ارز و معامله ارز در فارکس راهنمای مبتدیان

ارز و معامله ارز در فارکس راهنمای مبتدیان

فارکس حمل و نقل ارز است. ارز به دلایل مختلف، معمولاً به دلیل تجارت یا گردشگری، به ارز دیگر تبدیل می شود. طبق گزارش سه ساله اخیر بانک تسویه حساب های بین المللی (یک بانک جهانی برای بانک های مرکزی ملی)، متوسط حجم معاملات روزانه فارکس بیش از ۵٫۱ تریلیون دلار بود.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام و سهامداران بیشتر بدانید.

نکات کلیدی

بازار فارکس یک بازار جهانی برای مبادله ارزهای ملی در برابر یکدیگر است. به دلیل دسترسی جهانی به تجارت و امور مالی، بازارهای فارکس تمایل دارند که بزرگترین و روانترین بازارهای دارایی در جهان باشند.

ارزها به صورت جفت نرخ ارز با یکدیگر معامله می کنند. به عنوان مثال، EUR / USD. بازارهای فارکس به عنوان بازارهای نقطه ای (نقدی) و همچنین بازارهای مشتقات ارائه دهنده بازارهای سهام، معاملات آتی، گزینه ها و مبادله های ارزی وجود دارد.

در مورد نرم افزار تحلیل بازار بخوانید.

فعالان بازار از فارکس برای جلوگیری از موارد عنوان شده در زیر استفاده می کنند :

  • ریسک نرخ ارز بین المللی و نرخ بهره

  • برای گمانه زنی در مورد رویدادهای ژئوپلیتیک

  • تنوع در اوراق بهادار

در مورد افزایش سرمایه الکترونیک بیشتر بدانید.

بازار فارکس چیست؟

بازار فارکس چیست؟

بازار ارز محلی است که ارزها در آن معامله می شوند که برای اکثر مردم جهان مهم است. زیرا برای انجام تجارت خارجی، ارزها باید مبادله شوند. اگر در ایالات متحده زندگی می کنید و می خواهید از فرانسه پنیر بخرید، باید پول خود را یورو پرداخت کنید. این یعنی که وارد کننده آمریکایی باید ارزش معادل دلار آمریکا (یورو) را به یورو مبادله کند. یا یک جهانگردان فرانسوی در مصر نمی تواند برای دیدن اهرام یورو پرداخت کند. زیرا این واحد پول محلی پذیرفته شده نیست. به این ترتیب، گردشگر باید یورو را با ارز محلی، در این مورد پوند مصر، با نرخ ارز فعلی مبادله کند.

در مورد نرم افزار ارسال مراسلات بخوانید.

یک جنبه منحصر به فرد در این بازار بین المللی این است که هیچ بازار مرکزی برای پول وجود ندارد. در عوض، معاملات ارزی به صورت الکترونیکی و بدون نسخه (OTC) انجام می شود. یعنی همه معاملات از طریق شبکه های رایانه ای بین تاجران در سراسر جهان انجام می شود. نه در یک صرافی متمرکز. این بازار به صورت ۲۴ ساعته، پنج و نیم روز در هفته باز است و ارزها در سراسر جهان در مراکز عمده مالی مثل لندن، نیویورک، توکیو، … معامله می شوند. تقریباً هر منطقه زمانی این بدان معناست که با پایان یافتن روز معاملات در ایالات متحده، بازار فارکس از ابتدا در توکیو و هنگ کنگ آغاز می شود. به همین ترتیب، بازار فارکس می تواند در هر ساعتی از روز بسیار فعال باشد، با اینکه قیمت ها دائماً تغییر می کنند.

در مورد شبکه اجتماعی سهامداران بیشتر بدانید.

تاریخچه مختصری از فارکس

برخلاف بازارهای سهام، بازار فارکس یک بازار واقعاً جدید است. در ابتدایی ترین مفهوم یعنی افرادی که یک پوا را برای مزیت مالی به پول دیگری تبدیل می کنند. از زمان شروع ضرب پول توسط کشورها، فارکس وجود داشته است. اما بازارهای مدرن فارکس یک اختراع مدرن است. پس از توافق در برتون وودز در سال ۱۹۷۱، ارزهای عمده بیشتری مجاز به شناور آزادانه در برابر یکدیگر بودند. ارزش ارزهای جداگانه متفاوت است که نیاز به خدمات پول و تجارت را ایجاد کرده است.

