موفقیت های الهام بخش زندگی واقعی (بخش چهارم)

موفقیت های الهام بخش زندگی واقعی (بخش چهارم)

با بخش چهارم مقاله داستان های موفقیت همراه شما هستیم. امیدواریم مجموعه مقالات ما باعث ایجاد انگیزه و پیدایش الهام در شما شده باشد. خواندن داستان های موفقیت از جمله مواردی است که باید در مطالعات روزمره خود بگنجانید. از هر فرصتی برای خواندن مطالب مربوط به این موضوع استفاده کنید. وقت آن است که کسب و کار خود را راه اندازی کنید.

داستان های موفقیت

۲۱- مارک زاکربرگ موسس فیس بوک

مارک زاکربرگ، که ارتباطات دیجیتال و داستان های موفقیت در دنیای اینترنت را متحول کرد، یک دانش آموز معمولی بود. با این حال، مارک زاکربرگ که مدام خود را به لطف علاقه و پروژه های بی پایان خود بهبود می بخشد، پدیده ای مانند فیس بوک را به زندگی ما اضافه کرد.

حتی امروز، مارک زاکربرگ کارکنان خود را تشویق می کند که زمان خود را به پروژه های خود اختصاص دهند. این ثابت می کند که با وجود همه چیز، یک فرد باید پروژه های خود را داشته باشد. مارک با تشویق به این امر کمک می کند تا دنیای دیجیتال را به مکانی بهتر تبدیل کند.

در مورد برنامه مدیریت امور سهام  بیشتر بدانید.

برنامه نویسی را از سنین پایین شروع کرد. در سن ۱۲ سالگی یک برنامه پیام رسانی ایجاد کرد که پدرش در کلینیک دندانپزشکی خود از آن استفاده می کرد. در دوران دبیرستان، او همچنین در کالج مرسی نزدیک به کامپیوتر به تحصیل پرداخت. والدین او حتی یک معلم کامپیوتر برای زاکربرگ استخدام کردند، اما معلم اعتراف کرد که او برای همگام شدن با مارک زاکربرگ مشکل داشت و او را “نابغه” خطاب کرد. او پیشنهادهای شغلی بسیاری از شرکت ها از جمله AOL و مایکروسافت را در دوران دبیرستان رد کرد. او ابتدا فیس بوک را زمانی که در خوابگاه خود در دانشگاه هاروارد بود راه اندازی کرد. وقتی هنوز در سال دوم بود، دانشگاه هاروارد را رها کرد تا روی فیس بوک تمرکز کند.

بزرگترین ریسک ریسک نکردن است. راه موفقیت در چنین دنیایی که به سرعت در حال تغییر است، ریسک کردن است.

در مورد نرم افزار سهام  بیشتر بدانید.

ترکی که به مدیرعاملی کوکاکولا رسید: مختار کنت

۲۲- ترکی که به مدیرعاملی کوکاکولا رسید: مختار کنت

Muhtar Kent ترکی است که در سفر خود که با فروش کوکا کولا به بازارها و چیدمان قفسه ها آغاز شد، به سمت مدیرعاملی رسید. کنت که پدرش دیپلمات بود در نیویورک به دنیا آمد. در کشورهای مختلفی مانند تایلند، هند و ایران زندگی می کرد. برای تحصیل دبیرستان به ترکیه آمد. بعد از دبیرستان در آمریکا اقتصاد خواند و در کوکا کولا مشغول به کار شد. اولین کار او در کوکا کولا تحویل کوکاکولا به بازارها و سازماندهی قفسه های بازار بود. پس از ۴۰ سال زندگی کاری، مدیرعامل کوکاکولا شد و پس از انجام شایسته این وظیفه بازنشسته شد.

اگر یک تجارت جهانی دارید؛ شما باید فرهنگ آنها، زبان آنها، آنچه برای مردم در نقاط مختلف جهان مهم است را درک کنید. در دنیای امروز، شما باید در مونیخ یا بمبئی راحت باشید.

در مورد نرم افزار مدیریت الکترونیک اسناد بخوانید.

۲۳- داستان موفقیت اوبر و بنیانگذار آن، تراویس کالانیک

امروزه اوبر در نزدیک به ۸۰ کشور جهان فعالیت می کند و ارزش بازار آن ۷۶ میلیارد دلار است. با این حال، این موفقیت یک شبه اتفاق نیفتاد. تراویس کالانیک قبل از شرکت اوبر با شکست های زیادی دست و پنجه نرم کرد.

در مورد نرم افزار تحلیل بازار بخوانید.

۲۴- داستان موفقیت ۳ دانش آموزی که با اجاره یک تشک بادی کسب و کار خود را به میلیاردها دلار تبدیل کردند.

