن است شما کسی باشید که کتابهای زیادی را در بورس اوراق بهادار خوانده، ویدئوها را تماشا کرده و تجربیات را شنیده اید. در نتیجه، شما قبلاً از پول خود در این بازارها استفاده نکرده اید. بنابراین، برای اولین بار آن تأثیر روانی را احساس می کنید.

باید قدم های کوچکی بردارید و عجله نکنید. به محض ورود به بورس اوراق بهادار، اگر سعی کنید در برابر حرکتی برنده که بزرگ می بینید بازی کنید، خطر ضرر را افزایش می دهید. به خاطر تازه وارد بودن در بورس سهام احساس بدی نکنید. نکته مهم این است که بتوانید با کمترین آسیب بر این بی تجربگی غلبه کنید.

قبلاً نیز اشاره کردیم که بهترین روش برای کسب تجربه تجارت در حسابهای مجازی است. این روش به پیشرفت شما کمک خواهد کرد. به این ترتیب یاد خواهید گرفت که چگونه در برابر نوسانات بازار بورس و امور سهام بدون خطر اقدام کنید.

نادیده گرفتن عوامل موثر در بورس سهام

می توانیم بگوییم که این اشتباهی است که به تنهایی خطرات را افزایش می دهد. همانطور که می دانید، بورس اوراق بهادار بی ثبات است و هر آنچه در کشور طنین انداز است می تواند بر قیمت ها تأثیر بگذارد.

مثلا؛ وقتی حمله تروریستی رخ می دهد، سرمایه گذاری که تجارت در بورس اوراق بهادار را انتخاب کند، کاری جز افزایش ریسک نخواهد کرد. باید مشخص شود که بورس توسط چه عواملی تأثیر می گذارد و زمان سرمایه گذاری باید به خوبی انتخاب شود.

دنبال کردن اخبار بورس سهام

اگر در بورس اوراق بهادار تجارت می کنید، باید اخبار، اطلاعات اقتصادی اعلام شده و سخنان رهبران ایالت را از نزدیک دنبال کنید. این موارد فوق تا حد زیادی بر قیمت های بازار تأثیر می گذارد.

دنبال کردن اخبار بورس سهام

بدون تسلط بر اخبار بازار تصمیم گیری صحیح خرید و فروش برای شما امکان پذیر نیست. قطعاً باید یاد بگیرید که بازار را دنبال کنید تا تغییراتی را که در یک ابزار سرمایه گذاری رخ می دهد پیش بینی کنید. و بر این اساس موقعیت خود را بگیرید. پیروی از بازار در بورس اوراق بهادار در ابتدا می تواند کمی کسل کننده باشد. با این حال بسیار ضروری است که خطرات موجود در معاملات خود را به حداقل برسانید.

عدم تعیین انتظارات روشن

بورس نباید بازاری باشد که فقط برای پول خود وارد آن شوید. اگر فقط روی این کار تمرکز کنید، قادر نخواهید بود از کاری که انجام می دهید لذت ببرید. همچنین فضای بیشتری برای خطرات ایجاد کنید.

شما باید بتوانید به سوالاتی از جمله:

  • هدف شما چیست؟
  • چقدر سود می خواهید؟
  • راه رسیدن به سود کجاست؟

پاسخ دهید. مطمئناً تعیین انتظارات شما با شناخت و درک بازار سهام امکان پذیر خواهد بود. توصیه ما به شما این است که باید تجربیات و ویژگی های شخصیتی خود را با هم ترکیب کنید.

تمرکز بر روی تنها یک وسیله نقلیه سرمایه گذاری

اگر تمام پول خود را در یک ابزار سرمایه گذاری واحد در بورس سرمایه گذاری کنید، خطر از دست دادن همه آنها را دارید. زیرا یک نوسان ثابت در قیمت ها، باعث می شود ضررهای جبران ناپذیری را تجربه کنید

شما باید هم از پول و هم از مدیریت ریسک در بورس سهام آگاهی داشته باشید. همچنین باید بدانید که این دو موضوع با هم ارتباط دارند. در حالی که به بهترین روش پول خود را مدیریت می کنید، باید خطرات احتمالی خود را نیز در نظر بگیرید. به جای سرمایه گذاری در یک ابزار سرمایه گذاری، باید نمونه کارها را از ابزارهای مختلف سرمایه گذاری ایجاد کنید.

خرید یک بار

این یکی از اشتباهاتی است که می توانید مرتکب شوید. خریدهای شما به جای اینکه همه آنها را یک باره انجام دهید، به تدریج مزایای زیر را به شما ارائه می دهد:

  • ارزیابی سطوح مختلف قیمت
  • شانس بیشتر برای کسب سود
  • عور از خطرات بازار

در این مرحله، توصیه ما به سرمایه گذاران این است که بر این اساس استراتژی ایجاد کنند و دانش لازم در مورد ابزارهای سرمایه گذاری داشته باشند. به یاد داشته باشید که هر ابزار سرمایه گذاری ویژگی های مختلفی دارد. سعی کنید آنها را به دقیق ترین روش ارزیابی کنید.

بازیگری با روانشناسی گله

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که باعث افزایش ریسک و ایجاد ضرر در بازار سهام می شود، تأثیر پذیری از دیگران است. فقط به این دلیل که اکثریت به فروش رفته اند، فروش نکنید یا خرید نکنید. به این دلیل که دیگران به خرید روی آورده اند. اگر می خواهید در بازار سهام برنده شوید، معاملات خرید و فروش شما باید براساس دلایل واقع بینانه انجام شود.

