نحوه سرمایه گذاری در صندوق های شاخص

نحوه سرمایه گذاری در صندوق های شاخص

صندوق شاخص؛ سرمایه گذاری است که شاخص بازار را دنبال می کند که معمولاً از سهام یا اوراق قرضه تشکیل شده است. صندوق های شاخص معمولاً در تمام مؤلفه‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کنند که در شاخصی که ردیابی می‌شود گنجانده می‌شوند. مدیران صندوق‌هایی دارند که وظیفه آنها این است که اطمینان حاصل کنند که صندوق شاخص عملکردی مشابه عملکرد شاخص دارد.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام  بیشتر بدانید.

۴ گام برای سرمایه گذاری در صندوق های شاخص

 

  • فهرستی را که می‌خواهید ردیابی کنید، انتخاب کنید.

  • صندوقی را انتخاب کنید که شاخص انتخابی شما را ردیابی کند.

  • خرید سهام آن صندوق شاخص را خریداری کنید.

  • یک شاخص انتخاب کنید.

 

فهرستی را که می‌خواهید ردیابی کنید، انتخاب نمایید.

صدها شاخص مختلف وجود دارد که می توانید با استفاده از صندوق های شاخص ردیابی کنید. محبوب ترین شاخص S&P 500 Index است که شامل ۵۰۰ شرکت برتر در بازار سهام ایالات متحده می شود. در اینجا لیست کوتاهی از برخی از شاخص های برتر اضافی وجود دارد که بر اساس قسمتی از بازار که آنها را پوشش می دهند، تفکیک شده اند:

 

  • سهام بزرگ ایالات متحده: S&P 500، Dow Jones Industrial Average، Nasdaq Composite

  • سهام کوچک ایالات متحده: Russell 2000، S&P SmallCap 600

  • سهام بین المللی: MSCI EAFE، MSCI Emerging Markets

  • اوراق قرضه: اوراق قرضه کل جهانی بلومبرگ بارکلیز

 

علاوه بر این شاخص‌های گسترده، می‌توانید شاخص‌های بخش‌هایی را بیابید که به صنایع خاص مرتبط هستند. شاخص‌های کشوری که سهام در کشورهای واحد را هدف می‌گیرند. شاخص‌های سبکی که بر شرکت‌های با رشد سریع یا سهام با قیمت ارزش تأکید دارند و شاخص‌های دیگری که سرمایه‌گذاری‌های آنها را روی سیستم های فیلترینگ خودشان محدود می‌کنند.

در مورد نرم افزار سهامداری بیشتر بدانید.

سرمایه گذاری در صندوق های شاخص

صندوق مناسب را برای شاخص خود انتخاب کنید.

هنگامی که یک شاخص را انتخاب کردید، به طور کلی می توانید حداقل یک صندوق شاخص را پیدا کنید که آن را ردیابی کند. برای شاخص های محبوب مانند S&P 500، ممکن است ده ها یا چند انتخاب داشته باشید که همگی یک شاخص را ردیابی می کنند.

اگر بیش از یک گزینه صندوق شاخص برای شاخص انتخابی خود دارید، باید چند سوال اساسی بپرسید. پاسخ به این سوالات باید انتخاب صندوق شاخص مناسب را برای شما آسان تر کند.

در مورد نرم افزار امور سهام  بیشتر بدانید.

 

  1. کدام صندوق شاخص عملکرد شاخص را با دقت بیشتری دنبال می کند؟

  2. کدام صندوق شاخص کمترین هزینه را دارد؟

  3. آیا محدودیت یا محدودیتی در صندوق شاخص وجود دارد که شما را از سرمایه گذاری در آن باز دارد؟

  4. آیا تامین کننده صندوق دارای صندوق های شاخص دیگری است که شما نیز علاقه مند به استفاده از آنها هستید؟

 

در مورد برنامه مدیریت سهام  بیشتر بدانید.

سهام شاخص را خریداری کنید.

می‌توانید یک حساب کارگزاری باز کنید که به شما امکان می‌دهد سهام صندوق شاخص مورد نظر خود را بخرید و بفروشید. از طرف دیگر، معمولاً می‌توانید مستقیماً با شرکت صندوق سرمایه‌گذاری مشترکی که صندوق را ارائه می‌کند، حساب باز کنید.

در مورد نرم افزار سهام  بیشتر بدانید.

در تصمیم گیری برای خرید سهام صندوق شاخص، باید به هزینه ها و ویژگی ها نگاه کنید. برخی از کارگزاران برای خرید سهام صندوق شاخص از مشتریان خود هزینه اضافی دریافت می کنند. که باعث می شود برای افتتاح حساب صندوق، مستقیماً از طریق شرکت صندوق شاخص مراجعه کنند. با این حال بسیاری از سرمایه گذاران ترجیح می دهند تمام سرمایه گذاری های خود را در یک حساب کارگزاری واحد نگهداری کنند. اگر پیش‌بینی می‌کنید که در چندین صندوق شاخص مختلف که توسط مدیران صندوق‌های مختلف ارائه می‌شوند، سرمایه‌گذاری کنید، گزینه کارگزاری می‌تواند بهترین راه شما برای ترکیب تمام سرمایه‌گذاری‌هایتان در یک حساب واحد باشد.

