مزیت های فضای Cloud

مدیریت امور سهام؛ نرم افزاری بر بستر رایانش ابری

نرم افزار مدیریت امور سهام و پردازش سریع آن با استفاده از رایانش ابری، بخشی مهمی از آینده ی فناوری کشورمان است.

یعنی فناوری به سطحی خواهد رسید که ذخیره داده ها و اطلاعات بر روی فلش، CD و یا قرار دادن فایل دانلود برای استفاده اشخاص بی معنی خواهد بود و. بدین ترتیب فضای Cloud جایگزین آن خواهد شد. در اصطلاح عامیانه در توصیف این فناوری آمده است:

گویی برکت می بارد و یکی از لازمه های بارش برکت در یک لحظه بر میلیون ها انسان این است که بر ابر سوار باشی.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام و سهامداران بیشتر بدانید.

مزیت های فضای Cloud

با یک مثال بسیار ساده شروع می کنیم.

هر شرکت تولیدی یا خدماتی به بسیاری از خدمات تکنولوژی در جهت تسریع در رسیدن به اهداف خود نیاز دارد. فضاهای بسیاری وجود دارد که خدمات نرم افزاری را رایگان ارائه می دهند. اما در گام بعدی برای پیاده سازی این نرم افزارها بر روی یک سخت افزار با مشکلات متعدد رو به رو می شوند. در این جا است که حتما باید سروری تهیه شود. تعدادی از پرسنل به سرور متصل شوند. شبکه ای ایجاد شود و سپس نرم افزار نصب گردد.

در مورد شبکه اجتماعی بیشتر بدانید.

حال علاوه بر این موارد وقت گیر، مقوله های دیگری را نیز باید در نظر گرفت. مانند:

  • نگهداری از سخت افزار سرور

  • برطرف نمودن ایرادات احتمالی نرم افزار

  • حفاظت از سرور و داده ها در هنگام بروز اتفاقاتی چون قطع ناگهانی برق و…

در مورد سامانه تحلیل بازار بیشتر بدانید.

با توجه به تمام این مسائل بود که دنیای فناوری به سمتی حرکت کرد تا  بخش سخت افزار هم  به صورت “As Service” ارائه شود. به همین دلیل مراکز عظیم داده ای یا همان “Data Center“ با هزینه های بسیار زیاد در نقاط مختلف دنیا برای این مسئله در نظر گرفته شد که بتوانند یک فضای سخت افزاری ۲۴ ساعته ی انلاین با پهنای باند بسیار گسترده را فراهم آورند.

عملکرد این فضای آنلاین سخت افزاری را می توان به شخصی تشبیه کرد که هزینه ی خرید یک خانه کوچک و معمولی را دارد. اما حال تصمیم میگیرد به جای خرید آن خانه، با همان مبلغ یک خانه ی بزرگ و با تمام امکانات را اجاره می کند.

در مورد نرم افزار امور سهام بیشتر بدانید.

رایانش ابری، آینده پردازش

بنابراین استفاده از این فضای با کیفیت و بزرگ علاوه بر کمک به پیشرفت صنایع، در سرعت پیشرفت آن ها نیز تاثیر مثبت و مستقیم میگذارد و این مهم ترین مزیت استفاده از فضای Cloud و رها شدن از دردسرهای سخت افزاری است که قطع به یقین می توان گفت یک برد دو طرفه است بین شرکت هایی که این فضا را محیا کردند و اشخاص و سازمان هایی که از این فضا بهره می برند.

در مورد نرم افزار تحلیل بازار بیشتر بدانید.

شرکت های خدمات دهنده به جای فروش یک سخت افزار به یک نفر، یک سخت افزار عظیم ایجاد کرده اند که می تواند به میلیون ها کاربر اجاره داده شود که ارتقاع خدمات سخت افزاری و امنیت داده ها را نیز تضمین می کند و کاربر دیگر با دغدغه ها و چالش های سخت افزاری رو به رو نمی شود.

در مورد سامانه افزایش سرمایه بیشتر بدانید.

صنعت نرم افزار ایران هم در آینده به سمتی خواهد رفت که تمامی نرم افزارها و Application ها را در فضای Cloud ارائه می دهد.

البته پیشگامانی در این حوزه در حال کار بر روی این مورد هستند. اما واقعیت این است که Cloud به معنای حقیقی خود هنوز پیاده سازی نشده است. عملا اقدامات شرکت هایی که در این حوزه فعالیت می کنند مانند پرشین سیستم، مقدمه چینی بر اجرای درست سرویس Cloud می باشد.

در مورد سامانه جامع تحلیل سهام و بازار سرمایه بیشتر بدانید.

  • حقیقت بهره گیری از فضای Cloud این است که بتوان خدمات و محصولات را به اشتراک بگذاریم.

در نهایت می توان گفت که درست ترین حالت ممکن جهت استفاده از Cloud این است که:

یک App، طراحی و تولید شود و مشتری به خودی خود بتواند ثبت نام(Register) کند. در آخر و در همان لحظه، شرکت ارائه دهنده سرویس با تایید آن، کاربر بتواند از آن استفاده نماید. این حقیقت خدمات ” رایانش ابری ” است.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام بیشتر بدانید.

رایانش ابری