فارکس چیست؟ تمام جزئیات در 30 مورد (بخش اول)

فارکس چیست؟ تمام جزئیات در ۳۰ مورد (بخش اول)

این مقاله برای اشخاصی است که قصد ورود به بازار فارکس را دارند. این بازار تمام سرمایه گذاران جهان را زیر یک سقف جمع می کند. ۵ روز و ۲۴ ساعت معاملات بدون وقفه در بازار انجام می شود. که مزایایی مانند استفاده از اهرم در سرمایه گذاری ها دارد. در مقاله ما، همه این اطلاعات و پاسخ به این سوال که فارکس چیست را پیدا خواهید کرد.

فارکس که با تعریف بازار مالی بین المللی وارد زندگی ما می شود، با ویژگی های تجاری خود سرمایه گذاران را به خود جلب می کند. بازاری که تحت شرایط خاصی در کشور ما فعالیت می کند با ویژگی نقدینگی بالا فرصت های کوتاه مدت کسب را فراهم می کند. با این حال، اگر سود حاصل شود، خطر از دست دادن نیز وجود دارد.

اجباری است که موسسات واسطه ای نرخ برنده شدن و از دست دادن سرمایه گذاران را فاش کنند. هنگامی که این نرخ ها بررسی می شود، مشاهده می شود که بازندگان بیشتر از برندگان در بازار هستند. تحقیقات نشان می دهد سرمایه گذاران کم تجربه و ناآگاه این نرخ ها را افزایش می دهند.

در این مقاله، ما ۳۰ مورد را به بهترین شکل برای کسانی که نمی دانند بازار فارکس چیست خلاصه کرده ایم. با استفاده از پیمایش زیر می توانید از بخشهایی که می شناسید بگذرید و بخشهایی را که می خواهید یاد بگیرید.

فارکس چیست؟

فارکس

این بازار که به عنوان یک بازار ارز بین المللی ظاهر می شود، بزرگترین و پیشرفته ترین بازار مشتقات جهان است. همچنین به عنوان فرابورس OTC تعریف می شود. فارکس با معاملات غیر فیزیکی تجارت، تمام سرمایه گذاران جهان را در یک سقف جمع می کند.

تنوع ابزار سرمایه گذاری زیاد است. سرمایه گذاران می توانند در هر ابزاری که می خواهند ۲۴ ساعت در روز و ۵ روز در هفته به استثنای آخر هفته ها سرمایه گذاری کنند. نام این بازار از کلمات “ارز خارجی” گرفته شده است، که به معنای مبادله ارزهای کشور است.

این بازار جهانی است که در آن ارزهای خارجی در آن معامله می شود و از مزایای تفاوت بین ارز یک کشور و ارز کشور دیگر استفاده می شود. البته معاملات نه تنها با ارزهای خارجی انجام می شوند، بلکه سایر ابزارها نیز مشمول سرمایه گذاری می شوند.

مزایای این بازار

این مزایایی دارد که بازار را برجسته می کند. مانند نسبت های اهرم، معاملات دو طرفه، ویژگی توقف ضرر برای جلوگیری از خطرات و موقعیت سریعتر. علاوه بر این، از آنجا که مرکز خاصی ندارد، به جز آخر هفته ها، ۵ روز و ۲۴ ساعت باز می ماند.

به این ترتیب، شما این فرصت را خواهید داشت که جنبش های قیمت مناسب را در نیمه شب در بستر بازار سرمایه گذاری مشاهده کنید. این ویژگی در هیچ بازار دیگری موجود نیست.

به لطف سیستم عامل های معاملاتی موسوم به MetaTrader، خرید و فروش معاملات در تلفن های رومیزی، تبلت و تلفن های هوشمند امکان پذیر است. شما سفارشات معاملات فارکس خود را از طریق این بستر به بازار منتقل می کنید.

بر خلاف بورس، شما خود سفارشات را به بازار می دهید و می بینید که در عرض میلی ثانیه اجرا می شوند. بستر معاملاتی شامل هر ویژگی است که در طول سرمایه گذاری برای شما مفید خواهد بود و شما می توانید هر آنچه را که نیاز دارید، از اخبار گرفته تا تحلیل، در یک صفحه مرور کنید.