چرا در صندوق های شاخص سرمایه گذاری کنیم؟

سرمایه گذاری در صندوق های شاخص یکی از ساده ترین و موثرترین راه ها برای سرمایه گذاران برای ایجاد ثروت است. با تطبیق عملکرد چشمگیر بازارهای مالی در طول زمان، صندوق های شاخص می توانند سرمایه گذاری شما را در درازمدت به یک شانس تبدیل کنند. همینطور لازم نیست برای انجام آن کارشناس بازار سهام شوید.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام و سهامداران بیشتر بدانید.

سرمایه گذاران صندوق های شاخص را به دلایل زیادی مفید می دانند:

زمان صرف شده برای تحقیق در مورد سهام را به حداقل برسانید. در عوض، می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در شاخصی که از قبل شامل سهامی است که می‌خواهید در آن سرمایه‌گذاری کنید، به مدیر پرتفوی صندوق اعتماد کنید.

شما می توانید با ریسک کمتری سرمایه گذاری کنید. بیشتر شاخص‌ها شامل ده‌ها یا حتی صدها سهام و سرمایه‌گذاری‌های دیگر می‌شوند. این تنوع باعث می‌شود که اگر اتفاق بدی برای یک یا دو شرکت در شاخص رخ دهد، کمتر متحمل ضررهای بزرگ شوید.

برخی از معایب سرمایه گذاری در صندوق های شاخص

در مورد نرم افزار اسناد بخوانید.

صندوق های شاخص برای طیف گسترده ای از سرمایه گذاری ها در دسترس هستند. می‌توانید صندوق‌های شاخص سهام و صندوق‌های شاخص اوراق قرضه را خریداری کنید. که دو بخش بزرگ از استراتژی‌های سرمایه‌گذاری بیشتر افراد را پوشش می‌دهند. اما می‌توانید صندوق‌های شاخص متمرکزتری را نیز خریداری کنید که به بخش‌های خاصی از بازارهای مالی نفوذ می‌کنند.

صندوق‌های شاخص معمولاً بسیار کم‌هزینه‌تر از جایگزین‌هایی مانند صندوق‌های مدیریت شده فعال هستند. دلیلش این است که یک مدیر صندوق شاخص فقط باید سهام یا سایر سرمایه‌گذاری‌های یک شاخص را بخرد.

در مورد نرم افزار سهامداران بیشتر بدانید.

مالیات کمتری خواهید پرداخت. صندوق های شاخص در مقایسه با بسیاری از سرمایه گذاری های دیگر از نظر مالیاتی کاملاً کارآمد هستند. به عنوان مثال، صندوق‌های شاخص نیازی به خرید و فروش دارایی‌های خود به اندازه وجوه تحت مدیریت فعال ندارند. بنابراین صندوق‌های شاخص از ایجاد سود سرمایه‌ای که می‌تواند به صورت‌حساب مالیاتی شما اضافه کند، اجتناب می‌کند.

هنگامی که از صندوق های شاخص استفاده می کنید، می توانید به طور خودکار ماه به ماه سرمایه گذاری کنید و فراز و نشیب های کوتاه مدت را نادیده بگیرید. مطمئن باشید که در رشد بلندمدت بازار سهیم خواهید بود.

در مورد برنامه مدیریت امور سهام  بیشتر بدانید.

برخی از معایب سرمایه گذاری در صندوق های شاخص

به همان اندازه که صندوق های شاخص ساده و آسان هستند، برای همه مناسب نیستند. برخی از معایب سرمایه گذاری در صندوق های شاخص شامل موارد زیر است:

صندوق های شاخص صرفاً برای مطابقت با عملکرد بازار طراحی شده اند. بنابراین اگر می خواهید توانایی خود را به عنوان یک سرمایه گذار برتر ثابت کنید، صندوق های شاخص این شانس را به شما نمی دهند.

صندوق‌های شاخص بازارهای خود را در زمان‌های خوب و بد دنبال می‌کنند و زمانی که بازار سقوط می‌کند، صندوق شاخص شما نیز سقوط می‌کند.

شما همیشه صاحب سهامی نخواهید بود که دوست دارید. بسته به شاخصی که انتخاب می کنید، می توانید در نهایت صاحب سهامی شوید که ترجیح می دهید مالک آن نباشید، در حالی که سهام دیگری را که ترجیح می دهید از دست بدهید.

در مورد برنامه سهام  بیشتر بدانید.

برای رفع برخی از این کاستی ها، همیشه می توانید ترکیبی از صندوق های شاخص و سایر سرمایه گذاری ها را حفظ کنید تا انعطاف پذیری بیشتری به شما بدهد. با این حال، اگر صرفاً از صندوق های شاخص استفاده می کنید، باید با محدودیت های آنها راحت باشید.

صندوق شاخص