داستان های موفقیت فقط با فارغ التحصیلی از مدرسه و سپس شروع یک زندگی تجاری نوشته نمی شوند. کارآفرینان جوانی که در دوران دانشجویی دست به کار می شوند، می توانند به موفقیت های بزرگی دست یابند. درست مثل ۳ دانشجو که بنیانگذار Airbnb هستند. در حالی که ۳ دانشجوی دانشگاه به دنبال راهی برای گرفتن پول توجیبی و پرداخت کرایه خانه خود بودند، ایده اجاره یک اتاق در خانه به ذهنشان خطور کرد.

کارآفرینان جوانی که ۳ تخت بادی خریدند و در اتاق گذاشتند از اولین مشتریانی که تخت را اجاره کردند ۸۰ دلار درآمد داشتند. پس از مشاهده پتانسیل ایده، شروع به جستجوی سرمایه گذاران کردند. با این حال، همه چیز آنطور که آنها انتظار داشتند پیش نرفت. جوانانی که ایده های خود را به ۱۵ سرمایه گذار ارائه کردند، از ۸ نفر از سرمایه گذاران رد شدند، اما حتی از ۷ نفر نیز پاسخی دریافت نکردند. امروزه Airbnb شرکتی به ارزش ۳۸ میلیارد دلار است!

در مورد نرم افزار امور سهام  بیشتر بدانید.

25- مردی که مک دونالدز را به آنچه امروز هست تبدیل کرد: ری کروک

۲۵- مردی که مک دونالدز را به آنچه امروز هست تبدیل کرد: ری کروک

بنیانگذار مک دونالد ری کروک نیست، اما او نامی است که این شرکت را به اوج رساند. Ray Kroc، راننده آمبولانس جنگ جهانی اول و انواع مشاغل عجیب و غریب، نامی مثال زدنی در دنیای کارآفرینی برای سرمایه گذاری در یک ایده موفق است.

ری کروک با درک فرصت در تجارت فست فود، زمانی که برادران مک دونالدز را ملاقات کرد، تصمیم گرفت در این تجارت سرمایه گذاری کند. در سال ۱۹۵۵، کروک، در سن ۵۲ سالگی، که به عنوان یک بازاریاب دستگاه میلک شیک کار می کرد، حقوق حق امتیاز زنجیره ای فست فود مستقر در کالیفرنیا را خریداری کرد. سال ۱۹۶۱، او به طور کامل مک دونالدز را به قیمت ۲٫۷ میلیون دلار خریداری کرد.

در مورد نرم افزار سهامداران بیشتر بدانید.

شما از مشتریان مراقبت می کنید و کسب و کار شما خودش به نتیجه می رسد.

۲۶- نیک وودمن، خالق گوپرو

مانند بسیاری از داستان های موفقیت، همه چیز با یک رویا شروع شد. ده سال پیش، نیک وودمن، یک مشتاق سرسخت موج سواری، رویای این را داشت که بتواند ماجراجویی خود را به لطف دوربینی که می توانست به مچ پای خود وصل کند، برای اطرافیانش بیاورد.

در مورد سامانه جامع تحلیل بازار بخوانید.

۲۷- سرهنگ سندرز، بنیانگذار KFC، که در ۷۰ سالگی به موفقیت دست یافت.

یکی از داستان های موفقیت که ثابت می کند موفق بودن ربطی به سن ندارد، داستان الهام بخش هارلند سندرز است. او در ۶ سالگی پدرش را از دست داد. در سن ۱۶ سالگی مدرسه را ترک کرد. وقتی ۱۷ ساله بود از ۴ شغل مختلف اخراج شد. برای دانشکده حقوق درخواست داد اما رد شد. او در قطار، در تجارت بیمه، آشپز و ظرفشویی کار می کرد. در ۶۵ سالگی در آستانه خودکشی قرار گرفت. دستور مرغ ۱۰۰۹ بار رد شد و او در ۷۰ سالگی بنیانگذار Kfc شد.

در مورد نرم افزار مدیریت سهام  بیشتر بدانید.

۲۸- داستان موفقیت از بی خانمانی تا سرمایه گذاری: کریس گاردنر

داستان‌های موفقیت در زندگی واقعی گاهی اوقات می‌توانند در فیلم‌ها اقتباس شوند. یکی از آنها متعلق به کریس گاردنر با بازی ویل اسمیت در فیلم «امید خود را از دست نده» است.

گاردنر که در محیط بدی بزرگ شد، خشونت و آزار در زندگی خود داشت. با وجود دوران سختی که در جوانی پشت سر گذاشت، نگرش مثبتی نسبت به زندگی داشت. گاردنر که شرکت سرمایه گذاری گاردنر ریچ را تأسیس کرد، علیرغم مبارزه با بی خانمانی و بی پولی، امروز به سراسر جهان سفر می کرده و صحبت می کند.

اجازه نده کسی به تو بگوید که نمی توانی کاری را انجام دهی، حتی من. اگر رویایی دارید، نباید آن را رها کنید. مردم می گویند شما نمی توانید کاری را انجام دهید که آنها نمی توانند انجام دهند. اگر چیزی می خواهی، تسلیم نشو!

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام و سهامداران بیشتر بدانید.

داستان های موفقیت