هر قدم برای برنده شدن در بورس اوراق بهادار باید توجیه منطقی داشته باشد. شما باید بتوانید بگویید “من به این دلیل این سهام را می خرم”. همراهی بدون دلیل با دیگران حتی ضرر است. شما باید با اطلاعات و تحقیقات خود تصمیمات داخلی بگیرید. معاملات خود را بدون توجه به دیگران انجام دهید.

موقعیت خرید و فروش خود را به شانس بسپارید

یکی از عواملی که باعث افزایش ریسک در بورس سهام می شود، بدون شک رها کردن مشاغل است. کسانی که فکر می کنند بورس یک بازی یا قمار است کار خود را به شانس واگذار می کنند و اقدامی نمی کنند. این یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که می تواند مرتکب شود.

اجرای استراتژی های دیگران

اگر فکر می کنید با استفاده از استراتژی های یک فرد برنده می توانید در بورس سهام موفق باشید، اشتباه می کنید. به عبارت دیگر، شما نباید با این تفكر “شخص A در بازار سهام برنده می شود، من با پیروی از مسیر او پیروز می شوم” عمل كنید. زیرا شما نمی دانید که آن شخص چگونه بازار را تفسیر می کند، از چه زاویه ای آن را می بیند و هدفش در سرمایه گذاری چیست.

اجرای استراتژی های دیگران

شما باید در چارچوب افکار خود، برای هدف سرمایه گذاری و اطلاعاتی که از بازارها می گیرید راهی تعیین کنید. شما باید استراتژی خود را ایجاد کنید و مطابق با آن به روشی برنامه ریزی شده پیش بروید. در غیر اینصورت ناامیدی هایی را تجربه خواهید کرد.

استراتژی های بازار سهام ابزاری است که تا زمانی که بخواهید نتایج مثبتی برای شما به همراه خواهد داشت. باید به یاد داشته باشید که روش مختلفی برای همه وجود دارد. هنگام تصمیم گیری برای سرمایه گذاری در بورس سهام، باید استراتژی متناسب با دلایلی که در ذهن دارید داشته باشید. پول درآوردن هدف نیست؛ این توفیقی است که در نتیجه راهی که قدم خواهید گذاشت به آن دست خواهید یافت. هدف، راه کسب درآمد است.

تصمیم گیری در طی ساعات جلسه

همانطور که می دانید بورس اوراق بهادار محیط بازاری نیست که بتوانید در آن ۷ روز هفته ۲۴ ساعت تجارت کنید. قیمت ها در طول ساعت بازار بورس سهام به طور مداوم در حال تغییر هستند.

تصمیم گیری پس از بحث در مورد موضوعاتی مانند تجزیه و تحلیل، نظارت بر بازار و نظرات دستور کار، نتایج بسیار سالم تری را برای شما به همراه خواهد داشت. در تصمیماتی که در طول جلسه خواهید گرفت، ممکن است نکاتی از دست رفته باشد و بنابراین با افزایش خطرات ضرر کنید.

عجولانه اقدام می کنید

عجله داشتن می تواند باعث اشتباه در همه زمینه های زندگی شما شود. همچنین تأثیر یکسانی در بورس سهام دارد. انتظار سود کلان در مدت زمان کوتاه و صبور نبودن فقط خطر شما را افزایش می دهد.

همانطور که هر بار می گوییم، برای معامله در بورس سهام باید روحیه خوبی داشته باشید. اگر ناگهان وحشت کنید، می توانید ناخودآگاه راهی را طی کنید که خطر شما را افزایش دهد.

منتظر دیدن نقاط اوج صعود یا نزول هستید

یکی دیگر از عواملی که باعث افزایش ریسک های بورس می شود، انتظار برای نقاط بالا و پایین ابزار سرمایه گذاری است که با آن تجارت خواهید کرد. اگر در این سطح تجارت کنید، احتمالاً با نتایج غیر منتظره ای روبرو خواهید شد. به بیان صریح تر ، هنگامی که قیمت افزایش یا کاهش یابد، ضرر خواهید کرد. زیرا شکست بزرگی رخ می دهد و حرکت بدون تغییر ادامه می یابد. ممکن است با شکستن نقاط پشتیبانی و مقاومت روبرو شوید.

درس نگرفتن از اشتباهات قبلی

ممکن است در بازار سهام ضرر کرده باشید. این نیز ممکن است تقصیر خود شما باشد. نگران نباشید، شما اولین نفری نیستید که این موارد را تجربه می کنید. نکته مهم این است که وقتی به گذشته نگاه می کنید، می توانید خطای کجا را ببینید. اگر اشتباهاتی را که مرتکب می شوید نادیده بگیرید، در معاملات بعدی نیز همین کار را تکرار خواهید کرد و به جای سود، ضرر می کنید.

توصیه ما به شما این است که سعی کنید در معاملات بعدی با پیشرفت خود در نقاطی که از دست داده اید در مقابل ضررهایی که تجربه کرده اید، بسیار موفق تر باشید. با بررسی رایج ترین اشتباهات در بازار سهام می توانید حداقل از آنها جلوگیری کنید.