نوسانات ارز برای مدیریت سهام

نوسانات ارز در فارکس برای پوشش اقتصادی و مدیریت سهام

شرکت هایی که در کشورهای خارجی تجارت می کنند، به دلیل نوسانات ارز هنگام خرید یا فروش کالاها و خدمات خارج از بازار داخلی خود در معرض خطر هستند. بازارهای ارز با تعیین نرخی که در آن معامله انجام می شود راهی برای جلوگیری از ریسک ارزی ارائه می دهند.

یک معامله گر می تواند ارزهایی را در بازارهای پیش فروش خریداری یا بفروشد، که این نرخ با نرخ ارز قفل می شود. مثلا تصور کنید که یک شرکت قصد دارد مخلوط کن های ساخت آمریکا را در اروپا بفروشد وقتی نرخ ارز بین یورو و دلار (EUR / USD) برابر باشد از ۱ تا ۱ یورو.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام و سهامداران بیشتر بدانید.

مثالی در مورد نوسانات ارز:

هزینه ساخت مخلوط کن ۱۰۰ دلار است و شرکت آمریکایی قصد دارد آن را به قیمت ۱۵۰ یورو بفروشد. این رقابتی است با سایر مخلوط کن های ساخته شده در اروپا. اگر این طرح موفقیت آمیز باشد، شرکت ۵۰ دلار سود کسب خواهد کرد. زیرا نرخ ارز EUR / USD یکنواخت است. متأسفانه، ارزش USD تا یورو شروع به افزایش می کند تا اینکه نرخ ارز EUR / USD 0.80 باشد، که به این معنی است که اکنون خرید ۱٫۰۰ یورو ۰٫۸۰ دلار هزینه دارد.

مشکلی که این شرکت با آن روبرو است این است که در حالی که ساخت مخلوط کن ۱۰۰ دلار هزینه دارد، فقط می تواند محصول را با قیمت رقابتی ۱۵۰ یورو بفروشد که در صورت ترجمه به دلار فقط ۱۲۰ دلار (۱۵۰ یورو X 0.80 = 120 دلار) است. دلار قوی تر منجر به سود بسیار کمتر از حد انتظار شد.

در مورد نرم افزار تحلیل بازار بخوانید.

خطر را کاهش دهید

شرکت مخلوط کن می توانست با خرید دلار آمریکا در مواقع برابری، این خطر را کاهش دهد. به این ترتیب، اگر ارزش دلار افزایش یابد، سود حاصل از تجارت کاهش سود حاصل از فروش مخلوط کن را جبران می کند. اگر ارزش دلار کاهش یابد، نرخ مطلوب تر ارز باعث افزایش سود حاصل از فروش مخلوط کن ها می شود، که این امر زیان های حاصل از تجارت را جبران می کند.

این نوع پوشش اقتصادی می تواند در بازار آتی ارز انجام شود. مزیت معامله گر این است که قراردادهای آتی توسط یک مرجع مرکزی استاندارد و ترخیص می شوند. با این حال، معاملات آتی ارز ممکن است کمتر از بازارهای آتی، که غیرمتمرکز هستند و در سیستم بین بانکی در سراسر جهان وجود دارند، نقدینگی کمتری داشته باشند.

در مورد افزایش سرمایه الکترونیک بیشتر بدانید.

نوسانات ارز روزانه در بازارهای فارکس

عواملی مانند موارد زیر بر میزان تأمین و تقاضای ارز تأثیر می گذارند:

  • نرخ بهره

  • جریان تجارت

  • گردشگری

  • قدرت اقتصادی

  • ریسک ژئوپلیتیک

در مورد نرم افزار مدیریت سهام بیشتر بدانید.

این عوامل، نوسانات ارز روزانه در بازارهای فارکس را ایجاد می کند. در اینجا فرصتی برای سود حاصل از تغییرات وجود دارد. این تغییرات ممکن است ارزش یک ارز را نسبت به ارز دیگر افزایش یا کاهش دهد. پیش بینی تضعیف یک ارز در اصل همان فرض است که ارز دیگر در این جفت ارز تقویت خواهد شد. زیرا ارزها به صورت جفت معامله می شوند.

تصور کنید که انتظار می رود نرخ بهره در ایالات متحده در مقایسه با استرالیا افزایش یابد، در حالی که نرخ ارز بین دو ارز (AUD / USD) 0.71 است. (خرید ۱٫۰۰ دلار AUD 0.71 دلار طول می کشد). معامله گر معتقد است که نرخ بهره بالاتر در ایالات متحده تقاضای دلار را افزایش می دهد. بنابراین نرخ ارز AUD / USD سقوط خواهد کرد. زیرا برای خرید AUD به دلارِ قوی تر و کمتری نیاز دارد.

فرض کنید که حق با معامله گر است و نرخ بهره افزایش می یابد، که نرخ ارز AUD / USD را به ۰٫۵۰ کاهش می دهد. این بدان معنی است که برای خرید ۱٫۰۰ دلار AUD به ۰٫۵۰ دلار نیاز دارد. اگر سرمایه گذار AUD را کم کند، از تغییر ارزش دلار سود می برد.

در مورد شبکه اجتماعی سهامداران بیشتر بدانید.

ارز به عنوان یک کلاس دارایی

دو ویژگی مشخص برای ارزها به عنوان کلاس دارایی وجود دارد:

  • شما می توانید اختلاف نرخ بهره بین دو ارز را بدست آورید.

  • شما می توانید از تغییرات نرخ ارز سود کسب کنید.

در مورد نرم افزار آرشیو الکترونیک اسناد بخوانید.

یک سرمایه گذار می تواند از اختلاف بین دو نرخ بهره در دو اقتصاد مختلف سود کند. او با خرید ارز با نرخ بهره بالاتر و کم کردن ارز با نرخ بهره پایین سود کسب می کند. قبل از بحران مالی ۲۰۰۸، کم شدن ین ژاپن (JPY) و خرید پوند انگلیس (GBP) بسیار معمول بود. زیرا اختلاف نرخ بهره بسیار زیاد بود.

نوسانات ارز