موفقیت های الهام بخش زندگی واقعی (بخش پنجم)

موفقیت های الهام بخش زندگی واقعی (بخش پنجم)

در این شماره داستان های موفقیت افراد را از موسس علی بابا تا طراحی جدید سس کچاپ بخوانید. شاید باورتان نشود که شنیدن تنها یک جمله در زندگی ممکن است مسیر روزمره شما را برای نزدیک شدن به موفقیت تغییر دهد. پس مراقب نشست و برخواست های خود باشید. همنشینانی را انتخاب کنید که قدر شما و ایده هایتان را می دانند.

در مورد برنامه مدیریت امور سهام  بیشتر بدانید.

داستان های موفقیت

۲۹- جک ما، ثروتمندترین مرد چین و موسس علی بابا

برای مدت طولانی زندگی جک یک آشفتگی شرم آور بود. او هرگز تسلیم نشد و در نهایت خود را در سفری به آمریکا یافت، جایی که موفقیت تجارت الکترونیک را با چشمان خود دید. وی به اجرای آن در چین فکر کرد. طرح او که در دفترش شروع کرد، اکنون به یک امپراتوری ۱۶۵٫۷ میلیارد دلاری تبدیل شده است.

در مورد نرم افزار سهام  بیشتر بدانید.

دلیل اصلی موفقیت جک توانایی او در همکاری با افراد دیگر و انجام اقدامات لازم برای حل مشکلات دشوار است. بزرگترین مزیتی که برای رقبای خود ارائه کرد، سیستمی بود که بی اعتمادی نسبت به تجارت الکترونیک را از بین می برد. مشتریان از طریق تجارت الکترونیک خرید نمی‌کردند. زیرا شک داشتند که محصولی که خریده‌اند و محصولی که دریافت کرده‌اند یکسان نباشد.

۳ سال در دانشگاه مردود شد. برای ۳۰ شغل درخواست داد و از همه آنها رد شد. وقتی KFC به چین آمد، از ۲۴ مورد فقط درخواست او رد شد. او ۱۰ بار برای دانشگاه هاروارد درخواست داد و در همه آنها رد شد. امروزه جک ما، بنیانگذار علی بابا، با ثروتی بالغ بر ۲۵ میلیارد دلار، ثروتمندترین مرد چین است.

در مورد نرم افزار سهامداری بیشتر بدانید.

اگر در ۳۵ سالگی هنوز فقیر هستید، همه اینها تقصیر شماست. نه مال دیگری!

30- داستان زندگی رابرت داونی جونیور از سوء مصرف مواد تا مرد آهنی

۳۰- داستان زندگی رابرت داونی جونیور از سوء مصرف مواد تا مرد آهنی

رابرت داونی که با ایفای نقش مرد آهنین طرفداران زیادی داشت، در طول زندگی خود مجبور بود بر مشکلات زیادی غلبه کند.

۳۱- جیمز دایسون که اختراع خود را در ۵۱۲۶ تلاش و ۱۵ سال به پایان رساند

داستان های موفقیت در زمینه مهندسی زندگی ما را آسان تر و منعطف تر می کند. جیمز دایسون، مخترع اولین ابرغول بدون کیسه جهان، ۵۱۲۶ تلاش کرد و ۱۵ سال از زندگی خود را فدای آن کرد.

در مورد نرم افزار تحلیل بازار بخوانید.

۳۲- داستان های موفقیت نوتلا

علاوه بر مردم، داستان های موفقیت برخی برندها یا محصولات نیز حاوی درس های بزرگی است که می توانیم از آنها الهام بگیریم. نوتلا یکی از آنهاست. در قرن نوزدهم، کمبود غذا در اروپا وجود داشت. تولیدکنندگان شکلات نیز سهم خود را از این قحطی گرفتند. آنها برای یافتن کاکائو مشکل داشتند. تولیدکنندگان شکلات در ایتالیا دو گزینه داشتند: یا مغازه های خود را ببندند یا راه حلی بدون کاکائو بیابند. آنها همچنین نوع جدیدی از شکلات به نام جیاندوجا تولید کردند که از پودر فندق و مقدار کمی کاکائو درست می شود.

در طول کمبود کاکائو در دهه ۱۹۴۰، پیترو فررو این دستور غذایی قدیمی را توسعه داد و اولین شکلاتی را که می‌توانست روی نان پخش شود، در سال ۱۹۵۱ پیدا کرد. فررو به کار با پسرش ادامه داد و در سال ۱۹۶۴ نوتلای امروزی را به مصرف کنندگان ارائه کردند.

در مورد نرم افزار مدیریت الکترونیک اسناد بخوانید.

33-داستان های موفقیت محمدعلی

۳۳-داستان های موفقیت محمدعلی

زمانی که او تنها ۱۲ سال داشت دوچرخه قرمز و سفید مورد علاقه اش را دزدیدند و او با چشمانی گریان به سمت پلیس دوید. وقتی به پلیس گفت که وقتی دزد را پیدا کنند، او را کتک می زند، افسر پلیس که او هم مربی بوکس است به او گفت: “آرام باش جوان. ابتدا باید یاد بگیرید که چگونه بجنگید.» داستان واقعی بعد از این جمله شروع شد.

در مورد نرم افزار امور سهام  بیشتر بدانید.

