موفقیت های الهام بخش زندگی واقعی (بخش اول)

موفقیت های الهام بخش زندگی واقعی (بخش اول)

اگرچه تعریف همه افراد از موفقیت متفاوت است، اما همه ما می خواهیم در مدرسه، تجارت و زندگی خصوصی موفق باشیم و مدام برای آن تلاش می کنیم. ما با فراتر رفتن از مرزهای ترسیم شده پیرامونمان از بدو تولد رویای یک زندگی متفاوت را داریم. اما گاهی اوقات اتفاقاتی برایمان می افتد که احساس می کنیم ناموفق ترین فرد دنیا هستیم و در دام افتاده ایم. اگر هر از چند گاهی چنین احساسی دارید، تنها نیستید. آیا نمی خواهید از شر این احساس خلاص شوید و دری را به سوی یک زندگی جدید باز کنید؟ تنها کاری که برای این کار باید انجام دهید این است که مقاله چند بخشی ما را تا انتها بخوانید.

در مورد برنامه سهام  بیشتر بدانید.

داستان های موفقیت

با تعجب خواهید دید که افرادی که اکنون موفق ترین افراد جهان به حساب می آیند نیز مسیرهای مشابه ما را طی کرده اند و متوجه می شوید که تفاوت چندانی با آنها ندارید.

۱-داستان های موفقیت حمدی اولوکایا

حمدی اولوکایا که صنعت ماست آمریکا را زیر و رو کرد، در روستایی دورافتاده در ارزنجان به دنیا آمد. وقتی کوچک بود خانواده اش با فروش شیر و ماست امرار معاش می کردند. هنگامی که برای یادگیری زبان به آمریکا رفته بود، ماست آمریکایی رامنزجر کننده یافت. به همین دلیل وارد این کار شد. او یک لبنیاتی را به صورت قرض خرید و ۲ سال اول را در لبنیاتی گذراند. تنها در عرض ۵ سال، بیش از نیمی از صنعت ماست را به خود اختصاص داد. در سال ۲۰۱۲ به او جایزه کارآفرین سال آمریکا اهدا شد. او امروز ۲ میلیارد دلار دارایی خالص دارد.

در مورد برنامه مدیریت امور سهام  بیشتر بدانید.

۲- بنیانگذار تلگرام: پاول دوروف

داستان های موفقیت که الهام بخش کارآفرینان جوان هستند، با فناوری چند برابر شده اند. پاوه دوروف، بنیانگذار تلگرام که به خاطر ارزش هایی که از آن دفاع می کرد مجبور به ترک کشورش شد، یکی از آنهاست. برنامه نویسی را در سنین جوانی با همت خود آموخت. او در دوران تحصیل در دانشگاه درباره فیس بوک شنید و به همراه برادرش سایت رسانه اجتماعی روسیه Vkontakte را تأسیس کرد. زمانی که دولت روسیه از به اشتراک گذاشتن اطلاعات سایت خودداری کرد، خانه او توسط سربازان مورد حمله قرار گرفت. او از روسیه مهاجرت کرد و به آمریکا آمد. تلگرام را تأسیس کرد، اپلیکیشنی که جاسوسی از داده‌های کاربران را برای دولت‌های ایالات متحده بسیار دشوار می‌کرد. این درخواست پاسخ پاول دوروف به دولت روسیه بود.

۳- دمت موتلو که هاروارد را ترک کرد و ترندیول را تأسیس کرد

داستان های موفقیت زنان کارآفرین گواه این است که زنان به اندازه مردان موفق هستند. دمت موتلو، بنیانگذار ترندیول، بهترین مثال برای این موضوع است. دمت موتلو که هاروارد را رها کرد و ترندیول را با تمام دانشش تأسیس کرد، اولین کارآفرین تک شاخ ترکیه شد. با داستان و موضع خود، منبع الهام بزرگی برای همه کارآفرینان، مردان و زنان، در ترکیه است.

در مورد نرم افزار مدیریت الکترونیک اسناد بخوانید.

از شاگردی خیاط تا زارا: آمانسیو اورتگا

۴- از شاگردی خیاط تا زارا: آمانسیو اورتگا

آمانسیو اورتگا که به عنوان بنیانگذار زارا شناخته می شود، با ثروتی بالغ بر ۶۸ میلیارد دلار در میان ۲۰ ثروتمند برتر جهان قرار دارد. با این حال او خیلی راحت به این مقام نرسید. از داستان کارآفرینی که کار خود را به عنوان شاگرد یک خیاط شروع کرد، درس های زیادی می توان آموخت.

۵- داستان موفقیت سوچیرا هوندا

داستان موفقیت سوسیهورا هوندا که درخواست استخدامش به تویوتا رد شد و کارخانه اش در جنگ بمباران شد. سوئیچیرو هوندا که یکی از خارق‌العاده‌ترین داستان‌های موفقیت را دارد، موسس شرکت معروف هوندا است. داستان سوئیچیرو هوندا از زمانی شروع می شود که او به یک مصاحبه شغلی در تویوتا رفت. این شرکت سوچیرو هوندا را رد می کند و می گوید که او برای این کار مناسب نیست.

از طرف دیگر هوندا تسلیم نمی شود و تصمیم می گیرد شرکت خود را برای رقابت با تویوتا تاسیس کند و به این ترتیب هوندا متولد می شود. اگر می توان از این داستان یک چیز یاد گرفت، این است که هرگز تسلیم نشوید!

در مورد نرم افزار تحلیل بازار بخوانید.

