مبتدیان بازار بورس بدانند (بخش دوم)

مبتدیان بازار بورس بدانند (بخش دوم)

مبتدیان بازار بورس ممکن است سوالاتی در ذهن داشته باشد. اگر این سوالات بی پاسخ بمانند، به حدی می رسند که می توانند شخص را از سرمایه گذاری منصرف کنند. بنابراین، هر موضوعی که سرمایه گذار را به فکر بیندازد، باید روشن شود. مبتدیان بازار بورس چه کاری باید انجام دهند و به چه نکاتی باید توجه کنند؟ در پاسخ به این پرسش، ادامه ی مطلب را در بخش دوم مقاله برسی می کنیم:

در مورد شبکه اجتماعی بیشتر بدانید.

مبتدیان بازار بورس باید به دیگران بی توجه باشند

مبتدیان بازار بورس باید بی توجه به دیگران باشند

نباید فراموش کنید که هرکسی که در بورس سهام تجارت می کند برای کسب درآمد معامله می کند. باید قبول کنیم وقتی صحبت از پول می شود، هیچ کس برای کسب درآمد به کسی کمک نکرده و او را راهنمایی نمی کند.

اگر شخصی در بورس سهام به شما بگوید: “این سهام در این زمان سود زیادی به دست می آورد“، باید در نظر بگیرید که ممکن است یک بازی سوداگرانه یا تقلبی باشد. بنابراین، شما نباید طبق نکات و احساسات عمل کنید. این یکی از رایج ترین اشتباهاتی است که تاجران تازه کار مرتکب می شوند.

در مورد نرم افزار تحلیل بازار بیشتر بدانید.

اول از همه، وظیفه شماست که اهداف خود را تعیین کرده و بر اساس آن استراتژی ها را تدوین کنید. هر کس اهداف مختلفی دارد و سطح دانش و تجربه نیز بر اساس آن متفاوت است. به همین دلیل، هیچ سرمایه گذاری نباید به احساسات توجه کند.

در بازار بورس هر چیزی را باور نکنید

در بازار بورس هر چیزی را باور نکنید

یکی از رایج ترین اشتباهاتی که یک تازه وارد در بورس سهام مرتکب شده است، انجام معاملات با باور کورکورانه اطلاعات مربوط به بورس اوراق بهادار است.

همانطور که مشخص است، تحلیل بازار سهام به دو عنوان تحلیل بنیادی و تکنیکال به دو قسمت تقسیم می شود. اطلاعاتی که از اخبار سهام دریافت می کنید در مباحث تحلیل بنیادی گنجانده شده است. موضوعاتی مانند داده های کلان اقتصادی، بحران ها در کشورها، درگیری های بین کشورها در این گروه قرار دارند.

در مورد نرم افزار سهام بیشتر بدانید.

تجزیه و تحلیل فنی و تکنیکال شامل داده هایی مانند نمودار قیمت، حرکت قیمت گذشته سهام، ارزش بازار، بالاترین و پایین ترین قیمت است.

یک سرمایه گذار خوب باید توانایی تفسیر اطلاعات بدست آمده از تحلیل بنیادی و تکنیکال را با هم داشته باشد. موقعیت هایی که از این طریق ایجاد می شوند نتایج صحیح تری دارند.

در مورد سامانه تحلیل بازار بیشتر بدانید.

شناخت و پیروی از بازار بورس را فراموش نکنید

شناخت و پیروی از بازار بورس را فراموش نکنید

اگر شروع به ارزیابی پول خود در بورس کرده اید، باید بدانید که باید پیرو بازار خوبی باشید. بازار سهام از متغیرهای زیادی تشکیل شده است و قیمت ها از دو متغیر اصلی به نام عرضه و تقاضا پیروی می کنند. فاکتورهای زیادی وجود دارد که بر عرضه و تقاضا تأثیر می گذارد. این فاکتورها باید مورد بررسی قرار گیرد.