به طور خلاصه در دنیای دیجیتال، به بازار خرید و فروش ارز اهرمی، طلا، برابری، کالاها با رایانه، تبلت و دستگاه های هوشمند در دست شما فارکس گفته می شود.

آیا این بازار واقعاً باعث درآمد زایی می شود؟

درآمدزایی فارکس

این، موضوعی است که در ذهن افرادی که برای اولین بار آن را می شنوند علامت سوال باقی می گذارد. زیرا شایعات زیادی درباره آن وجود دارد. فارکس یکی از بازارهای مالی است که می توانید با ویژگی های سودمند آن درآمد کسب کنید. نرخ اهرم با ویژگی های خود مانند تجارت فوری و همیشه متصل بودن به بازار، درآمد شما را آسان می کند.

به عنوان یک سرمایه گذار، وظیفه شما شناخت بازار، دانستن چگونگی استفاده از ویژگی ها، تجزیه و تحلیل حرکات قیمت برای گرفتن موقعیت های مناسب و داشتن تجربه برای مقابله با موقعیت های خطرناک است.

هنگامی که صلاحیت کسب درآمد را دارید، می توانید با استفاده از ویژگی های این بازار درآمد خود را افزایش دهید. اگر بدون داشتن دانش و تجربه همه چیز را از بازار انتظار داشته باشید، دست خالی خواهید ماند. به همین دلیل، شما فکر می کنید که هیچ پولی در بازار ساخته نمی شود و ویژگی ها فقط جهت اغراق هستند.

البته این به معنای بی گناه بودن این بازار  نیست. زیرا بازار بسیار فعالی است و این ویژگی را دارد که سرمایه گذاران خود را به حرص می اندازد.

تا زمانی که معامله به شیوه ای تهاجمی و با جاه طلبی برای کسب درآمد انجام شود، احتمال برخورد با خطرات افزایش می یابد. به همین دلیل، شما باید دانش، تجربه و روانشناسی خود را برای بازار آماده کنید و با روشی آرام اقدام کنید.

شرکت کنندگان چه کسانی هستند؟

شرکت کنندگان اصلی بازار بانک ها و خانه های کارگزاری هستند. سرمایه گذاران فردی و نهادی، معاملات خود را از طریق این شرکت کنندگان اصلی انجام می دهند. آنها نقش های متفاوتی نسبت به شرکت های کارگزاری دارند و سفارشات خرید و فروش مشتری را اداره می کنند.

شرکت کنندگان فوق الذکر تحت نظارت دائمی مکانیسم های نظارت بر بازارهای مالی ایالت قرار دارند. برای اطمینان از اینکه سرمایه گذار معاملات قابل اعتماد انجام می دهد، گواهینامه های مجوز صادر می شود و حسابرسی های منظم انجام می شود.

ویژگی های اصلی بازار فارکس چیست؟

اساسی ترین ویژگی بازار داشتن ساختار جهانی است. ویژگی اساسی دیگر این است که این بازار یک بازار اهرمی است. کاربردهای مختلف اهرمی در سراسر جهان وجود دارد. در حالی که نرخ ۱ تا ۱۰ در کشور مجاز است، در گذشته می توان از نرخ های ۱ تا ۱۰۰ استفاده کرد.

معاملات دو طرفه نیز یکی از اساسی ترین ویژگی هاست. به طور معمول، برای کسب سود، خرید از پایین و فروش از بالا ضروری است. اما عکس این موضوع در مورد فارکس نیز صادق است. هنگامی که پیش بینی می کنید قیمت یک دارایی کاهش می یابد، حتی در صورت داشتن آن می توانید در جهت فروش معامله کنید.

به جز آخر هفته ها، ۵ ساعت در هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز باز است. به این ترتیب، شما همیشه می توانید در هر کجا که اتصال اینترنت دارید تجارت کنید. این بازار حجم معاملات بالایی دارد. با توجه به ساختار جهانی آن، حجم معاملات روزانه حدود ۷ تریلیون دلار در بازار اتفاق می افتد. این نشان می دهد که ساختار مایع تری دارد و می توان سریع به دست آورد.

