نحوه سرمایه گذاری در ETF برای مبتدیان

نحوه سرمایه گذاری در ETF برای مبتدیان

صندوق های قابل معامله در بورس یا ETF ها، راه آسانی برای شروع سرمایه گذاری هستند. درک ETF ها نسبتاً ساده است و می توانند بدون هزینه یا تلاش زیاد بازدهی چشمگیری ایجاد کنند. در اینجا آنچه شما باید در مورد ETFها، نحوه عملکرد آنها و نحوه خرید آنها بدانید آمده است.

در مورد برنامه سهام  بیشتر بدانید.

ETF چیست؟

صندوق قابل معامله در بورس یا ETF به سرمایه گذاران این امکان را می دهد که سهام یا اوراق قرضه زیادی را همزمان خریداری کنند. سرمایه گذاران سهام ETF ها را می خرند و پول برای سرمایه گذاری بر اساس یک هدف خاص استفاده می شود. به عنوان مثال، اگر یک ETF S&P 500 خریداری کنید، پول شما در ۵۰۰ شرکت موجود در آن شاخص سرمایه گذاری می شود.

صندوق های قابل معامله در بورس در مقابل صندوق های سرمایه گذاری مشترک:

یک سوال رایج این است که صندوق های قابل معامله در بورس با صندوق های سرمایه گذاری مشترک چه تفاوتی دارند. زیرا اصل اساسی هر دو آنها یکسان است.

در مورد برنامه مدیریت امور سهام  بیشتر بدانید.

تفاوت اصلی بین این دو نوع ابزار سرمایه گذاری در نحوه خرید و فروش آنها است. صندوق های سرمایه گذاری مشترک یک بار در روز قیمت گذاری می شوند و شما معمولاً مبلغ مشخصی را به دلار سرمایه گذاری می کنید. صندوق های سرمایه گذاری را می توان از طریق کارگزاری یا مستقیماً از ناشر خریداری کرد. اما نکته کلیدی این است که معامله آنی نیست.

از سوی دیگر، ETF ها درست مانند سهام در صرافی های بزرگ مانند theNYSE و نزدک معامله می شوند. به‌جای سرمایه‌گذاری مقدار دلاری تعیین‌شده، شما انتخاب می‌کنید که چند سهم بخرید. از آنجا که آنها مانند سهام معامله می کنند، قیمت ETF به طور مداوم در طول روز معاملاتی در نوسان است. شما می توانید هر زمان که بازار سهام باز است، سهام ETF را خریداری کنید.

در مورد نرم افزار سهامداران بیشتر بدانید.

ETF چیست؟

صندوق های قابل معامله در بورس در مقابل صندوق‌های متقابل:

ETFها به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهند تا سهام یا اوراق قرضه زیادی بخرند، این سهم ها در بورس معامله می‌شوند و هر زمان که بازار سهام باز است، معامله می‌شوند. صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک مستقیماً از شرکت خریداری می‌شوند و روزانه قیمت‌گذاری می‌شوند.

در مورد نرم افزار اسناد بخوانید.

آشنایی با اصول ETF

قبل از اینکه به ادامه مطلب برویم، چند مفهوم وجود دارد که قبل از خرید اولین ETF خود باید بدانید.

صندوق های قابل معامله در بورس غیرفعال در مقابل فعال:

دو نوع اساسی ETF وجود دارد. ETF های غیرفعال (که به عنوان صندوق های شاخص نیز شناخته می شوند) به سادگی شاخص سهام را دنبال می کنند، مانند S&P 500. ETF های فعال مدیران پورتفولیو را برای سرمایه گذاری پول خود استخدام می کنند. نکته کلیدی: ETF های غیرفعال می خواهند با عملکرد یک شاخص مطابقت داشته باشند. ETF های فعال می خواهند عملکرد یک شاخص را شکست دهند.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام و سهامداران بیشتر بدانید.

نسبت هزینه:

صندوق های قابل معامله در بورس کارمزد دریافت می کنند که به عنوان نسبت هزینه شناخته می شود. نسبت هزینه را به صورت درصد سالانه مشاهده خواهید کرد. به عنوان مثال، نسبت هزینه ۱٪ به این معنی است که برای هر ۱۰۰۰ دلار سرمایه گذاری، ۱۰ دلار کارمزد پرداخت می کنید. اگر همه چیز برابر باشد، نسبت هزینه کمتر باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود.