مثلا؛ به دلیل یک اپیدمی مانند کرونا که کل جهان را تحت تأثیر قرار می دهد، ممکن است قیمت ابزارهای سرمایه گذاری تغییر کند. با تأثیر فضای متشنج در بازارها، قیمت ها روند نزولی یا افزایشی را نشان می دهند.

در مورد نرم افزار سهام و سهامداران بیشتر بدانید.

با بهره گیری از فرصت های امروز، پیگیری بازار سهام بسیار راحت تر است. در گذشته، پیگیری های بورس اوراق بهادار که در سالن های جلسات بورس با ابزارهایی مانند تلویزیون و تلفن انجام می شد، اکنون به راحتی از طریق رایانه های متصل به اینترنت، تلفن های هوشمند و تبلت ها انجام می شود. به این ترتیب می توانید مستقیماً از تغییرات فوری، اطلاعات مطلع شوید.

نمونه کارهای مناسب ایجاد کنید

بازار سهام از نظر ابزار سرمایه گذاری قابل معامله بسیار غنی است. پیوستن کورکورانه سرمایه گذاران بی تجربه به یک ابزار واحد درست نیست.

هرکسی در انتخاب ابزار سرمایه گذاری که به نظر او سودمند است آزاد است. با این حال، با افزایش سطح دانش شما در این موارد، در موقعیتی قرار می گیرید که ایده راحت تری داشته باشید. صرف نظر از وسیله انتخاب شده برای سرمایه گذاری، تحقیقات دقیق مورد نیاز است.

در مورد نرم افزار افزایش سرمایه بیشتر بدانید.

یکی از بهترین راه ها در ابتدای راه برای مبتدیان بازار بورس جهت اطمینان از توزیع ریسک، تهیه نمونه کارها از ابزارهای مختلف سرمایه گذاری است.

بخش های مختلف بازار بورس را دنبال کنید

بخش های مختلف بازار بورس را دنبال کنید

در بورس اوراق بهادار که معمولاً سهام نامیده می شود، سهام شرکت های تقریباً از هر بخش معامله می شود. پیشنهاد می شود که سرمایه گذار در سهام یک بخش مورد علاقه سرمایه گذاری کند.

در حالی که ممکن است سهام شرکت های متعلق به بخشهای خاص در بعضی مواقع افزایش یابد. اما گاهی ممکن است در جهت مخالف حرکت کنند. سرمایه گذارانی که این بخشها را از نزدیک دنبال کرده و می شناسند، در پیش بینی مسیر آینده موفق تر خواهند بود.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام و سهامداران بیشتر بدانید.

علاوه بر این، سرمایه گذاری پول در سهام در بخشهایی که افراد نسبت به آن آشنا نیستند، خطر را بسیار افزایش می دهد. بنابراین، سرمایه گذاران باید از نزدیک همه تحولات در زمینه مورد علاقه را رصد کنند.

روانشناسی خود را برای سرمایه گذاری آماده کنید

ما اشاره کردیم که سود یا ضرر در بورس سهام به عوامل زیادی بستگی دارد. بدون شک یکی از مهمترین عوامل موثر بر موفقیت مبتدیان بازار بورس، روانشناسی است.

در مورد سامانه افزایش سرمایه بیشتر بدانید.

می توانیم بگوییم که روحیه سرمایه گذار در هنگام معامله تعیین کننده نتیجه است. افرادی که خونسرد، صبور، منطقی، دور از احساسات و آماده برای موقعیت های منفی هستند، از جایگاه مناسب تری برای سرمایه گذاری موفق برخوردار هستند.

با توجه به همه اینها، اهمیت روانشناسی در سرمایه گذاری موضوعی است که نباید از آن غافل شد. در صورت لزوم باید احساسات را کنترل کرد. در غیر این صورت، احتمال اشتباه به دلیل تأثیر خلق و خوی لحظه ای، افزایش یابد.

در مورد سامانه تحلیل بازار بیشتر بدانید.

روانشناسی مبتدیان بازار بورس /روانشناسی خود را برای سرمایه گذاری آماده کنید