بانک های تجاری و سرمایه گذاری بیشتر معاملات را در بازارهای فارکس به نمایندگی از مشتریان خود انجام می دهند. اما همچنین فرصت های سوداگرانه برای معامله یک ارز در مقابل ارز دیگر برای سرمایه گذاران حرفه ای و شخصی وجود دارد.

در مورد نرم افزار مدیریت سهام بیشتر بدانید.

انجام معاملات به سه روش در بازار

در واقع سه روش وجود دارد که موسسات، شرکت ها و اشخاص معاملات فارکس را انجام می دهند. معاملات فارکس در بازار بورس همیشه بزرگترین بازار بوده است. زیرا این دارایی واقعی است که بازارها بر اساس آن ساخته شده اند.

در گذشته، بازار آتی محبوب ترین مکان برای معامله گران بود. زیرا مدت طولانی تری در دسترس سرمایه گذاران منفرد بود. با ظهور معاملات الکترونیکی و دلالان بیشمار فارکس، بازار بورس شاهد افزایش فزاینده ای در فعالیت ها بوده است.

در مورد نرم افزار آرشیو الکترونیک اسناد بخوانید.

بازار بورس

بازار بورس

به طور دقیق تر، بازار بورس محلی است که ارزها با توجه به قیمت فعلی خریداری و فروخته می شوند. این قیمت سهام تعیین شده توسط عرضه و تقاضا، بازتاب بسیاری از موارد است. از جمله نرخ بهره فعلی، عملکرد اقتصادی، احساسات نسبت به شرایط سیاسی در حال انجام و همچنین درک عملکرد آینده یک ارز در مقابل ارز دیگر.

هنگامی که یک معامله نهایی می شود، این به عنوان “معامله نقطه ای” شناخته می شود. این یک معامله دو جانبه است که به موجب آن یک طرف مبلغ توافق شده ارزی را به طرف مقابل تحویل می دهد. که مقدار مشخصی از ارز دیگر را با ارزش نرخ توافق شده دریافت می کند. پس از بسته شدن موقعیت، تسویه نقدی است. اگرچه بورس اوراق بهادار معمولاً به عنوان بازار معاملات فعلی (و نه آینده) شناخته می شود، اما این معاملات در واقع دو روز برای تسویه حساب به طول می انجامد.

در مورد سامانه تحلیل بازار بخوانید.

معامله با  ازرهای خاص

برخلاف بازار معاملات، بازارهای فوروارد و معاملات آتی ارزهای واقعی را معامله نمی کنند. در عوض آنها با قراردادهایی معامله می کنند که ادعاهای مربوط به نوع خاصی از ارز، قیمت مشخص برای هر واحد و تاریخ آینده برای تسویه را نشان می دهد.

بازار فورواردر:

قراردادها بین دو طرف خریداری و فروخته می شود، که شرایط توافق نامه بین خود را تعیین می کنند.

بازار آتی:

قراردادهای آتی بر اساس اندازه استاندارد و تاریخ تسویه در بازارهای کالاهای عمومی، مانند بورس کالای شیکاگو خرید و فروش می شوند. در ایالات متحده، انجمن آینده ملی، بازار آینده را تنظیم می کند. قراردادهای آتی دارای جزئیات خاصی هستند، از جمله تعداد واحدهای مورد معامله، تاریخ تحویل و تسویه و حداقل افزایش قیمت که نمی توان سفارشی کرد. صرافی به عنوان یک معامله تاجر عمل می کند و باعث ترخیص و تسویه حساب می شود.

در مورد نرم افزار جامع تحلیل بازار بورس  بخوانید.

هر دو نوع قرارداد لازم الاجرا هستند. به طور معمول پس از انقضا در بورس مورد نظر به صورت نقدی تسویه می شوند. هرچند قبل از انقضا قرارداد نیز قابل خرید و فروش است. بازارهای سلف و آتی می توانند هنگام معامله ارز، در برابر خطر محافظت کنند. معمولاً شرکت های بزرگ بین المللی از این بازارها برای محافظت در برابر نوسانات نرخ ارز در آینده استفاده می کنند. اما دلالان نیز در این بازارها شرکت می کنند.

توجه داشته باشید که اغلب این اصطلاحات را مشاهده خواهید کرد: FX ، فارکس، بازار ارز. این اصطلاحات مترادف هستند و همه آنها به بازار فارکس اشاره دارند.

فارکس