آیا فارکس قانونی است؟

بازار فارکس در ایران به عنوان بازاری غیر‌مجاز است. این احتمال وجود دارد که با توجه به بحران‌های مربوط به شرکت‌های هرمی، مشکلاتی را برای اقتصاد و سرمایه‌گذاری ایجاد کند. به همین دلیل سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان نهاد ناظر بازار سرمایه سال گذشته این موضوع را در اولویت‌ کاری خود قرار داد و بعد از تجزیه و تحلیل‌های کارشناسی، تصمیم به اعلام غیرقانونی بودن فعالیت این بازار در ایران گرفت. زیرا فعالان بازار فارکس به گونه‌ای فعالیت می‌کنند که مبتنی بر واقعیت‌های روز اقتصاد دنیا نیست. از طرفی به دلیل تحریم های اقتصادی که بر کشور ما وارد است، خطراتی نیز برای سرمایه گذاران وجود دارد. به عنوان مثال اگر کارگزاری خارجی که در آن معامله می کنید متوجه شود که شما از ایران هستید، تمام سرمایه ای که در این بازار وارد کرده اید را بلوکه می کند.

چگونه می توان در بازار فارکس شروع کرد؟

چگونه می توان در بازار فارکس شروع کرد؟

اگر برای ارزیابی پس انداز خود در حال معامله در بازار فارکس هستید، باید شروع صحیحی را شروع کنید. شما باید تحقیقات لازم را انجام دهید، آموزش ببینید و موسسه واسطه ای مناسب را انتخاب کنید.

شما نباید این بازار را بدون دانش و تجربه شروع کنید. پس از کسب اطلاعات اولیه ای که باید در مورد آن بیاموزید و تصمیم گیری در مورد مناسب بودن بازار، باید تصمیم بگیرید که وارد سیستم شوید.

برای شروع کار در بازار، باید چند مرحله را دنبال کنید. شما باید تصمیم بگیرید که در این بازار سرمایه گذاری کنید، البته نه با اطلاعات شنیده شده. برای این، شما باید تحقیق خاصی انجام دهید و در مورد آن اطلاعات کسب کنید.

سپس، شما باید یک موسسه واسطه مناسب را انتخاب کنید. برای این منظور، باید کارگزارانی را پیدا کنید که به طور قانونی فعالیت می کنند و در مورد خدمات و زیرساخت های فنی آنها اطلاعات کسب کنند.

فراموش نکنید که کارگزاری در این بازار از اهمیت زیادی برخوردار است و شما باید از مزایای آن در بازار استفاده کنید تا از ویژگی های بازار بهره مند شوید.

پس از انتخاب شرکت کارگزاری که فکر می کنید بهترین کار برای شماست، باید شروع به افتتاح حساب سرمایه گذاری کنید. می توانید اولین قدم این اقدامات را از وب سایت بردارید.

پس از پرسیدن از نماینده مشتری، که بعداً به شما می رسد، آنچه می خواهید یاد بگیرید. باید اسناد لازم را برای افتتاح حساب ایجاد کنید. سپس، می توانید اولین معاملات را با انتقال مبلغی که می خواهید در حساب خود سرمایه گذاری کنید، شروع کنید.

چگونه یک خانه کارگزاری انتخاب کنیم؟

باید بدانید که این یک مسئله فوق العاده مهم است و نباید آن را به یک فاجعه تحقق بخشید. مجوزهایی که قانونی بودن خانه کارگزاری فارکس را تأیید می کنند، مطابق با اعلان تهیه شده به موسساتی که نقش واسطه را بر عهده دارند، داده می شوند. اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید این قسمت است.

پس از تعیین واسطه های حقوقی، باید برای هر یک تحقیق کنید. شما باید درباره خدماتی که آنها ارائه می دهند و ویژگی های آنها مانند کیفیت آنها، زیرساخت های فنی، فرصت های آموزش، پشتیبانی، تجزیه و تحلیل بازار تحقیق کنید. پس از کسب اطلاعات در مورد این مسائل از شرکت کارگزاری، باید راه خود را ادامه دهید. زیرا اعتقاد دارید این سرویس بهترین خدمات را به شما ارائه می دهد.

چند دلار برای ورود به فارکس؟

وثیقه اولیه ای که برای راه اندازی بازار فارکس باید داشته باشید ۵۰۰ دلار است. حد پایین که قبلاً ۱۰۰ دلار بود، با مقرراتی که در سال ۲۰۱۷ معرفی شد، به ۵۰۰ دلار افزایش یافت. از افرادی که در حال حاضر در این بازار سرمایه گذاری می کنند نیز خواسته شده است تا وثیقه حساب های خود را تکمیل کنند.