سود سهام و DRIP:

بیشتر صندوق های قابل معامله در بورس سود سهام پرداخت می کنند. شما می توانید انتخاب کنید که سود سهام ETF شما به صورت نقدی به شما پرداخت شود، یا می توانید انتخاب کنید که آنها به طور خودکار از طریق طرح سرمایه گذاری مجدد سود سهام یا DRIP مجددا سرمایه گذاری شوند.

در مورد نرم افزار سهام  بیشتر بدانید.

آشنایی با مالیات صندوق های قابل معامله در بورس:

اگر صندوق های قابل معامله در بورس را در یک حساب کارگزاری استاندارد (نه IRA) خریداری می کنید، باید بدانید که آنها می توانند درآمد مشمول مالیات را به همراه داشته باشند. هر سودی که از فروش ETF به دست می آورید طبق قوانین مالیات بر عایدی سرمایه مشمول مالیات می شود و هر سود سهامی که دریافت می کنید احتمالا مشمول مالیات نیز خواهد بود.

البته، اگر از طریق IRA در صندوق های قابل معامله در بورس سرمایه گذاری کنید، دیگر نگران سود سرمایه یا مالیات بر سود سهام نخواهید بود. در یک IRA سنتی، پول در حساب فقط پس از برداشت درآمد مشمول مالیات در نظر گرفته می شود، در حالی که سرمایه گذاری های Roth IRA در بیشتر موارد اصلا مشمول مالیات نیستند.

در مورد برنامه مدیریت سهام  بیشتر بدانید.

برای اینکه بتوانید در ETF سرمایه گذاری کنید چقدر پول نیاز دارید؟

ETF ها بر اساس هر سهم معامله می شوند، بنابراین مگر اینکه کارگزار شما توانایی خرید سهام کسری از سهام را ارائه دهد، برای شروع به حداقل قیمت فعلی یک سهم نیاز دارید.

مزایا و معایب صندوق های قابل معامله در بورس

مزایا و معایب صندوق های قابل معامله در بورس

مزایا:

ETF ها در معرض انواع سهام، اوراق قرضه و سایر دارایی ها قرار می گیرند، معمولاً با حداقل هزینه.

ETF ها حدس و گمان را از سرمایه گذاری سهام خارج می کنند. آنها به سرمایه گذاران اجازه می دهند تا عملکرد بازار را در طول زمان مطابقت دهند، که از لحاظ تاریخی بسیار قوی بوده است.

ETF ها نقدشوندگی بیشتری دارند (خرید و فروش آسان) نسبت به صندوق های سرمایه گذاری مشترک. کارگزاران آنلاین با یک کلیک ساده خرید یا فروش ETF را آسان می کنند.

سرمایه‌گذاری در اوراق قرضه می‌تواند بسیار پیچیده باشد. اما یک ETF اوراق قرضه می‌تواند بخش با درآمد ثابت پرتفوی شما را بسیار آسان کند.

در مورد نرم افزار امور سهام  بیشتر بدانید.

معایب:

از آنجایی که ETF ها دارای مجموعه متنوعی از سهام هستند، پتانسیل بازدهی زیادی به اندازه خرید سهام جداگانه ندارند.

ETF ها اغلب کم هزینه هستند، اما رایگان نیستند. اگر سبد سهام فردی را به تنهایی خریداری کنید، نیازی به پرداخت هزینه مدیریت نخواهید داشت.

در مورد نرم افزار سهامداری بیشتر بدانید.

نحوه شروع سرمایه گذاری در ETF

یک حساب کارگزاری باز کنید. قبل از خرید یا فروش ETF به یک حساب کارگزاری نیاز دارید. اکثر کارگزاران آنلاین در حال حاضر معاملات سهام و ETF را بدون کمیسیون ارائه می دهند. بهترین اقدام مقایسه ویژگی ها و پلتفرم هر کارگزار است. اگر یک سرمایه گذار جدید هستید، ممکن است ایده خوبی باشد که کارگزاری را انتخاب کنید که طیف گسترده ای از ویژگی های آموزشی را ارائه می دهد، مانند TD Ameritrade (NASDAQ:AMTD)، E*Trade (NASDAQ:ETFC)، یا Schwab (NYSE) :SCHW)، اما چندین کارگزار عالی دیگر برای انتخاب وجود دارد.

سپس اولین ETF های خود را انتخاب کنید. برای مبتدیان، صندوق‌های شاخص غیرفعال معمولاً بهترین راه هستند. صندوق‌های شاخص ارزان‌تر از همتایان خود با مدیریت فعال هستند. واقعیت این است که اغلب صندوق‌هایی که به طور فعال مدیریت می‌شوند، شاخص معیار خود را در طول زمان شکست نمی‌دهند.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام  بیشتر بدانید.

ETF