هوندا از هنرستانش اخراج شد. از ۱۵ سالگی در تعمیرگاه شروع به کار کرد و در مدت کوتاهی به لطف زحماتش سرپرست کارگاه شد. برخلاف تصور رئیسی که برایش کار می کرد، با طلاهای همسرش کارگاه خود را تأسیس کرد. او در مسابقه ای که با وسیله نقلیه شخصی خود در آن شرکت کرده بود، از مرگ بازگشت. شرکت قدیمی او در جنگ جهانی دوم توسط هواپیماهای آمریکایی بمباران شد و شرکت وی که ویران شده بود توسط تویوتا خریداری شد. یک سال بعد، او شرکت امروزی هوندا را تأسیس کرد.

مهم نیست که بنیانگذار شرکت چقدر بزرگ باشد، هیچ تضمینی وجود ندارد که پسر این شخص شرکت را به دست بگیرد. در هوندا، نه به خویشاوندی، بلکه به رهبری اهمیت داده می شود.

در مورد نرم افزار امور سهام  بیشتر بدانید.

۶-داستان موفقیت برت مونرو

داستان برت مونرو که رکورد سرعت او در سال ۱۹۶۷ به دست آورد هنوز شکست ناپذیر است. برت مونرو، که به عنوان یک نام کهنه کار در دنیای موتورسیکلت شناخته می شود، در طول زندگی خود یک موتورسیکلت مدل قدیمی ساخت که به آن امکان می دهد تا سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت داشته باشد. رکورد برت مونرو که داستانش نیز موضوع فیلم «مرد افسانه ای» است، هنوز شکسته نشده است.

در مورد سامانه تحلیل بازار بخوانید.

۷-داستان های موفقیت ایرن بالی

کارآفرین ترکیه ای که یک شرکت اینترنتی میلیارد دلاری تاسیس کرد. داستان ارن بالی یکی از داستان های موفقیت است. آیا می دانستید که پشت Udemy، یکی از بزرگترین سایت های آموزش آنلاین در جهان، یک ترک وجود دارد؟ در اینجا داستان موفقیت ارن بالی فراتر از مرزها است.

او در یک روستای کوهستانی در مالاتیا به دنیا آمد. دبستان را در کلاس ترکیبی گذراند. او در دبیرستان در المپیک ریاضیات مدال گرفت. پیشنهادات هاروارد و MIT را رد کرد. کالج را رها کرد و به سیلیکون ولی رفت. ایده او توسط ۵۷ سرمایه گذار رد شد. او اکنون موسس یک شرکت میلیارد دلاری است.

در مورد نرم افزار سهام  بیشتر بدانید.

داستان موفقیت ارن اوزمن

۸- داستان موفقیت ارن اوزمن

او برای ناسا فضاپیما می سازد. ارن اوزمن، صاحب شرکتی که متعلق به کارآفرین ترکیه ای است در حال ساخت یک فضاپیما برای ناسا است. در سال ۱۳۶۰ از ترکیه برای یادگیری زبان انگلیسی به آمریکا رفت. بعد از مدرسه به عنوان حسابدار در یک شرکت مشغول به کار شد.  او در سال ۱۹۸۸ به شرکتی به نام سیرا نوادا پیوست. چند سال بعد، او و همسرش شرکتی را که ۲۰ کارمند دارد، به دلیل مشارکت او در رشد شرکت خریدند. برای خرید شرکت، خانه ای را که در آن و همسرش زندگی می کردند فروخت. این شرکت در حال حاضر در حال ساخت فضاپیما برای ناسا است و ۴۰۰۰ کارمند از کشورهایی مختلف دارد.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام و سهامداران بیشتر بدانید.

۹- داستان موفقیت ماسایوشی سون که ۷۰ میلیارد دلار در یک شب از دست داد

داستان های موفقیت گاهی می توانند با شکست های بزرگ همراه شوند. ماسایوشی سون که به عنوان بیل گیتس ژاپنی شناخته می شود، با از دست دادن ۷۰ میلیارد دلار در یک شب که حباب اینترنت ترکید، در تاریخ ثبت شد. با این حال او با سرمایه گذاری های هوشمندانه خود (مانند مالکیت ۳۰ درصد از سهام علی بابا) توانست دوباره میلیاردر شود و به ثروتمندترین فرد ژاپن تبدیل شود.

۱۰- داستان موفقیت بیل گیتس

غیرممکن است که در مورد داستان های موفقیت صحبت کنیم و بیل گیتس را ذکر نکنیم. بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت، یکی از الهام‌بخش‌ترین رهبران این روزها در تجارت است. اما آیا می‌دانستید زمانی که ایده‌اش برای ایجاد رایانه‌ای با رابط کاربری گرافیکی و ماوس را به شرکتی دیگر ارائه کرد، رد شد؟ حتی برخی می گویند که کارفرماها اوراق پروژه را به صورت او انداختند و به این ترتیب او به بیل گیتس تبدیل شد.

در مورد نرم افزار سهامداری بیشتر بدانید.

او در سن ۱۳ سالگی کامپیوتر دبیرستان را هک کرد تا به صورت رایگان از آن استفاده کند. زمانی که فقط ۱۵ سال داشت در کدنویسی تخصص داشت. از ۱۶۰۰ امتیاز در آزمون دانشگاه ۱۵۹۰ امتیاز گرفت و وارد هاروارد شد. وقتی فهمید اولین کامپیوتر شخصی قرار است عرضه شود، تحصیل را رها کرد و مایکروسافت را تاسیس کرد. زمانی که سیستم عامل ویندوز را اعلام کرد، هنوز یک خط کد ننوشته بود. او در ۳۱ سالگی جوان ترین میلیاردر جهان شد و در ۳۹ سالگی به ثروتمندترین مرد جهان تبدیل شد.

داستان موفقیت بیل گیتس