۳۴- لری الیسون، بنیانگذار اوراکل

لری الیسون با ۳۵ میلیارد دلار ثروت یکی از ثروتمندترین افراد جهان است. با اینکه نامادری خوبی داشت، پدرش او را رها کرد. نامادری اش او را در ۹ ماهگی به فرزندخواندگی پذیرفت. زیرا الیسون در کودکی به سرطان خون مبتلا بود. علیرغم اینکه الیسون پسر باهوشی بود، اما در مدرسه پیشرفت چندانی نداشت، به نرم افزار علاقه مند شد و در کالیفرنیا ساکن شد. الیسون، که اوراکل را در اینجا تأسیس کرد، اکنون یکی از سلاطین دره سیلیکون محسوب می شود.

«اگر زندگی‌تان را به شیوه‌های مختلف زندگی کنید، باعث ایجاد مزاحمت در اطرافیانتان می‌شوید که باید برای آن آماده باشید. مردم نمی‌دانند می‌خواهید چه کار کنید.”

در مورد نرم افزار سهامداران بیشتر بدانید.

۳۵- داستان زندگی هوارد هیوز، پیشرفت در صنعت هوانوردی

یکی دیگر از داستان های موفقیت آمیز اقتباس شده در فیلم ها متعلق به هوارد هیوز است. داستان خارق العاده او با فیلم «حاکم آسمان» با بازی لئوناردو دی کاپریو جاودانه شد. او از زمانی که تنها ۱۲ سال داشت شروع به اختراع کرد. در ۱۸ سالگی به لطف شرکت نفت میلیونر شد. به صنعت سینما پرتاب شد. فیلم اولش آنقدر بد بود که مورد قبول هیچ سینمایی قرار نگرفت. یک سال بعد فیلمی که او ساخت برنده جایزه اسکار بهترین کمدی شد. به لطف علاقه اش به هواپیما، رکوردهای سرعت جهان را یکی پس از دیگری شکست و یک شرکت هواپیماسازی تأسیس و بزرگترین هواپیمای جهان را تولید کرد.

در مورد سامانه جامع تحلیل بازار بخوانید.

داستان های موفقیت لئوناردو دل وکیو

۳۶- داستان های موفقیت لئوناردو دل وکیو

آیا می دانستید عینک هایی مانند Ray Ban، Oakley، Prada Versace، Armani، Bvlgari، Polo، Chanel، Dolce Gabbana توسط برند Luxottica متعلق به لئوناردو دل وکیو تولید می شوند؟ وکیو که در سال ۱۹۳۵ در میلان به دنیا آمد، پدرش را قبل از تولد از دست داد. مادرش او را به دلیل فقر در یتیم خانه رها کرد.

وکیو که در سال های نوجوانی در یک کارخانه آهن کار می کرد، نحوه ساخت مدال و نشان را آموخت. این کارخانه هزینه های دانشگاه او را نیز تامین می کرد. شب ها به مدرسه می رفت و روزها در کارگاه کار می کرد. بعد از دانشگاه در همان کارخانه به کار ماشین سازی ادامه داد.

دل وکیو که سال ها در این کارخانه کار می کرد متوجه شد که می توان از قطعات کوچک آهن برای ساخت عینک استفاده کرد و تقاضا برای این کار بسیار زیاد است. او با دانش خود یک کارگاه عینک سازی در میلان تاسیس کرد.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام و سهامداران بیشتر بدانید.

در ۲۶ سالگی متوجه شد که زمین رایگان به کسانی که در شهری به نام آگوردو راه اندازی می کنند داده می شود و میلان را ترک کرد و در این شهر ساکن شد. او نام کارگاه خود را Luxottica گذاشت. به این ترتیب تمامی لیوان های تولید شده در کارگاه وی این نام را دارند. دل وکیو بسیاری از شناخته‌شده‌ترین برندهای عینک جهان را تولید می‌کند و اکنون ارزشی معادل ۲۲٫۵ میلیارد دلار دارد.

“هرگز فکر نمی کردم تا این حد پیش بروم. اما من همیشه سعی کردم بهترین کار را برای خودم انجام دهم.”

در مورد نرم افزار مدیریت سهام  بیشتر بدانید.

۳۷- داستان میلیونر شدن با وارونه کردن شیشه سس کچاپ

پل براون که به سادگی با وارونه کردن بطری سس کچاپ و طراحی مجدد درب آن میلیونر شد، به ما ثابت می کند که ایده های ساده واقعاً می توانند تفاوت بزرگی ایجاد کنند. بطری های سس کچاپ/سس مایونز یک فاجعه طراحی بودند. از آنجایی که درب بطری روی آن قرار داشت، تمام سس گوجه فرنگی در پایین آن جمع می شد و فشار دادن سس گوجه فرنگی تبدیل به شکنجه می شد.

مخصوصاً زمانی که بطری نیمه پر بود، لازم بود بطری را با چاقو برش دهید تا آن سس گوجه فرنگی خارج شود. شاید میلیون ها نفر این ناامیدی را تجربه کرده باشند، اما فقط پل براون می خواست راه حلی برای این وضعیت بیابد. او بطری را وارونه کرد و ۱۱۱ تلاش ناموفق برای طراحی درپوش انجام داد. با این حال، او در تلاش ۱۱۲ موفق بود. این کارآفرین تنها از طراحی جلد ۱۳ میلیون دلار درآمد کسب کرد. و این طراحی هنوز هم زندگی ما را آسان تر می کند!

داستان های موفقیت