قوانینی برای حمایت از سرمایه گذار وضع کرده شده است. اولین مورد این است که فقط برخی از سرمایه گذاران با افزایش وثیقه تجارت می کنند. مورد دوم کاهش نسبت های اهرم از ۱ به ۱۰۰ به ۱ به ۱۰ است.

این بازار هنوز هم یک بازار مناسب برای سرمایه گذاران است که می خواهند مطابق با قوانین معرفی شده با آیین نامه جدید تجارت کنند. زیرا دارای ویژگی هایی است که در بازارهای دیگر موجود نیست و به ساده ترین روش ۲۴/۵/۵ قابل معامله است.

چه چیزی بخریم، چه چیزی را بفروشیم؟

چه چیزی بخریم، چه چیزی را بفروشیم؟

طیف گسترده ای از ابزارهای سرمایه گذاری در بازار جهانی فارکس وجود دارد. ارزهای تمام کشورهای جهان، کالاهای مشمول تجارت، بزرگترین سهام و شاخص های بورس جهان در این بازار معامله می شوند.

از آنجایی که بازار فارکس جهانی است، ارزهای تمام کشورهای جهان معامله می شود. ارزهایی که به صورت جفت معامله می شوند به عنوان برابری شناخته می شوند. این جفت ارزش پول یک کشور را در برابر ارز کشور دیگر نشان می دهد. مثلا؛ ارزش یورو در برابر دلار در برابری EUR / USD نشان داده شده است.

کالاها به زیر گروههایی مانند فلزات گرانبها، فلزات صنعتی، محصولات کشاورزی و انرژی، مواد شیمیایی و مواد غذایی تقسیم می شوند. کالاهای تجاری مانند طلا، نقره، بنزین، مس، آلومینیوم، پلاتین، ذرت، گندم، پنبه و قهوه بیشترین کالاهای مورد معامله هستند.

سهام معامله شده در این بازار مقالات ارزشمند شرکتهای شناخته شده در سراسر جهان مانند اپل، گوگل، مایکروسافت و فراری است. شاخص های بورس بزرگترین شاخص در جهان است. S & P500 ، داو جونز ، داکس ۳۰ ، CAC 40 ، FTSE 100 ، Stoxx 600.

به راحتی می توانید به لطف قراردادهای تفاضلی به نام CFD در این شاخص ها و سهام، سرمایه گذاری کنید. علاوه بر این، شما در فرصت های بهتری نسبت به بازار سهام سرمایه گذاری خواهید کرد.

چگونه در فارکس معامله کنیم؟

اول از همه، باید بدانید که این بازار مکانی برای بازی نیست. معاملات انجام شده از طریق MetaTrader ممکن است چنین تصویری را برای شما ایجاد کرده باشد. اما وقتی پول خود را واریز می کنید، می فهمید که این نه یک بازی است و نه یک قمار.

ما اغلب با این سوال روبرو می شویم که چگونه در فارکس کار کنیم. سرمایه گذاران از هر نوع می توانند با معاملات انجام شده در ۲۴ ساعت شبانه روز و ۵ روز هفته درآمد کسب کنند. معاملات موفق به دانش خوب نیاز دارند و شما باید طبق قوانین بازار بازی کنید.

هنگامی که تصمیم به تجارت در بازار می گیرید، ابتدا باید دانش و تجربه داشته باشید. توصیه می کنیم قبل از افتتاح حساب، آموزش خاصی را فرا بگیرید. به این ترتیب شما خواهید دید که آیا علاقه ای به این فضا دارید. یا آیا قادر هستید در این بازار کار کنید یا نه. شما باید از حساب های آزمایشی استفاده کنید. تا به شما امکان تجارت با پول مجازی را در شرایط واقعی بازار می دهد.

با استفاده موثر از حساب های آزمایشی، می توانید نحوه تجارت در این بازار را بیاموزید. شما همچنین یاد خواهید گرفت که چگونه با تدوین استراتژی ها از خطرات جلوگیری کنید. حساب های آزمایشی بهترین راه برای یادگیری نحوه بازی فارکس است.

۱۰ مورد بعدی را در ادامه این مقاله (بخش دوم) بخوانید.

پارش سیستم آشنا